X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 28/06-09 22:01 
Killer Bean 2>
Transformers: Revenge of the Fallen

Måske er jeg bare blevet gammel, men 1½ time inde i filmen begyndte jeg at gabe, og så kunne jeg ellers ikke holde op igen. Virker som en meget, meget dyr B-film, der ikke engang formår at være ufrivilligt morsom... spild af penge.

Heh! Så den er ikke bedre en 1'eren? Jeg var godt nok ikke glad for den første film :-(
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 28/06-09 22:04 
jeg er ikke enig. Transformers 2 er det vildeste jeg har set på film endnu. Hele sidste halvdel var jo én stor sprøjte orgasme. Jeg har aldrig set noget lignende.

Efter at have set 1'eren ca 10 gange, gik jeg ind til 2'eren og var forberedt på dårlig humor, og ligegyldig handling, og closeups af megan fox som slikker sine læber og ellers opfører sig fuldstændigt utroværdigt. Jeg tog udelukkende ind for at se nogle fede special effects, og der må jeg sige at det var alle pengene værd. Der er SÅ mange WTF og Holy-Shit scener i den film at jeg ikke ved hvor jeg skal begynde eller slutte.

Det er det vildeste jeg har set, det fås simpelthen ikke bedre når det kommer til action. Michael Bay har gjort det igen :)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 28/06-09 22:06 
Hahaha jeg får pludselig et skævt smil når jeg læser din begejstring ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-09 22:15, rettet 28/06-09 22:21 
Den er endnu værre end etteren.

**SPOILER ALARM!**

Der er feks. en figur i filmen som tydeligvis er krafigt "inspireret" af T-X'eren fra Terminator 3. Da jeg ser den tænker jeg "Shit mand! Nu kan de også ligne mennesker! Så er vores helte da seriøst fucked!". Men efter de (forholdsvis nemt) har nakket den, hører vi intet til menneskelignende Decepticons igen... det giver bare overhovedet ingen mening!

Jeg ved ikke, måske har jeg bare svært ved at forstå humoren i de to Transformers film. Den virker, for mig, underligt påtaget og udpenslet.
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 28/06-09 22:29 
Ja humoren er helt i skoven, der er jeg enig. Og jeg kom også ud efter at have set 1'eren, og var ret skuffet, fordi den virkede plat og useriøs. Men efter at have set den igen et par gange, lærte jeg at acceptere humoren, og da det var accepteret, så blev filmen en hel del bedre, for så kunne jeg fokusere på det som den virkeligt handlede om, nemlig fed action, og kamera førring og farver :)

Hvis man tager DE briller på, så er der virkeligt meget at hente i de film. Man skal bare lære at sotere lortet fra (humor, handling, og megan fox).
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 28/06-09 22:35, rettet 28/06-09 22:40 
Syntes heller ikke speciel meget om filmen. Ok, den har sine øjeblikke og er rimeligt underholdende ca. 2/3 af vejen, men så takker den totalt over og jeg begynde at kede mig selv om tempoet var højt og der var masser af action - det hele begyndte bare at flimre ligegyldigt forbi øjnene på mig. Filmen kammer over og er ren overkill. Da de begyndte at vise Transformer testikler (seriøst!) så syntes jeg det var direkte til grin.
Vil vurdere den til 6/10 da den trods alt underholdede 2/3 af vejen og er utroligt flot lavet. Ikke en ringe film men etteren var bedre :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-09 22:39, rettet 28/06-09 22:40 
Darknon>
det som den virkeligt handlede om, nemlig fed action, og kamera førring og farver :)

Mit problem er nok bare, at mens du ser fed action, ser jeg kun en bunke voldsomt dyrt CGI. Og den slags har ikke imponeret mig i årevis :)

Efter min mening skal CGI bruges som krydderi. Hvis man bruger det som hovedingrediens, får man bare en film, der efterlader en kraftig eftersmag af ingenting.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 28/06-09 22:42 
Helt enig. For meget overflade og uden indhold - selv for en Michael Bay film :O
nerosnerosSkrevet 28/06-09 22:56, rettet 28/06-09 22:57 
Killer Bean 2>
Efter min mening skal CGI bruges som krydderi. Hvis man bruger det som hovedingrediens, får man bare en film, der efterlader en kraftig eftersmag af ingenting.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Etteren var så utrolig plat og jeg krummede tær over den humor filmen havde. Den er så useriøs og ligegyldig mainstream at man tror det er løgn. Jeg kan simpelthen ikke falde på halen over rene effect film mere. Det var stort og godt i den første Jurassic Park og et par andre men nu er det bare meget trættende at se på.

Fint hvis folk kan lide det :-) Det var bare ikke lige sådan jeg havde håbet, at se Transformers på film, og jeg gider ihvertfald ikke ind i bio og se det møg en gang til ;-)
Bashful Neophyte
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/06-09 23:10, rettet 28/06-09 23:13 
The Wrestler:
Tja, der er jo allerede skrevet så meget om Rourke's (semi-autobiografiske) præstation og jeg kan da kun tilslutte mig udsagnene om, at han er ret suveræn som afdanket, gennemtæsket wrestler. Marisa Tomei er også rigtig god og troværdig som entertainer i en lidt anden branche ;) Filmens grynede, håndholdte look passer godt til historien og selvom der går en smule for meget patos i den til tider, så er det en kanon film.

Bonuspoint for scenen, hvor Rourke og en ung knægt spiller et (fiktivt) wrestling spil på NES og Rourke fatter hat af knægtens snak om Call of Duty 4.
(...)
KalicolaKalicolaSkrevet 28/06-09 23:24 
Perfekt at du lige nævner the wrestler. Lad mig lige prøve at forklare her. Jeg æder ikke bare action film rådt fordi det er action. Der er fed action som transformers, pearl harbour, saving private ryan, gladiator osv. Og så er der ringe action som max payne, the spirit, watchmen, owe boll osv. Der er dem som gør det rigtigt, og så er der dem som gør det forkert.

Alle film SKAL ikke have en dyb handling med plot twists, korupte politi folk, og detektiver som skal opklare gådefulde mord hele tiden. Nogle gange må det bare gerne være action og flotte billeder man bedømmer en film på. Jeg ser heller ikke negativt på the wrestler fordi den mangler action, hvis man lige vender den om.

Til gengæld syntes jeg at the wrestler er en super fed film. En tung film med meget på hjertet, og tilmed rigtigt flot filmet og spillet.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 28/06-09 23:28, rettet 28/06-09 23:29 
Darknon>
Alle film SKAL ikke have en dyb handling med plot twists, korupte politi folk, og detektiver som skal opklare gådefulde mord hele tiden. Nogle gange må det bare gerne være action og flotte billeder man bedømmer en film på.

Det skal så siges at jeg ser utrolig mange b-film "af de gode slags", bare ikke den slags som du nævner ;-)

Jeg ville til hver en tid vælge Killer Klovns From Outer Space end Pearl Harbour..! :-)
Bashful Neophyte
KajikaKajikaSkrevet 28/06-09 23:57 
Jeg var nu godt underholdt af Transformer 2, det er vel en film man skal gå ind til uden forventninger om en dybere historie. Og så kunne jeg ikke lade være med at grine over "There is no tighter T-Shirt" scenen, fantastisk :D
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
jaesjaesSkrevet 29/06-09 00:46, rettet 29/06-09 00:47 
Darknon>
transformers, pearl harbour, saving private ryan, gladiator osv. Og så er der ringe action som max payne, the spirit, watchmen, owe boll osv. Der er dem som gør det rigtigt, og så er der dem som gør det forkert.

Selvom jeg ikke har set Pearl Habour og Transformers, så synes jeg det er skræmmende, at du nævner dem sammen med Saving Private Ryan og Gladiator :D

Alle film SKAL ikke have en dyb handling med plot twists, korupte politi folk, og detektiver som skal opklare gådefulde mord hele tiden.

Bestemt ikke, men de må gerne være gode FILM. Action uden noget andet er tamt og hult. Gladiator, Saving Private Ryan, Aliens, Jurrasic Park, Terminator 2, Jaws, Spider-Man, Star-Wars, Batman Begins, Matrix etc. er både gode som actionfilm og bare som film.

Men smag og behag selvfølgelig, jeg gider bare ikke bruge tid og penge på action uden indhold.
KalicolaKalicolaSkrevet 29/06-09 01:53 
Jeg kan sagtens sammenligne de film. Da de alle er film med action i som er lækkert lavet. Om det er så realistisk action (gladiator, saving private ryan) eller hollywood/benzin action (transformers, pearl harbour), så er det stadig flot action på et meget højt niveau.

En go action scene er ikke li med mange explosioner eller skyderi. En go action scene er hvor, effecterne er gode, at det er skudt fra den rigtige vinkel, at timingen er go, at lyden er go, at klippene er rigtige, at skuespillerne reagere troværdigt på det der sker. Det hele skal sgu spille ordentligt sammen, og det kræver at man har styr på alle disse detaljer før at det fungerer.

Nu arbejder jeg jo selv til dagligt med effecter og animation, så det er noget jeg går meget op i. Det skal sgu laves ordentligt før jeg gider at se det.
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 29/06-09 02:17, rettet 29/06-09 02:44 
Det var selvfølgelig drilleri, men jeg mente det da så langt, at Pearl Habour (og Transformers, men i lidt mindre grad) normalt omtales som crap de la crap - film der ikke indeholder andet positivt end actionsekvenserne. Mens Gladiator og Saving Private Ryan er film, der, efter min mening, har kvaliteter udover actionscenerne.

Det er som nævnt selvfølgelig fint, at du kan holde ud at se film, der ikke har andet interessant indhold end actionscenerne, jeg gider bare ikke :)

EDIT: Har præciseret første afsnit.

EDIT 2: Flere ændringer i første afsnit FTW :/
HeroldHeroldSkrevet 29/06-09 04:50 
Darknon>
Og så er der ringe action som max payne, the spirit, watchmen, owe boll osv. Der er dem som gør det rigtigt, og så er der dem som gør det forkert.

Hvis du synes at Watchmen er en actionfilm, så er der noget du har helt misforstået. Den eneste grund til at den film har actionscener, er for at please sådan nogle som dig :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 29/06-09 09:49 
Heh enig! Den hører vist mere over i drama genren eller der omkring med et drys af syre ;D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/06-09 09:49 
Jeg synes det er vildt at nogen overhovedet havde nogen forventninger til de film til at begynde med. :)
Tager I også ind og ser Uwe Boll-film med julelys i øjnene, og forventninger om at se Jeres yndlings-franchise smukt og perfekt fremstillet? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/06-09 09:52 
"Vi" ser slet ikke Uwe Boll film :)
nerosnerosSkrevet 29/06-09 10:01 
Hvem er han?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/06-09 10:13 


IMDB er din ven
SumezSumezSkrevet 29/06-09 10:33 
Beano>
"Vi" ser slet ikke Uwe Boll film :)

Uwe Boll og Michael Bay kan da næsten komme ud på ét :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/06-09 10:36 
Så langt vil jeg nu ikke gå i min kritik af Bay :P
nerosnerosSkrevet 29/06-09 11:09, rettet 29/06-09 11:09 
Hold da op en lang liste af crap ham Uwe har lavet ;D
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 29/06-09 12:17, rettet 29/06-09 12:17 
Beano>
Så langt vil jeg nu ikke gå i min kritik af Bay :P

Det ville jeg! Af alle de film, den mand har lavet, er der kun "The Rock", der er nogenlunde ok. Resten af hans film er da noget værre bras:

-Bad Boys 1 og 2
-Armageddon (Deep Impact er da meget bedre!)
-Pearl Harbor
-The Island
-Transformers 1 (jeg har endnu ikke set 2'eren)
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 29/06-09 12:46, rettet 29/06-09 12:47 
Ja, jeg synes egentlig også jeg har fået mindst ligeså meget ud af Uwe Boll-film.
Hvis ikke andet, så flere endnu plattere sekvenser, og flere hoppende bryster.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/06-09 12:50 
Jeg synes faktisk at Postal-filmen var "ok, uden at være prangende".
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
silverstarsilverstarSkrevet 29/06-09 12:53, rettet 29/06-09 12:55 
Edit:
@Xiwana

Arrrh, kom nu. Michael Bay's gennemsnitlige film ligger typisk i "middel/lidt under middel"-kategorien, han har endda lavet et par stykker der er over middel.

Uwe Boll skraber konsekvent bunden hver gang, han kunne ikke stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele :D
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KalicolaKalicolaSkrevet 29/06-09 12:55 
Jeg siger ikke at watchmen er en action film. Jeg siger at det action som den har, er dårligt lavet. kamp scenen hvor de skal befri en i et fængsel er helt forfærdelig. Den danske film Fighter har langt bedre action end watchmen, bedre koregraferet, bedre filmet osv.

Og der er ingen grund til at action i ikke-action film skal være dårlig, det er ikke en undskyldning. Det er det samme som folk der accepterer at MMO spil er grimme fordi de er MMO og det skal være stort, derfor må det gerne være grimt, og det er bare ikke iorden hvis i spørger mig.

Hvis jeg skulle lave et spil eller en film, så ville jeg da lægge alle mine kræfter i at alle elementer af filmen/spillet blev så godt som overhovedet muligt.

Det er heller ikke iorden, at når jeg i farcry, eller bad company eller modern warfare kommer indenfor en vis radius på 500m af fjenden, at de så alle instantly ved hvor jeg er, og begynder at skyde på mig. Det er ikke iorden at fjenderne i force unleashed begynder at skyde på mig når jeg står på den anden side af en lukket dør, og alligevel ved de hvor jeg er fordi de er blevet triggered inden for en radius.
Det er ikke iorden at lave jar jar binks.

Jeg er helt enig i at transformers 2 er en meget dårlig film. Ikke desto mindre kommer jeg til at se den igen og igen alene pga effecterne.

Jeg ved ikke om det her er blevet til offtopic, men jeg beklager hvis det er.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 29/06-09 14:11 
Som jeg sagde, så har du helt misforstået Watchmen :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 29/06-09 14:35 
Som jeg sagde. Så ved jeg godt at det ikke er en action film. Og at den er grim og ligner noget som er optaget i 70'erne er med fuldt overlæg.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 29/06-09 15:52, rettet 29/06-09 15:52 
Bay har aldrig lavet noget der var rigtig godt og så er han utrolig ringe til at fortælle en historie, men platheden er dog helt i top ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 29/06-09 17:14 
Darknon>
Som jeg sagde. Så ved jeg godt at det ikke er en action film. Og at den er grim og ligner noget som er optaget i 70'erne er med fuldt overlæg.

Ja, misforstået. :) Det handler jo om hele stilen fra tegneserien og tidsperioden den foregår i. At du synes det er grimt, kan jeg kun ryste på hovedet af. Du må have haft det hårdt for nogle år siden, hvor verden ikke var i high definition, og man ikke kunne pynte sig fra at man havde lagt en stor, dunstende lort. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 29/06-09 17:47 
Ja, jeg havde det rigtigt svært i tiden før 2006 :)
For The Love Of The Game
HulleHulleSkrevet 02/07-09 10:08, rettet 02/07-09 10:09 
Hellboy 2: Helt igennem en fantastisk film. Guillermo del Toro har gjort det igen! Håber virkelig at der kommer flere film fra det univers.

Ja, jeg er lang tid om at få set film :P
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
silverstarsilverstarSkrevet 02/07-09 17:48 
Det er lang tid siden jeg har set så meget frem til en ny film, premieren er imorgen.

Michael Mann, Johnny Depp, Christian Bale, gangstermiljø... det kan (og må!) ikke gå galt :)

Public Enemies
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
XiwanaXiwanaSkrevet 02/07-09 18:05 
Jeg håber virkelig også, at den er god. Ifølge wikipedia har filmen fået "mixed to positive reviews". Hvis den bare er halvt så god som "The Untouchables", så er den rigtig god. Glæder mig helt vildt!

Public Enemies på wiki - se under "Reception"
[inspirational quote here]
la0sla0sSkrevet 02/07-09 22:32, rettet 02/07-09 22:32 
Puha.. jeg er stor Mann-fan og så Public Enemies, og ja.. "puha" for den film fik Biocity Århus fuldstændig ødelagt.

Dårlig lyd, filmen gik ned efter 20-30 min, to gange en arkitektlampe fra operatørrummet der lyset ud i salen. Plus en form for "afbrydelse" mere.

Virkelig illusionbrydende, så et var svært at leve sig ind i filmen. Bare lidt hårdt at få første indtryk spoleret af en amatøragtig biograf, ikke mindst når man har glædet sig meget til at se den.

Men når det er sagt er det virkelig en interessant film for et voksent publikum, ikke alt det der Transformers crap :)
Hvad sker der?
KajikaKajikaSkrevet 03/07-09 00:36 
Det reele spørgsmål er vel hvorfor du i det hele taget befandt dig i Biocity, når nu CinemaxX er bedre på så mange forskellige punkter, fribilleter? ;)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
la0sla0sSkrevet 03/07-09 08:31 
Filmen blev vist før i Biocity, i det der på papiret lignede en større sal. Forpræmieren var for begge biografers vedkommende henvist til lidt mindre sale.
Hvad sker der?
DarkenDarkenSkrevet 04/07-09 00:53 
Icecream IIID.
Humor, men nu synes jeg også den serie har udtjent sit formål og det er tid til noget nyt.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 11/07-09 01:01 
Star Trek:

Jeg troede det ikke, men det lykkedes faktisk at bringe Star Trek ind i en ny generation :D Filmen er jo fantatisk og velspillet og Chris Pine spiller utrolig godt som den gamle James T. Kirk. Den er humoristisk og alvorlig på samme tid og jeg sad aldrig og kedede mig under filmen. Jeg elsker den allerede og glæder mig fandme meget til to'eren ;-)

Hvis nogen spørger mig: Star Wars eller Star Trek? Vil jeg helt klart sige Star Trek. Fantastisk god film. Den skal hjem på Blu-Ray.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 03/08-09 21:12, rettet 03/08-09 21:12 
Ikke set den nye Star Trek endnu, og jeg overvældes sjældent af trailere, der alt for ofte "snyder", men der en enkelt trailer til Star Trek, som leverede en helt speciel forsmag på noget, der kunne gå hen og blive til en ekstremt seværdig film. Så jeg glæder mig sygt til at se den på Blu... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 03/08-09 21:27 
Herold>
Jeg er enig med neros. At tro at Watchmen er en actionfilm er vist at skyde over målet. :D Jeg synes det er fint med den action der er, og jeg tror ikke jeg kan finde en film med "super-helte", jeg synes er bedre.

De 180 min, jeg fik set af den, råbte ikke ligefrem non-action, men jeg syntes heller ikke, der var for lidt action. Jeg læser ikke DC Comics (er mere en Marvel-læser), men Watchmen-filmen virker som en af de mere kløgtige/overbevisende/seværdige "superheltefilm", jeg har set.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KalicolaKalicolaSkrevet 03/08-09 21:48 
Arn 2:

Det er måske en af de flotteste film jeg har set sådan rent kamera-billed-mæssigt-eller-whatever. Den er fantastisk filmet, hver optagelse er perfekt sat op. Kamera førringen er perfekt. Det her er på niveau med ridley scott og james cameron. Alt er skarpt, go kontrast og saturering. Flottere optagelser fås bare ikke, og det her gælder også for scener hvor der bare er snak.

Det var bluray udgaven jeg så :) handlingen sagde mig sådan set ikke så meget, men den var en fornøjelse at se på.
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/08-09 22:38 
Jeg kan slet ikke sætte mig ind den måde at se film på. Det minder mig om en samtale jeg engang havde med en virkelig stor HiFi-nørd. Han sagde, at han feks. lyttede til ufatteligt meget Madonna, hvilket han egentlig syntes var noget rædsomt musik. Men indspilningerne var så gode, at han ikke kunne holde til andet. Jeg kunne ikke lade være med at have lidt ondt af ham :/
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 03/08-09 22:43 
Hihi :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 04/08-09 09:38 
Jeg synes der var pænt meget action i Watchmen?

I hvert fald en del mere end den første Spiderman :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 04/08-09 09:48, rettet 04/08-09 09:50 
Ja, men IMO er det ikke en del af det store billede, eller rettere sagt, filmens fokus. Watchmen havde nok været sværere at fordøje for et mainstream publikum uden action - for det skal en film om superhelte jo have.

Edit: Det er måske lige værd at nævne at der ikke er så meget action i tegneserien.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig