X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 31/03-09 19:42 
Jeg syntes også godt om Taken. Ikke noget originalt plot overhovedet men Liam Neeson spiller godt som en kølig Bronson v2.0 :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/03-09 20:29, rettet 31/03-09 20:32 
Papand>
Er det kun i KBH og Aarhus at Taken er på programmet? Det virker fuldstændig umuligt at finde noget på den i Odense.

Så vidt jeg har forstået, er det over et år siden, filmen udkom. Men af én eller anden grund valgte de danske biografer at ignorere den. Efter den er blevet et relativt stort hit i USA, er de nu (modvilligt?) begyndt at vise den nogle få steder herhjemme.

Noget af det, jeg specielt godt kan lide ved filmen er, at den efter min mening har lidt af det feel, jeg elskede ved Nikita og Léon. Men da det ikke er Luc Besson selv, som har instrueret, skinner det ikke helt så kraftigt igennem. Den mørke humor er feks. blevet så underspillet, at mange sikkert ikke fanger den. Men det er nok til, at jeg nyder det :)

Det er stadigvæk langt fra en 10/10 film. Men det er, efter min mening, heller ikke den 1/10 film, som mange anmeldere forsøger at gøre den til.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 31/03-09 20:44, rettet 31/03-09 20:44 
Synes nu også at Taken har meget af det feel fra Death Wish. Det er old-school hævnfilm med nutidens tempo, og Liam Neeson (som umiddelbart ville virke som et fejlcast) udøver rollen ganske fint.

Det er ikke en nyklassisker, men er absolut ikke nogen grufuld film.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 31/03-09 20:46 
Män som hatar kvinnor kan virkelig kraftigt anbefales. Yderst velspillet af dygtige skuespillere og flot og velpacet selvom den er pænt lang. Selve krimihistorien er også rigtig god, og jeg har læst rigtig mange krimier. Dog ikke lige præcis denne, men det havde min kæreste, som jeg så den med, og hun er ligeså vild med den som jeg er. Det lader til, at den er god, uanset om man har læst bogen eller ej.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 31/03-09 20:49 
Den er god, men omvendt ikke så flot og storslået, at man får noget specielt ud af at se den i biffen. Jeg vil umiddelbart påstå, at den vil fungere stort set lige så godt på DVD/Blu-ray.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 31/03-09 20:55 
For mig kan en film blive meget mere intens i biffen end i en stue - også selvom det ikke er Terminator 2 :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 31/03-09 21:47, rettet 31/03-09 21:52 
Til mænd der hader kvinder:

Det var ikke en film jeg gad at leje efter nu jeg så den i biffen ;-) Det er god underholdning og godt skuespil hele vejen igennem. Men ikke noget videre mesterværk heller ikke historie mæssigt. Jeg kan godt forstå nogle folk synes den slags er godt. Jeg kan bare ikke blive suget med ind som f.eks en film som "Das Leben der Anderen", bare for at give et eksempel.

Spoiler alert til Mænd der hader kvinder:
Jeg må godt nok indrømme, at der er en meget grim voldtægtsscene i den film. Jeg kan kun forstille mig at den er endnu mere voldsom beskrevet i bogen. Jeg har hørt at der skulle være en endnu grimmere scene på 25 min. i filmen Irréversible, men den slags kan jeg bare ikke tåle at se.
Spoiler slut.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 01/04-09 08:53 
9 minutter i Irreversible - men sikkert også de længste ni minutter i filmhistorien.
The medium is the message.
McBrainMcBrainSkrevet 01/04-09 10:07 
Ja, den er godt nok voldsom. Voldsom film i det hele taget.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
nerosnerosSkrevet 01/04-09 15:39 
Tør ikke se den!
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 04/04-09 00:22, rettet 04/04-09 00:23 
monsters vs aliens:
Foruden at være imponeret over det visuelle, her i blandt at de forstår at bruge 3d effekterne i en mængde der ikke bliver for meget. Så var den hylende sjov. Og så er der et hav af detaljer fra gamle film (som jeg af gode grunde ikke vil beskrive ;).

Klar anbefaling at se i biografen... og så har man nogle lækre briller med hjem bagefter.. som kun må bruges indedørs, ikke beskytter mod UV og vist nok heller ikke må bruges som hunde legetøj... eller noget =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 04/04-09 13:20 
Var du også i Imperial i går kl 21? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 04/04-09 23:10 
yup så du mig ikke? ... det var mig med de lækre 3d briller =P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 11/04-09 00:18 
Appaloosa vil jeg gerne anbefale. Fremragende dialog - den er også baseret på en roman af Robert B. Parker (ham der fik lov at skrive Chandlers efterladte kapitler til en bog).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 12/04-09 12:02 
Jeg så Boy A igår, det er en rigtig god film. Omend en smule trist, men absolut værd at se.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
silverstarsilverstarSkrevet 13/04-09 15:33 
Faldt for nylig over Fido, en Zombie-film i samme ånd som Shaun of the Dead m.f.

Zombier er blevet "tæmmet" ved hjælp af teknologiske fremskridt, så de nu indgår i hverdagen som arbejdskraft (mælkemænd, avisbud, gartnere o.s.v). Filmen følger en familie der netop får deres første Zombie og hvilke udfordringer det bringer med sig. Fin kombination af horror og komedie, men den komiske vinkel fylder nok mest :D

Fido på IMDB
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 19/04-09 23:42, rettet 19/04-09 23:42 
Watchmen:

Er den absolutte bedste superheltefilm der nogensinde er lavet! Super fantastisk oplevelse jeg havde i bio med den film. Super chessy, latex, hardcore film på syre! Halleluja...!

Det bliver et Blu-Ray must buy :-) Jeg er fan af det universe nu.
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/04-09 00:29 
The Good, The Bad & The Weird.

Rigtig god Koreansk "western" der finder sted i Manchuriet i 1930'erne. Jeg kan forestille mig at det kan være lidt svært for folk der ikke kan høre forskel på Koreansk, Kinesisk og Japansk når det kommer til at finde ud af hvem der er hvem men det er en god aktion film så klart er værd at se.
HeroldHeroldSkrevet 20/04-09 08:50 
neros>
Watchmen:

Er den absolutte bedste superheltefilm der nogensinde er lavet! Super fantastisk oplevelse jeg havde i bio med den film. Super chessy, latex, hardcore film på syre! Halleluja...!

Det bliver et Blu-Ray must buy :-) Jeg er fan af det universe nu.

Gør dig selv en tjeneste og læs tegneserien! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 20/04-09 08:52 
Jeg har læst lidt :-)
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/04-09 11:09 
Så lige Wasting Away i lørdags ifb. med CPH PIX.

En fantastisk lowbudget zombiefilm, hvor man følger historien fra zombiernes synspunkt - de ved ikke selv at de er zombier :-)

http://www.youtube.com/watch?v=alqJ-EfPyy4

http://www.imdb.com/title/tt1027762/
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 20/04-09 11:19 
Jeg var også inde og se den. Jeg vil ikke kalde den fantastisk, men den havde da sine øjeblikke, og platte one-liners der faktisk virkede.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 30/04-09 23:00, rettet 30/04-09 23:00 
Jeg har lige set Warlords, og syntes at den er fantastisk.

Mine filmindkøb er oftest hæmmet en smule, af at jeg stort set kun køber film i fysiske butikker, og derfor kun får stillet mine lyster til asiatisk action, af de få film som de danske selskaber mener at de gider at udgive. Måske er det derfor, at jeg er så begejstret over at der endelig kom en rigtig god asiatisk film i min varetægt, men faktum er at dette nok er den bedste asiatiske film jeg har set i flere år.

Historien er superfed, action-scenerne er vildt fede og skuespillet sidder lige i skabet. Og så var det et glædeligt gensyn med Andy Lau, som jeg ikke har set noget til siden 90'ernes Hong Kong-action.

Nu må jeg så bare håbe at Red Cliff, som jeg modtager med posten en af de nærmeste dage, ikke skuffer nu hvor Warlords har gjort sit indtryk.

Warlords
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 02/05-09 19:07, rettet 02/05-09 19:32 
Slumdog Millionaire:

En rigtig god oplevelse, og et spøjst sammenstød mellem fantasi og realisme. Historien er et tanke-forførende, eventyrpræget, øjeblik i staver. Men også utroværdig og med flere klatter fra realisme-paletten. Da det er en skæbnefortælling, er det dog ikke så svært at leve med den farverige, lidt rodede, inkonsistenthed. Og nogle gange er det en decideret styrke, hvor charme, vitalitet og humor vinder over alt. Fortællemæssigt havde det dog gavnet med en anelse større indblik i personernes tanker og lidt flere sekvenser med reel nærvær.

Men uanset, hvor er det dog en fantastisk flot film. Specielt den første halvdel tangerer de største visuelle mesterværker. Og Slumdog Millionaire indeholder, efter min mening, en af filmhistoriens måske flotteste og mest velklippede og -koreograferede scener.

EDIT 2: Argh, prøver igen. Jeg har justeret sidste sætning i første afsnit.
DarkenDarkenSkrevet 02/05-09 19:19 
X-Men Origins: Wolverine:
"ok"

Personligt er jeg ikke tilfreds med filmen, men det har nok noget at gøre med at jeg er vokset op med tegneserien.

Vil dog lige notere at humoren der er i filmen (der hvor den nu er) er fed.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KalicolaKalicolaSkrevet 04/05-09 12:34 
Core: Yo. Kan du ikke lige fortælle mig titlerne på de film, for jeg er forvirret. Jeg troede at warlords var red cliff, Der er vidst også en red cliff 2. I don't get it. Jeg vil gerne se dem, men jeg vil også gerne se 1'eren først, men er lidt i tvivl om hvad de hedder de film, og hvilken rækkefølge de skal ses i.
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/05-09 15:43 
Hvorfor blander du overhovedet Warlords sammen med Red Cliff? Prøver du at forvirre dig selv unødigt?

Warlords remake: http://www.imdb.com/title/tt0913968/
Warlords original: http://www.imdb.com/title/tt0069881/

Red Cliff: http://www.imdb.com/title/tt0425637/
Red Cliff II: http://www.imdb.com/title/tt1326972/
CoreCoreSkrevet 04/05-09 20:25 
Nemlig ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KalicolaKalicolaSkrevet 05/05-09 09:49 
Jeg troede at warlords var den danske title på red cliff.. Men tak for vejledningen :)
For The Love Of The Game
XiwanaXiwanaSkrevet 09/05-09 20:58 
Star Trek:

Kan varmt anbefales til alle, der har en lille trekkie i maven. En meget underholdende film, der er særdeles tro overfor forlægget. God historie, godt skuespil, god musik og virkeligt godt designet.

Det her er en rigtig Star Trek-film, ikke bare en efterligning. Sådan skal en prequel laves - det kunne George Lucas lære noget af!
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 09/05-09 21:25, rettet 09/05-09 21:29 
Som stor Trek fan er jeg også helt vild med filmen og tror at non-fans også kan få en masse ud af den. Levede fuldt ud op til mine højre forventninger og mere til - glæder mig til at se den igen :)

God cast (specielt Spock, Bones og Scotty er geniale), skuespil, historie, effekter og et produktionsdesign der er moderne samtidig med at være retro trek.

Uden at spoile noget vil jeg også lige sige at jeg fandt det overraskende hvor meget de turde at ændre på trek universets bagghistoren - men det giver trods alt mere frihed i kommende efterfølgere ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-09 21:33 
Altså et godt sted at starte for os der aldrig har set noget Star Trek?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/05-09 21:40 
Kan ihvertfald sagtens nydes uden kendskab til trek universet ... tror jeg :)
HeroldHeroldSkrevet 10/05-09 00:14 
Enig, den er god og er helt sikkert en god indgangsvinkel til Star Trek-universet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-09 00:18 
Fint så skal den da helt sikkert ses engang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/05-09 04:32 
Konsolkongen>
Altså et godt sted at starte for os der aldrig har set noget Star Trek?

Jeg har aldrig set Star Trek før, og filmen er stopfuld af referencer til de gamle film og serien, som folk som os ikke forstår - men det er ret tydeligt hvor de er.

Filmen kan sagtens nydes for folk, der ikke har set Star Trek før, men jeg tror det hjælper at kunne sætte pris på den temmelig høje cheese-faktor, og de mange injokes. Filmens bedste styrke er helt klart at den ikke tager sig selv spor seriøst, men den er også godt lavet, og det eneste der virkelig taler imod den er plottet der bliver ret søgt hende mod den anden halvdel af filmen, og bærer meget præg af at de opfinder undskyldninger og lappeløsninger for at skabe grobund for et nyt Star Trek-univers, der er baseret på det gamle, men med en masse ændringer. Det er tydeligt selv for folk, der ikke kender originalerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/05-09 11:26 
Jeg har ikke set særligt meget Start Trek men jeg kunne sagtens genkende nogen af alle de gamle one-liners fra serien og syntes også det var en rigtig god action film. Den er ikke hvad jeg, og dem jeg var inde og se den med, forstår ved Star Trek. Nogen af dem var Star Trek fans og skuffede over at det bare var en science-fiction/action film som man sikkert hurtigt får glemt.
SumezSumezSkrevet 13/05-09 17:42 
De Star Trek fans jeg var inde og se den med mente at den var alt hvad de forstod ved Star Trek, og hvordan en moderne Star Trek burde være. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/05-09 18:13 
Sårn har jeg det også. Kan ikke se hvad der er u-trekket ved den i forhold til tidligere film ;)
XiwanaXiwanaSkrevet 13/05-09 18:16 
Jeg fandt også filmet enormt trekket. Alt fra design, over dialog til musik emmede af trek.

Ifølge humorsiden The Onion er mange trekkies dog skuffede, men det skal vist tages med et gran salt :)

The Onion om Star Trek-filmen
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/06-09 19:09, rettet 04/06-09 19:10 
Terminator Salvation:
Føles ikke rigtig som en Terminator-film, men står som et udmærket hjernedødt actionbrag alene.
Jeg havde dog glædet mig til at se Roland Kickinger som T-800, da jeg synes, det er overdrevet grineren, at han spiller en parodi på Arnult i Son of the Beach, men så har de bare CGI'et hans fjæst rundt, så han ligner Arnult... Øv altså.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/06-09 23:25 
Killer Bean 2>
Terminator Salvation:
Føles ikke rigtig som en Terminator-film, men står som et udmærket hjernedødt actionbrag alene.

Er de andre Terminator-film da ikke det? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/06-09 23:33 
Jo da, men de har bare meget mere stil og stemning til fælles. Salvation har mange af de kendte elementer, men virker alligevel som om, den foregår i et helt andet univers.
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 04/06-09 23:49 
De to første er ikke hjernedød action, sgu! :)
XiwanaXiwanaSkrevet 04/06-09 23:53, rettet 04/06-09 23:55 
jaes>
De to første er ikke hjernedød action, sgu! :)

Helt enig! Det er nærmere hjerneGOD action.

Terminator ifølge cracked.com
[inspirational quote here]
jaesjaesSkrevet 05/06-09 00:14 
Ok, man kan selvfølgelig tilføje: "Kan man leve med typisk sci-fi-logik, er de to første ikke hjernedød action" hehe.
BeanoBeanoSkrevet 05/06-09 07:48 
Harry Knowles HADER den nye Terminator film :(

I hate the film. Pure and simple. I loathe it. I hated it so much I didn’t want to see my friend’s faces afterwards. I just wanted to go home and vent. I really really hate this film. I hate how much effort so many great artists and technicians put into a film that’s this fucking bad. Ultimately its just shit moving, like a sewer pipe. I hate that there isn’t a sustained scene or sequence that I love as much as the best moment from TERMINATOR 3. I hate that when I left the theater I felt empty and let down. That I felt like writing a review like this instead of fucking dry humping a great TERMINATOR movie.
This feels like ALIEN RESURRECTION to me. Something that kills something wonderful for me. I’m no longer interested in Terminator. McG terminated my enthusiasm. I love the first two films. At least I’ll always have that. Fuck this movie.

Av av av...

Harry's anmeldelse
millenniummillenniumSkrevet 05/06-09 08:36 
Terminator Salvation er nok ikke kommet for at please de gamle fans, men for at erobre en ny markedsgeneration.

- Ligesom Indy 4 var en ufarlig undskyldning for at markedsføre en masse nyt Indy-merchandise i BR.

Jeg kan heller ikke døje det nye koncept - men jeg er også lidt for støvet (kan i det mindste blære mig med at have se T2 i biffen). Den nye generation vil sikkert glæde sig over den nye omgang Terminator.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-09 21:41 
Transformers: Revenge of the Fallen

Måske er jeg bare blevet gammel, men 1½ time inde i filmen begyndte jeg at gabe, og så kunne jeg ellers ikke holde op igen. Virker som en meget, meget dyr B-film, der ikke engang formår at være ufrivilligt morsom... spild af penge.
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/06-09 21:46 
Det vil sige ligesom etteren? :-)
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig