X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/11-08 10:02 
Jeg så den igår, og der er ganske vist ikke meget Bond tilbage. Ligesom Jesper gør det mig ikke spor. Jeg kan sagtens undvære Bond-tingene, hvis det betyder jeg får en bedre spionfilm, hvilket jeg personligt synes jeg gjorde.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 09/11-08 13:45 
Ja der er mere bourne i den, men på ingen måde ligeså godt.

Apocalypto: Tja, det er vel en standard action film uden synderligt meget mening. Ikke noget specielt at komme efter her.

Blood Diamond: En rigtig flot film. Den kan anbefales.

Mirrors: En forfærdelig kedelig gyser som indeholder alle clichérne.

Taken: En meget dårlig actionfilm som ligeså godt kunne være spillet af steven siegal.
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 11/11-08 23:33, rettet 11/11-08 23:38 
Frygtelig lykkelig:

Stærk og barsk historie, men samtidig med et satirisk tilsnit i næsten hver eneste scene. Det er en meget velspillet og god film, og det er rart at se en skuespiller i hovedrollen, som ikke er overbrugt i dansk filmsammenhæng. Et af de få minusser er måske, at filmen føles for samfundsrealistisk til at være en komedie og for satirisk til at være samfundsrealisme. Men dog er det samtidig rart, at alle scener ikke drukner i en sort sump af triste skæbner.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 10:17, rettet 15/12-08 10:17 
The Day The Earth Stood Still:

Kedelig, oppustet og ulogisk genfortælling af en klassiker.
Dårlig skuespil fra næsten alle i filmen - kun Reeves virkede en smule troværdig som en kold og stiv Klaatu. Alle personer virkede gennemført overfladiske, dumme og usympatiske, og knægten i filmen (Jaden Smith) var så øretæveindbydende at jeg direkte sad og heppede på at han blev dræbt.
Eneste positive var fremstillingen af Gort, der var tro imod originalen.

Har man ikke set originalen, skal man glemme den nye udgave og se originalen istedet. Selv om originalen fra 1951 er en smule naivt og fjollet set med moderne briller, giver den bedre mening (selv i 2008) og er mere stemningsfuld.

3/10 pga. nogle ok effekter og sjovere end at stikke bambus op under neglene.
SonicSonicSkrevet 15/12-08 11:09 
Åh nej, havde håbet på denne film ville blive et must buy. Øv da også :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JuggernautJuggernautSkrevet 15/12-08 11:20 
Efter diverse anmeldelser rundt omkring i verden, vil man nok gøre sig selv en tjeneste, ved at holde sig til den originale fra 50erne. Den er iøvrigt også superfed og kan på det varmeste anbefales herfra.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 11:37 
Og kan købes billigere end en biografbillet :)

Her
KTCKTCSkrevet 18/12-08 11:41, rettet 18/12-08 11:43 
The Day The Earth Stood Still:

Nu havde jeg hørt fra flere, at filmen skulle være elendig, så jeg havde absolut ingen forventninger da jeg så den i biffen i går. På de præmisser er det selvfølgelig svært at blive skuffet, men jeg synes faktisk filmen var ganske god.

Dens pointe bliver på amerikansk vis banket ind igen og igen, men personernes underliggende motiver og grunde til at de handler som de gør, synes jeg er godt stof til diskussion efterfølgende. Det er nok et punkt de fleste vil overse, og mene at mange af personernes beslutninger og handlemåder er ulogiske. Beano nævner, at personerne er overfladiske, dumme og usympatiske, men er mennesker ikke tit det i virkeligheden? Det er netop en af pointerne i filmen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SonicSonicSkrevet 18/12-08 11:50 
Jeg fik en tur i biffen af min kammerat, og vi så selvsamme film, og ja, filmen er tildels ganske udemærket. Jeg syntes dog hende præsidentens sekratær, eller hvad hun nu var, samt ham drengen var de to mest belastende personer i filmen, og deres skuespil var elendigt.

Udover det var jeg godt underholdt. Havde de bare erstattet de to med nogle der kunne deres kram, så havde det været fint :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KTCKTCSkrevet 19/12-08 10:23 
Nå ja, Mini Smith var godt nok mindst lige så irriterende som farmand kan være, og så bliver jeg generelt pisset af når småunger råber op og spiller smarte i film. Heldigvis passede rollen da godt nok, for han skulle jo bare spille en uvidende lille knægt, i stedet for de genibørn man tit ser i film.

Kathy Bates er jo bare utiltalende af natur, og hun skulle jo portrættere den militante amerikanske måde at reagere på.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 18/01-09 13:51 
Lad den rette komme ind.

Virkelig værd at se. Udover at linke til filmlands anmeldelse: http://www.dr.dk/P1/Filmland/Anmeldelser/2008/Lad+den+rette+komme+ind.htm kan jeg tilføje at jeg snarere oplevede filmen som en samling af flotte stemningsbilleder end en fortløbende historie. Hvilket er en god ting.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 19/01-09 20:00 
Ja den vil jeg også anbefale. En særdeles vellykket og usædvanlig genreblanding, der rammer plet i både de stille og voldsomme scener. Det er ikke hver dag man ser en socialrealistisk vampyrfilm!
(...)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/01-09 00:37 
Hot Fuzz

Virkelig en genial krimi komedie af gutterne bag Shaun of the Dead. Formår virkelig at overraske på de helt rigtige tidspunkter og er langt fra forudsigelig. Timothy Dalton er også med... Ham der var en James Bond engang.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/03-09 21:50, rettet 22/03-09 22:00 
Watchmen:

Ikke en fantastisk film, men alligevel klart den bedste superheltefilm, jeg har set siden Batman Returns. Bestemt et kig værd. Det skal dog lige nævnes, at jeg ikke har læst tegneserien, så jeg skal ikke kunne sige om man bliver skuffet, hvis man er fan ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 22/03-09 22:18 
Det lyder godt! Jeg har kun læst meget lidt af tegneserien, men glæder mig utrolig meget til at se filmen. Synes den ser rigtig fed ud.
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 22/03-09 22:48 
Det var cool at se en "superhelte" film, der ikke var goodie goodie twoshoes. Det er hårde løjer =)

Husker ikke nok om tegneserien, som jeg læste en million år siden, så jeg kan ikke kommentere om hvor tæt på den filmen er.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 22/03-09 22:51 
Jeg synes Watchmen var fantastisk. Jeg tror ikke det er muligt at lave en film på under tre timer, der er mere tro mod oplægget end den er. Det er også længe siden jeg har læst tegneserien, men den kommer helt sikkert ned fra hylden inden for den nærmeste fremtid, så jeg kan få den genopfrisket.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 23/03-09 00:12, rettet 23/03-09 00:50 
Watchmen:

Jeg fandt den desværre lidt kedelig. Havde forventet noget andet - en masse action, men det blev desværre ikke helt indfriet. Der var for meget snak igennem den næsten 3 timer lange film. Der var rigtigt gode actionsekvenser, men samtidigt var der meget lange og stille sekvenser med en masse snak.

Er man på udkig efter en god superheltefilm, er der mange bedre alternativer efter min mening.

Watchmen er dog på ingen måde dårlig, men jeg havde bare forventet noget mere. Det skal da også lige nævnes, at Watchmen har et super soundtrack.

Leder man bare efter en rigtig god film, som ikke behøver at have noget med superhelte at gøre, så er Slumdog Millionaire en super film.
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/03-09 03:24 
Watchmen:

Ligger sig rigtig godt op af grund materialet. Hele kold-krigs dramaet er dog lidt mere in-your-face i forhold til tegneserien. Mange ikoniske scener fra serien er replikeret med ynde på det store lærred og skuespillerne passer rigtigt godt til deres roller. Samtidig tændte den også lidt for min superhelte fetish igen og jeg går nu og håber på at Champions Online eller DC Universe Online snart kommer ud.
nerosnerosSkrevet 23/03-09 09:15 
enfen>
Er man på udkig efter en god superheltefilm, er der mange bedre alternativer efter min mening.

Hvilke?

Selve tegneserien er jo heller ikke særlig actionfyldt. Hvis man tror man skal ind og se noget hæsblæende action bliver man skuffet, fordi det er ikke sådan en film! Det tør jeg godt sige uden at have set den endnu.
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 23/03-09 09:42, rettet 23/03-09 09:44 
neros>
Hvilke?

Selve tegneserien er jo heller ikke særlig actionfyldt. Hvis man tror man skal ind og se noget hæsblæende action bliver man skuffet, fordi det er ikke sådan en film! Det tør jeg godt sige uden at have set den endnu.

Nu har jeg ikke læst tegneserierne, så dem kan jeg ikke udtale mig om. Men ser du trailerne, så viser de en masse action, og sekvenserne er da også i filmen, men samtidigt er der bare en masse rigtigt lange passager, som jeg fandt lidt for lange og samtidigt lidt ødelæggende for filmen for mig.

Filmen er måske tro mod tegneserierne, men traileren (trailer2) giver et lidt andet billede af filmen, end hvad den virkeligt er.

Jeg var ikke den eneste i biffen, der var en smule skuffet over filmen. Det var ret tydeligt, når der sidder andre, der decideret falder i søvn :)

Overordnet set var det ikke en kedelig film, men den har nogle lange og til tider langtrukne kedelige passager. For mig sniger filmen sig ikke langt over middel. Jeg håbede på noget stort, da jeg havde set filmens rating på imdb. Men heldigvis har alle ikke altid samme mening.

Superheltefilm, der efter min smag er langt bedre, er The Dark Knight, Batman Begins, X-men og Spider-Man (1'eren i hvert fald).
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 23/03-09 09:43 
Jeg er enig med neros. At tro at Watchmen er en actionfilm er vist at skyde over målet. :D Jeg synes det er fint med den action der er, og jeg tror ikke jeg kan finde en film med "super-helte", jeg synes er bedre.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 23/03-09 09:45 
Næ, men så skal du åbenbart kende tegneserien for at vide det. Som skrevet før lægger traileren op til noget andet.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 23/03-09 10:26, rettet 23/03-09 10:27 
enfen>
Filmen er måske tro mod tegneserierne, men traileren (trailer2) giver et lidt andet billede af filmen, end hvad den virkeligt er.

Hvis man skal se lidt groft på det, så gør en trailer jo næsten altid det ;-)

Jeg synes ikke rigtigt der er nogen Superhelte film andre end Dark Knight som har hævet sig over middel scoren endnu, nok derfor jeg har store forventninger til Watchmen.
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 23/03-09 10:43 
Du har ret i, at man for det meste altid får serveret det gode i en trailer, ellers vil det jo ikke sælge. Men lige i dette tilfælde viser traileren et billede af, at det er en meget actionpræget film ala Dark Knight, X-men og Spider-man.

Det er ikke så meget det, at der ikke er mere action, for det er der da, men mere det, at der er så mange stille passager med dialog. Det er muligvis gjort for at få fortalt hele Watchmen konceptet, men jeg ved det af gode grunde ikke.

Tag ind at se den, og giv mig dit besyv med :)
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 23/03-09 10:49 
Will do ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 23/03-09 12:54 
enfen>
Næ, men så skal du åbenbart kende tegneserien for at vide det. Som skrevet før lægger traileren op til noget andet.

Det gør _alle_ trailere, jo. Det kan jo ikke lade sig gøre at gengive hvordan en film er på så kort tid, så man burde reelt ikke sætte forventningerne op efter trailere... men okay, jeg gør det jo også selv :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 23/03-09 13:22 
Gør jeg også, og især efter jeg har set den nye Terminator 4 trailer :O hehehe!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/03-09 13:24 
Jeg har lige set the Shining og den var også lidt anderledes end traileren

http://www.youtube.com/watch?v=Gf7h6o3I8yw
enfenenfenSkrevet 23/03-09 13:25, rettet 23/03-09 13:25 
Herold>
Det gør _alle_ trailere, jo. Det kan jo ikke lade sig gøre at gengive hvordan en film er på så kort tid, så man burde reelt ikke sætte forventningerne op efter trailere... men okay, jeg gør det jo også selv :)

Jeg ved det, men i dette tilfælde gjorde det bare ekstra 'ondt', da jeg havde så høje forventninger til filmen. Sådan er det jo nogle gange :)
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 23/03-09 13:28 
neros>
Gør jeg også, og især efter jeg har set den nye Terminator 4 trailer :O hehehe!

Se den glæder jeg mig også ekstremt meget til.

Til at starte med havde jeg ikke nogen forventninger til filmen, da jeg havde den mening, som mange andre nok også har haft, at der ikke er nogen Terminator uden Arnold. Men efter at have set trailerne, og det faktum, at det er Christian Bale, der spiller hovedrollen, er mine forventninger høje :)
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 23/03-09 13:32 
Helt enig. Christian Bale er så sej. Kan faktisk ikke komme på en film med ham som er dårlig lige nu, og jeg tror jeg har set dem alle.
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 23/03-09 15:03 
'Reign of Fire' var ikke blandt de bedre film, jeg har set. Han spiller nu godt nok, men filmen er ikke noget specielt.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 23/03-09 15:42 
Aargh ja den med dragerne! Ja den er ikke videre spændene, og med et lidt åndsvagt plot :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 23/03-09 15:47 
Men nogen gange er "åndsvage" film nu ganske underholdende alligevel :)
nerosnerosSkrevet 23/03-09 16:43 
Jeps! Men der er en ganske fin balance mellem crap og så virkeligt dårligt crap ;D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 23/03-09 16:50 
He he he
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-09 17:04 
Reign of Fire er efter min mening en ganske fin film. The Dark Night synes jeg derimod er voldsomt overvurderet...
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 23/03-09 23:33 
Bare lige ros til Watchmen herfra, som jeg også synes rigtig godt om - og i modsætning til 300 (som jeg derudover også er begejstret for) kunne se uden dårlig smag i munden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/03-09 01:58, rettet 24/03-09 01:59 
En ven havde været i Syrien og havde blandt andet The Wrestler med hjem, som vi fik set her til aften. Filmen er umiddelbart bedre end de mange clichéer der udgør det meste af filmens historie, hovedsagligt på grund af flotte præstationer fra både Rourke og især Tomai. Det andet element der får den "simple lille film" til at fungerer, er at den aldrig bliver for glorificerende. Det bliver til en anbefaling her fra, når den en gang kommer til Danmark.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 24/03-09 05:00 
Superheltefilm, der efter min smag er langt bedre, er The Dark Knight, Batman Begins, X-men og Spider-Man (1'eren i hvert fald).

Heldigvis er Wathcmen ikke en superheltefilm :-). Det er en film OM superhelte men bestemt ikke en superheltefilm i den normale betydning.
nerosnerosSkrevet 24/03-09 07:55 
Det var vist også det som ham anmelderen på DR2 sagde om filmen :-)
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 24/03-09 09:35 
Og det har jeg nok misforstået, da jeg troede det VAR en superheltefilm :)
What is the Matrix?
KalicolaKalicolaSkrevet 25/03-09 08:46 
Så fik jeg set Watchmen efter at 2 venner anbefalede den. Jeg syntes ærligt talt det er noget være møg.

For lige at gøre det kort. Filmen ligner noget der er løgn. Den var uskarp og grumset og grim. Den lignede noget som var optaget i 70'erne og blev afspillet på en VHS maskine (jeg så den i Cinemaxx Sal 1). Jeg mener, vi lever i en 1080p verden idag, hvor mange tv idag gir et bedre billede end i biffen, men det her er absurt. Det kan godt være at det er watchmen's look, men det sucks.
Det samme med lyden, det var for højt, så det lød ad H til, specielt når der var høj episk munke musik. Og så var lyd effekterne generelt bare ikke særligt gode, specielt slag og spark lydene irriterede mig.
Den første kampscene er fed nok. Men resten af action delen er kedelig og uinteressant. Og kamp koegrafien var der heller ikke noget fedt i. Faktisk havde den første Turtles film bedre action koegrafi en watchmen.
Og så syntes jeg at historien og karakterne var kedelige. De prøver at lave en eller anden detektiv historie om en som er blevet dræbt, og samtidigt er der noget med en atomkrig. Filmen bliver aldrig spændende på noget tidspunkt, og man knytter sig aldrig til nogen af karakterne. Dr.Manhatten er en interessant nok karakter, men han er sgu også lidt kedelig i filmen.
Det jeg bedst kunne li var den del hvor superheltene havde trukket sig tilbage, og de snakkede om gamle dage osv. Men det er også gjort bedre i The Incredibles, så det faldt også lidt til jorden.
Så er der ham skurken på antaktisk, som bare er underlig og kedelig, det samme gælder for ham helten i den fesne dragt, og blækfjæs, og kærligheds forholdet mellem hende heltinden og dr.manhatten, det vækker ingenting i mig. Figurene kommer man aldrig til at lære at kende og føle med. Jeg ville næsten hellere bruge 4 timer på filmen, hvis den så kunne formå at etablere karakterne ordentligt.

Men den var trods alt bedre end The Spirit.

Det her er ikke bare for at være negativ, mange husker nok at jeg havde samme følelse med the dark knight. Nogle gange er det bare som om at folk er blændet af, at det f.eks er "manden bag sin city" eller en gammel klassisk tegne serie eller sådan noget, og så har de nogle andre ting som de tænder på i filmen, som jeg ikke ser eller forstår. Jeg så watchmen uden at kende tegneserien overhovedet, så jeg har dømt filmen på at den er helt sig selv, og der fejler den syntes jeg.
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/03-09 11:12 
Truck Turner

En af de bedre blaxploitation film uden de store overraskelser. De onde pimps får selvfølgelig hvad de fortjener til sidst. Langt bedre end Dolemite og næsten på højde med Shaft in Africa.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 25/03-09 16:59 
Jeg fik også set Watchmen tidligere på ugen og synes desværre den skuffede. Jeg er helt tosset med tegneserien, historien og figurerne deri, men baseret på denne filmatisering må jeg konkludere, at det komplekse univers i Watchmen ikke egner ikke til at blive presset ned i filmformat (den hyppige brug af flashbacks er klart medvirkende til dette).
Selv med den lange spillelængde synes jeg den fremstår flyvsk og ufokuseret, fordi den vil prøve at presse så mange af de fantastiske scener fra tegneserien med, uden rigtig at have tid til at dvæle ved dem. Hvis man går ind for at se den uden at kende tegneserien, kan jeg godt forstå hvis man er forvirret bagefter og undrer sig over hypen.

Når det er sagt, synes jeg bestemt den er udmærket og underholdende, men for at det skulle blive rigtig godt, burde Snyder enten have strukket den ud over flere film (hvis Fantastic 4 og andre superhelte kan få mere end én filmatisering, burde Watchmen ihvertfald fortjene en triologi) eller været modig/dumdristig og skære i historien og fokusere på bestemte karakterer. Watchmen fortjener bedre end dette speed-run gennem de 12 kapitler.
(...)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/03-09 21:24, rettet 29/03-09 21:25 
Taken (2008):

En ganske okay action-thriller, som både er old school og moderne på én gang. Helten er smerteligt god, skurkene er ondere end fandens morgenånde og plottet befinder sig i den anden ende af galaxen. Men Liam Neeson's figur er mere bad a$$ end Bourne, Bond, McClane og Ryback tilsammen, og håndværksmæssigt fejler filmen ikke noget. Så hvis man bare er ude efter et skud action+spændig og ikke har noget imod at slå hjernen lidt fra, er filmen et godt valg. Jeg forstår overhovedet ikke, hvorfor den bliver sablet sådan ned af anmelderne... de tager den tilsyneladende alt for seriøst.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 31/03-09 14:40, rettet 31/03-09 14:40 
Jeg forstår overhovedet ikke, hvorfor den bliver sablet sådan ned af anmelderne... de tager den tilsyneladende alt for seriøst.

My words exactly...

Link...
The medium is the message.
McBrainMcBrainSkrevet 31/03-09 16:25 
Jeg elsker fladpandede actionfilm, men Taken er godt nok en fesen omgang i mine øjne. Liam Neeson er en decideret fejl-casting i mine øjne. Så jeg er langt hen af vejen enige med anmlederne (denne gang).
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
PapandPapandSkrevet 31/03-09 19:24 
Er det kun i KBH og Aarhus at Taken er på programmet? Det virker fuldstændig umuligt at finde noget på den i Odense.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig