X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'231 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
QQSkrevet 24/07-08 23:28 
Jeg går ud fra at det jeg har fjernet var det du mente.
Jeg overvejede tags, men troede ikke at det jeg skrev var ukendt for nogen.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 25/07-08 08:12, rettet 25/07-08 08:23 
Hølmkjær>
Men Harvey Dent synes jeg fylder alt for meget, især set i forhold til hvor god hans præstation er.

Fåååk jeg var slet ikke klar over at Harvey Dent er med. Damn det bliver interessant at se :-)

Jeg tror på ingen måder den film vil komme til at skuffe mig.

Noget andet er jo at skurkene faktisk fylder rigtig meget i Dark Knight universet og faktisk har ligeså stor en plads som Batman himself.
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 25/07-08 14:21 
jo jo der var nogen med i bioen der ikke luret det før sent (mig blandt andet, kender ikke så meget til batman ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 26/07-08 20:04 
Damn noget kom i vejen så jeg må vente til næste lørdag med at se den :-(
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 27/07-08 20:15, rettet 27/07-08 20:29 
Mine 2 cents om Dark Knight:
Virkelig god opfølger til Batman Begins, mange lækre detaljer og flotte actionscener i vanlig dyster Gotham stil. Særligt imponerende er det at Ledger formår at skabe sin unikke version af Jokeren, jeg frygtede at de ville prøve at genskabe Nicholsons oprindelige Joker, men det er glædeligt at de valgte at skabe en ny Joker, som Ledger til fulde gør sin egen (jeg vil ikke sige at han er selvskrevet til en Oscar, det kommer an på hvad der ellers kommer, man jeg mener han burde få en nominering).
Men come on, 1. pladsen på IMDB.com? Ja, det er helt sikkert en god film, men at den ryger direkte ind på 1. pladsen er for langt ude. Det rækker hverken historien eller de enkelte skuespillerpræstationer til. Alt i alt en af de bedste superhelte/actionfilm, men spørgsmålet er om den genre ikke rummer for mange begrænsninger rent historiemæssigt til at nå til tops på en liste af all-time bedste film?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
XiwanaXiwanaSkrevet 27/07-08 20:26 
Du burde måske lige tilføje en spoiler-alert ;)
[inspirational quote here]
silverstarsilverstarSkrevet 27/07-08 20:29 
Jeg valgte at editere i indlægget istedet :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HeroldHeroldSkrevet 27/07-08 20:34, rettet 27/07-08 20:35 
silverstar>
Mine 2 cents om Dark Knight:
Virkelig god opfølger til Batman Begins, mange lækre detaljer og flotte actionscener i vanlig dyster Gotham stil. Særligt imponerende er det at Ledger formår at skabe sin unikke version af Jokeren, jeg frygtede at de ville prøve at genskabe Nicholsons oprindelige Joker, men det er glædeligt at de valgte at skabe en ny Joker, som Ledger til fulde gør sin egen (jeg vil ikke sige at han er selvskrevet til en Oscar, det kommer an på hvad der ellers kommer, man jeg mener han burde få en nominering).
Men come on, 1. pladsen på IMDB.com? Ja, det er helt sikkert en god film, men at den ryger direkte ind på 1. pladsen er for langt ude. Det rækker hverken historien eller de enkelte skuespillerpræstationer til. Alt i alt en af de bedste superhelte/actionfilm, men spørgsmålet er om den genre ikke rummer for mange begrænsninger rent historiemæssigt til at nå til tops på en liste af all-time bedste film?

Ironisk nok, så har Shawshank og Godfather byttet pladser, mens Batman har ligget på førstepladsen.

Jeg synes også den var ret god, men verdens bedste film? Nej, der var nogle ting i den jeg ikke var helt glad for.

SPOILER!!!11one

1: Gordons monolog til sidst med hans søn. Come on, mand.

2: Dent efter ulykken - der var lige lovlig meget computer ind over det.

3: Batmans stemme - helt ærligt, mand. Tag mindre stemmebåndssteroider. Det var for meget.

4: Hans ansigt virkede også mærkelig i masken - jeg ved ikke om han er blevet for tynd til rollen, eller hvad fanden det var - det så bare forkert ud.




/SPOILER!!!11one SLUT
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 27/07-08 21:21 
Den er totalt overhyped. En god, flot og kompetent superheltefilm omtrent på niveau med Spider-Man. Dvs. klart seværdig, men slet ikke noget, der hører hjemme på top 250 - på nogen placering.

Heath-drengen gør det rigtig godt, men hvis han ikke var død, ville en Oscar til ham svare til at give Jim Carrey en for the Mask eller Jason Mewes for Jay & Silent Bob Strike Back. Det kunne man på sin vis også have forsvaret - det ville bare aldrig være kommet på tale.

Ovenstående får det måske til at lyde som om, jeg er negativ over for filmen, men det er jeg ikke. Den var god og underholdende om end lidt langtrukken hen mod slutningen. Klart blandt de bedste superheltefilm.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/07-08 21:41 
silverstar>
Men come on, 1. pladsen på IMDB.com? Ja, det er helt sikkert en god film, men at den ryger direkte ind på 1. pladsen er for langt ude. Det rækker hverken historien eller de enkelte skuespillerpræstationer til.

100% enig. Det er en okay action flick, men den bedste film nogensinde?.. no way. Ikke engang tæt på.

Efter Herolds eksempel er her et par ting som irriterede mig:

SPOILER ALARM!!!

1: Batmans stemme - ja, den var temmelig lidt vellykket.

2: Batmans evne til at genskabe et fingeraftryk på et patronhylster, alene ved at analysere projektilet - Hvordan er det lige fysisk muligt?

3: Hele super computer/sonar-halløjet til sidst - tåbeligt og ligegyldigt. Jeg ved ikke... jeg synes bare det virkede som en lam undskyldning for at giver CGI-afdelingen noget at rive i.

4: Two-Face's forbrændte fjæs - ja, det var nydeligt lavet, men naturlovene gik åbenbart lige fløjten. Hvordan kan øjenæblet feks. først undslippe ilden 100% uskadt og derefter forblive pænt og fugtigt på trods af, at det ikke har noget øjenlåg at gøre brug af?

SPOILER ALARM SLUT!!!
AV Intelligent Terminal
QQSkrevet 27/07-08 22:01 
SPOILER ALARM

Killer Bean 2>
SPOILER 4

Præcis. Det ansigt irreterede mig også. Hvordan kan han snakke normalt, når halvdelen af hans mund er væk?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
XiwanaXiwanaSkrevet 27/07-08 22:36, rettet 27/07-08 22:37 
Jeg er enig i den ovenstående kritik af filmen.

SPOILERALERT! SPOILERALERT! SPOILERALERT! SPOILERALERT!



Det, der irriterer mig mest, er at man har valgt overhovedet at have mere end een skurk med i filmen (det samme gjorde Nolan også i etteren - men det var ligesom noget andet, fordi Ras al Goul og Scarecrow er mindre skurke i batmanuniverset). Ledger kunne sagtens have båret hele filmen som den eneste skurk. Burton valgte jo også kun at anvende een skurk i Batman (1) - netop fordi skuespilleren havde fremtoning og karisma nok til at kunne fungere som filmens enevældige skurk.

Hvad er det forresten også for noget pjat med de to færger? Det minder lidt om en art Saw-light (sådan noget med valget mellem liv og død). Det er ret tamt, at man har valgt at gøre Jokeren til Jig-Saw!
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 27/07-08 23:13, rettet 27/07-08 23:19 
silverstar>
Særligt imponerende er det at Ledger formår at skabe sin unikke version af Jokeren, jeg frygtede at de ville prøve at genskabe Nicholsons oprindelige Joker, men det er glædeligt at de valgte at skabe en ny Joker, som Ledger til fulde gør sin egen

Der er godt nok lige en ting vi skal have på plads omkring det Joker-halløj. Nicholsons Joker har intet at gøre med den Joker som er i Dark Knight universet og de to ting kan ikke sammenlignes da Tim Burtons første film ikke er skrevet ud fra Dark Knight tegneserien. Så det er første gang man ser den Joker spillet af Ledger som er med i Dark Knight på film! Basta ;-)

En anden ting er så, at man skulle have smæk i numsen for skrive at det skulle være umuligt, at få en Oscar for at spille en tegneseriefigur som f.eks Jokeren. Selvfølgelig kan man det. Det handler helt uden diskution om hvordan en skuespiller performer sin karakter! Gør han det godt og hverdigt er det måske en Oscar. Det kan godt være den her slags film ikke er særligt intellektuelt og højt flyvende og at man i visse kræse ikke synes godt om den slags, men det skyldes vist mere på grund af at man indtil nu kun har set middelmådige produktioner.

En sidste ting så er Shawshank meget overvurderet og fortjener slet ikke den høje ros som den har fået igennem årene. Det er en glimrende SuperBrusen film ;-)
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 27/07-08 23:36 
neros>
En sidste ting så er Shawshank meget overvurderet og fortjener slet ikke den høje ros som den har fået igennem årene. Det er en glimrende SuperBrusen film ;-)

Hov hov du! ;-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 27/07-08 23:37 
Ja, der er forskel på den almindelige Joker og så på Dark Knight-udgaven. Dark Knight er langt mere realistisk og dyster i forhold til den almindelige Batman.

Men med den sidste kommentar diskvalificerede du dig lige fra at skrive mere i denne tråd, neros :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 27/07-08 23:40 
Hahaha! Det er en god film bare ikke toppen af poppen ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 27/07-08 23:53, rettet 27/07-08 23:56 
Hanky>
Hov hov du! ;-)

Ja det vil jeg nu også lige sige - Shawshank er ikke i SuperBrugsen klassen ;)

Men ellers syntes jeg Ledger's Joker er helt fantastisk (som resten filmen ellers)!
Jeg er langt fra Ledger fan, men efter TDK, så bliver jeg godt nok bitter over manden har forladt "denne frekvens" :!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/07-08 15:47 
Herold>
Ja, der er forskel på den almindelige Joker og så på Dark Knight-udgaven. Dark Knight er langt mere realistisk og dyster i forhold til den almindelige Batman.

Har du læst the killing joke og "Death in the family"?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 28/07-08 16:21, rettet 28/07-08 16:25 
Så fik jeg set batman 2 (eller hvad det nu er den hedder :), Og den er jo alt for hyped og overvurderet. Så er der galle drenge,.

spoilers:
For det første er kampscenerne elendigt koregraferet. Hvorfor slås han ikke som en ninja? Blev han ikke trænet af ninja'er? I stedet er det som om han bare tæver dem som en eller anden bokser, hvor er de fede kamera skud? De fede moves? Han ligner en som ikke kan slås pga dragten. Kedelige kampscener siger jeg bare. Og det samme med det andet action, som f.eks biljagten i tunellen, hvor er spændingen henne?

Og hvad sker der lige med den motorcykel som kommer ud af bilen, som han også vender ved at køre op ad en mur og dreje 180 grader. Kom on mand. Var det ikke en realistisk udgave af batman?

Two-face er til grin, dårligt casted, dårlig skuespiller, en ligegyldig skurk i denne film, som ikke udgør nogen trussel, og han var lavet utroværdigt som en eller anden terminator.

Og hvad med det der sonar halløj. Igen utroværdigt. Det er da umuligt at se noget som helst på de der blå flimre skærme. Så går der lige deja vu i den, eller den der tom cruise film. Og det med bådene er også mærkeligt og utroværdigt. Helt sikkert at de der forbrydere pludselig er verdens rareste mennesker. De mangler bare at ham den store har en tåre løbende ned ad sin kind. Bådene kunne ha været klimax'et i den film, men i stedet fylder de den med halve klimax'er hele tiden. Filmen blev aldrig spændende. Som om at de havde 2 batman film som de lavede om til én.

Der er ikke noget blod i filmen, man ser ingen der dør. Der bliver altid klippet inden nogen bliver skudt eller får skået sin kind af, og så sidder man og er lidt i tvivl om hvad der skete, men på den måde kan de jo også altid bringe karakterene tilbage (hende tøsen der f.eks). Men man bliver bare aldrig rigtigt bange for jokeren, for man ser ham ikke dræbe nogen.

Bale lyder ad H til når han er batman, hvad sker der lige for dét? det var slemt nok i begins, men her er det jo direkte komisk.

Bankrøveriet i starten var fedt nok, det lagde en go atmosfære, og den havde endda nogle ret gode kamera skud. Men jokeren... Jokeren er sådan set godt nok spillet, og interessant nok. Men det er jo ikke jokeren. Det er jo egentligt bare en forbryder som er hvid i hovedet. Den gamle nicholson udgave er lang mere gennemført. Med kort, og spas, og våben der står bang på, og kæmpe klovne balloner fyldt med gift, blomster med vand i, og hænder med stød i. Det holder sgu da. Den nye joker er jo bare en forbryder. Hvor er hele joker temaet henne? Hvorfor er hans kinder vokset sammen igen? Det kunne være pænt skummelt hvis de ikke var så han lignede ham der fra ichy the killer. Se dét ville ha været en creepy joker.

Det samme med two face, hvor er hans tema henne? Der er tommy lee jones two face også langt mere gennemført. Det er som om at de gerne vil gøre de nye batman film mørke og dystre, men de for ikke lov at vise blod eller folk der bliver skudt, så derfor ender som et eller andet halvhjertet noget.

De vil også gerne gøre det realistisk, men alligevel kan batman skyde en hookshot fast på et fly, og tilmed ramme og uden at få flået armen af led.

Så er der alle de små ting. Som kvindens stemme når hun er bundet, den knækker hele tiden, sikkert med vilje, men det irriterer mig. Og så er der twoface (inden han blev twoface) som ligger med hovedet på jorden og hakker og spytter og er nærmest ved at drukne i 1cm olie, og han meget nemt bare kan dreje hovedet og undgå at få olie i munden. Hvad er det for noget? Gør det det mere spændende at han er ved at drukne i noget der er umuligt at drukne af?

Spoilers slut:

Hvorfor den her batman er blevet et hit er mig en gåde. Batman begins var ok. Den her er jo dårlig.

Er det helt sort det jeg skriver?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 28/07-08 16:22 
Darknon>
Er det helt sort det jeg skriver?

JA!... du er på stoffer ;)
HeroldHeroldSkrevet 28/07-08 17:00 
Born2Play>
Herold>
Ja, der er forskel på den almindelige Joker og så på Dark Knight-udgaven. Dark Knight er langt mere realistisk og dyster i forhold til den almindelige Batman.

Har du læst the killing joke og "Death in the family"?

Kun Killing Joke, så vidt jeg husker - men det må så være undtagelsen der bekræfter regelen. :D Sammenligningen er klart en generalisering, og selvfølgelig findes der også en dyster udgave af Jokeren i det almindelige univers. Jeg finder ham bare til at være langt mere farverig end ham jeg har set i Dark Knight. Desuden så 'genskaber' The Killing Joke sådan set Jokeren igen, så jeg ved ikke helt om den gælder :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/07-08 22:59 
Darknon>
Der er ikke noget blod i filmen, man ser ingen der dør. Der bliver altid klippet inden nogen bliver skudt eller får skået sin kind af, og så sidder man og er lidt i tvivl om hvad der skete, men på den måde kan de jo også altid bringe karakterene tilbage (hende tøsen der f.eks). Men man bliver bare aldrig rigtigt bange for jokeren, for man ser ham ikke dræbe nogen.

Det er faktisk et gammelt kendt film trick, hvormed man forsøger at få tilskueren til selv at forestille sig nogle billeder, der er langt værre end noget filmmagerne nogensinde kunne kreere. Det virker godt på folk, der, som jeg selv, har en lidt for livlig fantasi ;)
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/07-08 00:09 
Jeg syntes den nye Batman film var rigtig rigtig god. Batmans stemme er dog lidt for humoristisk men Heath Ledger gjorde det overraskende godt som Jokeren.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/07-08 09:44 
Det eneste - absolut eneste - jeg kan nikke med på i Darknon's totalt ude-i-hampen-rant er Batmans noget i overkanten whisky/kronisk obstruktiv lungelidelses-stemme. Resten tør jeg ikke kommentere på her, så bliver jeg bare banned.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 29/07-08 10:13 
Jeg er enig i flere af kritikpunkterne der allerede er nævnt af andre; Batmans stemme, monologen til sidst, Dents CGI-ficerede fjæs, Bat-o-vision og det lidt undervældende klimaks med færgerne/Jokeren, men alligevel synes jeg det var en fuldfed oplevelse. Ledgers præstation bærer hele filmen.
(...)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/07-08 12:28, rettet 29/07-08 12:35 
Jeg vil gerne tilslutte mig koret og sige at The Dark Knight ikke er den bedste film nogensinde, faktisk synes jeg at Batman Begins er en bedre Batman-film på flere punkter - dermed ikke sagt at filmen ikke er god, for det er den. Man må dog sige at meget af filmens succes ridder på Ledger's prakt præstation. Det er forbavsende at se hvor bredt hans talent favner i forhold til de roller han har spillet. Hans død må siges at være et enormt tab for Hollywoodindustrien.

Det bliver spændende at se hvilket talent de finder til udfylde hans sko til den uundgåelige tredje film - måske vil denne film introducere The Penguin, istedet for Jokeren.

Darknon's udtalelse må være et skræmmende eksempel på mangel af fantasi, forståelse for andre genre og drejninger end dem han selv kan lide :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 29/07-08 15:08 
Ingen der dør? Der bliver da dræbt adskillige i løbet af filmens første par minutter.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/07-08 07:59 
Ja, men Darknon skriver "man SER ikke nogen der dør". Han må hentyde til, at der ingen closeups er, hvor tarmene hænger ud og den døende ligger og sprutter blod op og raller "Tell my mommy I loved her" :-D

Der dør masser... og jeg er meget godt tilfreds med fremstillingen af dem. Man er jo ikke i tvivl om, at en forsvunden blyant ikke bare er tryllet op i ærmet igen.
BeanoBeanoSkrevet 30/07-08 08:18 
Hyakotake>
Ja, men Darknon skriver "man SER ikke nogen der dør". Han må hentyde til, at der ingen closeups er, hvor tarmene hænger ud og den døende ligger og sprutter blod op og raller "Tell my mommy I loved her" :-D

he he he, ja det er bare for ringe... jeg forventede også at The Dark Knight var den uofficielle Evil Dead 4 ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/07-08 08:42 
"Ash vs the Dark Knight"? :-D
BeanoBeanoSkrevet 30/07-08 08:47 
"Hail to the Knight, baby!"
BeanoBeanoSkrevet 30/07-08 09:39 
Herold>
Jeg er egentlig lidt træt af det Burton-hysteri, der går på omgang lige for tiden. Ja, manden er dygtig, men så er den vist heller ikke længere... Og brug dog andre skuespillere end Bonham-Carter og Depp for én gangs skyld...

Åbenbart ikke nogen ændringer på vej... :!

"Johnny Depp to be The Mad Hatter in Burton's ALICE IN WONDERLAND!!!"
nerosnerosSkrevet 30/07-08 09:46 
Gaaaaaaab! Depp er en fin skuespiller men jeg ville nu gerne snart se ham i noget andet. Efter de der skide piratfilm har jeg sku mistet lidt for den skuespiller :-(
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 30/07-08 10:26 
Ahr come on, han spiller sgu godt i Pirates, samt i From Hell og Secret Window. Nogle af hans bedste performances imo :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 30/07-08 10:59 
Det kan godt være han spiller godt men det bliver film serien ikke bedre af IMO. Det sucks!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/07-08 11:12 
Hehe, der er sgu ikke meget der slår Johnny Depp i Fear and Loathing :D Gad godt se ham arbejde sammen med Terry Gilliam igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/07-08 11:35, rettet 30/07-08 11:35 
Er skam på vej ;)

"The Imaginarium of Doctor Parnassus" (Heath Ledger included!)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/07-08 13:22 
Sumez>
Hehe, der er sgu ikke meget der slår Johnny Depp i Fear and Loathing :D Gad godt se ham arbejde sammen med Terry Gilliam igen.

Jeg kunne ikke være mere enig for en gang skyld :)
Johnny Depp er en fantastisk skuespiller.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-08 13:45 
neros>
Det kan godt være han spiller godt men det bliver film serien ikke bedre af IMO. Det sucks!

Så film bliver ikke bedre af godt skuespil? Tænk, tast, tal! :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 30/07-08 13:54, rettet 30/07-08 14:05 
What? Sommetider er skuespil ikke nok når historien og fortællingen er så MEGA ringe som de 3 film. Den første var måske 3 ud af 6 stjerner IMO! Resten er en gang varmlufts underholdning på latterdåse...Prut prut!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/07-08 14:42 
Echelon VI>
Så film bliver ikke bedre af godt skuespil? Tænk, tast, tal! :)

Et eksempel lig "PotC" ville være "The Machinist" med Christian Bale. Han gør jo ALT (og mere til) med den rolle, men filmen fejler i sidste ende pga. historien.

Katherine Heigl har jo også kæmpet med dårligt materiale:

Nej tak til Emmy :-)
jaesjaesSkrevet 30/07-08 15:14, rettet 30/07-08 15:15 
Spørgsmålet er, om Depp overhovedet er i særklasse, når han ikke har en maske at gemme sig bag. I Pirates og Edward Scissorhands er han fantastisk, men jeg synes egentlig "kun", at han lige hæver sig op på at være god i film som Donnie Brasco og Sleepy Hollow.

Det kommer vel også an på, hvordan man definerer en god skuespiller. Jeg kigger mest på hvor "realistisk" udtrykket i øjne og mimik er, og om der er en naturlig sammenhæng mellem disse. Og her synes jeg ikke Depp er noget specielt, i de knapt så eventyr-agtige roller. I det hele taget synes jeg det er meget få skuespillere, der kan holde et troværdigt udtryk scene efter scene, når de ikke må overspille/klovne, som jo er mere almindeligt i eventyrlige fortællinger.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-08 15:43, rettet 30/07-08 15:44 
Men Chrtistian Bale gør jo ikke filmen dårligere, men langt nemmere at nyde, på trods af de mangler The Maschinist har. Det var netop det der var min pointe: Det er noget volapyk at sige "Hans skuespil er godt, men det gør filmen dårligere", og det er hvad man må tolke ud af sætningen "Det kan godt være han spiller godt men det bliver film serien ikke bedre af IMO".

Skal det give mening burde ordlyden være "Johnny Depp spiller godt i Pirates film-serien, men det redder den ikke fra dens egne dårlige sider".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 30/07-08 16:00, rettet 30/07-08 16:00 
Echelon VI>
Hans skuespil er godt, men det gør filmen dårligere", og det er hvad man må tolke ud af sætningen "Det kan godt være han spiller godt men det bliver film serien ikke bedre af IMO".

Du må jo have fået solstik!

Det er noget Volapyk at sige "Hans skuespil er godt, men det gør filmen dårligere", kan vi kun blive enige om!


Hans skuespil hjælper ikke her desværre det er nogle møgfilm. Depp spiller jo bare klovn i 3 crappy eventyrfilm jeg simpelthen ikke kan forstå folk er sådan faldt på røven af.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-08 16:06 
Læs hvad jeg skriver: vi er fuldstændigt enige. Din første sætning, i det originale indlæg som jeg kommenterede på, stemmer bare ikke overens med det du mener.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 30/07-08 16:12, rettet 30/07-08 16:12 
Ironi ;-)

For at opsumere så mener jeg at Depp's skuespil er godt i al almindelighed men det hjælper ikke den filmserie på nogen måde IMO :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 30/07-08 16:30 
Jeg synes nu at Depp holder serien oppe. Den første film var god, netop fordi han spillede så godt som han gør. Problemet i efterfølgerne er bare at det er copy/paste af konceptet, og så bliver det pikkehamrende udvandet i sidste ende :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/07-08 16:37 
Som underholdningsaften tror jeg næsten (så, nu kommer helligbrøden!) at jeg hellere ville se Pirates 1+2+3 end Indiana Jones 1+2+3 (4 har jeg ikke set endnu, så den ved jeg ikke hvordan den er) :-D
nerosnerosSkrevet 30/07-08 16:45, rettet 30/07-08 20:55 
Fnis :-)

Edit: Aaaarrgh!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-08 19:08 
Hyakotake>
Som underholdningsaften tror jeg næsten (så, nu kommer helligbrøden!) at jeg hellere ville se Pirates 1+2+3 end Indiana Jones 1+2+3 (4 har jeg ikke set endnu, så den ved jeg ikke hvordan den er) :-D

Det' jo ikke helligbrøde... bare rent vanvid! ;)
AV Intelligent Terminal
5'231 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig