X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
HankyHankySkrevet 09/06-08 08:28, rettet 09/06-08 08:28 
Hvis man tager Indiana Jones 4 for, hvad den er, synes jeg ikke man går skuffet fra biografen. Jeg er helt enig med dig Darknon i, at det helt sikkert er en rigtig fed film.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 09/06-08 09:59 
Darknon>
Det værste ved filmen syntes jeg var skurken, det var godt nok en kedelig intetsigende skurk :(

Jeg er enig.

Følte også man manglere noget mere om hende og hendes overnaturlige kræfter man så i starten af filmen, blev slet ikke forklaret eller vist igen senere. Lidt weird og spild af en god skuespiller (uhmmm... Cate), som om der er blevet fjernet nogle scener fra filmen. Kommer nok en extended edition ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 09/06-08 11:40 
hun står bare og truer folk med pistoler hele tiden, og laver aldrig et eksempel. Næh du, ham fra 2'eren som sender folk ned i flamme helvede og river hjerter ud på folk. Se dét er en skurk at frygte :)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 09/06-08 11:51 
Personligt foretrækker jeg mere over-the-top bad guys - syntes ham fra 2'eren minder mig for meget om en tidligere chef ;)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/06-08 21:31, rettet 15/06-08 21:31 
The Happening:

Bedste gys, jeg har fået i lang tid. Samtidig skulle den gerne give een noget seriøst at tænke over... ellers er man sgu for dum.
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 16/06-08 08:30 
The water horse:
Overraskende fed film. Ekstremt lækkert lavet. Den starter som en hyggelig familie film, med et lidt for cartoon nuttet animeret creature, og tvivlsomme skuespillere, men efter det går filmen pænt meget amok, med syge effecter og meget rørende scener. Den kan klart anbefales.

Gå med fred, Jamil:
Igen en overraskende go film, som handler om familie og loyalited. Det er måske den bedst filmede danske film jeg har set. Den har nogle rigtige lækre skud i, det er en instruktør som tydeligvis ved hvordan en film skal filmes, og det er noget vi sjældent ser her i DK. Den kan anbefales hvis man er til rå realistiske film i stil med pusher.
For The Love Of The Game
solid snakesolid snakeSkrevet 16/06-08 09:25 
Darknon>
Indiana Jones 4: Jeg er dybt uenig med solid snake, Indiana 4 er en rigtig fed film på samme niveau som de gamle, fed humor og action. Fedt at se manden med pisken igen. Det værste ved filmen syntes jeg var skurken, det var godt nok en kedelig intetsigende skurk :( Resten holder!

Det bedst ved Indiana Jones 4, er vel da han overlever at gemme sig i køleskabet, da der bliver sprængt en atombombe... NOT! Sikke noget skrammel..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 16/06-08 09:43 
Pjat.. dengang forstod man lave kvali' HÅRDE hvidevarer!
SumezSumezSkrevet 16/06-08 09:48 
Helt ærligt, det er Indiana Jones. Det kan godt være at den scene er over the top, men at man mener at det gør filmen dårlig, synes jeg godt nok er hyklerisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/06-08 09:51 
Man kan jo bare se de gamle film og se hvor mange urealistiske scener man kan tælle. Ikke noget nyt i serien og helt fint for mig når underholdningen er til stede ;)
SumezSumezSkrevet 16/06-08 12:30 
Jeg synes det var morsomt og tilpas bad-ass. Kan godt forstå at det er lige ekstremt nok til at de fleste ikke kan acceptere det, men synes det er at strække det forlangt at mene at det går ud over filmen. Der er så mange andre fede scener med, f.eks. biljagten i junglen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/06-08 00:29 
Hulk:

Der er gode takter, især i starten, men det hele ender i for meget ligegyldig action. Det store showdown i NY til sidst er især kedeligt. CGI'en fylder simpelthen for meget... og Hulk ligner bæ i close-ups.

Jeg glæder mig til at The Dark Knight (forhåbentlig) vasker smagen af alt for mange middelmådige superheltefilm væk :)

Gone Baby Gone:

Enig med jaes, rigtig fin film.
(...)
nerosnerosSkrevet 29/06-08 01:22 
The Incredible Hulk:

100 gange bedre end den første. Spændende med den slutning der ;-) Endelig en rigtig Hulk film. Hvis man har læst Hulk serien vil man lække mærke til mange ting, og ligefrem selve scenerier næsten taget direkte ud af tegneserien. Uha det er gode sager når det sker. Der er kælet for detaljen i den her Marvel film :-) Sammen med Iron Man udgør det de to bedste Marvel film til dato hvis man spørger mig.

En ting jeg har lagt mærke til er, at der er ting med i den nyeste trailer som ikke er med i selve filmen? Underligt!
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 18/07-08 01:02, rettet 18/07-08 01:04 
Hancock:
Først og fremmest bryder jeg mig ikke særlig meget om Will Smith (altså hans roller.. kender ham ikke personligt =P ). Han spiller normalt en selvfed helte type som altid har one-liners til at fyre afsted i enhver tænkelig situation. Det er jeg lidt træt af (lidt lige som ham der der spiller Waterboy og har altfor sammenlignlige roller i andre film... det er bare for meget til sidst.)

Jeg kan godt anbefale Hancock. Jeg gik ind med den indstilling at det var en film der ville ride med på Super-Helte-Bølgen og havde derfor ikke de helt store forventninger. Men den er sjov har et par gode twists undervejs. Starten er federe end slutningen, men synes ikke det trækker for meget ned.

Der er en lille extra scene efter credits begynder og kører, så hold lige øje (og hør liiige efter hvad der bliver sagt ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
silverstarsilverstarSkrevet 20/07-08 22:25, rettet 20/07-08 23:50 
The Happening

Jeg synes generelt godt om Shyamalans film (bortset fra "Lady in the Water"), og hans nyeste er ingen undtagelse.
Jeg synes historien er spændende, og figurerne i fortællingen er interessante at følge. Slutningen var jeg ikke helt tilfreds med, der manglede ligesom et eller andet, men alt i alt synes jeg den er anbefalelsesværdig.

Som altid med hans film skal man ikke gå ind til den med en masse forud-antagelser, som kan ødelægge oplevelsen.

Da jeg så filmen fik jeg en tanke: Jeg kunne godt tænke mig at se den oprindelige Resident Evil 1 historie genfortalt af en instruktør som Shyamalan. Jeg tror han vil kunne fange den uhygge/mystik, som for mig gjorde det første spil til noget specielt. Jeg synes især den sidste del af "The Happening" der foregår i den gamle dames forfaldne hus gav en glimt af, hvordan nogle af de fede detaljer fra Resident Evil kunne fortælles på det hvide lærred.
Jeg synes de nuværende filmatiseringer af Resident Evil universet er tynde og rimelig uinteressante, det er action, javel, men det er desværre alt.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KTCKTCSkrevet 21/07-08 12:20 
Jeg har også set The Happening, og jeg synes den var god i starten, selv om flere af personerne virkede meget underlige i det. Desværre blev dette kun værre, og i den sidste halvdel af filmen kunne jeg ikke tage nogen af filmens personer seriøst. Lidt synd, for den startede så godt, og effekter var også ganske gode.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 22/07-08 20:24 
Starter godt slutter skidt! Dårlig film :-(
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 22/07-08 20:55 
Puh, The Happening. Wahlberg leverer sin svageste performance nogensinde, og helt ærligt - historien i sig selv? Yuck. Alene forsøget på at skabe uhygge ved at vise... de der sekvenser han bruger, er helt hul i hovedet. Det er dødkedeligt og lugter af lavbudget - det har i hvert fald ikke kostet meget at lave!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 22/07-08 21:20 
Enig! Men man kan nu sagtens lave gode film uden det skal koste alverden ;-)

Mark Wahlberg er ellers en fin skuespiller.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 22/07-08 21:34 
Ja, jeg er normalt også glad for ham, men han overspiller nærmest i The Happening :!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 22/07-08 22:23 
Ja det er ikke hans bedste performance.
Bashful Neophyte
QQSkrevet 22/07-08 22:49 
Er der andre end mig der skal ind og se The Dark Knight så hurtigt som muligt? Jeg har efterhånden glædet mig i et år nu, siden de dengang annoncerede premieredatoen, men jeg må sige at jeg trods min egen hype, er blevet overvældet over hvor godt den er blevet modtaget.

Ja, det er normalt at nye blockbusters lægger ud med at ligge højt i Top 100 på IMDB, men de plejer som regel at falde langt ned, eller helt ryge ud af Top 250.
The Dark Knight ligger stadig #1 og det meget overbevisende, med en score på 9.4 (Godfather #2 9.1) selv efter 91.000 stemmer som det ser ud lige nu.

Så må der jo ligesom være noget om snakken, det KAN simpelthen ikke være Heath Ledger hype det hele...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 22/07-08 23:12 
Jeg skal helt sikkert ind og se den, men det er nu mere fordi jeg er ret stor fan af Bale. Dark Knight er lige tilpas dystert til min smag og jeg har læst en del blade fra serien. Det er guf ;-)
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 22/07-08 23:13 
Det er det. Den film er ikke SÅ god. Den er god, men den spændvidde har en superheltefilm simpelthen ikke, til at lave sådan en karaktér :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 23/07-08 00:00 
SILENCE, INFIDEL!

Jeg har ti billetter i pungen til Imperial på lørdag. De er ikke til mig alle sammen :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 23/07-08 00:45 
Jeg skal bestemt også se den, men skal vi nu ikke lige styre os med at kalde det verdens bedste film og lade det regne med oscar-statuetter? :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PapandPapandSkrevet 23/07-08 00:54 
Dem der rent faktisk har set den lader jo roserne regne. Så måske du selv skulle vente med sige at den ikke er "SÅ god", til du selv har fået syn for sagen?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 23/07-08 08:12 
9.5 på IMDb efter 91.000+ stemmer... jeg glæder mig :)

IMDb link
nerosnerosSkrevet 23/07-08 08:50 
Dark-Light>
Den er god, men den spændvidde har en superheltefilm simpelthen ikke, til at lave sådan en karaktér :)

Men det er jo Batman..! Det er lidt noget andet end alt det andet crap ;-)
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 23/07-08 08:58 
Så den i nat. Jeg som troede at alt hypen om Heath Ledger var en form for posthum tribute, må æde det igen. Han spiller virkeligt suverænt.

Det samme kan siges om Christian Bale, han ER Batman, og tager efterhånden status som en stor favorit-skuespiller hos mig. American Psycho, Equilibrium, Machinist, Prestige, 3:10 to Yuma, han har efterhånden haft en del gode roller.

Filmen er jo et langt dystert action-epos, jeg syntes ikke rigtigt at der var nogle lange kedelige sekvenser i løbet af de 2 ½ time og som mange påpeger giver det plusser i realisme-bogen at Batman med sine evner virker mere jordnær end andre superhelte. Dog kan han nogle vilde ting alligevel, vær ikke i tvivl om det. :-)

Så det bliver 6 ud af 6 stjerner herfra.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 23/07-08 09:16 
Uha uha jeg glæder mig :D
Bashful Neophyte
FourDFourDSkrevet 23/07-08 12:37 
Beano>
9.5 på IMDb efter 91.000+ stemmer...

Holy.. Så er det jo IMDbs nye numero uno!
Personligt havde jeg regnet med at det nok skulle blive en GOD film, ligesom den forrige var.
Meeen havde ikke ligefrem forventet at den skulle gå hen og feje The Godfather af banen..!
Den skal helt sikkert ses i de kommende dage.

Man kan jo håbe at den her film går hen og sætter standarden for fremtidige superhelte flicks. (Tror dog ikke at man bør sætte sine penge på den hest.. ;)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
nerosnerosSkrevet 23/07-08 12:57 
Standarden! Der kommer også en Ant-Man jo Haha!
Bashful Neophyte
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/07-08 19:41 
dchang>
Så den i nat. Jeg som troede at alt hypen om Heath Ledger var en form for posthum tribute, må æde det igen. Han spiller virkeligt suverænt.

Det samme kan siges om Christian Bale, han ER Batman, og tager efterhånden status som en stor favorit-skuespiller hos mig. American Psycho, Equilibrium, Machinist, Prestige, 3:10 to Yuma, han har efterhånden haft en del gode roller.

Filmen er jo et langt dystert action-epos, jeg syntes ikke rigtigt at der var nogle lange kedelige sekvenser i løbet af de 2 ½ time og som mange påpeger giver det plusser i realisme-bogen at Batman med sine evner virker mere jordnær end andre superhelte. Dog kan han nogle vilde ting alligevel, vær ikke i tvivl om det. :-)

Så det bliver 6 ud af 6 stjerner herfra.



Enig! Dent blæste mig også væk! Bare vent til I ser Jokerens "Magic trick" :-D Hvis man er lidt vågen (Og det bliver man nødt til for filmen kaster MEGET i hovedet af én), så er det en del små ting fra nyere Batman (Jeph Loeb primært). Heath er sygt skræmmende og morsom på samme tid, som Jokeren skal være. Dammit Heath :-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HankyHankySkrevet 23/07-08 20:05 
Efter Batman Begins, havde jeg ikke meget lyst til den nye film, men jeg bliver vist nødt til at æde det hele i mig.

Den skal ses inden for nærmeste fremtid :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/07-08 21:14 
dchang>
...Det samme kan siges om Christian Bale, han ER Batman..

Jeg kan slet ikke abstrahere fra at han ligner "American Psycho" når han er Bruce Wayne. Jeg skal ind og se den på søndag og glæder mig rigtig meget.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-08 22:39 
Hanky>
Efter Batman Begins, havde jeg ikke meget lyst til den nye film,

Det var da rart at andre har det på samme måde med den film. Tror hellere jeg vil se den første Hulk film igen end jeg vil se Batman Begins. Men nu har jeg heller aldrig været så meget for DC comics tegneserie figurer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 24/07-08 03:30 
Dark Knight er meget meget forskellig fra Batman Begins.
Den er bare cool fra start til slut... der er virkelig nogle fede twists undervejs.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 24/07-08 09:24, rettet 24/07-08 09:49 
Konsolkongen>
Det var da rart at andre har det på samme måde med den film.

Jeg har det stik modsat. Jeg synes alle de gamle Batman film på nær den første med Jack Nickelson som Jokeren selvfølgelig er sindsygt ringe. Endelig har man fanget det helt rigtige til Batman på film. Juhuu! Go Bale :-)

..og lige til sidst så hader jeg Robyn den lille cirkus gøgler klovn...Føj :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 24/07-08 09:40 
Også her. Jeg er meget overrasket over man ikke syntes Batman Begins er god. Efter min mening en af de allerbedste superhelte film der er lavet :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-08 15:23 
Jeg har svjv ikke set den første Batman. Men Batman Returns synes jeg er helt fantastisk. Det har selvfølgelig også meget at gøre med at jeg så den da jeg var meget lille. Min ven har lige skrevet at vi skal ind og se Dark Knight i morgen. Så håber jeg den lever op til hypen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/07-08 15:29 
De to "første" moderne Batman film af Tim Burton kan jeg også meget godt li' mest pga. Burton og Keaton og den skæve tegneseriestil. Men Batman Begins er dem dog overlegne IMO ;)

Den "rigtigt første" Batman film fra 1966 har jeg dog aldrig set - virker lidt for pjattet :)
nerosnerosSkrevet 24/07-08 16:39 
1966 versionen er meget pjattet og egentlig ikke noget jeg gider se igen.

Jeg skal se Dark Knight på lørdag :D
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 24/07-08 17:06 
Jeg synes også klart at Batman Begins er noget af det bedre Batman der er lavet. Jeg er egentlig lidt træt af det Burton-hysteri, der går på omgang lige for tiden. Ja, manden er dygtig, men så er den vist heller ikke længere... Og brug dog andre skuespillere end Bonham-Carter og Depp for én gangs skyld...
Begins viser den mere dystre Batman, og jeg synes egentlig at Bale fysisk er både den bedste Wayne og Batman der længe har været. Jeg glæder mig enormt til at se Dark Knight på lørdag!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 24/07-08 17:09 
Herold>
Og brug dog andre skuespillere end Bonham-Carter og Depp for én gangs skyld...

100% enig :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/07-08 20:12 
Konsolkongen>
Jeg har svjv ikke set den første Batman. Men Batman Returns synes jeg er helt fantastisk. Det har selvfølgelig også meget at gøre med at jeg så den da jeg var meget lille. Min ven har lige skrevet at vi skal ind og se Dark Knight i morgen. Så håber jeg den lever op til hypen.

Ahh Batman returns...Jeg kan huske at jeg var vild med face to face (Siouxsie and The Banshees). Det forklarer faktisk en del :-D

Det startede i barndommen :-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
XiwanaXiwanaSkrevet 24/07-08 21:25, rettet 24/07-08 21:34 
Har netop været inde og se filmen.

Lad det være sagt med det samme: Ledger spiller fantastisk og fortjener klart en oscar for sin præstation. Alle de scener, han er med i, er gribende og gode. Han formår virkeligt at hive filmen op.

MEN... Filmen er for lang (den indledende del kunne snildt have været halvt så lang) og flere af filmens subplots kunne man sagtens undvære. Bale har slet ikke nok screen-time, da alle de andre karakterer (Gorden og Harvey Dent især) fylder FOR meget i fortællingen. Når det nu er en batmanfilm, havde jeg egentlig forventet, at Batman ville være på skærmen i længere tid.

Hvis man ser bort fra Ledgers optræden er "Dark Knight" ikke noget særligt - men fordi Ledger nu engang spiller så fantastisk i de scener, han er med i, ender filmen med ligge i den bedre ende på skalaen over DC/Marvel-film (Batman Begins er dog efter min mening bedre).
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/07-08 21:51, rettet 24/07-08 21:51 
Xiwana>
Hvis man ser bort fra Ledgers optræden er "Dark Knight" ikke noget særligt

Enig, Ledger hiver niveauet godt op... han kunne have været blevet stor. Det er en cool nok film, og der er nogle virkelig gode scener, men alt ialt er den for lang og for rodet. Joker'ens "magic trick" er fantastisk :)

Batman Returns er stadig min yndlings...
AV Intelligent Terminal
QQSkrevet 24/07-08 21:56, rettet 24/07-08 23:26 
Xiwana>
Bale har slet ikke nok screen-time, da alle de andre karakterer (Gorden og Harvey Dent især) fylder FOR meget i fortællingen. Når det nu er en batmanfilm, havde jeg egentlig forventet, at Batman ville være på skærmen i længere tid.

Hvor sjovt. Jeg er meget enig i hele dit indlæg, på nær det med længden af filmen, som jeg ikke synes var for lang.
Jeg så den i går og har været meget splittet med hvad jeg synes, men tillagde det at jeg havde for høje forventninger.

Men Harvey Dent synes jeg fylder alt for meget, især set i forhold til hvor god hans præstation er.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
DarkenDarkenSkrevet 24/07-08 22:53, rettet 24/07-08 22:53 
Hølmkjær.. spoiler tags? =P
Synes lige du bør fjerne det igen
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig