X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
DarkenDarkenSkrevet 29/12-07 18:29, rettet 29/12-07 18:30 
Transformers havde for lidt transformers og for meget fokus på de der unger der. Jeg vil ikke sige at det er en go film, men det er nu meget sjovt at se ens gamle legetøj komme op på det store lærrede (28" tv altså =P ).

Edit:
Ja The Island er en ret fed film
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/12-07 20:15, rettet 29/12-07 20:16 
Killer Bean 2>
Det er mere den totale mangel på sammenhæng og den mærkelige stilforvirring, der ødelægger det hele. Et andet eksempel:

Det er måske rigtigt at Transformers har svært ved at bestemme sig for hvilken genre den egentlig vil tilhøre, men faktisk synes jeg at den formår at holde en rød tråd gennem hele filmen, på trods af den store sammenblanding af genre. Alle elementerne er vellykkede i mine øjne, og på den baggrund kan jeg sagtens tilgive filmen at den måske er et lidt for heftigt sammenkog af mange forskellig ting.

Edit: Nu jeg tænker over det, har jeg det nok lidt med transformers som jeg har det med "Starship Troopers" - jeg burde rynke på næsen, men jeg elsker det hele vejen igennem.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/12-07 21:44 
Starship Troopers er en ultra fed film :)

Der er bare et eller andet ved Transformers, der gør, at den lugter langt væk af venstrehåndsarbejde. Og den slags skuffer mig, lige meget hvad mine forventninger skulle være på forhånd. Men i det mindste er den ikke en direkte hån af det menneskelige intellekt, på samme måde som Doom the Movie er det ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 29/12-07 21:53 
Valkyrie>
Nu når vi snakker om Michael Bay, så, så jeg The Island her igen den anden dag. Den er faktisk ret fedt.



Så skal du også se Logans Run som jeg vil mene The Island er inspireret af ;-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 07/01-08 13:39 
Bug:
En rigtig go film syntes jeg. Jeg overraskende og uventet at se. Jeg kan faktisk ikke sige noget om den uden at komme til at afsløre den. Men jeg vil anbefalde den. godt skuespil af ukendte skuespillere :)

Dirty Dancing 2:
Øhmm....

Kiss kiss bang bang:
En stille og rolig krimi komedie. Men ikke noget ud over det sædvanlige opklar-mord-halløj.

Det gyldne kompas:
Rigtig godt konsept og historie. Men filmen er rodet og dårligt fortalt.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 07/01-08 13:59 
Lilja 4-ever:
Jeg havde svært ved at holde tårerne tilbage. Perfekt skildring af et forfærdeligt liv. Kun slutningen virker lidt for letsluppet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 12/01-08 00:50 
AVP2

Den var ganske fin. Man skal naturligvis vide, at man ikke går ind til et mesterværk i stil med Aliens, men en ren standard action-film tilsat de to fede racer. Omvendt så har man nok større problemer end de 80 spildte biografkroner, hvis ikke det er gået op for én endnu.

Hvor AVP virkede lagde mest op ad Aliens-serien, så lægger AVP2 sig mere op ad Predator-filmene og er mere survival/horror end sci-fi. Den minder faktisk lidt om Phantoms - bare god (eller bedre i hvert fald). Så settingen er ikke så fed som i etteren, men ellers er den skruet ganske godt sammen.

Jeg så i øvrigt ikke ét ansigt, jeg kunne genkende (men der er en fra 24 med).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 12/01-08 03:00, rettet 12/01-08 03:42 
AVP2

We finally hit rock bottom! Bedre kan jeg ikke beskrive det. Jeg vidste udmærket godt det ville være en dårlig film, pga dårlig plot og dårlig historie. Efter at se traileren for nogen tid siden, kunne jeg godt se at der var en del kills, så jeg regnede med en nogenlunde solid action-del i filmen.

Historien er fuld af huller, den er meningsløs, og uden den mindste form for substans der kan bære filmen.
Man er totalt ligeglad med alle personer i filmen, langt de fleste aner man ikke hvem er og hvad de hedder. Èn af dem som viser sig at være delvis hovedperson, får man først navnet på i sidste 1/3 af filmen.
Dialoger og replikker er flade og virker helt forkerte og påklistrede. Instruktøren har åbenlyst ingen sans for at få et par enkelte linjer til at fungerer. Jeg sad og rystede på hovedet rigtig mange gange.
Historien er SÅ ringe, at actionscenerne ikke formår at holde publikum underholdt.

Der går lidt tid før der er meget action, men stort set fra starten sker der noget. Nogle ting er fede nok og rimeligt lavet, men hverken Alien eller Predator fremstår som de vilde og seje monstre man kender fra de gamle film. Predator er kluntet og langsom i starten. Jeg havde virkelig forventet begge monstre til at være mindst lige så seje som i den første AVP film, og bedre, men der blev jeg jævnt skuffet. Heller ikke engang den der nye mix-species er sej. Men skulle tro at så fik den de bedste egenskaber fra begge arter, men den er en mutant som hverken kan det ene eller andet særlig godt.

Jeg prøver at undgå direkte spoilers, ellers ville jeg gerne begynde på listen over de første 100 dårlig ting i filmen.

Wehner>
Den var ganske fin.

Nej, den var ganske elendig. :-(
Det er en dårlig B-film med alt alt alt for stort budget.

Ingen stjerner herfra...EDIT: Ja ok, i min skuffelse var jeg måske lidt for hurtigt, jeg har trods alt set sindsygt elendige splatter/horror/zombie.

1/5 - 1/6 - 2/10 - 25/100 - 25%
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ViolatorViolatorSkrevet 12/01-08 22:22 
Hold da ferie, hvor er AvP2 bare stinkende ringe. Jeg har aldrig i mit liv set så meget lort fra start til slut. Hvis de slog hele Alien franchisen ihjel med Avp1, så har de sgu begravet den med 2'eren.. Hold da ferie, siger jeg lige igen, og undskyld mit til tider grimme sprog :)
nerosnerosSkrevet 12/01-08 23:44 
Shit!!!

Ja jeg havde også regnet med det ville gå sådan med AVPR. Damn hvor lyder det ikke godt drenge. Jeg har ikke set den endnu, men måske skulle jeg skåne mig selv for det pineri. Havde man dog bare lavet en Alien 5 istedet for alt det skidt! ØV ØV ØV!

I damn you to hell Strause brothers :-(
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 13/01-08 00:00 
AVP2: Jeg åd det rådt. Jeg syntes det var en rigtig fed film. Det er fedt at de bare har slået en streg over den ringe 1'er, og så lavet en ny. Fedt at predatoren bruger så meget tid i skoven. Fedt at se aliens i et helt almindeligt by miljø med rigtige mennesker som ikke fatter en brik og som reagerer rimeligt realistisk på alt hvad der sker i filmen.
Jeg syntes at dialoen var go og troværdig. Ingen tåbelige one-liners. Effekterne var overbevisende. Og så var den på ingen måde børnevenlig ligesom 1'eren. Her var blod og vold præcist som der skal være i en alien eller predator film.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 13/01-08 01:21 
Darknon, har du overhovedet set filmen? Det er en direkte fortsættelse af 1'eren, og den er SPRÆNGFYLDT med tåbelig dialog. "We need guns" "I told you not to crash" - fyld selv ud med flere.

Det eneste der var nogenlunde tåleligt i filmen, var mængden af splat - resten var direkte pinligt... Især at de overhovedet ikke holdt sig til Alien-mytologien, og lod Pred-alienens pumpestok fungere som forplantningsorgan. Ja, hej.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/01-08 03:19, rettet 13/01-08 03:24 
Darknon, du er jo helt ude at skide hvis du synes dialog og replikker fungerede.
Hvad er dine ynglingsfilm?

Darknon>
Og så var den på ingen måde børnevenlig ligesom 1'eren. Her var blod og vold præcist som der skal være i en alien eller predator film.

Hvad i alverden snakker du om? Der masser af vold og splat i AVP. Måske ikke så meget blod, men der bør ikke herske nogen som helst tvivl om at AVP ikke er det mindste børnevenlig. Og for den sags skyld, lang bedre....
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HeroldHeroldSkrevet 13/01-08 12:00 
Jeg synes faktisk at to'eren var bedre end den første, men jeg må indrømme at mine forventninger heller ikke var lige så høje - naturligt nok :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 13/01-08 12:12 
Okay hvis to'eren er dårligere end den første AVP film så har vi ramt bunden!

..og det med børnevenligheden kan jeg sagtens forstå fordi den første film havde ingen blod eller splat af nogen art. Det var en børnefilm hvis man skal sige det groft, og når man virkelig skal lave en AVP film så SKAL der være meget splat og gore, fordi sådan er universet i tegneserien og det havde den første film ikke en skid af.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 13/01-08 12:23 
Etteren er nok bedre, hvis man foretrækker Aliens-serien og toeren hvis man foretrækker de to Predator-film. Hvilket nok igen vil sige, at de fleste vil finde etteren bedst hvilket igen igen vil betyde, at toeren næppe kommer til at få mange roser med på vejen. Men jeg var meget godt underholdt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 13/01-08 12:34 
Så ved at være lige glad (eller ligeglad) for/med de to franchises, kun da kan man opnå sand neutralitet, og udpege den største biobæ af de to!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 13/01-08 12:47 
Herold>
biobæ af de to!

Hehe! måske.

Men hey jeg har nu besluttet, at jeg må se den selvom det måske er en lorte film. Jeg er fan af de to franchises så jeg bliver nødt til det.
Bashful Neophyte
ViolatorViolatorSkrevet 13/01-08 16:16 
AvP2 minder mest af alt om en af 90'ernes skidte "teenage gysere" ala Scream tilsat de to monstre. Jeg synes overhovedet ikke plottet holder på nogen måde, dialogen holder ikke, skuespillet holder ikke, predatoren virker retarderet, og den nye "predalien" er jo bare til grin! Jeg kan se at filmen har floppet fælt i biograferne i USA, så forhåbentlig ser vi ikke mere til de to monstre nogensinde mere. Deres respektive filmserier kan alligevel ikke reddes efter de her to lortefilm!
nerosnerosSkrevet 13/01-08 23:11 
Rescue Dawn:

Fantastisk skuespil af Christian Bale som spiller en gribende fortælling om Lt. Dieter Dengler som bliver taget til fange under Vietnam krigens helvede. En film om venskab, sult og overlevelse. Noget af det bedste jeg har set med Christian Bale.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 14/01-08 09:24 
Azalon: Der var ingen lamme bemærkninger ligesom i f.eks Aliens og Predator. Jeg syntes at menneskerne opførte sig rimeligt troværdigt for en gangs skyld. De skriger og løber til købmanden hvis de ser en alien, ikke nogle bemærkninger som "are you the toothfairy".
I tooled you not to crash er den eneste tåbelige one-liner i filmen. Resten syntes jeg er rigtigt godt.


I Am Legend:
Go film syntes jeg. Slutningen sutter, og jeg er ikke helt solgt på de der zombie ting, de er alt for CGI og urealistiske i deres bevægelser. Men stemningen er go, specielt i starten hvor han render rundt med hunden. Men den bliver ikke andet end bare en ok film. 28 weeks later er en meget bedre film om samme emne.
For The Love Of The Game
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/01-08 09:41 
No Country for old men: Meh. Jeg har aldrig været fan af Coen mændende. Alt den her hype for den her film, er lidt latterligt. The Big Lebowski er stadig det bedste de har lavet.
Filmen er bare for sløv, og ender som et eller andet texas-twist ala Zodiac crapfest. Slutningen er virkelig WTF, og man får aldrig en gribende medfølelse eller sympati for figuerne. Stadig fin film dog. Tommy Lee Jones gør det godt, og der er noget godt dialog. Men den mangler bare momentum.



Gone Baby Gone: Fed film! At Ben Afflick kan instruere er 2007s store overraskelse! Utroligt imponeret over denne her.
Well crucify the insincere tonight...
nerosnerosSkrevet 15/01-08 09:50, rettet 15/01-08 11:22 
Darknon>

I Am Legend:
Go film syntes jeg. Slutningen sutter,

Hvordan kan det så være en god film? Jeg synes den stinker! Will spiller godt, men det laver ikke om på at historien sutter max... Effekterne ser også ud som en billig omgang crap.

Du har betsemt ret i at 28 weeks later er en meget bedre film for ikke at snakke om 28 days later også ;-)
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 15/01-08 10:04 
Kan kun tilslutte mig 28 Weeks Later fans. Den er klart bedre end I Am Legend. I Am Legend er en ordentlig omgang opblæst hollywood CGI og en stor stjerne. Filmen er ikke decideret ringe, syntes bare 28WL virker mere rå og reel.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 15/01-08 10:23 
Synes at 28 Days Layer er en kedelig typisk zombiefilm, så har ikke lyst til at se nogen af de andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/01-08 12:24 
Darknon>
Det kan godt være der ikke er mange, men de er der, netop som du selv påpeger. Den jeg husker mest (selvfølgelig), er:

--SPOILER ALERT--

Pigens sidste bemærkning "are the monsters gone?". Kan ikke huske om det er ordret, men fuck hvor jeg krummede tæer. Den er hamrende unødvendig, og skader mere end den gavner.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 15/01-08 12:33 
"Cause it will be dark soon and they mostly come at night. Mostly"
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 15/01-08 12:44, rettet 15/01-08 12:44 
Skulle det være en ringe sætning? Den er da 10 gange mere raffineret efter min mening.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/01-08 13:00 
Ja det er en ringe sætning: Har man set bare et få antal zombiefilm/gysere vil man vide at den har fået en ordentlig omgang på feltmadrassen = kliché!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 25/01-08 23:06 
AVPR:

Hehe! Jaja den er ihvertfald 100 gange bedre end den første i pyramideland. Helt god er den ikke, men den er heller ikke vildt dårlig. Jeg ved ikke rigtigt hvad folk forventer af sådan en film. Det er vel hvad det kan blive til når man vil lave det til film! En dyb historie passer måske ikke så godt ind i det univers, men jeg ved det kan gøres bedre end hvad jeg har set.

Så måske 3'eren bliver bedre ;-)

Men kom nu bare med den Alien 5....Suk!
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 26/01-08 12:29 
Alien 5 kan de nu fint beholde for min skyld....
Det er bare ikke det samme mere, Alien 4 ligger nu super fedt ud IMO, men filmen knækker bare, og en ny Alien i dag ville bare være en omgang popsmart skidt ala avp og avp 2.
Avp 2 vil jeg dog holde med Neros i er bedre end den første omgang hø.
Nej gi os mere i retningen af Aliens.. det er det jeg vil ha, ikke en Scream gyser tilsat lidt musikvideo feel med monstre istedet

og: Cause it will be dark soon and they mostly come at night. Mostly.
Er altså en klasse sætning :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 26/01-08 12:34, rettet 26/01-08 12:36 
Du har ret, men husk nu på det faktisk var lykkedes Ridley Scott og James Cameron at få en Alien 5 ud på skrivebordet, men det blev afbrudt af disse AVP film. Så mon ikke de måske vil prøve igen. Hvis der kommer en Alien 5 så SKAL den satme laves som de gamle film, og ikke det teenage scream gys som man er blevet så stor tilhænger af når man laver gys idag. ØV!

"I'll like to keep this handy for close encounters" er også en klasse one liner fra Aliens filmen. Jeg elsker simplethen den film :-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 26/01-08 12:56 
Historien er jo slut, så lad endelig 5'eren blive i hovederne på Ridley Scott og James Cameron. Nogle ting bliver bare bedre af at blive doseret i præcise mængder. 3'eren og 4'eren kunne de for min skyld også godt have undladt :)

Så vil jeg hellere have at de to sci-fi-mestre finder på nye, spændende historier og universer. Cameron er da heldigvis også på vej med Avatar, mens Scott desværre ikke længere virker særlig interesseret i sci-fi.
HolisticHolisticSkrevet 26/01-08 12:57 
Ja, og der forstår jeg slet ikke Fox, at forestille sig en alien film af både Scott og Cameron "kuldegysninger"
så ved man jo også det er kvalitet istedet for det her voldtægt af både Aliens og Predator + Fox ville tjene mere end bare lidt kroner... de ville virkelig få fyldt lommerne,
Jeg sad i går aftes og så Aliens igen for gud ved hvilke gang, og uanset hvordan jeg vender og drejer det... så er det altså noget af det bedste jeg nogensinde har set af film i hele mit liv.

Og med hensyn til I Am legend.... starten med billederne af New York der er forladt med græs voksende op mellem asfalt osv. Damn det var stemningsfyldt, og gav mig en helt anden forventning til filmen, at det så blev en anelse ødelagt senere, well.... Det er jo Hollywood i en nøddeskal.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 26/01-08 13:49 
Holistic jeg kan ikke andet end at være helt enig med din filmsmag på disse kanter. Med hensyn til Aliens filmene så ville jeg nu meget gerne se en 5'er da jeg havde læst hvad de to mestre havde i tankerne. Damn....! Hvis det altså passede.

I Am legend er stemningsfyldt i starten, men det bliver ødelagt ca. en halv time inde i filmen.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 26/01-08 19:46, rettet 26/01-08 19:49 
Ja præcis.. Hvad er det lige som folk vil have af en AVP2 film? Hvis ikke det her, hvad så?


Fighter: Det her var en overraskende go film. Den var flot lavet, og den er tydeligvis lavet af folk med stor kærlighed til kungfu og det er fedt. Filmen er mange steder ret lækkert filmet. Filmen har et flot look med hensyn til farve, kontrast og film grain.
Og ud over det så har den en go interessant historie og hovedperson. Hun er ikke en god skuespiller, men figuren hun spiller og interessant.
Folk som frygter at se den pga fordommen for danskernes kungfu film færdigheder, syntes jeg bare at i skal smide alt det væk i tror om filmen, og så tage ind og se den alligevel :)


EDIT; Azalon du spurgte tidligere hvad mine yndlings film var. Jeg vil sige Pulp Fiction og Junglebogen.
Hvad er dine?
For The Love Of The Game
DarkenDarkenSkrevet 26/01-08 21:42, rettet 26/01-08 21:46 
jaes>
Historien er jo slut, så lad endelig 5'eren blive i hovederne på Ridley Scott og James Cameron.

Well man ser skibet styrte ned mod jorden og er ifærd med at brænde op... kunne det tænkes at det ikke helt nåede at flambere? Som fan af filmene, spillene og bøgerne (i den rækkefølge) kunne jeg nu godt tænke mig at set et lignede scenarie med at jorden var overrendt af alien reder og vi så noget hardcore marine (ala 2'eren) action.

Nu ved jeg ikke hvad de havde tænkt på med 5'eren, men den kunne umuligt have værre end AvP (og efter hvad jeg har hørt AvP2).

jaes>
Nogle ting bliver bare bedre af at blive doseret i præcise mængder. 3'eren og 4'eren kunne de for min skyld også godt have undladt :)

3'eren havde nogle "huller" med hensyn til timeline og hele "no guns" var (svjv) Sigourney Weaver's krav. Den prøver (imho) at være lige som 1'eren (ren dyrket gys) men fejler i mine øjene ret grumt i den henselse.

4'eren kunne godt have haft en kerne ændring... det er "ok" det med Ripley, men det med dronningen og "barnet" kunne de godt have droppet.. lige dét tog jeg rimmelig meget afstand fra.

AvP (bare nu når jeg er igang med at kommentere =P )
Historien er allerede etableret, at menneskene først støder på Aliens senere i tidslinien (hvis de så bare havde smidt den et par hundrede år frem af).. feks havde jeg forstillet mig Weyland-Yutani noget længere fremme og hele tempel/menneske slaver historien synes jeg heller ikke holder særlig meget vand.

Predators:
Udover hele tempel skidtet, så er det godt nok Predator's i træning, men alligevel... nøøøøj hvor er de bare nogle svæklinge.. det var dog helt ufatteligt. Pred-Alien i slutningen er cool nok, da det er etableret i de andre medier og i film, at sådan er det at det hænger sammen.

Aliens:
De ægene hærder/klækker for hurtigt, lige så med inkuberingen af chestbustersne.. dette var et stort irretations moment for mig, da dette ikke er sådan at det foregår i de andre film/medier. Husker ikke lige pt hvad der ellers var med de aliens, udover at den ene havde en hale der var liiiiiiiiiiiiiige lang nok (elastik hale) og at jeg ikke lige forstår hvordan man kan rive hale-bladet og hovede af og så på magiskvis "ryste" alt syren af så mennesket bare lige sådan kan (og tør!) stikke hele armen ind i hovedet.

Havde jeg IKKE kendt til aliens/predators (fra hvilket som helst af medierne!) så ville det måske havde været en ok film... men det har jeg nu altså og synes det er noget juks og der simpelhen ikke er lavet nok benarbejde med hensyn til baggrunds historien. Et par enkelte fejl er ok (tidslinie issue i 3'eren feks) men synes bare at små ting bliver for store når der er så mange af dem.

Jeg synes IKKE det er iorden at lave en "Uwe" og ofre så meget, fordi du vil have et screenplay der bare skal indeholde alt. Smider man for meget "lore" ud til siden, kunne man lige så godt have bedt Uwe Boll om at lave filmen, han har gentagende gange sagt at et script ikke er nødvendig . Eller også bare lave skippet franchisesne og lavet det omkring nogle "andre" rumvæsner.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 26/01-08 22:04 
Darken>
Well man ser skibet styrte ned mod jorden og er ifærd med at brænde op... kunne det tænkes at det ikke helt nåede at flambere?

Jeg tænker mere på, at handlingen (IMO) føles fuldendt efter de to første film. At forsøge at pille mere kød af kræet (som i 3'eren og 4'eren) er en kunstig forlængelse af konceptet, efter min mening. Film, bøger, spil, whatever bliver jo ikke nødvendigvis bedre af at blive udpenslet i alle leder og kanter. Hellere sidde tilbage med en fantastisk følelse af, at man godt kunne klare et sus mere, men godt ved at den bedste konklusion er opnået, i stedet for at grovæde skind og ben.

Som fan af filmene, spillene og bøgerne (i den rækkefølge) kunne jeg nu godt tænke mig at set et lignede scenarie med at jorden var overrendt af alien reder og vi så noget hardcore marine (ala 2'eren) action.

Ja, det kunne indrømmet være ganske fedt, og det var nok den retning producerne burde have taget med 3'eren.

Ny hovedperson og så Paul Verhoeven som instruktør thankyouverymuch :)
millenniummillenniumSkrevet 27/01-08 09:47, rettet 27/01-08 12:01 
3.10 to Yuma:

Er ikke urimelig dårlig, men lever slet ikke op til sin amerikanske hype. Den er virkelig flot og helhjertet ift westerngenren, men også for ulogisk og letkøbt.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 27/01-08 11:20 
Jeg synes den er helt fantastisk :-)

Det er jo en Cowboyfilm....! Bale og Crow spiller rigtig godt og jeg synes det er en fin historie.
Bashful Neophyte
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/01-08 11:39 
Atonement: Den var cool nok. Selvom det føltes som en clichee anden verndeskrig historie om to elskende hvis kærlighed bliver brudt af krigen og rædslerne der følger, så var den god. Kiera Knightly var forbavsende god. Ikke god nok til at lave sin egen "atonement" for det crap hun lavede med de to sidste pirates film, men hun har altså styr på de klassiske over-type engelske karaktere.
Well crucify the insincere tonight...
KalicolaKalicolaSkrevet 03/02-08 22:01 
Cloverfield: Jeg har kun én ting at sige om den her film... PERFEKT!
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 03/02-08 22:09 
Haha! Ja...."lang pause"....Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige eller mene, men jeg var da godt underholdt :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 03/02-08 22:28 
Cloverfield er helt sikkert også en af de bedre monsterfilm jeg har set. Det var forfriskende at der ikke var den typiske macho-modstand vi ser i andre film.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 04/02-08 08:29, rettet 04/02-08 08:40 
The bucket list: Tja jeg blev skuffet over den her film. den indeholder intet der ikke er set før. Jack Nicholson spiller en sær sur gammel mand som han har gjort så tit. Og Morgan Freeman spiller igen den samme person som i alle andre film han er med i. Jeg havde håbet at der var lidt mere gas på som traileren ligger op til. I stedet var det en stille og rolig hjerte varmende film som kæresten syntes var rigtig go... Men jeg vil til hver en tid foretrække "as good as it gets" eller "gøgereden"

Shoot Em Up:
Se det shit her. Det er det vildeste overstadige action jeg har set. Den fører tankerne tilbage til boondock saint, desperado, og sin city, og transporter for den sags skyld også. Det her action og humor er SÅ fedt, at man ikke kan andet end at elske det, mens man sidder og måber over den ene scene efter den anden. Jeg troede at det her ville være en B action film. Men det viser sig at den er totalt A, og har potentiale til at gå hen og blive en kult klassiker! Så det sagt.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 04/02-08 09:40 
Det skal da være B-filmsagtigt før det kan blive en kult klassiker! Så er det sagt ;-)
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 04/02-08 09:41 
Shoot Em Up synes jeg i øvrigt var det ringeste gang ragelse jeg mindes jeg har set i 2007.
Jeg havde forventet seværdig aktion, men det var pinligt overdrevet og grimt.

Mal mig skuffet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 04/02-08 09:58, rettet 04/02-08 09:59 
Shoot em up

...er naturligvis en tydelig low-budget film, som ikke har haft råd til helstøbte actionscenarier eller nogen substans i plottet. Men jeg synes alligevel at den faldt et heldigt sted. Med sin opfindsomhed, kreativitet, fuck-you-attitude, gode one-liners og en refleksiv distance til sit eget stof redder den sig selv ud af klørene. ("The leader who stays in the rear, takes it in the rear"

Jeg synes stil-mæssigt at den læner sig kraftigt op af Running Scared, som jeg iøvrigt ikke kunne døje.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 04/02-08 12:10 
Ja shoot em up er en B film. Men humoren og de originale action scener gør bare at det er en psyko fed film :) Hovedpersonen er da også mega grineren med de der gulerødder :D
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 04/02-08 12:12 
Jeg synes dialogen i Shoot'em Up er noget af det mest søgte jeg længe har set i en film.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig