X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 31/05-07 18:55 
Children Of Men: Helt fantastisk film. Suverænt filmet og klippet. Filmen har en intensitet og realisme som man skal lede længe efter i andre film. Virkeligt godt håndværk.
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/06-07 01:37 
School for Scoundrels:

Helt igennem ligegyldig film, man kun bør fordøje hvis man har god tid og alligevel ikke har andre og bedre komedier at se. Det meste af komikken er udpræget kliché, selvom der er potentiale for langt mere.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RooneyRooneySkrevet 29/06-07 18:24 
Live Free or Die Hard.

Har set den to gange nu, og er stadig irriteret over hvor u-blodig og ikke-brutal den er. PG-13 ratingen hæmmer filmen en del. Glæder mig til den R ratede DVD udgivelse.

Heldigvis tæller andre faktorer op ad; Hardwaren er der, våbenene er der, actionen er der, tempoet er der, Bruce er der. Actionen er faktisk temmelig fremragende og automat våbenene bliver brugt flittigt.

Men der bliver altid cuttet væk, når noget brutalt sker - næsten som om meget af det vigtige foregår off-screen - og jeg talte ca. to sølle squibs fyldt med blod, i hele filmen.

Til gengæld er skalaen som actionen foregår på, hævet en pæn del siden sidst. Der bliver den onde lyneme sprunget ting i luften, og patronerne flyver som aldrig før. Fedt at skurkene taler fransk - altid lækkert at bad guys ikke er engelske hele tiden - og ser tilpas bad ass ud. Én af dem har en sur mundvig meget lige Targos fra With a Vengeance, og han får sin bekomst, men den er lidt kort og _meget_ ublodig (det der sker med ham, kalder nærmest på et springvand af det røde). Når Bruce er i nærkamp med folk, føles det også bare lidt tamt; Man savner at man ser, at der er en grund til at folk ikke rejser sig op igen. En scene med en kontorstol og en trappe, er dog ganske fin som den er, og Special Agent Johnson (en ny Special Agent Johnson) får lov til at redeeme sig selv lidt fra den første film. Men FBI nosser som sædvanligt generelt i det, så det er som det skal være.

Men filmen vi ser i biografen er stadig en watered down udgave af Len Wiseman's endelige version, og kender og elsker man Die Hard, så kan man ikke undgå at blive skuffet.

Trods det er Live Free or Die Hard enormt underholdende. Selvom jeg dog gerne så at Kevin Smith fik en kugle i enten låret, panden eller nakken.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 17/07-07 18:50 
Transformers

Faktisk er jeg meget overrasket over hvor god jeg egentlig selv synes den er. Jeg havde ikke de store forventninger til handlingsforløbet, dog er det et tyndt plot men den er helt i sin egen ånd og er skruet spændene sammen med et fuldstændigt fantastisk speciel effects sceneri der er ud over det sædvanlige. Det er simpelthen så godt og flot lavet og jeg vil mene det er det bedste man nogensinde har set af speciel effects til dato.

Sikkert er der mange ting som ikke er som de skal være ;-), men jeg er nu meget godt tilfreds med det filmresultat. Gå ind og se den i vil sikkert ikke fortryde :-)
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 18/07-07 10:39, rettet 18/07-07 22:13 
Jeg er så helt ovre i den anden grøft. Skodfilm, der i den første halvdel prøver at være Herbie, og i den næste er endnu mere fjollet end 60'ernes Batman serier. Og så bruger de en halv time på at rende rundt på hans værelse og lede efter nogle briller, mens robotterne skal gemme sig for hans forældre i haven. Plat, pinligt, kedeligt.
Det værste er dog figurerne, som på nogle punkter er ultra stereotype og på andre fuldstændigt falder uden for rollen. Et godt eksempel er den hårdkogte soldat, som udbryder: "We are SO dead". Knægten i hovedrollen har altid en flabet og smart bemærkning, hvilket er sjovt nok de første fem minutter, men bare bliver irriterende i længden.

Jeg fortrød at jeg så den i biffen. Det er klart de værste biografpenge jeg har brugt. Special effects er bare ikke nok til at trække denne skændsel op på et fornuftigt niveau. FØJ!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 18/07-07 11:16, rettet 18/07-07 13:49 
Ja der er da scener som kan virke kedelige og det er ikke det bedste skuespil jeg har set osv bla, bla , bla, men i forhold til alt det forfærdenlige bras af den slags film vi har set i år så er det i det mindste noget af det bedste. Det er sikkert også en film som tilegner sig mest til fans, eller bare folk som kan tåle at se film uden at der skal tænkes alt for meget ;D! Hvad angår penge til en biograftur så er det nu ikke noget jeg har fortrudt....jeg havde to gratis billetter! Det skulle da også være det mindste problem.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 18/07-07 19:35 
Fandt lige ud af at Shia LaBeouf åbenbart skal være med i den nye Indy film også, og rygterne siger at han skal være den nye Indiana Jones efter Harrison Ford....!
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 18/07-07 19:58 
Live free die hard:
Fantastisk film. Fed action, go humor, fedt kamera. Jeg kan ikke lade vær med at juble over hvor lækkert det er skudt. Nogle af action scenerne har genial kamera føring og klipning. Die hard 4 er et bevis på hvordan det skal skrues sammen. Jeg gir den top karakter.

Transformers:
Her er så et eksempel på hvordan det IKKE skal gøres. Michael Bay har skudt sig selv i foden. Jeg har ingen anelse om hvad hans mål med transformers har været, men han har fejlet stort i min bog (og jeg er en sucker for MB film). Humoren er helt ude i skoven, og minder allermest om en dårlig tv serie. Den er så dårlig og skæv, at han nogle gange nedgør sin egen film. Filmen starter rigtigt godt, og så går det stejlt ned ad bakke. Den har dog et par scener som går rent hjem hos mig, f.eks første gang den der politibil transformer taler til drengen, det er fandme fedt :-)

GrindHouse:
Jeg så begge to som de skulle ses, med trailer og det hele i mellem. Og det var en fed oplevelse. Der var jubel blandt publikum i nogle af scenerne, fed oplevelse. Begge film var rigtig fede, med death proof som den klart bedste. Det er stor filmkunst, og man kan ikke andet end at smile af det :-)

Bubba Ho-tep:
Er man fan af Bruce Campell, så SKAL den her ses. Han spiller en afdanket elvis på et plejehjem som bliver hjemsøgt af en gamel egyptisk mumie. Genial film, genial skuespiller :-)
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 18/07-07 20:31, rettet 18/07-07 20:31 
Synes du virkelig at Death Proof var bedre? Jeg har ikke set Planet Terror endnu, men jeg var lidt skuffet over Death Proof, så jeg håber lidt at jeg vil synes bedre om Planet Terror. Det var en klar Tarantino-film, jeg synes bare ikke den nåede sit klimaks :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 18/07-07 21:00 
Herold: Nej, den når måske aldrig helt klimax. Men det er derfor at de to film skal ses sammen. Havde jeg betalt bare for at se death proof, ville jeg uden tvivl føle at der manglede noget, og klø mig i håret over slutningen. Men så kommer der en uber cool trailer, og så kører det bare vidre med planet terror, og på en eller anden måde så hænger det sammen.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 18/07-07 21:30 
Darknon>
Bubba Ho-tep:
Er man fan af Bruce Campell, så SKAL den her ses. Han spiller en afdanket elvis på et plejehjem som bliver hjemsøgt af en gamel egyptisk mumie. Genial film, genial skuespiller :-)

Jeg vil så gerne se den film.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 18/07-07 22:46 
Neros: Lej den i blockbuster som favorit, det koster jo ingenting :-)
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 18/07-07 22:47, rettet 19/07-07 08:02 
Har både set Death Proof og Planet Terror....

Jeg mener at Death Proof er en fremragende b-films pastiche, som kun Tarantino kan levere. Man får selvfølgelig mest udbytte af den hvis man har dyrket de obskure film, som han hylder, og man får også en god forståelse for konstruktionen, som er helt overlagt. De gamle exploitation film havde jo meget små budgetter, så der var ikke råd til det store tju-hej. Derfor indeholdte de ofte MEGET lange dialoger, og lange scener uden lokationskift. - Præcis som Death Proof. Jeg så den to gange, og anden gang var den faktisk meget bedre. Death Proof (solus) skulle være klippet længere, efter man besluttede at separerer de to film).

Inden Planet Terror får man en fiktiv trailer af filmen Machete. En typisk hævnfilm med det mexicanske kraterfjæs, som Rodriguez altid bruger i sine film. Sjov trailer med fede one-liners som: "If you hire him to take out the bad guys - be sure you're not one of them!"

Oprindeling skulle der være flere trailers, men ikke i biografversionen af Planet Terror. Vi mangler eksempelvis Werewolf Women of the SS.

Planet Terror er ren hærværk på film. Der er langt mere tempo og blodrus, end Death Proof, men også mindre dramauturgi og raffinament. Det er en rigtig hul-i-hovedet film, og desværre uden det kulturkritiske budskab, som George A. Romeos egentlig havde i sine Zombie-film. (Eks. shoppingkulturen = zombies). Tilgengæld har jeg ikke set mere blod, splat og afrevede lemmer, siden Dusk till Dawn. Underholdningspotentialet bliver næsten ikke højere.

De to film understøtter hinanden fantastisk godt, og der er også små kommentarer der krydser hinanden. Husk eksempelvis at Jungle Julia mistede hele benet i Death Proof, og i Planet Terror mister Cherry også benet, men får en skydeklar protese.

Det bliver rent guf for filmnørder, når DVD-pakken kommer, forhåbentlig med alle de manglende elementer fra biografen.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 18/07-07 22:47, rettet 18/07-07 22:48 
Darknon:
Will do :D!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/07-07 22:48 
Herold>
Synes du virkelig at Death Proof var bedre? Jeg har ikke set Planet Terror endnu, men jeg var lidt skuffet over Death Proof, så jeg håber lidt at jeg vil synes bedre om Planet Terror. Det var en klar Tarantino-film, jeg synes bare ikke den nåede sit klimaks :(

Samme her. Selvom jeg synes Death Proof var ret kedelig, har jeg lovet at tage ind og se Planet Terror med samme veninde, og hvis den er dårligere, kommer jeg klart til at fortryde den investering. Især i forhold til hvor mange andre film der går lige for tiden, som jeg gerne ville se.
(grundet personlige omstændigheder på tidspunktet var der dog visse scener i DP, der skulle virke underholdende, som var direkte ubehagelige for mig)

Faktisk er der aldrig rigtig nogen Tarantino-film, der har sagt mig noget særligt, når jeg tænker over det. Natural Born Killers er genial, men det er vist Oliver Stone's fortjeneste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 25/07-07 15:58, rettet 25/07-07 16:11 
13th District / Banlieue 13:
Står der "Produceret af Luc Besson" på filmplakaten eller dvd-æsken, er det efterhånden tilstrækkeligt til, at de fleste filmnydere går i en stor bue uden om. I 13th Districts tilfælde er der ikke engang rigtige skuespillere i hoverollerne, så den er vel ikke engang værdig som tømmermands-underholdning?

Forkert. Action-junkies bør ikke ignorere B13, for den har intet at skamme sig over. Historien skal man glemme, omend den har enkelte lyspunkter, men når actionen fungerer bedst, tangerer det Woos og Tarrantinos bedste bidrag i den retning. Første halvdel af B13 er fremragende, sidste halvdel "blot" god underholdning.

Interessant er det også at Parkour (Street-running) bruges som kampsport i filmen. Det kunne med fordel være brugt endnu mere, men det fungerer alligevel rigtig godt.

http://www.imdb.com/title/tt0414852/

EDIT: Efter at have nærstuderet Bessons producer-portefølje, ser det nok lidt mindre grelt ud end først antaget. Men det ændrer vel ikke meget ved, at hans ry som producer ikke er specielt rosenrødt :)
KalicolaKalicolaSkrevet 25/07-07 17:48, rettet 25/07-07 17:48 
The Bourne Identity:
Fed film. Lækkert filmet og klippet. Actionscenerne er noget af det meste realistiske og cool jeg har set på film. Lyden er go, handlingen er fed, og skuespillet fra damon er som altid i top. Kan anbefales.

The Bourne Supremacy:
Mærkelig forvirrende film uden nogen synderlig go handling. Filmningen og klipningen er alt alt for mtv agtig og gør en ør i knolden hen imod slutningen. Tvivlsom handling, og tvivlsomt skuespil fra nogle af personerne. Den her er på ingen måde oppe på samme niveau som 1'eren.
Jeg frygter lidt for 3'eren som snart har premiere.
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 25/07-07 20:15 
Kunsten at græde i kor.

Det Sumez sagde ;-) Tak for anbefalingen i øvrigt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 25/07-07 22:58 
jaes>
Interessant er det også at Parkour (Street-running) bruges som kampsport i filmen. Det kunne med fordel være brugt endnu mere, men det fungerer alligevel rigtig godt.

Den ene af hovedpersonerne krediteres vist faktisk for "opfindelsen" af Parkour. Filmen er ret underholdende, men man skal kunne tåle et par store plothuller for at nyde dens kvaliteter.

Jeg kan godt lide Luc Besson :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 25/07-07 23:19, rettet 25/07-07 23:20 
Wehner>
Den ene af hovedpersonerne krediteres vist faktisk for "opfindelsen" af Parkour.

Ja, David Belle (Leïto) krediteres for det sammen med en anden, tjekkede jeg på Wikipedia i dag. I virkelighed måske lidt misvisende at kalde det kampsport i filmen (det stod dog på æsken). Der er nok snarere tale om, at det bare bruges - primært til flugt og som delelement i nærkamp.

Jeg kan godt lide Luc Besson :)

Ja, han bør bare snart droppe de der nisse-film, og gøre det han er bedst til.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/07-07 22:32 
Animationsfilm kan åbenbart stadig overraske; 96/100 i snit efter 35 anmeldelser. Ikke dårligt!

Metacritic: 96/100
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/07-07 00:06, rettet 29/07-07 00:07 
Hot Fuzz:

Kan varmt anbefales. Manden bag Shaun Of The Dead har denne gang skabt en film, som er en spøjs blanding af slapstick, klassisk mordgåde og hjernedød action + et lille skvæt splat. Filmen kan umuligt tages alvorlig, men er til gengæld fantastisk morsom :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/09-07 17:42, rettet 02/09-07 17:43 
Firestorm (1995):

En film, som er så dårlig, at det er pinligt. Desværre er den ikke hele tiden dårlig nok til at være ufrivilligt morsom. Så den ender bare med at være dårlig på en kedelig måde. Ja, man kan vel næsten sige, den er dårligt dårlig.

I det mindste spottede jeg en Sega Master System, som, vha. en smule sølvmaling og et påklistret joystick, skulle forestille at være et stykke avanceret spionudstyr :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 02/09-07 17:51, rettet 02/09-07 17:53 
Om Transformers:

neros>
Sikkert er der mange ting som ikke er som de skal være ;-), men jeg er nu meget godt tilfreds med det filmresultat. Gå ind og se den i vil sikkert ikke fortryde :-)

Undskyld...! Jeg er nødt til at krybe til korset. Hvordan jeg har kunne synes den film var god er over min forstand. Det er noget af det værste bras jeg længe har set. Den er jo latterlig dårlig, men flot lavet er den. Det skal den sgu have, ellers er det en gang møg på film.

Aaah.. det lettede ;-)!
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 30/09-07 20:15, rettet 30/09-07 20:24 
28 Days Later...:
Der er en tendens til, at 28 Days Later... roses for at være en af de bedre "zombie-film", men den fortjener ganske enkelt hæder for at være en god film uanset genre. Danny Boyle har et sjældent talent for at blande renskuret underholdning med dyberestikkende lag. Det er ikke en perfekt film, men flotte billeder, troværdigt skuespil og lidt til hjertet og lattermusklerne gør 28 Days Later... til en meget seværdig film. Og så fik filmen faktisk sat et par reflekterende tanker i gang hos mig. Det tror jeg ikke jeg har oplevet med ret mange andre zombie-film :)

Sunshine:
Handlingen lyder som en avanceret udgave af Armageddon. Men hvor Armageddon var tis, har Sunshine stort set kun den gule farve til fælles med dette affaldsprodukt. Jeg vil dog tro, at Sunshine er bedst, hvis man ikke har set film som Event Horizon eller Solaris, da dele af konceptet ligner lidt. Men uanset, er Sunshine værd at se, om ikke andet for den sanseligt smukke visuelle side og det mediterende tempo, som åbenlyst låner fra 2001: A Space Odyssey. Faktisk kan man vel næsten kalde Sunshine for en moderne 2001, omend denne nok må siges at være en lidt bedre film.
dRxLdRxLSkrevet 30/09-07 20:24, rettet 30/09-07 20:28 
Eastern Promises

Fantastisk! Nu tror jeg på at Viggo Mortensen er en stor stor skuespiller (og nej ikke kun pga. sauna scenen :-p)

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været så draget ind i lærredet, og plottet er fantastisk =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 30/09-07 20:33, rettet 01/10-07 00:00 
Enig! En rigtig god filmoplevelse, KLIP: nothing to see.. move along drxl
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 30/09-07 22:32 
dRxL>
Eastern Promises


Jeps Viggo is the KING!
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-07 13:40, rettet 15/10-07 13:42 
jaes: Helt enig i at 28 weeks later er en rigtig fed zombie film. Den er bare helt rigtig på alle måder.

Muholland Drive: (SPOILER)
Ok, her er en film der er for komplex for sit eget gode. Filmen får rigtig go ros alle mulige steder og bliver tit nævnt i reviews osv. Ligesom godfather er den stærkt overvurderet.. Muholland drive gir ingen mening. Der er en som hyrer en til at slå en ihjel, og det sker så i et trafikuheld, og så hende som arrangerede det udgir sig så for at være en anden. så blir hun sindsyg og skyder sig selv, men så er hun stadig til stede et andet sted hvor hun åbner en blå box og kommer til live igen.. whatever... Det er iorden at man laver en film som er lidt kryptisk og man lige skal tænke sig lidt om før man fatter, men det her er tåbeligt. På dvd'en er der tilmed hints til løsningen, men for fanden altså. Man kan sgu ikke lave en film, og så bagefter skulle på behind the scenes eller på nettet for at løse gåden. Det er dårligt filmværk. Jeg vil gerne høre jeres andres meninger om det her hurlumhej.

Disturbia:
Udemærket plot. En dreng er fanget i sit hjem, og finder ud af at naboen er morder. Bare synd at den er dårligt udført. Den ved ikke om den vil være en thriller eller en komedie. Det er som om at instruktøren har prøvet at lave 2 film i 1, og det fungerer ikke syntes jeg. Det hjælper heller ikke at ham knægten fra transformers er en tvivlsom irriterende menneskelig udgave af jar jar binks.

Zoolander:
Der er 2 sjove scener i den film, resten er noget møg.

1408:
En ok gyser som ikke er særlig uhyggelig, og som helt sikkert virker bedre som bog. Optakten i filmen er udemærket, men de ting som sker i hotel værelset er bare ikke særligt uhyggeligt. Det er det samme pladder med hovedpersonens fortid som går igen og igen, som vi har set det 100 gange før i andre gysere. En standard film. Hvis i vil se en fed spøgelses film, så se "the abandoned"
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 15/10-07 14:02, rettet 15/10-07 14:02 
Mulholland Drive giver da mening (i moderate mængder, anyway)
Det er en fantastisk film, jeg mener slet ikke den er overvurderet.

Til gengæld kan jeg overhovedet ikke se det fede i Deathproof eller 300.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/10-07 15:29, rettet 15/10-07 22:55 
Death Proof:

Huh? Hvordan kan man ikke holde af Stuntman Mike? Fantastisk film med Rosario Dawson...aaaaargh...savl..savl! :D! Den film har det fedeste soundtrack og er noget af det bedste Tarantino har lavet. Basta! Det er ikke en film man skal fatte..! Det er en hyldest til B-filmsgenren.

Mulholland Drive:

Super film og en af David Lynch's bedste. Til gengæld her er det jo en kunst, at lave så mystisk en film uden en handling man egentlig forstår, men bare et univers som flyder ud i den mest syrealiste stil man kan ønske sig.

Hvis man er til Lynch skal man ihvertfald også se Lost Highway. Genial film!

Edit: Jeg glemte også lige at fortælle at jeg for nylig har set Videodrome. En film af David Cronenberg. James Woods i en forglemmelig rolle. Folk der er til syrealistiske film bør se den. Respect the new flesh...! :-)

Videodrome
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 15/10-07 17:49, rettet 15/10-07 17:53 
Hov, lad os ikke blande 28 days later og efterfølgeren 28 weeks later sammen.
28 Days Later er en Zombie-film på linie med de store klassikere som Romero's Dead serie.
28 Weeks Later er en tynd, tynd fortsættelse, som slet ikke holder vand, den er på ingen måde på niveau med 28 Days.

Edit:

Og nu vi taler om Zombie-film, så er Robert Rodriguez's Planet Terror også anbefalelsesværdig, det er underholdning og splat i skøn forening.
Jeg mener også at Death Proof var lækker, det var fedt at se Kurt Russell som en led satan :)

28 Days Later:
http://www.imdb.com/title/tt0289043/

28 Weeks Later
http://www.imdb.com/title/tt0463854/

Planet Terror:
http://www.imdb.com/title/tt1077258/

Death Proof:
http://www.imdb.com/title/tt1028528/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/10-07 20:19 
Death Proof er en ganske udemærket film, men ikke en af Tarrentinos bedste IMO. Soundtracket er fedt, udnyttelsen af genren rigtig god, og dialogen herlig. Det ændre dog ikke på filmens strukturmæssige problemer og lettere tynde sidste halvdel og slutning.

Jeg så Blades of Glory med Will Ferrell og Jon Heder i weekenden. Ok komedie men en række sjove scener. Jon Heder spiller, ligesom i Napoleon Dynamite, sin rolle helt fantastisk. Ikke en klassiker, men trods alt ok underholdning til en søndag aften.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 15/10-07 23:25 
Persepolis

Selvbiografisk tegnefilm om en frihedssøgende iransk pige i asyl i Europa, når hendes familie bliver ofre for krig og den tyranniske regering.
Den er sød, sjov, sørgelig, tragisk og generelt rigtig interessant at følge fra start til slut, med mange små detaljer, og et gribende grafisk udtryk.
Havde premiere i fredags, men publikummet er nok lidt smalt, så jeg vil anbefale at man skynder sig at se den, mens den stadig går i biografen. 100% thumbs up herfra!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 18/10-07 15:21 
Eastern Promises:

90% håndværk og 10% kunst. Til gengæld er håndværket utrolig veleksekveret. Eksempelvis er placeringen og doseringen af plotbrikker og drejninger forbilledligt udført. Hvis man holder af film, som opbygger handlingen som et puslespil - brik for brik uden at røbe for meget af gangen - er Eastern Promises noget af det bedste i genren. Desuden er skuespillet godt fra alle kanter. Naomi Watts og Vincent Cassel skinner muligvis stærkere end Viggo, da deres figurer er mere dynamiske.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/11-07 22:20 
Resident Evil 3:

Jeg fristes til at sige "makværk!", men jeg ved ikke, om det bare skyldes mine knuste forventninger. Skuespillet er formidabelt.. dårligt (hvis overhovedet eksisterende), samtlige ideer er "lånt" fra andre film, musikken er en tarvelig genbrugt og udvandet udgave af Marilyn Manson's score til 1'eren, de "cool'e" scener er cool'e på en "Action-man, the greatest hero of them all!!" -agtig måde og Resident Evil egner sig bare ikke til solbeskinnede ørkenlandskaber, basta!
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/11-07 23:35, rettet 18/11-07 23:35 
Killer Bean 2>
Resident Evil 3:

Jeg fristes til at sige "makværk!

Ja den er super ringe.

Den scene hvor zombien skal lære at sætte de rigtige klodser ned i de rigtige huller er så åndsvag, at man ikke kan andet end at skraldgrine :D!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/11-07 00:48 
Killer Bean 2>
Resident Evil 3:
Jeg fristes til at sige "makværk!", men jeg ved ikke, om det bare skyldes mine knuste forventninger.

Hvis du har set RE 1+2 kan du da ikke forvente andet, end præcis hvad du får i 3'eren. Hvis du ikke kan lide 1+2, kan du nok heller ikke lide 3, for de følger samme stil - et godt stykke fra spillenes stil og plot.

Jeg var ganske godt underholdt, men jeg ser den/dem også som ikke-særligt-RE-pålidelige zombiesjaskere.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/11-07 01:25, rettet 19/11-07 01:25 
Jeg synes nu 1'eren har en hel del flere kvaliteter end 2'eren og 3'eren - serien er blevet markant ringere hver gang en ny film blev frigivet. Etteren havde et eller andet B-films feal, der gjorde den tålelig, ja tilmed god IMO. At se 3'eren er derimod at spilde sin tid.

Jerome Bixby's The Man From Earth
En temmelig god novella-film, baseret på Sci-Fi forfatterens Jerome Bixbys novelle af samme navn. Skuespillet er hæderligt, selvom jeg rent personligt gerne havde været foruden David Lee Smith i hovedrollen, da han til tider er lidt for lummer og overspillende. Historien er dog vel skrevet, og vækker en række ekstentielle spørgsmål, på trods af dens tydelige 90'er amerikanske rødder.

Forvent dog ikke for meget: Den er tydeligvis filmet på et meget lavt budget, og har ikke synderligt meget tilfælles med resten af den film-genre, vi normalt definerer som Sci-Fi.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 19/11-07 11:46 
Hairspray: Det er en stjerne go og underholdende musikal, med John Travolta i rollen som en fed vaskekone :-) Jeg havde aldrig hørt om filmen da jeg spontant tog ind og så dem, og jeg blev meget positivt overrasket. Se den!

Sicko: en ok film, men så heller ikke mere, og bestemt ikke en biograf film, se den når den kommer på tv.
For The Love Of The Game
KTCKTCSkrevet 19/11-07 13:06 
Resident Evil 3: Jeg kunne godt lide den, men havde heller ikke de store forventninger. Jeg synes i forvejen ikke filmene holder sig meget til spillenes univers, og da jeg accepterede dette, var jeg faktisk ret godt underholdt. Humor, fed action og nogle solide effekter var hvad jeg fik, og jeg havde ikke forventet andet.

RE3 var 100 gange bedre end Transformers filmen, som fik mig til at forlade biografen i vrede.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KalicolaKalicolaSkrevet 03/12-07 10:19 
Hvordan kan du forlade en biograf film som du lige har givet 75kr eller sådan noget for at se?

Resident Evil 3: Det er en skidt film. Den hænger ikke sammen, handler ikke om noget særligt, skuespillet er ikke synderligt godt, slutningen er ringe, og lyden er helt skæv. Filmen har dog et par rigtig fede visuelle scener, og miljøet/atmosfæren er go.

30 days of night: Dette er en helt suveræn vampyr film. Den er barsk, realistisk, skummel, tryggende, uhyggelig. Og den har en helt fantastisk atmosfære. skuespillet er udemærket. farver og kontrast er helt perfekt. Blandingen af nat, sne og blod er perfekt. filmen indeholder nogle sindsyge flotte billeder.. Men det er lidt synd at de nogle gange har overdrevet den der kamera effekt fra bla gladiator og saving private ryan, hvor de optager highspeed, og afspiller det realtime, så der mangler motion blur og frames (svært at forklare) Anyways. Filmen er rigtig fed. Lidt synd at det er vampyrer, da jeg altid har haft svært ved at tage vampyrer seriøst. Jeg anbefaler den kræftigt.
For The Love Of The Game
KTCKTCSkrevet 03/12-07 11:10 
Jeg forlod først biografen efter filmen var sluttet. Ellers kan jeg vel heller ikke tillade mig at brokke mig over den, hvis jeg ikke har set det hele...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KalicolaKalicolaSkrevet 28/12-07 22:35 
Transformers HD-DVD (2-disk-edition):
Lad mig lige starte med at sige at jeg ikke var vildt begejstret over transformers da jeg så den i biffen. Jeg havde nok forventet noget andet, og var slet ikke klar på den humor som filmen kører med.
Da jeg så lige så den på HD-DVD var oplevelsen en helt anden. Jeg var forberedt på hvad jeg skulle se, og det gjorde filmen 100gange bedre. Filmen er jo pisse god. Stemningen med helikopteren i starten, scenen med scorpionen, hele det sidste opgør er jo latterligt godt. Når man er kommet sig over den tåbelige humor, så er filmen bare helt suveræn.
Og jeg kan ikke understrege nok hvor sygeligt godt billedet står på HD udgivelsen, jeg har ikke set noget lignede på hverken HD eller blueray, farverne, kontrasten, skarpheden er jo ubeskriveligt smukt. Den film SKAL bare opleves på HD-DVD.
Vil lige tilføje at ekstra materialet er ret fedt, og giver et rigtigt godt indblik i filmen.

Children of Men Blueray:
Jeg så den først på dvd. Det er en fantastisk film, og så er den bare super lækkert lavet, og jeg snakker her om kamera føring og atmosfære og en realisme man sjældent ser i andre film. Jeg glædede mig til at se den i crisp blueray format. Men der blev jeg skuffet, og specielt lige efter at have se transformers. Children of men er for grumset og "uskarp" hvis man kan sige det. Farverne er rigtig gode, men kontrasten mangler lidt. Jeg ved ikke om det er output'et på min ps3 som er for blegt eller hvad det er. Men ved siden af transformer ligner den en dvd film.
Filmen indeholder ikke engang DTS, men kun dolby digital, og intet ekstra materiale, men KUN hvilket sprog du vil se filmen med (undertekster), der er ikke engang en scene-selection.
Jeg kunne godt tænke mig at se den på HD-DVD for at se om der er nogen forskel på de to formater. For indtil videre er HD-DVD jo en klar vinder i kvalitet.
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/12-07 22:42 
"Den tåbelige humor"? Jeg synes netop Transformers' humoristiske aspekt lykkes langt hen ad vejen, ved at være relativ skarp, og rent faktisk "haha"-sjov, i modsætning til så meget andet Hollywood spytter ud!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/12-07 00:23 
Jeg synes, at Transformers på alle tænkelige måder er noget af det værste jeg har set i 2007. Aldrig har noget så intetsigende varet så unødvendigt længe. Det hele er overfladisk, kedeligt og usammenhængende. En umådelig klæg film.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/12-07 10:48 
Jeg synes heller ikke Transformers er specielt vellykket. Der er brugt alt for meget krudt på CGI og SFX og alt for lidt på at få historien til at virke sammenhængende og troværdig. Der er bare så mange ting i den film, der overhovedet ikke giver mening. Feks. giver det absolut ingen mening for mig, at helikopteren under det første sammenstød gør brug af et chokbølgevåben som smider rundt med tunge troppetransportfly som om det var tændstikker, men da vi kommer til det endelige opgør, ser vi ikke skyggen af den slags våben. I stedet nøjes transformerne med at skyde bitte, bitte små fesne missiler efter hinanden. Og her havde jeg lige glædet mig til det totale ragnarok! Gaaaab!
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/12-07 13:00 
Der er vist nogen der har lidt for realistiske forventninger til deres Sci-Fi/action film :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/12-07 13:42, rettet 29/12-07 13:43 
Det var måske et dårligt eksempel :)

Det er ikke så meget manglen på realisme, der plager mig. Realisme og Transformers hører alligevel ikke for godt sammen. Det er mere den totale mangel på sammenhæng og den mærkelige stilforvirring, der ødelægger det hele. Et andet eksempel:

Man møder den lille ghettoblasterrobot. Den er ond, modbydelig og den slår folk ihjel uden skrupler. Det er lige før, der er lagt en god tyk stemning af nervepirrende splattergys for dagen, når den lille satan er i billedet... Og så lige pludselig, ud af det blå, laver den sjove lyde og er morsom! What the #€+@*!!? Hvor kom det fra?
AV Intelligent Terminal
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/12-07 18:16 
Jeg finder det hysterisk morsomt at i sidde så alvorligt og diskutere en Michael Bay film!!! Alle de her mixede reaktioner har gjort den interessant for mig. Jeg har nemlig aldrig kunne lide Mechs(selvom Gurren-Lagann er fedt nok;D) og den eneste grund til at jeg ved hvad transformers er, er fordi at jeg synes at navnet på en af figuerne er fantastisk. Optimus Prime. Det må seriøst være det bedste navn jeg har hørt i mit liv. Hvis jeg en dag for en søn(eller en datter) så skal den/det(???) hedde, Optimus Prime. Det er vist altså der ikke er trademark på. Ellers skal den/det hedde Optimus Prime 2. Eller Prime Optimus.


Nu når vi snakker om Michael Bay, så, så jeg The Island her igen den anden dag. Den er faktisk ret fedt. Jeg kan godt lide måden den er filmet på. Den er sådan meget ren og det hele ser så dyrt og fancy ud. Også er Sean Bean og Steve Buschemi(spelling?) med!:) Og Scarlett Johansson er rigtig pæn;o
Ham der den store gut fra The Green Mile er også med, ligeså er ham der Russel Crowes bedste ven fra Gladiator. Ham der også var med i Blood Diamond!
Well crucify the insincere tonight...
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig