X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpersonen spiller dårligt, og er en dårlig figur, action scenerne som skulle bære den type film er kedelige og uinteressante og dårligt filmet... Meget skidt film

Final destination 1 og 2
begge super fede film, rigtigt godt skruet sammen, godt filmet, fed action, og fed lyd. 2'eren er efter min mening den bedste, specielt start scenen (savle) Kan klart anbefales. Se dem
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 19/06-06 15:15 
Ikke en film, jeg lige har set, men har lyst til at være lidt "på tværs".

Requiem for a Dream
Er simpelthen rost til skyerne af næsten alle, jeg kender. Men både jeg og hende, jeg så den sammen med, var enige om at den er latterligt overvurderet. Den er amatøragtigt lavet, og historien er den stereotypiske hollywood-"Drugs are bad, mmmkay"-lektie. Man kommer ikke rigtig ind under huden på hovedpersonerne, og i det hele taget virker den ikke særlig gennemtænkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/06-06 15:32 
Jeg holder af Requiem for a Dream, alene fordi den - første gang jeg så den - føltes som at få et solidt spark i ansigtet. En befriende film blandt alle de andre sukkersøde produktioner der laves.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/06-06 19:08 
Jeg er chokeret udover alle grænser.
Man kan mene hvad man vil om film, og det skal der være plads til.

Men at Requiem ... skulle være amatøragtig og ugennemtænkt er bare direkte forkert.
Det er muligt, at skuespillerne og historien ikke er så meget i fokus, men det er jo fordi selve formen, filmningen fylder så meget.

Jeg har svært ved at se hvordan en så ubehagelig film kan være typisk Hollywood.
Ang. narko vinkelen, så er forskellen jo netop, at den her film ikke ser på ned på misbrugerne. I starten har de det jo vildt fedt, og man kan mærke det. Når det går så galt som det gør, er det også omverdenens skyld på flere måder.

Samtidig synes jeg at filmen sidestiller de accepterede afhængigheder som slankepiller og TV kiggeri, med heroinmisbrug, og på den måde gør den grin med netop Hollywood og det pæne amerikas foragt for de "rigtige" narkomaner.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ViolatorViolatorSkrevet 19/06-06 19:56 
Okay, here goes:

Endgame:Bronx Lotta Finale

B-film udover alle grænser. Dårligt plot, dårlige skuespillere, filmen er rent faktisk dårlig over hele linien. Alligevel bringer denne film mange gode minder fra da jeg var lille dreng. Måske derfor at jeg mindst en gang om året skal se denne lille 'filmperle' :)

Link
CoreCoreSkrevet 19/06-06 19:56 
Jeg har for nyligt set Running Scared, og var meget positivt overrasket over den. Jeg var ligefrem begejstret.

Den er actionfyldt, hurtig, hård, intens, voldelig, tegneserieagtig og semi-syret på den fede måde. Jeg har egentlig ikke voldsomt meget til overs for Paul Walker, men han klarer sig langt bedre end forventet, selvom filmens kvaliteter i langt større grad skal tilskrives instruktør/forfatter'en og fotografen.

Den kan i hvert fald anbefales meget varmt herfra, og ligger tæt på at være den bedste jeg indtil videre har set i år.

Under alle omstændigheder det fedeste "syre-vold" siden Sin City.

Løbende bange på IMDB
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dRxLdRxLSkrevet 19/06-06 20:16 
En af de mere spektakulere film jeg har set i min tid er "Brovst - Byen mellem hav og fjord", jeg ved ikke om RJK kan huske den =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/06-06 20:29, rettet 19/06-06 20:33 
Jeg har på fornemmelsen, at det spektakulære heri består af noget der minder om mit første filmprojekt Fuglelivet I Nakskov Fjord Og Omegn (husker så ikke lige om dette var den korrekte titel - jeg smadrede vist VHS-båndet af uvis årsag).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 19/06-06 20:33 
Var det første emne ikke godt nok? ;)
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=17886#209129
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/06-06 20:42 
Det første emne var jo en fiasko, kan du ikke se det? :)
silverstarsilverstarSkrevet 19/06-06 21:15 
Jeg har altid haft et godt øje til de helt gamle kungfu-film, dem med frygtelig dårlig synkronisering og altid inkluderer mindst et par Shaolin-munke og en særlig teknik der hedder Budda Fist :)

Her er et par af dem jeg virkelig holder af:

Legend of Drunken Master
Masser af underholdning, en af de få Jackie Chan film, jeg finder god (før han blev "poleret af hollywood")
http://www.imdb.com/title/tt0111512/

The Magnificent Butcher
En af Sammo Hungs sjovere film og masser af god action
http://www.imdb.com/title/tt0079472/

Five Deadly Venoms
Udmærket og underholdende historie, jeg er vild med deres påfund med stilarter efter spøjse dyr. Fear the centipede! :)
http://www.imdb.com/title/tt0077559/

Drunken Tai Chi
Igen meget underholdende med deres specielle stilarter og eleven der lærer "styrken i vinen" af den gamle fordrukne mester.
http://www.imdb.com/title/tt0088423/

Eight Diagram Pole Fighter
En af de få film med fokus på våben (bo-stave) som jeg synes er god. Især munkenes kloster og optræningen af nye elever er morsom.
http://www.imdb.com/title/tt0086606/

Det var en kort vifte af nogle af de bedste jeg har set, der findes utallige af de gamle klassiske film, hvoraf mange desværre er frygtelig dårlige :) Hvis andre har et par tips til nogle gamle kung fu film jeg ikke har nævnt er jeg lutter øren, jeg er dog ikke super-vild med Jet Li, selvom jeg har set et par af hans film.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 19/06-06 21:50 
Har først fornyligt set V for Vendetta:
Spændende film med et interessant politisk relateret symbolunivers. Stjæler med arme og ben fra verdenshistoriske værste øjeblikke, og nazime/holocaust-temaerne er måske lige på kanten til at være for overdrevet.
En film med mange gode intentioner, meget vellykket, men måske også lidt for naiv og til tider for selvhøjtidelig.

Match Point:
Fantastisk, minimalistisk film i alle henseender. Folk der hader Woody Allen kan roligt give sig i kast med denne film, for vi er meget langt fra Woody-land og Manhattan. Filmsproget er ganske enkelt udsøgt, og man mærker en mesters hånd bag filmen.
The medium is the message.
Zzap!Zzap!Skrevet 19/06-06 22:26, rettet 19/06-06 22:29 
Jeg fik taget mig sammen til at købe Lupin III Castle Cagliostro, som en af de sidste Miyazaki film jeg manglede for at have en nogenlunde komplet samling.
Jeg vil starte med at sige, at hvis det virkelig er rigtigt at Steven Spielberg har sagt at den er "one of the greatest adventure movies of all time" så har han fuldstændig ret!

De første 2-3 minutter har et temmelig cheesy halvfjerser agtigt præg og ville nok få folk der ikke kender bagmanden til at slukke med det samme. Men når filmen først kommer igang for alvor, så viser den sig at have både stil og en helt unik charme.
Den *er* lavet i 1979 og det bærer både stilen i musikken (godt med analog synth) og karakterdesignet præg af, men det er overhovedet ikke nogen svaghed i min bog, tværtimod, for det er på "den fede måde". :D
Den er helt klart i min top fem over bedste Gibli/Miyazaki film, måske til dels fordi den viser at han mestrer et domæne der ligger lidt ud over det vi normalt kender ham for.
Men selvfølgelig først og fremmest fordi det er en fremragende action film (hvis nogen skulle være i tvivl).
Born to kill space
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/06-06 22:45 
silverstar>
Jeg har altid haft et godt øje til de helt gamle kungfu-film, dem med frygtelig dårlig synkronisering og altid inkluderer mindst et par Shaolin-munke og en særlig teknik der hedder Budda Fist :)

Jeg er ret vild med din liste, den indeholder et par af mine egne favoritter (Five Deadly Venoms er helt fantastisk). Når man snakker gammel kung fu med dårlig engelsk som selv Bruce Lee ville grine af, kommer man dog ikke uden om min personelige favorit: Shaolin Master Killer (måske bedre kendt som 36th Chamber of Shaolin). Om den så ikke er på din liste, fordi du ikke er vild med den eller fordi du ikke har set den, ved jeg jo ikke. Men hvis du ikke har set den kan den klart anbefales :)

http://www.imdb.com/title/tt0078243/

Det er som sådan ikke fordi det er den kung fu film med størst underholdningsværdi, men der er nogle vidunderlige "trænings scener" i. De i sig selv er værd at se filmen for.
silverstarsilverstarSkrevet 20/06-06 00:08 
Det ser ud til at Shaolin Master Killer har sneget sig under min radar. Det ligner helt sikkert en film efter min smag, tak for tippet. :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KalicolaKalicolaSkrevet 20/06-06 10:34, rettet 20/06-06 10:35 
Asterix og vikingerne:

Rigtig go asterix film, måske endda den bedste i serien, ihvertfald den flotteste det er helt sikkert. Den er go, flot, godt animeret, masser af humor, og der er romere og piraterne og hele dytten, en asterix lige efter bogen, fantastisk :)
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 20/06-06 22:44, rettet 20/06-06 23:02 
(Takket være Blockbuster's fødselsdags tilbud af leje-film og sommerferien, kan jeg nu få set nogle af de film jeg tidligere har misset)

Tolken - The Interpreter:
Stram politisk thriller, som har gode momenter men til tider er den lidt svævende. Kidman og Penn gør det rigtigt godt i en historie som måske allerede var lidt svag i sit manuskript.

A Series of Unfortunate Events:
Et stillistisk mesterstykke. Lækker scenografi og fremragende æstetik, men historien bliver aldrig rigtig "wow". Gode påfund og Carrey er guld, men helheden bliver lidt svag.

National Treasure:
En noget tumpet remix af Da Vince Code, blot med amerikansk kulturhistorie som ramme. Virker ikke troværdigt i bare ét sekund. Selv for en Bruckheimer produktion kunne man forvente bedre.

Mr. and Mrs Smith:
Hamrende forudsigelig historie, men tilgengæld slår Pitt og Jolie gnister når de er sammen. Som at se War of the Roses tilsat spion-action. Sjov, flabet, underholdende og uforpligtende.

Solkongen:
Ikke helt på niveau med en Anders Thomas Jensen produktion, men den har den samme folkekomedie 'ånd'. Nogle irriterende påtvungne karakterer, som sædvanlig besat af alle de danske skuespillere vi efterhånden er trætte af at se på. Især Thomas Bo Larsen er (for en gangs skyld) irriterende. Lidt sjov og spas, men mangler lige det sidste krydderi før den bliver rigtig god.

Fun with Dick and Jane:
Sjoveste Jim Carrey komedie jeg har set i lang tid. Jeg grinte.... meget, hvilket jo nok er det vigtigste af en komedie. Vi slipper endvidere også for alt for meget blød amerikansk setimentalitet, og så er der lige er par Bush-jokes i mellem. God griner.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 26/06-06 22:54 
Er jeg den eneste, der fik slået benene fuldstændig væk under mig, af Kiss Kiss Bang Bang med Robert Downey Jr., Val Kilmer og Michelle Monaghan?

Jeg så den i går og var helt blæst væk. Stor anbefaling herfra. Den minder lidt om One Night at McCool's.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 26/06-06 23:26, rettet 26/06-06 23:27 
Wehner>
Er jeg den eneste, der fik slået benene fuldstændig væk under mig, af Kiss Kiss Bang Bang

Ligefrem benene væk under sig, så ja, muligvis.

Men den er overraskende underholdende. Er især meget begejstret for Downey & Kilmers sammenspil, det er fantastisk morsomt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/06-06 12:14 
Hmm... Så må jeg hellere få set Downey og co. :-)
Jeg så i øvrigt Wedding Crashers den anden dag, og selvom filmen bliver lidt amerikansk og småkedelig mod slutningen, så er den hyleskæg den første 1½ time.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
silverstarsilverstarSkrevet 28/06-06 19:59 
En ældre sag som jeg genså for nylig: Equilibrium med Christian Bale. En i mine øjne overset film, som druknede i Matrix-frenzy.

IMDB:
http://www.imdb.com/title/tt0238380/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-06 20:39, rettet 28/06-06 21:10 
Mmmm ja, kan bestemt også anbefale Equilibrium... er på mange punkter langt mere vellykket end Matricen.

Har selv lige set Sandheden Om Rødhætte (Hoodwinked)
Ganske morsom lille animationsfilm. Er ikke på højde med noget af det Pixar og de andre store fisk kan spytte ud. Men i betragtning af, at det er en low budget film, klarer den sig ganske godt.
AV Intelligent Terminal
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/06-06 21:12, rettet 28/06-06 21:13 
Wehner>
Er jeg den eneste, der fik slået benene fuldstændig væk under mig, af Kiss Kiss Bang Bang med Robert Downey Jr., Val Kilmer og Michelle Monaghan?

Jeg så den for et par uger siden sammen med en anden filminteresseret kammerat, og jeg må indrømme at jeg var ret skuffet over den. Der var enkelte rigtig sjove scener i den, men alt i alt synes jeg bare at "spoof"-elementet virkede en anelse påtaget og ganske enkelt bare ikke særlig morsomt det meste af tiden. Desuden har jeg et horn i siden på alle film, hvor fortælleren konstant bryder ind med en "komisk" monolog :)

Jeg snakkede med ham jeg så den med efter filmen, og han var sjovt nok helt enig med mig. Vi er til gengæld de eneste personer jeg kender, der ikke var særlig vilde med den. Måske var vores forventninger til filmen bare helt ved siden af.

Nu jeg er i gang med at brokke mig, vil jeg også lige nævne Nochnoi Dozor - eller på dansk - kendt som Mørkets Vogtere. Historien var halvkedelig og ikke mindst fyldt med huller, men det værste ved filmen var dog det store misbrug af special effects. Det føltes lidt som om, at instruktøren forsøgte at skabe et helt specielt visuelt univers til filmen, men intet af det var specielt stilfuldt lavet og effekterne hobede sig bare op og blev til sidst direkte kedelige at se på. Alle kampscenerne brugte det efterhånden velkendte "ryst med kameraet så forbandet meget at ingen kan se hvad der rent faktisk foregår, men samtidig ikke er i tvivl om, at det er helt vildt"-trick. Det behøver jeg vel ikke nævne, hvad jeg mener om. Desuden var helten en af de mest frustrerende antihelte jeg længe har set. Jeg fattede ingen sympati for ham på noget tidspunkt, og til sidst var jeg nærmest decideret træt af at kigge på ham tåge rundt som en anden stærkt beruset klovn lørdag nat.

EDIT: Til gengæld er jeg ret enig med jer omkring Equilibrium :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-06 22:03 
Kunne godt ha' brugt din hjælp i den her tråd :D

Dræberbønnen som lyseslukker
AV Intelligent Terminal
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/06-06 22:48 
Så for nyligt 'Lucky Number Slevin'. God underholdning!
Home is where the hardware is..
DarkenDarkenSkrevet 28/06-06 22:58 
enig den er fed nok....
Equilibrium er en ok film, ikke en storslået film, men god på sin egen måde (og i denne SKAL hovede personen have et sten ansigt =D )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/06-06 08:52 
Killer Bean 2>
Kunne godt ha' brugt din hjælp i den her tråd :D

Jeg havde desværre ikke set filmen dengang.. Ellers skulle jeg nok have givet en hånd med ;)
KTCKTCSkrevet 29/06-06 09:12, rettet 29/06-06 09:15 
"Hollow Man 2" - Dårligt skuespil, dårligt plot, dårlige effekter, dårlig dialog/monolog, elendigt resultat...

Lad være med at se denne film, specielt hvis I kunne lide den første. Denne her tager springet fra thriller til en halv-gyser uden dybde og logik. Hele projektet lugter langt væk af lavbudget, hvilket har været et fornuftigt valg, resultatet taget i betragtning.

Jeg kunne faktisk godt lide den første, og denne bastard-efterfølger gør alt for at ødelægge mindet. For alt i verden, skån jer selv for denne rædsel!

Hollow Man 2
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KalicolaKalicolaSkrevet 29/06-06 09:25 
De viste the beach i tv for nogle dage siden, tænkte at jeg ville se den, fordi jeg ikke havde set den før... Og det er tæt på den kedeligste film jeg har set... Bør undgås
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 29/06-06 19:48, rettet 30/06-06 16:43 
Ferie-film, ferie-film....

Anchorman
Komedie i høj gennemført kvalitet. Rigtig sjov leg med sin egen genre. Massere af stil og referencer fra 70'er film. (Langt bedre end Starsky and Hutch). Historien er celofan-tynd, men alligevel morer man sig rigeligt.

Green Street Hooligans
Ganske enkelt, enestående! Enkelte fod-fejl i historien kan ikke frarøve filmens kvaliteter. Den har nerve, nærvær og intelligente nuancer. Det er svært ikke at sammenligne med Football Factory, nu hvor det er to hooligan-film indenfor kort tid. Sammenlignet med GSH er FF mest en omgang parfumeret underholdning for hele familien. GSH er derimod ikke for de sarte.

Ultraviolet
Er fløjet ind på min top-10 over de dårligste film jeg nogensinde har set. Milla spiller som en brækket arm, og alle andre skuespillere i filmen er (utroligt nok) langt under hendes niveau. Historien er tæt på at være totalt fraværende, og det hele er bare én omgang CGI show-off. Actionscenerne gjorde mig søvning. Dialogerne gav mig myrekryb. Se den kun hvis du vil se hvor dårlig den rent faktisk er.

Hostage:
Historien er virkelig elementær: en central karakter, jaget af fortidens spøgelser, placeres mellem to kræfter der skubber fra begge sider. Det er en opskrift som er gentaget til uigenkendelighed. Men, filmen vinder meget på det æstetiske. Det hele er så hamrende flot lavet og billederne er så betagende - måske så meget at det underminerer filmens troværdighed. Kan anbefales.

EDIT:
Aeon Flux:
Jeg kender godt Aeon Flux fra MTV's serie, men har ikke beskæftiget mig med den, så jeg kendte ikke handlingsuniverset i forvejen. - Hvilket sikkert er en fordel. Stilen er tydeligvis prioriteret højest. Det hele virker så glat, saftigt og smukt poleret. - Dog syntes jeg dette fungere bedst i starten. Jeg kan særligt godt lide Aeon's særlige gang ned af trapper.
Men det er vel ikke nogen overraskelse at under den glatpolerede overflade gemmer sig en kedsommelig og ordinær historie, så et mainstream-publikum også kan følge med. Det hele bliver derved en noget flad oplevelse.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 19/07-06 16:31 
enig i at green street hooligans er en go film, men jeg vil stadig gerne se ultraviolet, traileren ser vild ud...

X men 3: langt bedre film end de 2 første, mere gas på, federe effekter :-) Ja, jeg er ikke så kritisk

Pirates of the caribean 2: Overdrevet fed film, alt holder max, skuespil, historie, effekter ligesom 1'eren.. varmt anbefales herfra, og jeg skal klart ind og se den igen ASAP

Posidon: Overraskende go film. fuld fart hele vejen, ikke så meget pis der, man keder sig ikke et sekund.
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 19/07-06 20:28, rettet 20/07-06 14:29 
Når du ser Ultraviolet så prøv at se om du kan lade være med at grine over bi-rollernes kostumer. - De er virkelige ufrivilligt komiske. Ligner noget man har lavet af emballage og køkkenredskaber. ...men de har rigtig nok smidt en god trailer sammen. Hvis det så bare var dén man skulle vurdere.

Dear Wendy:
Mystisk og idealistisk. Det er ret svært at engagerer sig i karaktererne, eftersom historien er så abstrakt og 'symbol-agtig'. Men alligevel er det interessant at se nordiske provokatører slå sig løs indenfor amerikanske rammer. Anderledes og genialt på sin egen facon.

Life Aquatic with Steve Ziossou
Abstrakt komedie for de voksne. En sjov og anderledes film der sprudler af fortællelyst og tossede idéer. Den er morsom, underholdende og ligner ikke noget andet man har set. - nogensinde.

16 Blocks:
På den ene side er filmen meget uorginal, og hvem gider se Willis som en gammel, afdanket og tyk betjent...? På den anden side er filmen ret befriende i denne overdrevne Bruckheimer-tid hvor actionfilm prøver at overgå hinanden med flere eksplosioner. Desuden er 16 Blocks god til at bruge det stressede New York gade-miljø, og David Morse springer frem som filmens mest velfungerende skuespiller.
The medium is the message.
BaggyBaggySkrevet 19/07-06 20:34 
I mine øjne er Posidion godt nok.. Just another one.. GAB.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/07-06 23:33 
KTC>
"Hollow Man 2" - Jeg kunne faktisk godt lide den første...

Wou wou wou - hold your Horsens!

Dét kan du ikke mene seriøst?
Hollowman er sammen med Mission To Mars og Ghost Ship én af de dårligste film, jeg nogensinde har set.

Det eneste uhyggelige er antallet af Hollywood klicheer.
Hvis man synes ham gutten i Die Hard, der bliver kvalt/hængt i kæderne og alligevel overlever, er irriterende - så har man ikke set Hollowman.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KTCKTCSkrevet 20/07-06 01:23 
Så prøv at forestille dig hvor ringe toeren er...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkenDarkenSkrevet 20/07-06 10:11 
DaVendelBo Mysteriet:
Tom Hanks var ikke den rigtige til rollen, alt alt for kedelig præstation. synes heller ikke der var meget fart over feltet, man fik ikke en følelse af at de var rigtigt jaget. Der manglede også noget der kunne løfte "sagen" til et niveau som svarede overens med hvad det drejede sig om.. I mine øjene kunne det lige så godt være en film omkring nogle kunst tyverier og ikke en konspiration af det format det rigtigt var.

The Fog:
Kort sagt orignalen var bedre, denne nye version fangede mig slet ikke.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/07-06 10:52 
KTC -> he he, godt ord igen!


Pirates of the Caribbean 2:
Rigtig god eventyrfilmsunderholdning, lissom den første.
Måske har de fået en anelse mere blod på tanden, og dermed får den lidt mere gas.
En simpel historie, sjove momenter, overdrevet action og Hollywoods fineste computereffekter. Så kan man næsten ikke ønske sig mere.
Dog synes jeg i enkelte tilfælde, at deres bluescreen fungerede rigtig dårligt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
millenniummillenniumSkrevet 20/07-06 14:39 
Thank You For Smoking:

Jeg var med til smugkig på dennne film, som kommer i biffen d. 11/8. Den ligger meget i tråd med film som Fahrenheit 9-11, Super Size Me og Lord of War (især sidstnævnte). Aaron Eckhart (som før var ret ukendt for mig) bærer sin hovedrolle med fantastisk selvsikkerhed. Filmen er ren og skær parodisk satire, hvilket klæder den rigtigt godt. På denne måde bliver et tungt politisk tema, pludselig gjort til legende let underholdning (præcis som Lord of War). Det fungerer rigtig godt at hovedrollen selv repræsenterer 'big tobacco', hvorved vi ikke få serveret den velkende David vs. Goliat historie, som eks. 'The Insider'. Ekchart spiller en sympatisk mand der arbejder i ondskabens tjeneste, og særligt denne spænding gør filmen interessant. Filmen har måske lidt tendens til at gribe om sig efter letkøbte løsninger, men eftersom det er satire bliver det også acceptabelt.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 20/07-06 22:28, rettet 20/07-06 22:29 
Har endelig fået set Silent Hill, og jeg var MEGET positivt overrasket. Har hørt så meget lort om den, og det er da også skidt at de har ændret konceptet så meget, rent historiemæssigt. Men effekt- og begivenhedsmæssigt er det jo fuldstændig som at se spillet i filmudgave, kan ikke forestille mig det gjort bedre. Især scenerne i den "mørke" udgave udgave af skolen var nærmest orgasmiske. Ikke uhyggeligt, nej, men pisse freaky og fedt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/07-06 01:03 
Færdiggjorde lige 'A History of Violence' for et par timer siden. Alt i alt en glimrende film, og Cronenberg er som altid dygtig når det kommer til det visuelle.

Jeg ville dog ønske, at jeg ikke havde vidst så meget om filmen på forhånd. Jeg synes, at anmeldelser og generelle omtalelser af filmen har afsløret dele af historien, der havde virket væsentlig bedre, hvis det havde været en overraskelse. Det er selvfølgelig småting i det store hele, men der var praktisk talt intet i historien der overraskede.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/07-06 02:19 
Har lige set Superman returns, og kan kun sige at den er mere end "pige" film end en film for en fyr som mig der gerne vil have en masse action. Den er simpelthen kedelig efter min mening :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
jaesjaesSkrevet 21/07-06 13:16 
The Guns of Navarone (1961):
Jeg genså den i går efter ikke at have set den i adskillige år. Spændende og velkonstrueret krigsfilm og skuespillet er ret godt. Eneste minus er måske, at den indeholder et par klichéer. Men man finder hurtigt ud af, at det faktisk mest er pga. af nyere film, at man overhovedet opfatter det som klichéer. Men sådan er det jo med mange ældre film, de indeholder elementer som er kopieret årti efter årti.
http://www.imdb.com/title/tt0054953/
Krans.KKrans.KSkrevet 21/07-06 13:38 
Jeg vil gerne lige advare mod Caught in the Headlights. Helt og aldeles skrækkelig og forfærdelig film og den første jeg har vurderet til 1/10 på imdb. Så ved I det.

Ellers er jeg faktisk også så godt som helt enig med KidCaffeine angående Mørkets vogtere... Meget gennemsnitlig film som drukner alt for meget i fjollede special effects.

Jeg kommer også lige i tanke om en positiv overraskelse jeg havde for lidt tid siden... Jeg fik filmen Half-Light (bl.a. med Demi Moore) til anmeldelse, en film jeg aldrig havde hørt om før (måske også derfor man bliver lidt ekstra glad for den - lidt ligesom at finde en halvtredser på gaden =), og som vist også blot er udgivet direkte på dvd herhjemme. Det er sund, solid spænding på gammeldags manér uden så meget overflødig tingel-tangel og billige special effects forsøg på at skabe spænding. Plottwistet i slutningen kan måske på et par punkter være halvsvær at tro på, men det er alligevel godt og skaber en fin lille drejning på både historie og genre. Desuden er skuespillet rigtig godt fra flere af de skotske skuespillere der præger castet.
7/10 og imdb-link her http://imdb.com/title/tt0412798/
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
millenniummillenniumSkrevet 22/07-06 20:44, rettet 22/07-06 20:45 
Fik også set en lille ældre genistreg i går...

One Hour Photo:
Ingen tvivl om at Robin Williams er filmens mest centrale bærende element. Manden er en eminent skuespiller der har langt flere nuancer end komikken. Men filmen er også et dejligt frisk pust indenfor 'psykopat-i-hjemmet' genren. Den er gennemsyret af en ubehaglig knitrende ondskab, og heldigvis undgåes også de fleste klicheér, ganske enkelt fordi historien ikke er så sort/hvid. Dens foto-filosofi er nærgående og realistisk, så man kan genkende en del detaljer fra sit eget liv.
(Jeg giver også en thumbs-up til fotografen. - Den er rigtig lækkert filmet).
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 23/07-06 11:08 
Hvor ser du "ondskab" i den film?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 23/07-06 12:11 
"Ond" pga filmens ubehaglige æstetisk, dens kyniske plot og fordi der ikke findes nogen desideret 'gode' mennesker i filmen, på nær sønnen.

"Good Night and Good Luck"
Rolig og afdæmpet film med en nærmest dokumentarisk æstetik. Hvis man skal finde denne film spændende er man nok nødt til at interessere sig for enten USA i koldkrigsperioden, eller, mediernes rolle (dengang eller nu). - Ellers kan man også se den som en del af Clooney's idealitiske angreb på USA's regering. McCarthy's enøjede syn på kommunismen kan jo tolkes som Bush-regeringens enøjede syn på islam ('ondskabens akse', slyngel-stater, etc etc.). Denne tolkningen er meget implicit, men usanset hvad er filmen ganske vedkommende.
The medium is the message.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/07-06 16:43 
uhh pas på med fremmedordene.

"dokumentarisk æstetik" vil jeg påstå ikke giver nogen mening.

McCarthyisme er jo et historisk fænomen, så det skal vel ikke tolkes som noget som helst?
Man kan drage paralleller til Bush regeringen, hvilket ganske givet også er meningen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
millenniummillenniumSkrevet 29/07-06 09:15 
Så kom jeg også med i majoriteten af danskere som har set Pirates 2...

Alt i alt er den hamrende vellykket. Hvis man skal være kritisk er der måske nok nogle punkter der halter lidt... Historien er på nogle områder mere klodset fortalt. Johnny Depp (som jo trækker en stor del af filmens kvalitet), fik ikke helt den samme mulighed for at få sine egne scener. Der mangler en del baggrundsforklaringer bag de nye personer.
Og så bærer den præg af at være en typisk 2'er, som både refererer til hændelser i 1'eren, og samtidig samler gløder til 3'eren. - Men det taget i betragtning slipper filmen overordenligt godt fra det. Politikens 4 ud af 6 stjerner er lige i øjet.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 03/08-06 09:45, rettet 03/08-06 11:31 
*BUMP*

Var til forpremiere på Superman Returns i går. Det er naturligvis en film man 'skal' se, men filmen er alligevel ikke helt i skabet på trods af sine 250 mio $ i tanken. For det første er den ganske enkelt for lang. Mindst 20 min skulle være klippet af de ialt 158 min. Mange gange dvæler filmen ulideligt længe ved tomme og uinteressante scener, og jeg forstår ikke at det ikke blev trimmet efter testvisninger. Historien kæmper også meget imod sin egen præmis, for det er ikke muligt at skabe nogle situationer hvor tilskueren virkelig bliver urolig over hvad der nu skal ske. Hr. Super løser aldrig problemerne med intelligens, men med råstyrke. Så når en jumbo jet styrter rasende mod jorden, skal han jo bare snuppe spidsen af flyet og lande den stille og roligt. Flot, ja. Uforudsigeligt, nej.
Men flot er den, og Brian Singer arbejder virkelig kompetent med mediet og genren, om end han var i langt bedre selskab med sine mutanter. Kevin Spacey har filmens absolut bedste karakter, og leverer top-tunet ondskab og underholdning. Brandon Routh, som superman, mangler derimod meget karisma, og forbliver oftest uinteressant. Se den gerne, men styr forventningerne.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 03/08-06 12:58 
The hill have eyes (den nye): Meget kedelig film efter min mening, kan ikke helt sige hvorfor, jeg sad bare og kedede mig, også da der skete noget, jeg er nok bare ikke til film med underlige mordere

Sleepers: Også en kedelig film, med godt skuespil, retsagsfilm har aldrig rigtigt fanget mig.

Rambo 1, 2 og 3: 3 super fede film, med overdrevet gode explosioner i :-) 1'eren er den bedste, så kommer 3'eren. 1eren er jo ligefrem rørende til sidst, når han sidder og flæber, så stik ham dog en oscar for faen :D

Alien vs predator: ok film, ok historie, der mangler bare noget syntes jeg

King arthur igen igen... Jeg kan altid se den film, syntes den er en fornøjelse at se på, figurene er gode, og action scenerne er super fede. Den holder hele vejen syntes jeg.

blood sport: købte den billigt, en gammel klassiker, og jeg syntes sgu stadig at den er cool nok, og nostalgi'en her har stor indvirkning skulle jeg hilse og sige
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig