X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/01-10 20:34 
Inglourious Basterds:

Den er glimrende!

Tarantino bevæger sig denne gang lidt længere væk fra det eksperimenterende, dog uden at man mister fornemmelsen af, hvor instruktøren drager sin inspiration fra. Det er svært at kategorisere filmen som en krigsfilm, western, eller sætte den i bås i en mere overordnet genre, såsom "action". Tarantino har tydeligtvis været fascineret af, og ville arbejde meget med dialog og stand-off elementer. Mange scener trækkes næsten for længe, men afsluttes så på nær perfekte tidspunkter, afløst af pludselige og hurtige action-sekvenser.

Nogle præstationer er intentionelt karikerede (Brad Pitt, Martin Wuttke), mens andre formår at bærer historien og universet som troværdigt (Mélanie Laurent) - hver især gør de filmen underholdende og mere alvorlig, uden at det hverken bliver for komisk, eller dybfølt.

Subjektivt har jeg haft det svært med Tarantino siden Kill Bill, så det er forløsende at kunne sige, at jeg denne gang er enig med kritikerne. Det bliver en anbefaling.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 02/01-10 20:37, rettet 02/01-10 20:41 
Jeg er stort set enig i alt det du skriver Core. Det med Titanic har nok splittet fans af Cameron. Det som de fleste nok ligesom mig der ikke er synderligt vild med at han tog det job på sig at lave den film, er nok at han idag desværre mest er kendt for den romatiske film som Titanic og ikke de andre rigtig gode film han har lavet.

Noget andet er jeg lige har set det her:
http://www.imdb.com/title/tt0437086/

Det er jeg da spændt på. Cyberpunk er lige mig :D
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/01-10 22:56, rettet 02/01-10 22:57 
Cameron annoncerede Battle Angel før Avatar for en 5-6 år siden. Jeg synes anime-udgaven (Battle Angel Alita) er forrygende, men alt for uforløsende. Har desværre ikke læst mangaen "Gunnm", men overvejer det stadig. Cameron fik jo lyst til at lave Battle Angel på baggrund af mangaen. Så det skal nok blive spændende at se, om han måske mainstreamer cyberpunk lidt, så vi får flere af den slags film (jatak).
Jeg håber nu kun, at han læner sig troværdigt op ad kildematerialet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 02/01-10 23:56, rettet 02/01-10 23:56 
Nåh ok tak for info det lyder spændene. Det vil jeg glæde mig til så.
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/01-10 03:08, rettet 03/01-10 03:08 
Sherlock Holmes:

Jeg var positivt overrasket. Ud fra traileren havde jeg forventet noget hjernedødt action helvede, men selvom der var action var filmen fuld af spændende mysterier og deduktions halløj som jo er dét der gør Sherlock Holmes to Sherlock Holmes.
BeanoBeanoSkrevet 05/01-10 09:14 
Cameron's arbejdsnoter for Avatar er lækket...

Hvad synes du om filmen?


:D

'Avatar' = 'Pocahontas' In Space
nerosnerosSkrevet 05/01-10 09:37, rettet 05/01-10 10:14 
Hahaha minder den disney film virkelig så meget om Avatar? Jeg har aldrig set den, men det er jo ikke første gang det kommer op!

Jeg synes man skal se Smagsdommernes tilbageblik på dr1.dk og se hvad de siger om filmen der. De kalder den for et historisk filmværk og roser den til skyerne. Faktisk er jeg fuldstændig enig med dem.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 05/01-10 11:51 
Paranormal Activity:

Ganske simpelt den bedste spøgelses film der er lavet, den er ypper skummel. Men jeg tror at filmen kræver at man selv har oplevet spøgelses agtige ting, eller at man generelt bare er lidt bange for spøgelser. Jeg så den med min kæreste filmen vækkede ikke rigtigt noget i hende. Hvorimod jeg har haft den konstant siddende i mit hoved siden jeg så den, og kan slet ikke få den ud af hovedet når jeg er gået i seng :)

Ikke nok med at det er en super creepy film, så er den super lækkert lavet, der er så mange ting som er lige i øjet, pacingen og timingen er perfekt, man kan mærke at den er lavet af nogle som brænder for det. Den starter stille og roligt, og så eskalerer den mere og mere i det helt rigtige tempo. Kamera placeringen i soveværelset er perfekt. De events der sker er gode og super creepy.

Slutningen er det eneste jeg vil klage lidt over, uden at afsløre noget.

Varm anbefaling herfra. Og husk at se den med go høj volume for MAX creepyness :)
For The Love Of The Game
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/01-10 13:34 
Beano>
Cameron's arbejdsnoter for Avatar er lækket...

Aha, det bekræfter ikke overraskende den genkendelighed, der ramte mig i bio ud over Danser med (sø)ulve. Det var jo så - som jeg nu tydeligt ser - Pocahontas. Ligheden med Avatar er absolut slående - på en vel så godt som "riddicule" måde. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CoreCoreSkrevet 09/01-10 23:26 
Darknon>
Paranormal Activity: Varm anbefaling herfra. Og husk at se den med go høj volume for MAX creepyness :)

Jeg vil så lige slå et slag for at folk ikke skal få forventningerne for højt op. Alle snakker alle steder om hvor uhyggelig den her film er, og det er muligt den rammer nogle mennesker, men den er meget langt fra at være så scary som folk får den til at lyde til, hvis man spørger mig.

Den er på ingen måde dårlig, og jeg syntes at det er en rigtig god idé, men hypen har dræbt scary-faktoren, og der sker reelt set meget lidt i den. Blair Witch var bedre på alle måder.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 10/01-10 11:09 
Sjovt Hypen virkede på mig, men jeg er også meget let :-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 10/01-10 16:51 
Jeg tror det er meget simpelt, endten syntes man at den er vildt kedelig, eller også syntes man at den er vildt uhyggelig. Og jeg hører til de sidste :)
For The Love Of The Game
CoreCoreSkrevet 10/01-10 17:21 
Jeg syntes på ingen måde at den er kedelig. Som sagt syntes jeg at det er en god film, den er bare overhyped og langt fra så scary som den er kørt op til at være.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 01/03-10 21:55, rettet 01/03-10 21:57 
Jeg havde ellers sagt til mig selv at jeg aldrig ville se The Hills Have Eyes da jeg var ret sikker på jeg ville blive skræmt fra vid og sans, men som sædvanligt kan jeg ikke holde mig, og måtte se den iaften da der ikke var ret meget andet at give sig til ;-)

Men hold da helt op hvor var den intens og grusom. Jeg kan det bare ikke med mutanter og misdannelser. Super grim voldtægtsscene og så ovenikøbet med onde mutanter.....Jeg blev faktisk nødt til at spole lidt indimellem hvilket er noget jeg aldrig gør. Jo jeg har også gjort det i Funny Games (Michael Haneke film), men ellers ikke. Puha....sikke en syg film! Jeg er ret sikker på jeg ikke skal se to'eren nu!

Ellers synes jeg musikken og lydsiden var ret cool og væmmelig, men på en god måde. Kamera-føring og klipning var faktisk heller ikke så ringe, men når det så er sagt ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til den?
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 01/03-10 22:06 
Ja, the hill have eyes er super fed. Meget høj kvalitet rent teknisk hvad angår kamera og grading osv. Men har michael bay ikke også haft en lille finger med i spillet? Filmen er ihvertfald super flot.

Men hold dig langt væk fra to'eren, den er afsindig dårlig, og har ingen af kvaliteterne fra 1'eren.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 01/03-10 22:12 
Ja den er sku ret flot lavet og er af høj kvalitet må jeg indrømme. Tænkte nok to'eren var ringe. Jeg har faktisk set de første 10 min. af den så kunne jeg ikke mere. Det var et eller andet med en ubehagelige fødsel så vidt jeg husker, og har man set etteren nu kan jeg godt lægge to og to sammen :O
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-10 20:29, rettet 06/03-10 10:00 
Shutter Island:

*LIDT SPOILER ALARM*
En film som omhandler et af mine værste mareridt; at miste evnen til at kende forskel på fantasi og virkeligheden. En virkelig god film. Og jeg må tage hatten af for DiCaprio. I starten af filmen virkede det for mig som om han ikke ligefrem leverede skuespil fra den bedste skuffe, indtil dens twist blev fremhævet, og det gik op for mig, hvor meget han hele tiden havde været inde i rollen.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 05/03-10 21:56 
Øh spoiler?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/03-10 10:00 
Måske lidt :)
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 09/03-10 10:24 
Alice in wonderland: Jeg havde glædet mig til tim burtons version af alice i eventyrland. Det er en super flot film, men desværre falder den ned på alle andre områder. Karakterne er blevet skruget ned så de ikke er ligeså fucked up som i tegnefilmen hvilket er et stort minus. Plus at hele konseptet med at alice farer vild og får frarøvet tiden af alle de forskellige karakter er ikke eksisterende i burtons udgave, og det ødelægger også hele iden med alice i eventyrland. Og så irriterede 3d effekten mig mere end nogensinde.

Men det visuelle fejler til gengæld ikke noget :)
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 09/03-10 10:37 
Darknon>
Og så irriterede 3d effekten mig mere end nogensinde.

Men det visuelle fejler til gengæld ikke noget :)

Øhm...?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 09/03-10 15:04 
Du ved hvad jeg mener.
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/03-10 21:24, rettet 11/03-10 21:25 
From Paris With Love:

Jeg er en af dem, der synes Taken er en helt fantastisk actionfilm. Så jeg undrede mig ikke da jeg så, at anmelderne også har givet denne film elendige karakterer. Jeg var dog en smule foruroliget over, at mange af de almindelige dødelige biografgængere tilsyneladende ligeledes betragter den som rendyrket crap. Så jeg havde ikke de vilde forventninger. Men jeg blev godt nok ikke skuffet! I en tid hvor folk falder i svime over 3D, CGI-mastrubation og tykke, sorte kvinder, som bliver voltaget af deres fædre og har sommerfuglevinger (??? Seriøst det har hun på plakaten!), har Pierre Morel virkelig forstået, hvordan man skal skrue en klassisk hjernedød actionfilm, med et drys CGI som smagsforstærker, sammen. From Paris With Love er helt fantastisk underholdende og giver på ingen måde mening. Den skal, for guds skyld, ikke tages seriøst!
AV Intelligent Terminal
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/03-10 21:28 
Jeg synes faktisk også den ser "spændende" ud... Og så elsker jeg Travolta som dumt svin... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/03-10 21:50 
Ja, Travolta er ganske vist ikke skurken i denne film, men man bliver nogle gange i tvivl :)
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/03-10 21:59, rettet 11/03-10 22:00 
Taken var rigtig fed, men det er nu også en langt bedre film end FPWL på alle områder.

From Paris With Love kunne jeg godt have undværet. Fuld af dårligt skuespil og klicheer hele vejen igennem filmen der er alt for kaotisk. Dialogen i filmen er også fuldstændig tilgrin.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/03-10 22:18 
Ja, jeg vil godt give dig ret i at From Paris With Love nok aldrig vil blive husket som nogen actionklassiker. Den er langt fra på højde med feks. Die Hard(1). Den ligger nærmere og roder rundt sammen med Fair Game, eller måske en smule længere nede. Men den er stadigvæk okay underholdning :)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/03-10 21:58 
Se Shutter island og ik se plottet...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/04-10 02:04, rettet 13/04-10 02:04 
Darken>
Ninja Assassin
yep den er som den lyder ;)
Men man skal ikke tage sig af "historien", synes den minder om de gamle kung fu film, plus at den ikke (som vi oplevede) tager sig selv særlig seriøs (en go ting). Skuespillerne lever op til deres roller i filmen, hvilket jeg synes gør meget for at filmen ikke er plat på den kedelige måde.

Alt i alt en film der er værd at se, hvis man har det fint med blood, typisk "ninja/kungfu" skills og en historie som ikke indeholder noget nyt eller dybere mening.

Jeg er skuffet over Ninja Assassin. Den leverer IMO ikke varen bedre end flere asiatiske film, f.eks. http://www.eiga.dk/film.php?id=94]Azumi (2003)[/LINK]" target="">Azumi (2003) og http://www.eiga.dk/film.php?id=174]Shinobi (2005)[/LINK]" target="">Shinobi (2005). Nu er NA godt nok i en lidt anden boldgade, men jeg synes den prøver at være for seriøs, til at jeg kan tage den seriøst - måske fordi jeg ikke er til ninjafilm på fisefornemt engelsk og gebrokkent japanerengelsk. Det mener jeg virkelig er en skidt kombination, medmindre det er lettere morsom dubbing som i klassiske Jackie Chan-film. :)

Jeg er nu ikke helt uimponeret over især visse kampscener, der var meget imponerende at se på. Men synes bare jeg sad tilbage med en alt for "flad fornemmelse" over filmen.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KalicolaKalicolaSkrevet 13/04-10 09:20 
Hvad havde du forventet?
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 13/04-10 09:30 
Ninja Gaiden på film måske ;-)

Viste ikke der fandtes en Shinobi film?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/04-10 09:58 
Shinobi er jo bare et andet ord for Ninja, så der findes nok et par stykker af dem ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 13/04-10 10:08 
Ok jeg så ihvertfald en film som hedder Ninja fra 2009 den anden dag så :D
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 13/04-10 10:22 
Clash of the Titans: Se den ikke for 3D effekterne, som er lagt på i postproduktionen. Det er r.. og nøgler i forhold til andre 3D film, og det burde næsten give et prisnedslag. Se den heller ikke hvis du ikke kan døje platte one-liners og irrelevante karakterer.

Men se den hvis du elsker græsk mytologiske eventyr og B-films action.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 13/04-10 12:36 
Jeg skal ind og se den i aften, og forventer fede effekter... Men nu kan jeg godt høre at jeg skal sætte mine forventninger lidt ned :(
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 13/04-10 16:48 
Titans er blevet sablet ned i pressen!
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 13/04-10 16:52 
Titans kan godt overleves, så den i søndags med en flok knejter. God action for herrerne og fede animationer samt lyd, rigtig biograf-film.

En ny dyb tallerken skal man ikke forvente. :-)

Til gengæld glæder jeg mig til Kick Ass imorgen, har lokket kæresten med. Forventningerne er tårnhøje efter at Empire kalder den en "Classic".
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KalicolaKalicolaSkrevet 14/04-10 23:27, rettet 14/04-10 23:29 
Clash of the titans:

Ja jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte. Mit største indtryk af filmen er, at det virker som om at den er filmet på 1 uge ( i den samme grusgrav ), special effects 1 måned, og klipping 2 dage.

Jeg har aldrig set en mere "rushed" film. Inden for de første 5 minutter er alle karakterene etableret, handlingen er allerede i gang, og rejsen er begyndt. Hele filmen virkede som ét stort resume af en film.

skuespillet, dialogen, og pacingen er elendig og amatør agtig. Der er en grimt brunt/gulit post filter på som får det hele til at se meget B ud, og det har jo nok været for at kunne blende CGI'en bedre ind.

Det bedste ved filmen er måske soundtracket, det lød ret fedt mere af det, selvom jeg havde foretrukket at der ikke havde været musik under action scenerne, så man bedre kunne høre den rå vold.

De forskellige creatures i filmen havde dog også elementer som var fede nok.

MEN... De skulle ha bedt en anden om at lave filmen. For den her udgave sucks!

EDIT: Jeg har ændret mit navn fra Darknon til Kalicola. In case you were wondering ;)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 15/04-10 00:43 
Ok Kalicola :-)

Scorpion-kampen var meget fed, men ja det er en B-film med en utrolig ringe historie. Mads Mikkelsen er faktisk ok i den der bad ass rolle IMO. Lagde i mærke til den lille gimick med uglen? haha..!

Originalen er bedre.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 15/04-10 10:51 
Jeg syntes faktisk også at mads mikkelsen leverede det bedste skuespil i den film. Uglen? Gimick? Explain please :)
For The Love Of The Game
dchangdchangSkrevet 15/04-10 11:32 
Så Kick Ass igår! Er på nippet til at sige nuff said, for mig er filmen Kick Ass! :-)

Virkelig jordnær, uforudsigelig superhelte-film. Suverænt fede action-sekvenser med Hit Girl trak gevaldigt op for mig, dog var et højdepunkt også filmens humoristiske side, længe siden jeg har hørt folk grine på de "rigtige" tidspunkter i biffen. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 15/04-10 15:36 
dchang>
Så Kick Ass igår! Er på nippet til at sige nuff said, for mig er filmen Kick Ass! :-)

Glæder mig virkelig også til at se den.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/04-10 00:05 
Kalicola>
Hvad havde du forventet?

En "hollywoodiseret udgave" af japanske Ninja-film. Det kom f.eks. bag på mig, at den var "engelskpræget", og at ingen af de asiatiske skuespillere talte på modersprog (koreansk), men nærmere koreanerengelsk, der lyder endnu være end japanerengelsk. :) Jeg var stadig godt underholdt, men ikke ud over det sædvanlige (i retning af at have oplevet et "stort comeback" for ninjafilm).

Hvis nogen vil se noget reel ninja-komisk underholdning, så vil jeg da lige anbefale den manga-inspirerede NIN×NIN Ninja Hattori-kun The Movie (2004):

http://www.eiga.dk/anmeldelse.php?id=72
http://www.imdb.com/title/tt0452826/

Desværre stadig kun - så vidt jeg kan se - udgivet i Japan (men med engelske undertekster):

http://www.yesasia.com/global/nin-x-nin-ninja-hattori-kun-the-movie-premium-edition-japan-version/1003913436-0-0-0-en/info.html
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 25/04-10 00:47 
neros>
dchang>
Så Kick Ass igår! Er på nippet til at sige nuff said, for mig er filmen Kick Ass! :-)

Glæder mig virkelig også til at se den.

Iøvrigt er Kick Ass en helt fantastisk film og kan varmt anbefaldes....Den er virkelig Kick Ass, ja jeg ved godt det er plat skrevet, men det er den altså ;D
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/04-10 00:01, rettet 26/04-10 00:01 
Jeg slutter mig til koret. Kick-Ass ER kick-ass! Og Hit-Girl får Jason Bourne til at ligne en piberensernisse. Også rart at se Nicolas Cage i en opdentlig rolle igen. Must-see film!
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 26/04-10 08:00 
Jeg synes Kick Ass var god, men er jeg den eneste, der føler at den ikke levede op til forventningerne? Alt det fede i den, havde man allerede set i trailerne :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 26/04-10 08:03 
Du snakker ikke TV-reklamerne når du siger trailerne vel? For de fik mig godt nok til at miste al interessen for filmen igen, det ligner en ynkelig teenage-komedie a la Scary Movie og den slags ud fra den reklame, men er glad for at høre folk sige den alligevel er god.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 26/04-10 08:52 
Jeg har godt nok ikke set så meget tv at jeg har set dem de har vist der, men eftersom de trailere har været af et par minutters længde, vil jeg skyde på at de er for lange (og blodige) til at blive vist på tv.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 26/04-10 09:05, rettet 26/04-10 09:06 
Se den nu bare folkens. Filmen er temmelig nyskabende på nogle punkter og meget sjov, og rigtig nok jeg har savnet Nicolas Cage i en ordenlige rolle igen. Den mand er sku fed når han spiller bad ass roller med et crazy smil hen over læberne ;-)

..og Hit Girl er bare for sindsyg!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 26/04-10 09:54 
Paranormal Activity:
I 1999 følte jeg mig komplet narret af The Blairwitch Project. Jeg kunne nærmest høre producenterne grine af mig, over at jeg have købt billet til deres amatør-film. Paranormal Activity gav mig samme følelse. Måske kan et kuld gymnasie-piger gejle hinanden op over skræmmeeffekterne, men for mig hvad det atter en overhypet gyser med smart markedsføring.
The medium is the message.
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig