X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 30/01-14 08:46 
Men jeg var ikke begejstret for lystabet

Det er jo ene og alene et issue med dit udstyr og har ikke noget gøre med 3D i sig selv.
j/k
JmogJmogSkrevet 30/01-14 11:23 
"dit udstyr"?

Det lød da som om han var i en biograf ("sidde tættere på lærredet").
slk486slk486Skrevet 30/01-14 11:33 
Ja ok - gik bare ud fra det var en hjemmebiograf, da det er pænt længe siden den havde premiere.
j/k
JmogJmogSkrevet 30/01-14 12:12 
For det tilfælde at der er nogen der ikke ved det: Når man bruger polariserede briller i en 3D biograf, så bliver lysstyrken ca. halveret med 50%. Næste gang i ser en 3D-film, så prøv engang at tage brillerne af under filmen. Forskellen er markant.

Det samme er tilfældet med 3D briller i hjemmet. 3D med en Oculus Rift eller (i langt højere grad) en Sony HMZ-T1 er dog en øjenåbner af rang, hvis man kun har set 3D i biffen eller på sit TV. Her får man det i fuld lysstyrke uden tab af farvekvalitet. Det er reelt samme kvalitet som "2D bare i 3D".
SumezSumezSkrevet 30/01-14 12:15 
Hvad med 3DS? Den bruger jo heller ikke briller, men viser forskelligt billede afhængigt af synsvinklen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 30/01-14 12:36 
Problemet er kun når 3D-effekten kommer af polariserede briller, så 3DS og TV-skærme der ikke kræver briller har altid fuld lysstyrke. Det er polariseringen der nedsætter lysstyrken.

Reelt, man ser film med solbriller på.
slk486slk486Skrevet 30/01-14 12:47, rettet 30/01-14 12:55 
Sony har iøvrigt haft et sæt refurbished HMZ-T2 til salg i deres outlet til omkring 4.000,- længe, hvis nogen er nysgerrige :)

Edit:
https://outlet.sony.co.uk/shop/Televisions/Personal-3D-Viewer/HMZT2W.CEK.A
j/k
jaesjaesSkrevet 30/01-14 20:24 
slk486>
Det er jo ene og alene et issue med dit udstyr og har ikke noget gøre med 3D i sig selv.

Jmog>
Det lød da som om han var i en biograf ("sidde tættere på lærredet").

Ja, jeg så den i en biograf :)
millenniummillenniumSkrevet 08/02-14 14:35 
The LEGO movie.

Toystory + Neverending Story = the LEGO Movie. Virkelig originalt koncept, godt udtænkt, proppet med skarp humor. (Især også for de voksne). Og så er det pædagogiske budskab om fantasien kraft vedkommende og relevant uden at være klæbrigt. Og, damn, hvor var der meget action.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 09/02-14 09:09 
the Escapist's MovieBob var også helt begejstret i sin anmeldelse af LEGO filmen.
The DaneThe DaneSkrevet 14/02-14 23:19 
Lego filmen, Ganske fornuftig film. God slutning - desværre bliver den efter min mening ødelagt ca 2/3 inde i filmen. Det er også på det tidspunkt at det, efter min mening, bliver lidt for kraftigt "reklameret" i filmen. Det ville ødelægge det for folk hvis jeg skrev hvad der skete, så er lidt svært at forklare. Men det ville i hvert fald være bedre hvis de havde holdt sig til hvordan tingene var sket indtil da.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
enfenenfenSkrevet 15/02-14 00:53 
R

Fantastisk dansk film om en indsat i Horsens Statsfængsel, der skal forsøge at begå sig blandt de hårde drenge.

Meget rå og brutal. Hvis du synes "scenen" i American History X var for meget, så skal du ikke se R.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 15/02-14 07:35 
@the Dane: det er jo tilladt at bruge spoiler tags i sine indlæg. For jeg aner ikke hvad for noget reklame du hentyder til :)
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 15/02-14 10:36 
enfen>
R

Fantastisk dansk film om en indsat i Horsens Statsfængsel, der skal forsøge at begå sig blandt de hårde drenge.

Meget rå og brutal. Hvis du synes "scenen" i American History X var for meget, så skal du ikke se R.

Den i badeværelset?
JuggernautJuggernautSkrevet 15/02-14 10:41 
"Bite the curve"...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 15/02-14 10:52 
Onkel Sofus vender tilbage.... Ak ak.
Hold jer væk, det er det værste af det værste.
Vi havde fået 2 biobiletter og junior ville gerne se Onkel Sofus vender tilbage, for den havde vennerne set ! Men hvilken plage det var at sidde og se som voksen !
Hvordan man kan blive ved med at lave disse film, og samtidigt lade kvaliteten falde for hver gang er for mig en gåde.

Onkel Sofus vender tilbage
3of193of19Skrevet 15/02-14 11:36 
De koster ingenting at lave og forældre køber billetter til dem.
Vær stærk forældre, bare et eller to år og lad vær med at lade jeres børn se disse film. Så forsvinder de fremover.
JmogJmogSkrevet 15/02-14 14:19 
Kunne børnene så lide den?

I så fald er filmen jo desværre berettiget. En kollega havde sin lille dreng med på arbejde forleden, og tv'et i afdelingen kørte derfor børnetv (billige CGI-serier på Disney-kanalen) konstant. Stemmerne var rædselsfulde for mig, og det visuelle var til at brække sig af, men barnet åd det råt.
millenniummillenniumSkrevet 15/02-14 18:01, rettet 15/02-14 18:03 
Jeg var i praktik hos Scanbox, distributørerne som udgiver disse Far til Fire film. Det er rigtigt, at det er en ren pengemaskine. Billigt at producere og de estimerer med cirka 500.000 solgte billetter, men mange af de amerikanske film de køber til distribution taber de penge på. Tabet er forventligt, mest for at bevare markedsandelen og være synlig, indtil næste Far til Fire film. Så man kan betragte det sådan: De sælger noget bras som alle ser, så de også har råd til at udgive nogle gode film med mindre markedspotentiale. :) De distribuerede også Old Boy - det er jo ikke ligefrem en biografbasker, men vi ville heller ikke undvære.
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 15/02-14 19:49 
millennium>
@the Dane: det er jo tilladt at bruge spoiler tags i sine indlæg. For jeg aner ikke hvad for noget reklame du hentyder til :)

Tjaa, det tænkte jeg så ikke lige på da jeg skrev det :p. Men jeg mener mere indirekte reklame, som nummerering af Legostykkerne samt filmens morale i den sidste del :).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
vyssenvyssenSkrevet 15/02-14 22:28 
enfen>
R

Fantastisk dansk film om en indsat i Horsens Statsfængsel, der skal forsøge at begå sig blandt de hårde drenge.

Meget rå og brutal. Hvis du synes "scenen" i American History X var for meget, så skal du ikke se R.

Den er bare så vild. Gjorde et varigt indtryk. Nordvest er lavet af samme gut. Den glæder jeg mig til.
millenniummillenniumSkrevet 15/02-14 23:17 
The Dane>
Tjaa, det tænkte jeg så ikke lige på da jeg skrev det :p. Men jeg mener mere indirekte reklame, som nummerering af Legostykkerne samt filmens morale i den sidste del :).

Det mener jeg slet ikke. Nummereringen er nærmere en reference til klodsernes faktiske egenskab (at alle LEGO klodser har individuelle serienumre) men at numrene kan kombineres i det uendelige. Filmens leg med metafysik. IMO var slutningen nærmere en emancipation fra LEGOs egen strategi: At sikre væksten gennem konstant produktudvikling, brands og specialklodser. Ideologien var nærmere en 'back to basics' filosofi i LEGOs oprindelse, før de kastede alt efter licensaftaler og byg-tingene-på-en-måde produkter.

Filmen synes jeg virkelig har ryggen fri. Men jeg blev ret overrasket da sønnen trak mig ind i BR og viste mig at der rent faktisk er udgivet LEGO movie æsker. Ret paradoksalt når filmen netop handler om IKKE at følge vejledningen. LEGO paradoks.
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 15/02-14 23:37, rettet 15/02-14 23:40 
Siger som sagt ikke det ikke var en god film, men at jeg personligt var utilfreds med slutningen (undtaget den helt definitive slutning) grundet den ændring de foretager fra alt det andet.

SPOILER-TEKST:
Eks. at figuren kan bevæge sig i slutningen, men alle andre står stille mens de ser på. De burde efter min mening have fortsat i den stil de havde haft filmen igennem indtil da, og ikke ændret det til at det "blot" var en dreng som legede med figurerne, og hans påvirkning fra sin far.

Og den handler vel ikke kun om at man kan bruge klodserne frit, men at man har valget til det ene som det andet. Dét samt at de skulle lære at arbejde sammen, og der ikke var "dumme" ideer.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
GreaseballGreaseballSkrevet 16/02-14 09:41 
millennium>
Filmen synes jeg virkelig har ryggen fri. Men jeg blev ret overrasket da sønnen trak mig ind i BR og viste mig at der rent faktisk er udgivet LEGO movie æsker. Ret paradoksalt når filmen netop handler om IKKE at følge vejledningen. LEGO paradoks.

Det sjove ved de Lego Movie æsker er at de modeller som er i dem. Mange af dem har 2 ting som de kan bygges til fra filmen. Men det udelukker jo ikke flere muligheder. Kan huske at LEGO æsker engang havde ideer til alternative modeller på bagsiden, dog var der ingen manual til disse ideer, det skulle man selv finde ud af, eller lade sig inspirere af.
En anden ide filmen føre med sig er at hvor meget man kan blande de forskellige LEGO universer. Star Wars meets Batman som f.eks.
slk486slk486Skrevet 16/02-14 12:41 
Det er der da ikke noget paradoks i. Hele Lego konceptet handler om ikke at følge vejledningen ;)
j/k
JmogJmogSkrevet 16/02-14 16:44 
Robocop

Overraskende god. Overgår selvfølgelig ikke originalen, men jeg var fint underholdt.
millenniummillenniumSkrevet 16/02-14 19:21 
Jmog, altså!! Nu har du været med til at bakke op om flere reboots. >:-)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 16/02-14 19:29 
Traitor!
j/k
JmogJmogSkrevet 16/02-14 19:37, rettet 16/02-14 19:38 
Lad mig give lidt balance i regnskabet så ;-)

Total Recall remaket suttede helt vildt.
slk486slk486Skrevet 16/02-14 19:38 
Det er da altid noget :D
j/k
NaieraNaieraSkrevet 16/02-14 20:00 
Total Recall remaket var helt fin.

Den nye Robocop bapper med garanti gigantiske løg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 16/02-14 21:14 
Robocop er en langt bedre film. Mere interessante karakterer, bedre dialog, bedre plot.

Selv actionsekvenserne vinder den på, da der er et minimum af Shakycam, så man kan se, hvad der foregår.
WehnerWehnerSkrevet 16/02-14 21:42 
Den trailer for Robocop, de viste inden Hobbitten 2, gav mig nærmest kvalme, så dårlig så den ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 16/02-14 22:15 
Ja, den brød jeg mig heller ikke om. Heldigvis er den ikke repræsentativ. Filmen har tjubang-action, men går ikke amok i scifi og handler primært om personerne.

Og så skader Gary Oldman, Samuel L. Jackson og Michael Keaton bestemt ikke.

Det er en solid 4/6 stjerner.
millenniummillenniumSkrevet 16/02-14 23:22 
Stop stop stop! Ingen skal se reboots af Paul Verhoven film i biografen. Period.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 01:36 
Anchorman 2. Nok den bedste fortsættelse på en komediefilm man kunne forestille sig. Starter sløvt, men slutter helt fantastisk. Der er nok ikke meget ved den hvis man ikke har set etteren da der er utallige referencer igennem hele filmen, men det var noget af det jeg synes allerbedst om ved den.

Hvis Step Brothers er 10/10 er Anchorman og Anchorman 2 nok 9. Jeg kan aldrig få for meget Will Ferrell :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 10:52 
Jmog>
Robocop er en langt bedre film. Mere interessante karakterer, bedre dialog, bedre plot.

Selv actionsekvenserne vinder den på, da der er et minimum af Shakycam, så man kan se, hvad der foregår.

Fin anmeldelse der sammenligner den nye udgave med originalen...
http://www.youtube.com/watch?v=2PbHo205M_U
millenniummillenniumSkrevet 17/02-14 11:06 
Den skønne dag, sider nogle smarte producenter og tænker "Skal vi ikke lave en Starship Troopers reboot? Og bagefter Hollow Man reboot?". Det er bare så ... unødvendigt.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 17/02-14 12:01 
Jmog>
Ja, den brød jeg mig heller ikke om. Heldigvis er den ikke repræsentativ. Filmen har tjubang-action, men går ikke amok i scifi og handler primært om personerne.
Jeg vil hermed skrue ned for min forudindtagede skepsis, og give filmen en chance.
Jeg ved dog, at jeg ikke skal sammenligne den med den oprindelige Robocop, da det nok aldrig vil være fair, lige meget hvor god den nye version er, men i stedet se den som en selvstændig film, som er inspireret af klassikeren.
Selv i det lys var den nye Total Recall jo skod, og det samme med A Nightmare on Elm Street og flere andre, som jeg har fortrængt :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 17/02-14 16:01 
Escapists "Moviebob" har mindre pæne ting at sige om den. Desværre bliver det nok svært at snige sig udenom en sci-fi film - selvom det er et forfærdeligt afkast af en klassiker.
j/k
Per SPer SSkrevet 19/02-14 01:33, rettet 19/02-14 01:35 
Jeg fik - nok - af al den snak om Robocop 2014..

Så jeg bestilte:

Big Trouble In Little China på Blu-ray fra Arrow.
Tobe Hooper's kult sci-fi 80'er klassiker Lifeforce på Blu-ray fra Arrow
Invasion of the Body Snatchers (1978) på Blu-ray fra Arrow

- og mesterværket: Den nye remaster af Robocop (1987) på Blu-ray

Ikke noget med alt det CGI lort uden sjæl..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 19/02-14 07:29 
I'd buy that for a dollar!
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/02-14 09:25 
@Per: Hvad er Arrow?
slk486slk486Skrevet 19/02-14 09:29, rettet 19/02-14 09:31 
http://www.arrowfilms.co.uk/

Har generelt rigtig godt ry for releases i høj kvalitet, hvor andre har sprunget over hvor gærdet er lavest med dårlige transfers, masters, edge enhancement, whatever... :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/02-14 09:37, rettet 19/02-14 09:37 
Ok, kendte ikke navnet men deres udgivelser kan vel købes andre steder (amazon, zavvi, etc)?
slk486slk486Skrevet 19/02-14 09:38, rettet 19/02-14 09:40 
Jeps.

http://www.amazon.co.uk/Big-Trouble-Little-China-Blu-ray/dp/B00FC5DH4E/ref=sr_1_2?s=dvd&ie=UTF8&qid=1392799161&sr=1-2&keywords=big+trouble+in+little+china
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/02-14 09:40 
Syntes nok.

Big Trouble er et must i samlingen :D
slk486slk486Skrevet 19/02-14 09:45, rettet 19/02-14 09:46 
Jeg har min laserdisc, men den skal da opgraderes på et tidspunkt og Arrows release ville bare være sagen :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/02-14 09:48 
Dig og dine laserdiscs... :)

En skam jeg ikke viste du var til det for jeg kørte en stak til genbrug for 1/2 år siden :O
slk486slk486Skrevet 19/02-14 09:50 
Ja æv :(

Der er bare nogle film der har sin charme i dårlig analog billedkvalitet - gamle B film og især gamle gyserfilm - og sådan en disk må siges at være håndgribelig :)

Alt andet skal være blu.
j/k
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig