X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hvad synes du om filmen?


Reply
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårli... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'231 topic(s).

Reply
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/11-12 15:53, rettet 10/11-12 15:54 
Sumez>
... ikke mindst takket være R. Lee Ermey i den rolle der har defineret hans karriere lige siden.

Nu er han jo sådan set en real life drill instructor, og hans karriere har nogenlunde taget udgangspunkt i det.
Ifølge wikipedia spillede han sin første filmrolle - hvor han var drill instructor - i 1978.
Han har ofte været advisor på film og faktisk var det kun meningen at han skulle være dét ift. Full Metal Jacket.

Edit: nå der fik jeg vist necroet et rimelig gammelt indlæg :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 10/11-12 16:41 
Du mener måske ikke at Ermey's rolle i Full Metal Jacket sikrede ham samtlige populære militær-roller han har haft siden?
Jeg kender skam udmærket til historien om at han blev hyret som supervisor, og at Kubrick syntes så godt om hans "stil", at han gav ham rollen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 13/11-12 08:42, rettet 13/11-12 08:43 
Har netop set Skyfall i et IMAX theater her i LA:

Dejlig klassisk med et super godt cast (også med tanke på fremtidige film). Fine referencer til de gamle dage og et udemærket plot, der ikke virker vanvittig forældet selvom det er genbrug. Største minus var intro-sekvensen, der godt og grundigt sked på realismen - det er måske bare sådan det skal være, men det satte et ærgeligt udgangspunkt for resten af filmen, omend den virkede til at tage sig selv mere seriøst herfra, ja faktisk var jeg godt underholdt uden at jeg skulle kløjs i flere dumme oneliners og pinligt umulige stunts.

Looper:

Bedste tidsrejsefilm siden Twelve Monkeys(!) - som altid med den genre sidder man og krummer tæer over "hønen og ægget", men jeg synes nu den kommer fint fra det. Fed setting og design. Den går lige til min grænse hvad angår det telekinetiske, men holder sig på den udholdelige side. Skal helt sikkert ses igen, så jeg endnu engang kan sidde og tænke "gør nu for helvede bare det og det og det".
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 13/11-12 09:06, rettet 13/11-12 09:07 
Jeg kunne rigtig godt lide Skyfall, især pga den enestestående skurk og det fuldstændig fantastiske visuelle.

Men der er kommet et par knaster i historien, jeg ikke helt kan hitte rede på...

SPOILER-TEKST:
Det starter med at Bond jagter en professionel hitman. Han er fandme professionel, efter den jagtscene. Men han bruger ammuniton, som sidder fast i Bond og det kan traces direkte tilbage til ham? Har jeg misset noget, eller et det bare stupidt? Og denne trace fører Bond direkte videre til skurken Silva.

Og så er der Silvas enormt veltænkte plan, som må starte der hvor han sprænger en bombe i MI6. Efterfølgende følger vi hans plan, og eftersom han vidste præcist hvor og hvornår han skulle sprænge en bombe i undergrunden, for at få et forspring fra Bond, så må det være en virkelig velkoordineret og timet plan. Men bagefter er hans plan at dræbe M, ved at sparke døren op midt i en høring hvor der i forvejen er masser af væbnede vagter. Og hvor hans plan så glipper. Hvor gennemtænkt er det lige?

Jeg synes bare ikke altid at manuskriptforfatterne gør deres arbejde godt nok. Sorry.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 13/11-12 12:27 
Naiera>
Jeg tror du har misforstået hvad et spin-off er.

Nej, min definition af spin-off er et spin-off af spin-off. :D

Pointen var bare at den ligner en teen movie til at starte med, men mere er udledt deraf. Eller parodieret. Eller alle teen movies' moder. Dunno. Jeg kunne bare godt lide den, og synes ikke jeg kunne kalde den teen movie uden modifikation. Nu jeg tænker over det, ved jeg sikkert heller ikke hvad teen movie er. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 13/11-12 17:08 
millennium>
- Kristen Steward. Verdens kedeligste skuespillere?

Fuldstændig enig hun er udenfor karisma scalaren, og så dødsens uhyggelig kedelig at se på.

Iøvrigt også helt enig omkring Charlize Theron :-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 14/11-12 13:06, rettet 14/11-12 15:47 
Abraham Lincoln - Vampire Hunter

Hvad jeg godt kunne lide:
- Ideen. En historisk præsident beskrevet som en hemmelig vampyrjæger. Corny, men opfindsomt.
- Slaveriet som historiens tema.
- En alternativ udgave af den amerikanske borgerkrig.
- Nogle af actionscenerne er ok.

Hvad jeg ikke kunne lide:
- Alt for meget color grading i hele filmen. Det virker ret cheap.
- Actionscener der starter uden nogen ordenligt optakt.
- Lortet forklaring på hvordan Abe bliver god til at kæmpe.
- Weak sauce og vattet "helt", som hele tiden mister sin økse.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 14/11-12 13:34 
millennium>
- Weak sauce og vattet "helt", som hele tiden mister sin økse.

Det er den slags som kobler mig af når det er alm. kendt at han var habil med økser :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_%28president%29
SumezSumezSkrevet 14/11-12 14:23 
Ja, det går seriøst ud over willing suspension of disbelief i den film :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 14/11-12 17:30 
He's a lumberjack and he's okay!

Jeg var mest trist over at man kan lade en seksløber med kugler, når alle ved der skal patroner i. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/11-12 17:39 
Det passer vist ikke helt :)

http://www.imfdb.org/wiki/Nock_Gun
HeroldHeroldSkrevet 14/11-12 17:42, rettet 14/11-12 17:43 
Det er jo ikke en seksløber :D Eller jo, den har seks løb, meeen ...

Edit: Syv løb, point proven! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/11-12 17:44, rettet 14/11-12 17:45 
Men er det ikke den som vises i filmen?

http://www.imfdb.org/wiki/Abraham_Lincoln:_Vampire_Hunter
HeroldHeroldSkrevet 15/11-12 10:35 
Scenen jeg tænker på er den i toget mod slutningen - Jeg mener det er en almindelig seksløber som Will Johnson lader med kugler af sølv.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 11:09, rettet 15/11-12 11:15 
Ok, det må jeg prøve at holde øje med. Men der fandtes forladede revolvere også, dvs. ladet med krudt og kugler :)

The first revolvers were front loading, and were a bit like muskets in that the powder and bullet were loaded separately. These were caplocks or "cap and ball" revolvers, because the caplock method of priming was the first to be compact enough to make a practical revolver feasible. When loading, each chamber in the cylinder was rotated out of line with the barrel, and charged from the front with loose powder and an oversized bullet. Next, the chamber was aligned with the ramming lever underneath the barrel. Pulling the lever would drive a rammer into the chamber, which sealed it and held the ball and powder securely in place. Finally, the user would place percussion caps on the nipples on the rear face of the cylinder.

After each shot, a user was advised to raise his revolver vertically while cocking back the hammer so as to allow the fragments of the spent percussion cap to fall out safely. Otherwise, the fragments could fall into the revolver's mechanism and jam it.[6] Caplock revolvers were also vulnerable to "chain fires", wherein hot gas from a shot ignited the powder in the other chambers. This could be prevented by sealing the chambers with cotton, wax, or grease.

Loading a cylinder in this manner was a slow and awkward process and generally could not be done in the midst of battle. Some soldiers solved this by carrying multiple revolvers in the field. Another solution was to use a revolver with a detachable cylinder design. These revolvers allowed the shooter to quickly remove a cylinder and replace it with a full one.

http://en.wikipedia.org/wiki/Revolver#Front_loading

Billede:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Loadseq.jpg
HeroldHeroldSkrevet 15/11-12 11:16, rettet 15/11-12 11:16 
Damnit, du har nok ret.

Jeg finder noget andet at være utilfreds med så. :D

Edit: Bortset fra at jeg tror han lader den forkert ... måske. Jeg må lige tjekke. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 11:22 
He he he :D
OlimarOlimarSkrevet 15/11-12 18:42 
millennium>
Snowwhite and the Huntsman

Hvad jeg godt kunne lide:
- Spejlet, der glider ud af overfladen og rejser sig som et gyldent spøgelse.
- Charlize Theron der bader i hvid mælk.
- Charlize Therons omgang med specialeffects.
- Charlize Theron generelt.
- Flot filmet ellers.

Hvad jeg ikke kunne lide:

- Kristen Steward. Verdens kedeligste skuespillere?

Helt enig, det virker som om Kristen bare ikke passer ind i den rolle!
millenniummillenniumSkrevet 15/11-12 20:00 
Og i forhold til plottet skulle hun være smukkere end Charlize Theron?! Yeah right. Kender mange hankøn der vil være meget uenig. :-P
The medium is the message.
OlimarOlimarSkrevet 15/11-12 20:10 
+1 :)
NaieraNaieraSkrevet 15/11-12 20:13 
Især alder taget i betragtning tror jeg at jeg ville smutte med Kristen :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 20:18 
Jeg er med på Theron holdet :) Steward virker som en kold sild uden udstråling af nogen art.
millenniummillenniumSkrevet 16/11-12 09:01 
Naiera>
Især alder taget i betragtning tror jeg at jeg ville smutte med Kristen :)

Charlize og jeg er næsten lige ... unge. Så holder mig til hende. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 16/11-12 09:41 
Kristendamen er jo ikke engang i nærheden af bare at være flot?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/11-12 10:22 
Selv på de billeder hvor hun smiler, ligner hun en der hellere vil hjem og spille Farmville.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 16/11-12 10:27, rettet 16/11-12 10:28 
Hvad synes du om filmen?

Vores holdning er ikke unik på nettet.... :-)
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/11-12 14:28 
Når nu der bliver snakket så meget om film herinde, så check denne uges HAWP om Indiana Jones :)

http://youtu.be/KClH6jHNCN4
nerosnerosSkrevet 16/11-12 14:52 
Sumez>
Kristendamen er jo ikke engang i nærheden af bare at være flot?

Ja jeg har sagt det før hun er udenfor karisma scalaren..
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/11-12 17:29 
Så lige Looper, på ingen måde i nærheden af at være 8/10 som den har på imdb, uden at gide at gå o detaljer og spoilers så er spændingskurven for flad og der er et hav af elementer i plottet der absolut ingen mening giver og enkelte der er direkte idiotiske.

Moderat spændende film med udmærket skuespil, er helt sikkert et enkelt kig værd, men så heller ikke mere.
jaesjaesSkrevet 18/11-12 17:34 
Super 8:
Cool idé, og med en anden tilgang kunne det have været en interessant blanding af Stand By Me, Goonies og monsterfilm. Hovedpersonerne spiller godt, specielt de to børn, men filmen har ikke rigtigt noget fokus og opleves derfor lidt flad.
millenniummillenniumSkrevet 18/11-12 21:25 
Enig. Rent teknisk har JJ Abrams været god til at simulere Spielbergs klassiske teknikker, men han manglede en ting som Steven mesterede: historiens nærkontakt med publikums følelser.
The medium is the message.
QQSkrevet 21/11-12 08:50, rettet 21/11-12 09:14 
Lincoln:

Har netop set den her i San Francisco. Lidt besværligt uden tekster da den er tro mod sproget i 1865 og indeholder adskillige amerikanske politiske begreber og kræver en smule viden om amerikansk historie, der ikke bliver forklaret i form af en indledende tekst eller lignende.

Jeg vil ikke gå i nære detaljer med plottet af hensyn til spoilers, men jeg formoder at nedenstående historielære er basic knowledge, så derfor ingen spoilertag. (Kan man i det hele taget spoile historiske begivenheder? ;)

Først og fremmest blev jeg overrasket over at filmen tager sin start i januar 1865, kort før borgerkrigens slutning og afskaffelsen af slaveriet. Det er ikke en standard biografi af manden (fra fødsel til død), men en fortælling fra det vigtigste øjeblik i Abraham Lincolns liv. Jeg blev meget positivt overrasket over hvor spændende en film, der basically handler om politik kunne være og jeg kedede mig ikke i filmens ca 2 timer og 30 min.

Jeg frygtede at Spielberg ville sovse det til i sentimalitet, men det lykkedes ham at begrænse det til 2-3 minutter af filmen. Minimalt brug af underlægningsmusik og en fremragende præstation af Daniel Day Lewis holder det sobert og udholdeligt - bemærkelsesværdigt her i landet hvor Lincoln om nogen er en helt - hvis ikke den største af præsidenterne. Desuden portrætterer filmen ikke et særligt lyserødt billede manden og hans politiske beslutninger.

Jeg mener at have læst folk herinde kommentere negativt på trailers. Jeg ved ikke hvad man forventer i form af tjubang - det er trods alt en film om en politiker - ikke en warhero. Jeg følte - måske på grund af Daniel Day Lewis - at filmens pace mindede meget om There Will Be Blood. Dog mere snak end stilhed - men "stilhed" i form af megen dialog og stort set intet score.

Alt i alt en bestemt seværdig film - lad jer ikke snyde af "kedelige" trailers - og lad vær med at læse op på historien, hvis I ved det allermest basale om Lincoln.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 21/11-12 09:32 
Den sidste Spielberg film jeg kunne lide, var Munich. (Og den var også pokkers god). Men efter Munich, synes jeg hans film har været noget uengagerende, fortænkte eller postulerende. Og derfor var min tanke med Lincoln: Meeeehhh. Spielberg har før været nede af denne bolgade med Amistad, og den film vil vi helst glemme. Og når han laver film om nogen som undertrykker andre, skal det næsten altid referere til anti-semitismen, hvilket gennem årtierne bliver noget trættende.

Synes han trænger til at lave et nyt, uforpligtende actioneventyr ... som ikke er Indiana Jones.
The medium is the message.
QQSkrevet 21/11-12 09:42 
millennium>
Og når han laver film om nogen som undertrykker andre, skal det næsten altid referere til anti-semitismen, hvilket gennem årtierne bliver noget trættende.

Ikke noget den her gang. Og de undertrykte sorte - som det hele jo egentlig handler om - har meget lidt skærmtid.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 21/11-12 10:17 
Hvor mange vampyrer dræber han i denne version? :-D
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 21/11-12 10:44 
Og hvor mange http://www.imdb.com/title/tt2246549/]zombier[/LINK]" target="">zombier? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 21/11-12 13:26 
Men, jeg synes da det er positivt hvis filmen kan slå lidt revner i den ellers romantiserede historie om Lincoln. Lidt omvendt ift. Oliver Stone's Nixon, som i nogle momenter giver et lidt sympatisk billede af en national bad guy.

Nu mangler vi snart en film om Clinton .... men den bliver måske X-rated. :-P
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 21/11-12 14:17 
Clinton: Blow Part II
SonicSonicSkrevet 21/11-12 15:11 
Jeg syntes den der vampyr film var sublim :) Jeg er lidt ligeglad med, at han skal forestille at være præsident osv., jeg syntes dælme det var en fed vampyr film :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 21/11-12 20:43 
I object!!!

:-P
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 21/11-12 20:49 
Object all you want :) I liked it :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 28/11-12 22:37 
De Eventyrlige Vogtere 3D

Bedre Dreamworks end f.eks Megamind og Monsters vs Aliens, men nok ikke en fremtidig føljeton. Starter ellers godt med en Harry Potter mood og relativ seriøs/dyster tone. Historien arbejder fint med en relevans af barndommens myter. Men den taber noget i afslutningen ved at opfinde en villårlig logik i en verden hvor alt umiddelbart er muligt. 3D effekten er fin, men lidt for mange rutsjebaneture. Hjemmets otteårige var dog komplet opslugt i de 100 minutter.

En typisk 4/6. Good but not great.
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/11-12 16:54, rettet 30/11-12 18:45 
Resident Evil: Retribution

Hvis man gik og troede at der efter RE6 umuligt kunne udkomme noget der tilsøler resident evil navnet mere i år, så kan man utroligt nok roligt tro om igen. Det her er ikke bare den klart dårligste af RE filmene (hvilket siger ret meget da de andre på ingen måde er store film, men man kunne da sagtens holde ud af at se dem en enkelt gang), det er også en af de absolut dårligste film jeg nogensinde har set. Og jeg her mener jeg ikke dårlig på den sjove eller gode måde eller hvordan nu nogle af filmgeeks'ne herinde plejer at dreje den.

Der er vitterligt intet plot eller historie i filmen, skuespillet er forfærdeligt, action scenerne er halvsløve og 60% af filmen foregår i slowmotion og her joker jeg ikke, jeg har aldrig nogensinde set så meget slowmotion i en film før. Der er så lidt der giver mening i den film at man tror det er løgn, alt i filmen er fuldstændig tilfældigt sat sammen. Der kan umuligt have været noget manuskript til den her film, det virker bare som om de har fundet på ting efterhånden som filmen skred frem.

Jeg er rimelig blæst væk af den her film må jeg sige, jeg troede ikke kunne lade sig at gøre at lave en film på halvanden time med så lidt substans.

10^-600 ud af 10.
NaieraNaieraSkrevet 01/12-12 01:18 
Jeg glæder mig nu stadig til at se den. Jeg skal også have genopfrisket nummer tre og fire, nu hvor det er på 108" ;)

Resident Evil: Damnation (som følger spillenes historie) er rigtig solid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 01/12-12 13:22 
Azzkikr>
Der er vitterligt intet plot eller historie i filmen, skuespillet er forfærdeligt, action scenerne er halvsløve og 60% af filmen foregår i slowmotion og her joker jeg ikke, jeg har aldrig nogensinde set så meget slowmotion i en film før. Der er så lidt der giver mening i den film at man tror det er løgn, alt i filmen er fuldstændig tilfældigt sat sammen. Der kan umuligt have været noget manuskript til den her film, det virker bare som om de har fundet på ting efterhånden som filmen skred frem.

Det lyder som en film for mig ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/12-12 14:15, rettet 01/12-12 14:15 
Jeg seriøst ikke engang du vil synes den er et kig værd neros selv med din, lad os kalde den alternative, film smag.

Jeg begyndte også at døse lidt under filmen, hvilket er underligt med SÅ meget action konstant, det må være en kombination af at hvor opfindsomme action scenerne er og så den vanvittige mængde slowmotion, filmen havde nok varet en halv time hvis der ingen slowmotion havde været.

Naiera>
Resident Evil: Damnation (som følger spillenes historie) er rigtig solid.

Den skuffede mig faktisk en smule, den er udmærket men jeg forventede noget på højde (eller bedre) med RE:Degeneration og det niveau synes jeg aldrig damnation nåede, men bestemt et kig værd.
NaieraNaieraSkrevet 01/12-12 14:54 
Ja, Degeneration var vel lidt bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 01/12-12 15:08 
Azzkikr>
Jeg seriøst ikke engang du vil synes den er et kig værd neros selv med din, lad os kalde den alternative, film smag.

Jeg har egentlig aldrig haft forventninger til RE filmene og kan egentlig ikke huske dem fra hinanden jo måske den første af dem husker jeg som ok. De andre bare noget ligegyldigt bras, men som skulle ses på grund af B-kvaliteter ;-)

Hvor mange RE film findes der synes der kommer en ny hvert år ligesom FIFA osv.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 01/12-12 15:32 
Fem med Milla Jovovich og to animerede.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/12-12 15:39 
Der kommer en mere, de ville lave en "dobbelt trilogi".

De 3 første var "ok", 4'eren lidt ringere og 5'eren har jeg snakket rigeligt om, tør næsten ikke tænke på hvordan 6'eren bliver.

Håber dog der bliver lavet flere animerede, som er tro til spillene.
5'231 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me