X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hvad synes du om filmen?

Reply
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårli... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
4'564 topic(s).

Reply
DarkenDarkenSkrevet 09/10 18:54 
Det er fordi du ikke er stor nok Star Wars fan KK (R2D2 og Falken er begge med som bygninger ;)

Ej det der med pacing i film, har mega meget med hvilket humør man er i og hvor meget folk har hypet den. Når du genser den på et tidspunkt, så er den uden tvivl bedre, når nu du ved hvorledes det udspiller sig.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10 20:29 
Ja sikkert. Jeg er bestemt ikke afvisende for at se den en anden gang :)

Jeg så Final Cut, måske jeg med fordel kunne nøjes med originalen i stedet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 09/10 20:46 
Originalen har voice over og happy ending. Begge dele noget studiet lavede efter de fyrede Scott, da de ikke mente publikum ville fatte filmen ellers.

Det... fungerer ok, men går en del imod hele filmens stemning. Final Cut/Director’s Cut (de er næsten ens), synes jeg giver en mere helstøbt oplevelse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10 20:58 
Okay tak :) Så bliver det også Final Cut næste gang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/10 09:31, rettet 10/10 11:45 
Blade Runner 2049 (yay!)

Som kæmpe-fan af den original film er jeg imponeret og ovenud tilfreds. Det kunne have gået grueligt galt når man tænker på hvor ofte det sker men filmen står som både en stærk opfølger og et originalt værk alene.
Tilstrækkeligt rigt og interessant plot, stærkt skuespil, tilbagelænet pacing og en fantastisk visuel oplevelse som dypper snablen i originalens verden tilstrækkeligt til at binde filmene sammen men ellers for det meste skaber sin egen stil. Musik og lydsiden er også rigtig fed og stemningsfuld, dog knap så stærk og unik som Vangelis produktion i originalen, men det var også et sandt mesterværk i min bog. Jeg er vild med de små visuelle referencer til originalen og så håndteres spørgsmålet om Deckards oprindelse helt perfekt.
Jeg så filmen lørdag aften i Vejle og det slog mig hvor stille det var i biografen, selv under de helt stille scener - publikum var fanget. Det skal så siges at der ikke var mange med en dugfrisk dåbsattest i salen, det hjælper normalt på støjniveauet.
Anyway, super biooplevelse for en gang skyld og glæder mig allerede til at se den igen på Bluray, 4K & HDR måske hvis jeg får taget mig sammen :D
WehnerWehnerSkrevet 11/10 21:31 
Bemærkede I en anden ting i 2049?

SPOILER-TEKST:
Der var ingen one-liners.
Virkelig rart for en gangs skyld.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DunwichDunwichSkrevet 11/10 21:56 
Jmog>
Originalen har voice over og happy ending. Begge dele noget studiet lavede efter de fyrede Scott, da de ikke mente publikum ville fatte filmen ellers.

Det... fungerer ok, men går en del imod hele filmens stemning. Final Cut/Director’s Cut (de er næsten ens), synes jeg giver en mere helstøbt oplevelse.

Final Cut er den eneste version som Scott havde fuldstændig kreativ kontrol over. Men jeg har en forkærlighed for den unratede europæiske udgave, med den ekstra vold - hvor, SVJH, den osse er i Final Cut. Men jeg kan faktisk rigtig godt li voiceoveren, da den er med til at give detektiv stemningen, og på en god måde, fortæller lidt ekstra interessant info om filmens verden; Bla byens cityspeak, bliver forklaret godt - blandingen af engelsk, tysk osv i indbyggernes sprog, synes jeg er interessant.
3of193of19Skrevet 12/10 00:36 
Blade Runner 2049 er en flot og lækker film, ingen tvivl. Den formår at føre elementerne fra originalen til deres konklusion.
Men for dælen da hvor er den langtrukken. 150+ minutter var virkelig ikke nødvendigt.
Star Trek The Motion Picture har bedre pacing.
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
enfenenfenSkrevet 12/10 13:01 
Jeg fandt den også for lang. Kunne sagtens være kortet ned til en to timers film. Det andet var ikke nødvendigt. Og da jeg i forvejen ikke var blown away af den originale (som dog får en chance mere), blev det ikke til en fordel for den nye.
What is the Matrix?Spiller nu: Grand Theft Auto V, Batman: Arkham Knight, Dying Light: The Follow...
millenniummillenniumSkrevet 12/10 13:08 
Jeg hørte noget om at Rumrejsen 2001 (som godt nok også har slow pacing) blev populær i 70'erne blandt et hashrygende biografpublikum. :-D Så kunne de ryge sig skæve, stene over filmens syrede billeder, falde lidt i søvn, vågne op igen og ikke misse noget af handlingen.

Måske skal Blade Runner 2049 testes med og uden hash?
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 12/10 14:02 
Tror bare 2049 er for deprimerende til det. Temaerne om isolering og diskrimination er heller ikke en god kombination.
Star Trek TMP til gengæld. WoW :)
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
millenniummillenniumSkrevet 12/10 14:17 
Rumrejsen 2001 Star gate sekvensen. På hash! :)

Link...
GreaseballGreaseballSkrevet 13/10 12:43 
Føles allerede som om man er på syrer når man ser den sekvens. Så ved ikke om hash vil hjælpe på det :p
millenniummillenniumSkrevet 18/10 22:38 
Wonder Woman

Så fik jeg den set. Overordnet set en 50% film som jeg virkelig ønskede havde været bedre. En af den slags film som jeg ikke kan komme op at ringe over, men jeg kan heller ikke helt sætte fingeren på hvorfor. Første del er ikke god, anden del lidt bedre, tredje del forkromer sig meget bedre, og til sidst finale hvor det skjulte es i ærmet ender handler om hvor mange klichéer og effekter man kan kaste i hovedet på seeren.

Tror måske det er manuskriptets huller som f**ker med mig...

SPOILER-TEKST:
- Hvorfor kan Diana ikke klatre op i tårnet hvor snigskytten gemmer sig, når hun tidligere i filmen bare klaterede op af væggen ved at lave huller med sine hænder?
- Hvorfor er Areas til sidst en fysisk gud som kan dræbes, når han gør sin entre som en "ånd" der bare kan vise sig hvor han har lyst?
- Hvad skal vi bruge de karakteristiske bi-figurer til? Høvdingen, og de andre? De gør ingenting for plottet, men støjer en hel del.
- Kan hun hoppe så højt og langt at hun nærmest kan flyve? Hvorfor løb hun så mod tyskernes skyttegrav?
- Hvis Ares så blev dræbt under 1. verdenskrig, hvordan kunne 2. verdenskrig så overhovedet starte?

og der er mange flere af den slags ulogiske script-detaljer som bider mig i siden.

Helt magtesløs er den heller ikke - den er blot lidt for jævn for sit eget bedste.
4'564 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me