X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 02/08-23 13:14 
Jmog>
Rigtig fin afslutning på filmserien.

Hvad synes du om filmen?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 02/08-23 14:49 
Ja, der kommer helt sikkert en reboot, der bliver del af MCU :D

Derudover er jeg enig med jmog - fin og underholdende film, der er langt bedre end fireren. Med andre ord den fjerdebedste i serien - træerne vokser heller ikke ind i himlen. Men jeg var meget lettet over, at de fik lavet noget ordentligt denne gang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 02/08-23 16:50 
Jmog prøver at manifestere sine forhåbninger om at de ikke laver flere ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 02/08-23 19:16 
Nåja, næppe flere med Ford :-D
NaieraNaieraSkrevet 02/08-23 20:09 
De må snart lade den gamle mand slappe af og nøjes med at lave Shrinking.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 02/08-23 22:41 
millennium>
Og så er det ret vildt at gummimaske-effekterne fra 1996 stadig er fuldstændig eminente og slet ikke ældet.

Rob Bottin kunne nogle ting.

Jeg opgraderede lige min 25th Anniversary Blu Ray, til UHD i dag. De 99 kr var godt givet ud.
SumezSumezSkrevet 07/09-23 10:03 
The Royal Tenenbaums
- En af de sidste Wes Anderson film jeg manglede at se, men blev øjeblikkeligt en af mine favoritter, måske min yndlings af hans. Fantastisk god, sjov, og hjertevarm.

Dead Poets Society
- Hvis man ikke er vokset op på en kostskole for rige børn i 50'erne, har jeg svært ved at se hvilket budskab der er at finde i historien. Figurerne virker ekstremt kunstige, og drejet fuldstændig af plottets behov.

Creep og Creep 2
- Ekstremt overvurderede. Det er amatør-indiefilm med et ultralavt budget, men jeg havde ventet mere fra dem end en 100% cliche slasher-thriller. Mark Duplass er bedre i alt andet jeg har set ham i.

The Exorcist 3
- Overraskende god film, faktisk en af de bedste gyserfilm jeg har set. Den er moden og tålmodig, og fuld af geniale detaljer og underholdende dialog.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 07/09-23 10:27 
"Dead Poets Society
- Hvis man ikke er vokset op på en kostskole for rige børn i 50'erne, har jeg svært ved at se hvilket budskab der er at finde i historien. Figurerne virker ekstremt kunstige, og drejet fuldstændig af plottets behov."

Ikke forstået? Det du skriver, virker overhovedet ikke rationelt. Du skriver om Peter Weir's film?
SumezSumezSkrevet 07/09-23 10:46 
Jep. Intet ondt om Peter Weir, hans håndværk er fantastisk som altid, og skuespillet er generelt rigtig godt. Det er scriptet jeg ikke kan forlige mig med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 07/09-23 20:51 
Budskabet er da lige ud af landevejen. Lykke opnås ved at gå efter ens drømme og leve i nuet. Og man bør tvinge nogen til at være noget de ikke er.
3of193of19Skrevet 17/12-23 15:04 
Wonka. Lige set i IMAX. magisk.

Og det er en musical <3
millenniummillenniumSkrevet 20/12-23 18:18, rettet 20/12-23 18:19 
Godzilla Minus One
Netop som jeg er ved at miste alt håb for filmmediets fremtid .... TAK!!!


Indiana Jones & The Dial of Destiny
Sikke en omgang velproduceret, uønsket film som jeg aldrig kommer til at se igen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 21/12-23 12:07, rettet 21/12-23 12:07 
Fangede The Fabelmans på Prime her forleden dag.

Jeg vidste det jo nok godt, men at se en ægte Spielberg film igen formåede at understrege *hvor* meget jeg har savnet den mands sans for ægte jordbunden filmhåndværk, noget der i den grad er savnet i størstedelen af moderne blockbusters.

Det er i grunden en temmelig uinteressant historie, en løs genfortælling om hans egen opvæskt, der selvom den er spændende fortalt egentlig ikke er super præget af de store intriger. Den er simpelthen bare så veldrejet at det alligevel er umuligt ikke at blive både opslugt og bevæget af den. Virkelig, virkelig god film, og 100% anbefalet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 23/03 23:49 
Ghostbusters Frozen Empire.
Ligger nummer sjok hos mig lidt efter Ghostbusters 2.

Kunne have været lidt tighter i plottet som for ofte går i stå for nostalgisk navlepilleri/merch pushing.

Lige under to timer, kunne nok tabe ca 10 minutter uden at mangle noget substantielt.
Det føltes til tider som om der var nogle andre tanker i plottet som bliver fejet lidt hen over og jeg ville gerne haft mere progressivt fokus på.
millenniummillenniumSkrevet 25/03 07:07 
Dune II (set på 70mm)

Blev ret bekymret undervejs med så mange nye karakterer, miljøet og ekstra handlinger de introducerede undervej. Men er super godt tilfreds med måden de formår at afrunde hele det galaktiske familiedrama. Kan ikke forestille mig hvordan de film kunne være præsenteret bedre.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/03 07:46 
Jeg synes pacingen var lidt besværet, hvilket også er forståeligt nok i forhold til forlægget.

Filmens centrale drama bliver først rigtig skudt i gang godt inde i tredje akt, hvilket gør at hele slutningen føles utroligt forhastet, trods den lange spilletid. Og når hele plottet allerede har været fortalt i flash forwards, tager det lidt af spændingen.

På den ene side synes jeg den måde vi følger Pauls tid hos fremen-folket var ret godt skåret, men når nu der foregår over flere år i bogen, synes jeg det ville have være en god undskyldning for også at have et tidshop i filmen, der sprang nogle af de detaljer over. Tror heller ikke jeg er den eneste der er lidt skuffet over at vi ikke fik set Alia sådan rigtig :)

Jeg synes den første film havde en meget sær højtidelig og næsten drømmeagtig fornemmelse over sig, hvilket fik den til virkelig at skille sig ud blandt store Hollywood-film. Det er næsten helt væk i del 2 (udover scenerne med Harkonnen), og det er nok også fint nok - det gør den også bare lidt mindre unik.

Når det er sagt så er det stadig en virkelig storslået historie, der gav mig gåsehud flere gange mens jeg så den i IMAX, og jeg glæder mig til at gense den. Begge film er et rigtig frisk pust i mængden af de Blockbusters man ellers ser for tiden. Før filmen var der en trailer for en ny amerikansk King Kong Godzilla film, og den lignede godt nok noget af det værste bæ jeg kunne forestille mig :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 27/03 10:48 
Hvem i alverden går også i biografen og ser de King Kong X Godzilla film? :D Altså udover kineserne? Nogle gange giver Hollywood kun mening hvis man betrager Kina som deres primære marked.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 04/04 01:10 
Jeg vil nu gerne se den i biografen. Vil også gerne se Dune II, Deathpool 3 og Ghostbusters 4(5, hvis man tæller spillet med, det med det originale skuespillere).

Men det Rockefeller dyrt at tage i biffen syns jeg. Jeg når måske 2 af de film, resten må jeg vente til de kommer på disk.

Der kommer også en ny Bettlejuice film fra Tim Burton. Det lyder også spændende hvordan de vil forsætte den historie.

Men det er dejlige ved fortællinger, film, spil, bøger. Alle har hver deres smag og det godt. Jeg elsker lige så meget at fordybe mig i tung roman eller en historisk film. Som jeg nyder en tegneserie eller et action brag af en film.

Og nej, jeg spiser ikke hunde. Eller rå fisk.
SumezSumezSkrevet 04/04 11:35, rettet 04/04 11:35 
Jeg elsker også tegneserier og action-brag af film, men jeg foretrækker at de også er spændende og underholdende :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 04/04 21:38 
Ja det jeg enig i. En action film kan havde nok så meget bulder og brag men stadigvæk falde sammen. Kigger på dig Moon fall. Den var, meh!

Der var også den hvor folk blev suget op af aliens. En flok venner gennem sig i en lejlighed og den var så forudsigelig at det gjorde ondt. Der kom nogle efterfølgere der var lavet på et mindre budget og de virkede bedre fordi historien var bedre sat sammen.

Fik mig til at tænke på Deep Blue Sea. Den slutning var sgu overraskende.
Man sidder bare og tænker "hvor kliche!" Så NOM sagde hajen "ja ok, den så jeg ikke komme"

Film må også godt overraske os.
JmogJmogSkrevet 05/04 01:17 
Greaseball>
Jeg vil nu gerne se den i biografen. Vil også gerne se Dune II, Deathpool 3 og Ghostbusters 4(5, hvis man tæller spillet med, det med det originale skuespillere).

Men det Rockefeller dyrt at tage i biffen syns jeg. Jeg når måske 2 af de film, resten må jeg vente til de kommer på disk.

Der kommer også en ny Bettlejuice film fra Tim Burton. Det lyder også spændende hvordan de vil forsætte den historie.

Men det er dejlige ved fortællinger, film, spil, bøger. Alle har hver deres smag og det godt. Jeg elsker lige så meget at fordybe mig i tung roman eller en historisk film. Som jeg nyder en tegneserie eller et action brag af en film.

Og nej, jeg spiser ikke hunde. Eller rå fisk.

Overvej eventuelt Biozonen Unlimited. Jeg synes de 229kr om måneden er godt givet ud. Hvis du ser to film per måned er det allerede tjent ind. Kan bruges til alle forestillinger i Nordisk Films biografer og ingen begrænsninger på type af forestilling eller sæder.

Det har også gjort at jeg får set nogle mindre film, som jeg normalt ville være gået glip af.
millenniummillenniumSkrevet 05/04 09:58 
Jeg afventer bare på at Cinemaxx kører et lignende abonnement som Unlimited, fordi jeg bor 5 minutter fra Cinemaxx. :D Så kan jeg sagtens forestille mig at blive abonnent. :D Har altid elsket at gå i biografen, og elsker det stadig, men det er et simpelt spørgsmål om hvor meget friktion jeg vil overkomme. Både i forhold til pris, booke billetter, transporttid og se 20 minutters reklame og forfilm, inden jeg får det jeg rent faktisk kom for.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 08/04 09:17 
Jmog>
Greaseball>
Jeg vil nu gerne se den i biografen. Vil også gerne se Dune II, Deathpool 3 og Ghostbusters 4(5, hvis man tæller spillet med, det med det originale skuespillere).

Men det Rockefeller dyrt at tage i biffen syns jeg. Jeg når måske 2 af de film, resten må jeg vente til de kommer på disk.

Der kommer også en ny Bettlejuice film fra Tim Burton. Det lyder også spændende hvordan de vil forsætte den historie.

Men det er dejlige ved fortællinger, film, spil, bøger. Alle har hver deres smag og det godt. Jeg elsker lige så meget at fordybe mig i tung roman eller en historisk film. Som jeg nyder en tegneserie eller et action brag af en film.

Og nej, jeg spiser ikke hunde. Eller rå fisk.

Overvej eventuelt Biozonen Unlimited. Jeg synes de 229kr om måneden er godt givet ud. Hvis du ser to film per måned er det allerede tjent ind. Kan bruges til alle forestillinger i Nordisk Films biografer og ingen begrænsninger på type af forestilling eller sæder.

Det har også gjort at jeg får set nogle mindre film, som jeg normalt ville være gået glip af.

Det lyder som en god ide. Men jeg venter lige og ser om BIG kommer med noget tilsvarende. Syns deres biograf er bedre at se film i.
millenniummillenniumSkrevet 08/04 09:37, rettet 08/04 09:38 
BIG er også super god. Han kun være i den i Nordhavn.

Hvis man bare går i biografen på abonnement-pris, så er man måske også mere villig til at se film, man normalt ikke ville se. Og det gør mindre ondt i sjælen hvis det er noget lort.

Note: Nordisk Film kører dog med en bindingsperiode på 4 måneder. For 916 kr skal man også være minded på at bruge det.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 08/04 21:11 
Plus man skal havde tid til det. Hvilke jeg syns er den største udfordring pt. Når man endelig har tid, så de fleste af de film man se taget af programmet og erstattet med en stak man ikke magter XD
jaesjaesSkrevet 15/04 22:40 
BlackBerry:
Ret underholdende, men tilsvarende et pænt stykke fra virkelighedens historie, og især karakterernes adfærd.
Taglinen er også lidt misvisende da den del af historien, der handler om brandets fald, i mindre grad belyses.

Som film er den isoleret set vellykket, med godt skuespil, flow og farverige karakterer. Jeg synes bare, det er lidt synd at slække så meget på fakta for at fortælle en historie, der nemt glider ned, i stedet for at gå linen ud og lave en film om et fiktivt firma, men så mangler man selvfølgelig salgstalen. Den får 6/10 hvis man går op i dette, ellers 7/10 og et stort bæger popcorn.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04 22:48 
Jeg synes også den var fin, men kendte intet til firmaet på forhånd :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 15/04 23:32 
Jeg lejede den for længe siden og var ret skuffet over at man blæste på almindeligt kendt fakta, så som det at den første Bold havde trackball, og ikke den der trackpad. Det er ret vildt at man var ligeglade med sådanne fejl.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
5'228 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig