X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skal man sælge sin PSP?


Svar
SonicSonicSkrevet 17/06-06 10:28 
Som titlen siger, skal man sælge sin PSP? Jeg mener, det er jo en udemærket maskine, men den samler seriøst bare støv her, og har gjort det i rigtigt lang tid nu!

Kommer der snart nogle titler til denne platform, som gør det værd at beholde den? Jeg ved at Loco Roco (eller hvad det hedder) snart er på trapperne, og så kommer der også noget Ghost'n Goblins noget senere, men er der andet som man bør beholde maskinen for?

Opinions please :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 17/06-06 10:37 
Der er vel ikke nogen grund til at sælge en så ny mainstream platform som PSPen er, blot fordi den ikke lige har nogen spil af interesse i øjeblikket. De kommer næsten helt sikkert senere og så vil man sidde og ærge sig over ikke at kunne spille dem...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/06-06 11:46 
Jeg er enig med Bede-X!

Min maskine samler også støv for tiden (og har egentlig stort set gjort det fra starten). Mon ikke der med tiden kommer titler som man er glad for? De fleste konsoller har jo en sløv opstart - selvom PSP'ens har været fantastisk sløv.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BaggyBaggySkrevet 17/06-06 12:29 
Næste udgave af FM(footballmanager).
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/06-06 13:38 
Jeg må indrømme atjeg var meget skuffet over hvad der blev vist på E3. De eneste titler jeg kan komme i tanke om er Loco Roco og Killzone. Førstnævnte er sjovt, men en kortvarig fornøjelse (har jeg hørt), sidstnævnte er HELT anderledes end PS2 spillet, men virkede ret fedt.
JAAJAASkrevet 17/06-06 14:24, rettet 17/06-06 14:28 
Jeg bruger faktisk min PSP næsten dagligt, men overvejer alligevel af og til at sælge den. Primært grundet den korte levetid på batteri og begrænsningerne på lagerplads. Det hjælper heller ikke, at d-pad'en er komplet skod til diagonaler og at analog knoppen sidder så akavet, at det halve kunne være nok. Jeg venter også stadig på et ordentligt RPG. Tales of Eternia er godt, men det er stadig gammel vin på nye flasker.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/06-06 16:10 
Jeg kunne ikke drømme om at sælge min. Jeg har allerede en række fede spil til den og der er en del på vej. For mig, er det klart den bedste håndholdte maskine (især hardware mæssigt, men også software) og jeg bruger den dagligt på min rejse til og fra job.

Men din spilsmag kan måske retfærdiggøre et salg? Der er vel ingen der er uenige i, at det er et lækkert stykke hardware, men bryder man sig ikke om de spil der kommer til den, skal man vel ikke beholde den. Så det er faktisk kun dig selv der kan svare på dit spørgsmål.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/06-06 20:27 
Det lyder næsten som om du siger at PSP'en svømmer i gode titler - hvilke er det du tænker på om man må spørge? (man ved jo aldrig om der er noget der er gået ens næse forbi).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JAAJAASkrevet 17/06-06 23:49 
Jeg synes nu også, at den har en ret solid line up efterhånden. GTA, Ridge Racer, Mega Man Powered Up, LocoRoco, Syphon Filter, Daxter, Gradius, Outrun 2006, Lumines, MGA 1+2, Burnout Legends, Hots Shots Golf, Monster Hunter, Field Commander, Socom m.m. ... og flere på vej.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/06-06 23:55, rettet 17/06-06 23:56 
Echelon VI>
Det lyder næsten som om du siger at PSP'en svømmer i gode titler - hvilke er det du tænker på om man må spørge? (man ved jo aldrig om der er noget der er gået ens næse forbi).

Det tror jeg såmænd ikke der er - mon ikke du er oplyst omkring PSP lineup'en? :-)

Jeg er ikke til skæve japanske halv-erotiske dating-spil med skolepiger med store øjne og skingre stemmer eller hundepetting simulatorer - derfor er PSP den perfekte håndholdte for mig.

Af mine favoritter til PSP kan jeg da nævne:
- Daxter
- Syphon Filter: Dark Mirror
- Hot Shots Golf
- Lumines
- Virtua Tennis: World Tour
- Exit
- WipeOut Pure
- Ridge Racers

At de fleste så er nye udgaver af velkendte titler er jeg ligeglad med, så længe det er gode spil - og det synes jeg det er.

Og i den nærmeste fremtid skal jeg da tage et kig på:

- LocoRoco
- Lumines II
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Every Extend Extra
- Field Commander

Har man interesse i nogle af disse spil, ville det være meget dumt at sælge sin PSP - med mindre man er så meget på røven, at aftensmaden kun kan reddes ved at tage et lån i den nærmeste rockerborg. :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JAAJAASkrevet 18/06-06 00:42 
PalleJensen>Jeg er ikke til skæve japanske halv-erotiske dating-spil med skolepiger med store øjne og skingre stemmer eller hundepetting simulatorer -

Men selv de skal nu også nok komme! :D
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/06-06 00:51, rettet 18/06-06 00:52 
kobsie>
Echelon VI>
Det lyder næsten som om du siger at PSP'en svømmer i gode titler - hvilke er det du tænker på om man må spørge? (man ved jo aldrig om der er noget der er gået ens næse forbi).

Det gør han jo ikke. Læs da hvad han skriver. Det fremgår ret tydeligt at det er hans spilsmag han bygger den udtalelse på :).

Jeg kan ikke se hvordan det du siger har relevans i forhold til min kommentar, som først og fremmest prøvede at hive en liste af gode titler ud af Palle.

Palle: Det er svært at ignorere din partiske kommentar om flotte japanske damer og søde rovdyr - specielt når NDS for tiden er min foretrukne konsol. Desuden skulle man måske ikke råbe alt for højt når ens yndlings konsol først og fremmest byder på utallige EA titler :p

Grunden til min PSP funktion som støvsamler, er nok at jeg ikke har fået investeret i de rigtige titler endnu. EXIT, Syphon Filter, WipeOut Pure, Field Commander og Hot Shots Golf er dog titler der nok snart skal kigges nærmere på.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/06-06 11:23 
Det nager og knager i mig, så jeg bliver nød til det: Hvad kalder du så den liste skrevet ovenfor?

Diskutionen skal vist fortsætte over besked :)

Back to topic...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 18/06-06 12:50, rettet 18/06-06 13:06 
Echelon VI>
Desuden skulle man måske ikke råbe alt for højt når ens yndlings konsol først og fremmest byder på utallige EA titler :p

Hvilke EA-titler til PSP er det da, der ikke også er udgivet til Nintendo DS ?

Hvad jeg ser er da de samme titler til begge formater (Fifa, Tiger Woods, Madden, NBA, Marvel Nemesis), mens NDS jo har været på gaden i noget nær et halvt år mere end PSP'en. I det halve år, nåede der endda at udkomme Need For Speed Underground 2 og The Urbz til den, og sikkert også andre der allerede var uddateret da PSP'en udkom. Så måske, ikke sikkert, men måske har NDS endda flere EA titler end PSP'en har.

De begge har jo når alle EA-titlerne og multiplatform-titlerne er sorteret fra, et relativt stort udvalg af eksklusive spil, så den kommentar har da vist ikke så stor relevans.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
T.L.OT.L.OSkrevet 18/06-06 13:17, rettet 18/06-06 13:20 
Jeg endte op med at sælge min PSP af flere grunde.
Syntes at maskinen virkede for skrøbelig, sammenlignet med andre ældre håndholdte konsoller. Samt et af de spil jeg glædede mig til at spille på PSP'en var en stor skuffelse pga. af D-Pad'et, i SF Alfa 3 var det næsten umuligt at udføre triks og sågar at hoppe i ønsket retninger. Syntes også at nogle af de spil som reelt kunne være blevet en gode, efter hvad jeg har læst, endte op med load tider som simpelthen trække spille glæden helt ud af oplevelsen..
Og UMD'erne hvad sker der med dem, når man smækker et spil i PSP'en føltes det på samme tamme måde som ved en mini disc man. godt jeg aldrig tabte dyret inden jeg afskaffede mig den.
Jeg siger ikke at jeg ikke har haft gode stunder med maskinen, men at maskinen efter min menning har en masse design mæssige fejl. Alt i alt er det selvfølgelig den stærkeste håndholdte på markedet, med en super lækker skærm osv. men jeg blev også skuffet over de mindre fejl ved systemet. En dag sidder jeg jo nok alligevel og græder snot når der kommer federe titler på hylderne *~* Men Jeg kan kun håbe på at Sony udvikler en ny og forbedret version af PSP'en en dag. ^~^

Er der ellers andre der har tvivlet på den lille sorte hardware monster.
BeanoBeanoSkrevet 18/06-06 17:30, rettet 18/06-06 17:32 
Sonic, om du skal sælge din PSP eller ej, så vil jeg tilslutte mig Palle's holdning: hvis du aldrig bruger den og føler at du heller ikke kommer til det i fremtiden, så er der vel ingen grund til at du beholder den.

Selv er jeg super glad for min PSP, selv om det er ret tyndt med nye spændende releases lige nu og E3 var en skuffelse på området. Men der er da nogle interessange spil på vej så ser ingen grund til at være alt for stor PSP-sortseer :)
Mængden af fede spil og udvalget har passet godt til min smag indtil videre og syntes at der har været betydeligt nemmere at finde spil at købe i forhold til min DS.
Men flere og bedre spil vil selvfølgeligt altid være bedre :)

Bruger også meget min PSP til andet end spil... specielt til billeder, direkte podcasts-support og webbrowseren har jeg har meget nytte af den.

Jeg har dog temmeligt svært ved at se at den er et dårligt designet stykke hardware og at f.eks. D-pad'en er dårlig, syntes tværtimod den er utrolig lækker og gennemført... men ok, jeg jonglerer heller ikke med mine konsoller ;)
dRxLdRxLSkrevet 18/06-06 18:13 
Ud fra jeres argumenter brude jeg sælge min xbox 360 :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/06-06 18:13 
Core>
Echelon VI>
Desuden skulle man måske ikke råbe alt for højt når ens yndlings konsol først og fremmest byder på utallige EA titler :p

Hvilke EA-titler til PSP er det da, der ikke også er udgivet til Nintendo DS ?

Beskeden var nu også sagt med et glimt i øjet, men du har selvfølgelig ret til slå en stor seriøs debat op omkring det :p

Kobsie: Jeg ved ikke hvorfor du mener at du ved hvilke spil der falder i min smag - men du tager tydeligvis fejl! Faktisk er flere af de titler Palle nævnte inden for den kategori som jeg godt kan lide, som du også kan se på mit svar - så prøv at LÆS og FORSTÅ det JEG skriver :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 18/06-06 19:06 
Echelon VI>
Beskeden var nu også sagt med et glimt i øjet, men du har selvfølgelig ret til slå en stor seriøs debat op omkring det :p

Det klæder også humoristiske og sarkastiske bemærkninger at give mening ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/06-06 19:27 
Det var som du siger måske ikke den mest gennemtænkte bemærkning :)

Som sagt mangler jeg nok at investere i de rigtige titler for at PSPen giver mig de gode oplevelser. Men der skal dog flere end de nævnte titler til, før sonys håndholdte når op på siden af de oplevelser jeg har fået med NDS.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 18/06-06 20:07 
Jeg vil lige sige, at grunden til jeg er lidt i tvivl er, fordi mange af de spiloplevelser man kn opnå på PSP'en også kan opnås på en PS2, såsom Ridge Racer, Ratchet & Clank, og deslignende. Så det jeg nok søger mest som argument for at beholde den er, spil man absolut ikke kan få på andre platforme som PSP. Her tænkes ting som Lumines, Mercury, og alt i den dur.

Alt det andet kan jeg jo bare spille på en PS2 :) I want exclusives, and stuff like that :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JAAJAASkrevet 18/06-06 20:12 
Der er da ting, LocoRoco for eksempel, af den art du efterlyser, men umiddelbart lyder DS som et langt mere oplagt valg for dig.
SonicSonicSkrevet 18/06-06 20:35 
Har da også en DS, samt en DS lite, hvilket også bliver brugt flittigt. Jeg havde bare håbet på der flere exclusives til PSP også, som gjorde, at jeg ville bruge den mere :) For som sagt, det er jo en fed maskine, og har mange muligheder... mangler bare titlerne :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig