X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tegneserieanmeldelser


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 17/06-06 02:56 
Nogen der kender nogen gode sider - danske såvel som engelske - hvor man kan læse tegneserie anmeldelser?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 17/06-06 07:19 
Jeg kender kun GeekCulture, men den kender du nok også allerede.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/06-06 09:39 
Fourthrail er rimelig pålidelig. To fyre anmelder sporadisk ting de enten køber selv eller får tilsendt af udgiverne. Desværre er det gået meget ned ad bakke med mængden af nye anmeldelser, men der er et fint "back catalogue". Der er både løsblads-anmeldelser og trade paperback-ditto.

Man kan som regel roligt købe en titel, hvis en eller begge har givet den høje karakterer. Undtagelsen er, hvis titlen er udgivet af forlaget Oni, for der er en bias på mindst 5-6 karakterer (af en eller anden syg grund ÆÆLSKER de bare ting derfra).

Det fjerde spor
Bede-xBede-xSkrevet 17/06-06 10:38, rettet 17/06-06 10:39 
Fourthrail virker god, omend uoverskuelig. Geekculture er som regel fantastisk god læsning, men de har ikke helt nok anmeldelser til mit behov.

Er der nogen steder, der anmelder de mange albums som udkommer på dansk?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 17/06-06 11:29, rettet 17/06-06 11:29 
Der er mig bekendt ingen danske onlinesites udover Geek Culture, der anmelder tegneserier (så i hvert fald kun endnu færre). Ellers skal du i bladform, Strip! og Rackham. I hvert fald sidstnævnte har også nogle af deres ting online.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 18/05-07 19:19, rettet 18/05-07 19:19 
Lidt off-topic, men synes ikke jeg vil ikke oprette en ny tråd for dette.

Top 15 Unintentionally Funny Comic Book Panels:
http://www.yesbutnobutyes.com/archives/2007/03/top_15_unintent.html

"Meanwhile, at the Joker's hideout...

So! They laugh at my boner, will they?! I'll show them! I'll show them how many boners the Joker can make!"

...og mere i den dur :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/03-08 23:52 
Hey har indtryk af at vi er mange herinde der holder af en god tegneserie...Kunne være kanon at få gang i en tråd hvor vi kan udveksle nogle gode titler og bare generel snak...

Hvis I har bare den mindste superhelt inden i jer vil jeg klart anbefale at snuppe Greg Pak's Planet Hulk - Den kan fås i en HC lige nu og er bare det fedeste Sci-fi action eventyr med en ret god fornemmelse af hvad Hulk karakteren står for - Køb nu.

Amazing Spider-man er blevet semi rebootet og kører en frisk historie "Brand New Day". Det er old School og der er fokus på essensen af Spider-man og hvad der gjorde ham interessant til at starte med. Perfekt for fans af Stan Lee tiden, men det kan ikke undgå at føles en anelse forældet (Alle superhelte er næsten skrevet som "Han kunne være mig" nu om dage).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
nerosnerosSkrevet 31/03-08 08:13, rettet 31/03-08 08:24 
Alt hvad der har med den Gule Djævel og Spiderman skal købes op nu, men de er blevet dyre drenge nu. Har et par stykker af dem med The Amazing Spiderman, og så dem oppe i Faraos Cigarer til omkring 300-500kr stykket ret vildt :-)

Nogen der egentlig ved eller kan huske hvad Den Gule Djævel hedder på english..? The Yellow Demon...Nej vel eller hva ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 31/03-08 09:14 
Han hedder bare Hobgoblin.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 31/03-08 10:16 
arrgh helt ærligt tænk at jeg ikke kunne huske det. Nu er jeg meget flov :-(
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/03-08 13:54 
neros>
Alt hvad der har med den Gule Djævel og Spiderman skal købes op nu, men de er blevet dyre drenge nu.

Hvorfor vil du opkøbe Hobgoblin-numre specifikt? Hvorfor er de blevet dyre? Og hvilke numre er det du har?
nerosnerosSkrevet 31/03-08 14:31, rettet 31/03-08 14:54 
Fordi jeg synes det er noget af det bedste i Spiderman universet. Hobgoblin er Spidermans fjende nummer et i gamle dage. Hvorfor de er blevet så dyre ved jeg ikke? Har vel noget at gøre med den mængde der findes går jeg ud fra.

Edit: Jeg kan se på ebay, at de blade som var at finde i Farous Cigarer ikke koster alverden aligevel. Det må være specielle udgaver eller sådan noget. Jeg må skuffende erkende at jeg ikke havde nogle dyre og sjældne blade aligevel :-(

Jeg undskylder mange gange hvis jeg har fået folk op af stolen ;-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/03-08 14:59 
Ahr, come on nu. Hobgoblin vil jeg allerhøjst sætte på en Spider-fjende top 5. Både Green Goblin og Venom vil jeg sætte over ham/dem (der har været 5 Hobgoblins gennem tiderne).
nerosnerosSkrevet 31/03-08 15:24 
Venom sådan noget nymodent pjat ;-) Men han er rimelig sej det vil jeg give dig. Den Grønne Gnom dør så han er yt.

Jeg rykker mig ikke :-/ Hobgoblin er nummer et!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 31/03-08 15:50, rettet 31/03-08 15:50 
Green Goblin dør jo aldrig... sådan rigtigt. Hobgoblin er bare en wannabe!

Doc Ock er også en klar større skurk/dødsfjende.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 31/03-08 16:17 
Jaja en wannabe måske, men en af Spidermans største fjender ;-)

Hvis man gider:

Link...
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 31/03-08 16:29 
Man kan også droppe diskussionerne om hvilken spandexklædt supermand, der kan banke hvem, og læse noget Corto Maltese i stedet :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/03-08 17:02 
Jeg kan godt lide at du skriver "kan" :-P
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 01/04-08 07:37 
neros>
Jaja en wannabe måske, men en af Spidermans største fjender ;-)

Hvis man gider:

Måske da det var Macendale, og der gik "aftale med djævelen" i det, men ellers så er og bliver Venom nummer et! Venom + McFarlane = Genialitet!
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
nerosnerosSkrevet 01/04-08 08:13 
Yes sir :-)
Bashful Neophyte
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/04-08 22:37 
Hvorfor putter Faraos ikke deres bagkatalog på nettet? Jeg er jordens største Spidey fan...Hvor kan man købe et helt klassisk run af tegneserier? Jeg vil så gerne have alt Roger Stern's Amazing.

Hvis I kan lide Hobgoblin, så skulle I læse Spider-Girl.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/04-08 22:49, rettet 02/04-08 22:54 
Herold>
Green Goblin dør jo aldrig... sådan rigtigt. Hobgoblin er bare en wannabe!

Gode gamle Norman...Jeg er stadig ikke kommet mig over "Sins past" og hans lille Gwen Stacy nummer :-(

EDIT: KØB "kick ass" - Det er den bedste tegneserie jeg har læst kænge!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/04-08 23:30 
Born2Play>
[
Gode gamle Norman...Jeg er stadig ikke kommet mig over "Sins past" og hans lille Gwen Stacy nummer :-(


Det kan jeg heller ikke. Men jeg er både kold og varm :)

Bortset fra det har de sidste... tre år kun købt hardcover og trades. Og jeg kan da anbefale både Marvel Essentials og DC Showcase til dem der gerne vil ha de gamle ting meget, meget billigt. Og så er de jo i sort hvid som superheltene var da far var dreng.

...btw så er Ultimate Spider-man bare blevet bedre og bedre. I den seneste hardcover (#9) som går op til omkring #120 fortæller Bendis "clone-saga" på 9 numre. På en helt andet måde end den oprindelige.
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/04-08 23:31, rettet 02/04-08 23:34 
Born2Play>
Jeg vil så gerne have alt Roger Stern's Amazing.

De må være i Essential Spider-man. Som jeg husker det er det en del tegnet Ross Andru og derefter John Byrne? I guder jeg blevet gammel...

Edit: John Romita Jr.... doh!
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/04-08 23:38 
og fordi det er omkring 1983 er de ikke kommet til at genoptrykke dem endnu. Men hans numre i Peter Parker, Spectacular Spider-man er ude i Essential.

...ok, nu går jeg i seng... og læser Avenger :D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/04-08 08:05 
Ja, B2P, "Kick Ass" har stort potentiale... men jeg vil nu godt se et helt åbningsrun på 5-8 numre, før den endelige dom må falde. I mellemtiden er der tonsvis af andre gode historier i trades eller HCs. (Jeg er mest gearet til at læse samlede historier, og allerhelst helt afsluttede serier - f.eks. en marathon-Preacher-omgang eller deslige.)
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/04-08 06:42 
Uh, Splint & Co... nu i hardcover (næsten kronologisk). En snack!
nerosnerosSkrevet 10/04-08 10:25 
Er der nogen som kan anbefalde en god HULK compilation? Jeg har været væk fra hulk bladene ret længe nu, men efter der er en ny film på vej med den grønne kæmpe har jeg fået lyst til at varme lidt op :-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/04-08 10:36 
Du kan finde alt udgivet (i trade paperback og "store basser") her:
http://tplist.millarworld.net/incrediblehulk.html

Jeg har læst det der betegnes "Volume 2", fra trade 1 "Return of the Monster" til trade 8 "Big Things" og er godt tilfreds... uden at jeg har læst andet Hulk og kan sammenligne (udover sporadiske blade, da jeg var under halvt så gammel som jeg er nu, så det vil jeg slet ikke tælle med som "læst".)
nerosnerosSkrevet 10/04-08 11:07 
Hold da op der er meget. Pu-ha det virker lidt uoverskueligt tror det ville være bedst, at gå ned i Faraos Cigarer og kikke lidt i bladene. Jeg kan ikke lige huske hvilken tegner det nu er, men jeg mener de blade som jeg var ret vilde med var fra 70-80'erne.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig