X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Farvel Peter Parker! (SPOILER)


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/06-06 21:52, rettet 14/06-06 21:52 
Farvel Peter Parker! (SPOILER)

Tak Joe Q! Spidey flår masken af i Civil War nummer 2.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-06 22:02 
PIS! Det havde jeg jo ikke behøvet at læse :(

Men det vil altså sige at han bliver på Iron Mans side med hensyn til mutant registrering? Det havde jeg nu ikke regnet med :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Per SPer SSkrevet 14/06-06 22:35, rettet 14/06-06 22:35 
Nu har jeg indsat en SPOILER i overskriften. Husk det venligst en anden gang.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/06-06 00:19 
Det måtte jo ske på et eller andet tidspunkt.
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/06-06 06:42 
DET kommer der da kun problemer ud af! :D

Jeg har et stykke tid overvejet om jeg skulle kaste mig over Civil War, men da jeg nu om dage stort set køber alle mine amerikanske tegneserier i hard cover/trade har jeg et stykke tid endnu. Men serien har flere lovende elementer :)
SumezSumezSkrevet 15/06-06 08:41 
Og jeg fatter ingenting :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/06-06 08:46 
Jow, jow... den korte version er at heltene i Marvel Universet er delt mellem dem der synes at det er okay at helte skal lade sig registrere (med Iron Man i spidsen) og dem som synes det er "uconstitutional" (med Captain America i spidsen). Dette udvikler visse "gnidninger" og der er selvfølgelig forskellige skurke der udnytter dette, osv, osv... serien flyder over i de månedlige serier på samme måde som f.eks. Secret Wars gjorde.

Ret mig lige hvis der er grundlæggende fejl i ovenstående... jeg har som nævnt ikke selv læst noget af historien endnu :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-06 09:03 
Det lyder meget rigtigt. Jeg har heller ikke fået læst noget af det endnu, men jeg havde nok satset på at Spidey havde taget Captain Americas side. Han har da om nogen brug for at skjule sin identitet, blandt andet pga. det dårlige omdømme han gang på gang har fået af Daily Bugle.
På den anden side, så er han jo i den nye serie New Avengers allieret med Iron Man, og det ville virke lidt underligt hvis dette samarbejde skulle stoppe efter så kort tid. New Avengers har jeg heller ikke læst (jeg er håbløst langt bagud), men jeg havde håbet lidt på at denne serie og Civil War slet ikke havde noget med hinanden at gøre. Og jeg havde glædet mig til at finde ud af hvilken side han egentlig valgte, men sådan skulle det altså ikke være...

Det er selvfølgelig bare spekulationer fra min side, da jeg endnu ikke har læst noget af det. Der kan være hundredevis af andre grunde til det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 15/06-06 09:04 
man ser ham jo også uden maske i filmene... what seems to be the problem?
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/06-06 09:10 
Darknon, så vidt jeg ved har Parker (lige indtil nu altså) holdt sin identitet hemmelig (og her mener jeg HELT fra starten).

Så at han viser sit ansigt i filmene er lige så "slemt" som da Judge Dredd tog sin hjelm af.

Jeg holder mig til Ultimate-universet. Det andet Marvel er for uoverskueligt (med undtagelse af nogle få afsluttede miniserier).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-06 09:13, rettet 15/06-06 09:15 
Darknon>

Det har intet med hinanden at gøre. I filmene (2eren) mister han masken da han skal redde passagererne i toget, men dette er ingen trussel da de lover højt og helligt at de ikke vil sladre til omverdenen.
Desuden skal man nok tage det der sker i filmen(e) med et gran salt...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 15/06-06 09:14, rettet 15/06-06 09:15 
ok, jeg har ikke fulgt med i tegneserien. Men ved jo at folk ser ham uden maske i spiderman 2 filmen. Men det er også helt hen i vejret kan jeg høre :)

... I'm batman ...

EDIT: konsolkongen, ja de lover selvfølgelig ikke at sige noget, så måske gælder den alligevel ikke helt
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/06-06 10:25 
Konsolkongen>
I filmene (2eren) mister han masken da han skal redde passagererne i toget, men dette er ingen trussel da de lover højt og helligt at de ikke vil sladre til omverdenen.
Desuden skal man nok tage det der sker i filmen(e) med et gran salt...

Ja, et STORT gran salt! Men det er jo typisk for film, at de skal komprimere handling, da det ikke er godt at vide, om der nogensinde bliver plads til en efterfølger. Du kan ikke gøre som i tegneserierne og lige vente 20-30 numre før du fyrer et fedt twist af. Hvis du har en god idé til filmplottet er det bare med at få det implementeret med det samme.

Jeg er meget uenig i, at det ikke er en trussel for Parker i filmen at han mister masken. Det er ALT for utænkeligt, at der ikke bare er én lidt rådden personlighed i toget, som ikke lige vil score kassen på at afsløre ham (også selvom han lige har reddet vedkommendes liv). Desuden ville der snart gå rygter om at "nogen" "måske" har info om Spiderman's identitet, og så skal du bare se superskurkene tracke de civile fra toget ned og pulpe det ud af dem.
SarnathSarnathSkrevet 26/06-06 23:26 
Der er store problemer i at de afsløre ham så hurtigt. Et endnu støre problem er dog at de i filmene, lade skurkene dø, der har været en general tendens til at dræbe folk. F.eks. Green Goblin i Spiderman, eller Professor Xavier i X-men 2.

Et godt eventyr ender ikke, men hvis de bliver ved med at køre samme stil løber de snart tør for skurke og karaktere der kan bruges.
The dictionary defines "wedding" as... The process of removing weeds from one's garden - Homer J. Simpson
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/06-06 23:47 
De fleste Marvel-skurke/helte lader sig da ikke kue af petitesser som død, liv, logik og kronologi... gør de? :D
AV Intelligent Terminal
SarnathSarnathSkrevet 30/06-06 16:48 
Tror ikke at de normale regler for skurke gælder, i filmuniverset. Men det kan da være at Dr. Oct bliver skyldet op på en strand hvor nogle Tibetanske munke tager sig af ham. Hvem ved?
The dictionary defines "wedding" as... The process of removing weeds from one's garden - Homer J. Simpson
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig