X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Golden Axe: Revenge of Death Adder


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 13/06-06 20:40 
Inspireret af tråden om Batman Returns til SMS kom jeg til at kigge lidt på hvilke spil andre spil, man nemt støder på til SMS. Tankerne faldt på Golden Axe, hvilket jo nok ikke kan undre så meget, da lige præcis denne titel jo var et kæmpehit i arcadehallerne. Men her kommer så det jeg undrer mig over:

Hvorfor blev opfølgeren på dette hit, nemlig Revenge of Death Adder, ikke udgivet til andre platforme end arcade? Jeg husker spillet fra "back in the day" og det var efter min mening et godt spil, som sagtens kunne være markedsført på mange andre platforme. Jeg husker især dyrene man kunne få sin karakter til at kontrollere, samt en detalje omkring slutbossens skjold, der kunne sluge din magi, så den ingen effekt havde.

Jeg husker kun at have set spillet i en enkelt arcadehal herhjemme dengang, så spillet har givet ikke været nær så succesrigt som det oprindelige Golden Axe. Jeg undrer mig dog stadig over hvorfor spillet ikke er udgivet til konsol-markedet, er der nogen der måske kan kaste lidt lys over det?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
RJKRJKSkrevet 13/06-06 20:56, rettet 13/06-06 20:56 
Jeg tror slet ikke nogen af Segas System 32 spil blev konsolkonverteret. Air Rescue og Spider-Man findes godt nok, men det er ikke de samme spil. Det er vel sandsynligt at gætte på, at ingen af datidens konsoller kunne trække dem acceptabelt. Da de kører på RISC-processorer har det sikkert været for bøvlet at konvertere dem til noget brugbart, i betragtning af at ingen af dem formentligt ville sælge særligt godt alligevel. Der er nogle oplagte konsolkandidater (især Death Adder), men ikke nogen potentielle superhits. Der var nemmere at lave et Golden Axe II og III med lidt omtegnet grafik ovenpå Golden Axe til Mega Drive. Og det gjorde de så...

I øvrigt lidt mærkeligt at Death Adder ikke rigtigt blev til noget i arcadehallerne heller. Det er i hvert fald et ret sjældent spil (ikke mindst i forhold til det første Golden Axe, som er ekstremt udbredt).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 13/06-06 20:59, rettet 13/06-06 21:04 
Næste gang jeg kommer til Sporup vil jeg prygle GA:RODA's lille frække møntindkast med to-kroner til jeg har det gennemført :-p

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 13/06-06 21:11, rettet 13/06-06 21:12 
De havde det på Bøfsnedkeren som den eneste grill i Aalborg. Vi spillede det meget, og endte med at kunne komme igennem på ganske få credits.

For mig står det som et af de fire største fra spillehallernes glansperiode:

Wonder Boy in Monster Land
Bubble Bobble
Silk Worm
Golden Axe: RoDA
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 13/06-06 21:23 
Jeg ved ikke om det var en af de største, i mine øjne har det sin genre imod sig, men ville bare lige nævne at de også havde stående ret længe på Tostrup grillen i Silkeborg.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 13/06-06 23:25 
Du mener vel "Hostrup Grillen", gør du ikke?
Der gennemførte jeg det første Golden Axe med en kammerat, samt Toki, Pang, Wardner og Midnight Resistance.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 14/06-06 07:25 
Jo lige præcis, Hostrup grillen i Hostrupsgade, godt at Silkeborg er så overrepræsenteret herinde at den slags kan blive fanget :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 14/06-06 08:08, rettet 28/09-06 21:10 
Midnight Resistance...med de meget specielle sticks. Det bliver gyldent, når Rune engang får sådan en fætter til Sporup. Vi havde den på Klods Hans i Aalborg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ElgenElgenSkrevet 14/06-06 09:00, rettet 14/06-06 09:08 
RJK>
Det er i hvert fald et ret sjældent spil (ikke mindst i forhold til det første Golden Axe, som er ekstremt udbredt).

I perioder synes jeg da at se mange eksemplarer på den amerikanske eBay. Men de går typisk ikke så billigt. }:-)

Check iøvrigt lige hvad jeg faldt over på eBay (linket), ville den ikke bare være for sej at have stående på skrivebordet

Tyris Flare figur
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 14/06-06 12:52 
Den er fra Sega Gals Collection. Nogle forskellige kvindelige figurer fra Sega-spil. Man ser dem ret mange steder rundt omkring på eBay, og jeg synes nu de virker lidt crappy tæt på.

Jeg fastholder at Death Adder er decideret sjældent i sammenligning med Golden Axe. Jeg vil tro det er noget i retning af 25 til 1.

Jeg har i øvrigt Midnight Resistance. Problemet er, at det er så godt som uspilleligt uden rotary joysticks. Dem har jeg dog også fået fat på (originale SNK endda), så det handler mere om at jeg ved lejlighed skal have lavet et kontrolpanel til disse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 14/06-06 13:07 
Uha! Det er jo et af mine absolute favorit spil fra back in the day. Jeg gennemførte det efter utallige mønt indkast i Aabenraas døjnkiosk hvor de havde en lille afdeling med arcade maskiner engang. Sikke minder det var sgu tider den gang.

Spillet kunne da have blivet lavet til Saturn, hvilket jeg ikke forstår aldrig skete?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 14/06-06 13:08, rettet 14/06-06 13:12 
Sjovt, jeg var slet ikke af den opfattelse, at TheRevengeOfDeathAdder var sjældent? Vi havde det to steder på samme tid (det ene sted over en længere periode). Dette kan måske også hænge sammen med at jeg er opvokset i Thy, hvor JK Automater, af gode grunde, havde kronede dage i sin tid. Men selvfølgelig, jeg er godtnok heller ikke stødt på det endnu...
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 14/06-06 13:13 
Nu kan den slags jo have svinget meget inden for små områder. Automand X kan have importeret ti eksemplarer af et spil, som ingen andre troede på, og så blev det jo meget udbredt lige i hans område. Jeg har til stadighed kun set ét Death Adder herhjemme (som jeg skyndte mig at overtage ;)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 14/06-06 13:38 
Det kom jo først til Danmark, da det så småt var begyndt at gå ned ad bakke for spillehallerne. Tror primært det er det, der har spillet ind på den ringe udbredelse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 14/06-06 13:46 
Jeg tror Death Adder er lidt ældre, end du tror ;) Det kom faktisk omkring samtidig med Street Fighter II. Det er der ikke ligefrem mangel på herhjemme, og dengang gik det stadig ret godt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 14/06-06 15:00, rettet 28/09-06 21:13 
Det er fra 1991 og hvis jeg husker korrekt, så fik vi det i Aalborg i 1992. Mindes at spille det på gymnasiet. Der var det da så småt begyndt at gå ned ad bakke, eller husker jeg forkert desangående?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Alf81Alf81Skrevet 14/06-06 15:04 
RJK>
Det kom faktisk omkring samtidig med Street Fighter II.

He... De to titler stod faktisk side om side på Manhatten i Thisted :)

Ang. Import, er der nogen, eller et sted på nettet, med en liste over titler udelukkende til dansk distribution. Kan ikke komme i tanke om andet end BattleGaregga...
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 14/06-06 15:13 
Wehner>
Der var det da så småt begyndt at gå ned ad bakke, eller husker jeg forkert desangående?

Det må du gøre. Det er først 95-96-agtigt at det går galt. 91-94 kommer der faktisk nogle af de allerstørste succeser, Street Fighter II, Daytona etc.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 14/06-06 15:13 
Alf81>
Kan ikke komme i tanke om andet end BattleGaregga...

Hvordan er Battle Garegga "udelukkende til dansk distribution"...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 14/06-06 15:29 
Altså, en version der ikke må forlade det danske markede.
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 14/06-06 16:02 
Mener du at der står lidt tekst om Danmark, når man booter spillet op?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 15/06-06 12:20 
Jep...
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 15/06-06 12:38, rettet 15/06-06 13:06 
Det har nu vist ikke ligefrem den store juridiske betydning ;)

Der står i hvert fald DENMARK på alle Raiden-spillene, som vist tidligere omtalt herinde. Også Viper Phase 1. Måske alle Seibu Kaihatsu-spillene.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 15/06-06 17:53 
Mht. BattleGaregga, ved jeg at der er lavet nogle justeringer på "Denmark" versionen. Men hvad skyldes dette, og, hvem har været i kontakt med firmaet, siden det er "for use in Denmark only" men stadig er licenseret i Tyskland? Jeg ved bare ikke så meget om det, så det ville bare være fedt hvis nogen vidste noget om den slags.
Ting om dét og pis.
WehnerWehnerSkrevet 29/09-06 20:02 
Revenge of Death Adder ville være oplagt til både SEGA Ages og Xbox Live Arcade. Så kunne man også for første gang prøve at spille tre spillere sammen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig