X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mystikken om Batman Returns


Svar Sortering
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/06-06 19:44, rettet 14/06-06 21:44 
Når man som genfødt SMS-samler giver sig i kast med at rarge til sig af mindre eller større samlinger fra forskellige egne af det danske land, får man gang på gang dette spil med i handlen. Men det er stort set hver eneste gang kun selve spillet uden hverken æske eller manual, man hiver hjem!? Og så er det man begynder at undre sig...

Blev dette spil æskeløst "smidt med" i SMS bundels engang i begyndelsen af halvfemserne? Blev det givet væk som gave i en bestemt udgave at et eller andet gamer-blad? Var der, i Danmark, en tendens til indædt had over for SMS-udgaven af Batman Retuns, hvilket resulterede i, at næsten samtlige æsker og manualer blev skånselsløst smadret under lysksy ritualer?
Eller er der en helt anden forklaring på de mange æskeløse Batman Returns?

Er der ikke en af de garvede samlere/gamere herinde, der kan kaste lys over sagen?
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 13/06-06 20:17, rettet 13/06-06 20:19 
Jeg kan ikke tilbyde nogle svar på hvorfor det er sådan, blot sige at jeg også har set MANGE Batman Returns igennem tiden, og deraf langt de fleste som løse cartridges uden æske/manual. I min ret skrabede MS-samling har jeg hele 4 eksemplarer af Batman returns (og mener gennem tiden at have byttet/solgt 1-2 løse eksemplarer ud over disse). Af de 4 jeg har er 2 løse, 1 er (CB) og 1 er (CIB).
Jeg tror at spillet er et af de mest almindelige til MS i Danmark. Hvis man ser samlinger til salg med mere end 3-4 spil så er der ret sikkert et Batman Returns iblandt.

En anden teori (som jeg tillader mig at slynge ud uden beviser) kunne være, at spillet blev indkøbt i stor stil at udlejningssteder i tidernes morgen. Efter mange udlejninger, som typisk resulterede i hærgede/mistede æsker og manualer kan spillene så være blevet solgt, når de ikke mere var profitable at leje ud? Dunno...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/06-06 21:04 
Ja, har efterhånden nok løse Batman Returns til at kunne brolægge en mindre gågade med dem, så der må da være en eller anden forklaring?
AV Intelligent Terminal
Zzap!Zzap!Skrevet 13/06-06 23:21 
Et endnu større mysterie er for mig, hvorfor nogen giver sig i kast med at samle på SMS? Jeg husker mest SMS som et crappy system, som nogen ejede som substitut for den MD de meget hellere ville have haft. Var der egentlig nogen gode spil til den ud over Fantasy Zone og Alex Kid?
Born to kill space
SnoopySnoopySkrevet 13/06-06 23:37 
Der var da klassikere som wonderboy og min ultimative favorit Phantasy Star.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/06-06 23:43, rettet 13/06-06 23:50 
Man behøver da heller ikke kun at samle på "fede" systemer. Det er da direkte uopfindsomt :D

Der er skam også fede ting ved at samle på underdog'en. Man kan feks. næsten få smidt spillene i nakken af folk, som ikke aner, hvad det er, de står med i hænderne. "Hva faen, det sgu ik en Nentændo, det ment jeg ellers der stod på'en, nå men så skal jeg ik har så meget for'en alligevel" :)
(Bare et tænkt drømme-eksempel ;)

Vil også mene, at der er en god håndfuld supertitler til Master Systemet... og så et vognlæs crap. Men er det ikke sådan med de fleste systemer?

EDIT: Power Strike II kan bestemt anbefales.
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 13/06-06 23:47 
Zzap!>
Et endnu større mysterie er for mig, hvorfor nogen giver sig i kast med at samle på SMS? Jeg husker mest SMS som et crappy system, som nogen ejede som substitut for den MD de meget hellere ville have haft. Var der egentlig nogen gode spil til den ud over Fantasy Zone og Alex Kid?

Psycho Fox, Mickey Mouse: Castle of Illusion, Donald Duck: Lucky Dime Caper, Phantasy Star, Fantasy Zone 2, Sonic 1, Wonderboy (1, Monster Land og Dragon's Trap. Monsterworld er en port af MD udgaven), Shinobi.
RJKRJKSkrevet 13/06-06 23:50 
Og tilbage til emnet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
silverstarsilverstarSkrevet 14/06-06 00:34, rettet 14/06-06 01:13 
Tja, jeg vil jo vove den påstand at hvis man kigger på procentdelen af udgivne spiltitler til systemer som er crap, så er den mindst ligeså høj på den nye systemer som den er på f.eks. Master System, måske endda højere.

Der findes da masser af fede titler til master system:

Alex Kidd serien
Wonder Boy serien
Sonic Serien
Phantasy Star
Power Strike I + II
Golden Axe
Dr. Robotniks Mean Bean Machine
Ghouls n Ghosts
Hang On
Out Run serien
New Zealand Story
Bubble Bobble
Rainbow Islands
Vigilante

Har sikkert glemt mange andre, det er dem jeg lige kan huske nu...


Og on topic: Jeg har set to rarity lists med SMS spil, som er noget uenige mht. Batman Returns, den ene liste angiver spillet som værende Common, den anden liste som værende Uncommon :/ Ikke nemt at blive klog på, men der kan jo sagtens være forskel på tilgængeligheden på f.eks. ebay kontra hvad der er almindeligt i Danmark.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/06-06 07:22, rettet 09/08-06 13:41 
Det er i hvert fald sikkert, at det i danmark er:

Batman Returns (C) = Ekstremely ultra super common
Batman Returns (CIB) = Uncommon

Men efter min erfaring skal rarity lists altid tages med et par tons salt. De eneste SMS-titler, man kan være 100% sikre på er møg sjældne, er vel Smurfs Travel the World og The Lucky Dime Caper: Limited Edition Gift Set. Ellers er rarity en meget "lokal" ting, vil jeg mene.

Gad vide om fænomenet med æskeløse Batman Returns også er gældende internationalt? Måske skulle jeg lige oprette en tråd på SMSpower og se, hvad de siger derinde :)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 14/06-06 09:20 
Killer Bean 2>
"Hva faen, det sgu ik en Nentændo, det ment jeg ellers der stod på'en, nå men så skal jeg ik har så meget for'en alligevel" :)
(Bare et tænkt drømme-eksempel ;)

Det er nu ikke så langt fra hvordan jeg scorede en SMS2 og en kasse med 25 spil (ca. halvedelen i æsker, og ca. en 1/4 af dem med manualer) for 60kr i 'Det Blå Pakhus' på Amager for snart 2 år siden:

'Jo, tag du bare det gamle l*** for 100kr., har haft det stående længe nu.'
'Hvad med en 50'er?'
'Okay, så siger vi 60kr., men så skal du også skynde dig'

Du kan dæleme tro at jeg skyndte mig }:-)

- Og ja det obligatoriske Batman Returns havde natullervis hverken æske eller manual }:-).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
scavengerscavengerSkrevet 14/06-06 20:34 
Jeg smider også lige en 2-krone i maskinen.

Som du og jeg talte om på P:R 6.1 Killer Bean 2, så virker det som om at Batman Returns blev skovlet ud i forbindelse med premieren på filmen. Jeg har selv 6 stk. (2 CIB og 4 C) men det samme mønster er der (i hvert fald i min samling) med Kung Fu Kid, Sonic, Super Tennis og Wimbledon.

Og alt omkring Common og Uncommon, er vist noget der skal ses ud fra hvem der laver beskrivelsen. Jeg har set flere spil beskrevet som Rare som man kan finde overalt.

Til slut: Ikke "dizze" SMS, den er faktisk meget bedre end sit ry.
Nemo me impune lacessit
KLTKLTSkrevet 09/08-06 12:31 
Jeg tillader mig lige at genoplive denne tråd for en kort bemærkning.
Jeg kan sige så meget som at da jeg i sin tid som barn fik mig en SMS 2, var det i en samlet boks med selve konsollen plus 4 andre spil mener jeg det var.
Blandt disse spil der fulgte med var, ja, Batman Returns.
Jeg mener da at kunne huske, at der ofte i nogle af de klassiske konsollers senere dage på markedet blev udsendt særlige tilbud på pågældende konsol, hvor der så fulgte et vist antal spil med.
Jeg kunne forestille mig at noget af grunden til at det danske marked blev 'oversvømmet' med Batman Returns var, at der netop ihvertfald i Danmark blev udgivet denne kombo pakke med konsol inklusiv 4 spil.

Og så vil jeg iøvrigt tilføje mig til de andre i dette topic, som mener SMS havde mange kvalitetsspil.
På den anden side kan denne holdning måske samtidig også tilskrives, at det for alvor var denne konsol der introducerede mig til spilverdenen!
9/11 Was An Inside Job
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/02-12 21:37 
Er jeg ved at blive tosset, eller er priserne på alt, hvad der har med Sega at gøre, røget fuldstændig åndsforsnottet højt op i vejret på det seneste? Det er fuldstændig umuligt at finde noget til menneskepenge på hverken dba.dk eller eBay :(

Løst Batman Returns, kun 110kr
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 28/02-12 21:50, rettet 28/02-12 21:55 
Jeg tror det er en generel trend for brugte spil, dog nok mest de lidt ældre systemer. Det lader til at der ikke er så meget af den slags tilbage ude i "den vilde natur" mere, jeg har stort set droppet at gå på loppemarkeder da jeg som regel må gå tomhændet hjem. For bare et par år siden kunne jeg nærmest vælge og vrage.

Og siden efterspørgslen ikke er faldet mens udbuddet svinder, så stiger priserne.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/02-12 22:04, rettet 28/02-12 22:05 
Puha ja, jeg har efterhånden også hørt sætningen: "Du skulle have spurgt noget tidligere. Det er ikke så lang tid siden, det røg på storskrald." så mange gange, at jeg efterhånden bare stikker fingrene i ørene og og råber: "Lalalalalala!", når nogen går i gang med at svare på den måde.

Jeg har på fornemmelsen, at de sidste par hundrede Megadrive-spil, jeg mangler, bliver lidt hårde at få hevet hjem. Man kan selvfølgelig få stort set alle sammen på eBay, men priserne er ved at være oppe i den tossede afdeling. Naturligvis skal man tage eBay's køb-nu-priser med et gran salt (eller et ton).. men stadigvæk :/
AV Intelligent Terminal
XiwanaXiwanaSkrevet 28/02-12 22:50 
Imo. er det så sandelig blevet væsentligt sværere at finde spilperler til ingen penge på dansk grund. Det er straks en smule lettere i det tyske, hvor der heldigvis stadigvæk er en del An- & Verkaufbutikker. Men det er bestemt ikke noget, der bliver billigere med årene.
[inspirational quote here]
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig