X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvem vinder VM i fodbold?


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 09/06-06 19:04 
Jeg håber England eller Sverige.
102 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
ChronoChronoSkrevet 30/06-06 20:03 
Argentina er godt nok selv ude om det når de laver sådan nogle tåbelige udskiftninger. Panik på trænerbænken - helt ligesom Spanien - de smed jo også det hele væk pga. tåbelige udskiftninger mens det gik godt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
TLTLSkrevet 01/07-06 01:37 
Argentina's træner har også sagt sit job op, så jeg tror godt at han er klar over at han har fejlet..
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KeenKeenSkrevet 01/07-06 01:48, rettet 01/07-06 02:00 
Det var vel næsten forventet, når han ligefrem smider en semifinale væk på den måde!
kooikkooikSkrevet 01/07-06 02:06 
nej nej nej.... Jeg fatter slet ikke Argentinas træner. Han har et stjerne-frø i sin trup også bruger han ham ikke, hvad laver han??? Jeg snakker selvfølgelig om Messi. Han har alle de kvaliteter som alle trænere drømmer om. Han får så lov at side på bænken, jeg er måløs. Han er det største talent som er set længe. Argentina var min største favorit.

Nu håber jeg Italien vinder efter den kamp de spillede i dag, fik de endelig vist noget godt fodbold. Længe siden de har spillet så godt
Krans.KKrans.KSkrevet 01/07-06 02:34, rettet 01/07-06 02:40 
drxl -->> Haha, jeg synes det er en fin kobling du straks kan lave til vold og antyde, at jeg selvfølgelig må være hooligan og elske et godt slagsmål. Jeg gider ikke engang modsvare den påstand, det er vist absurd nok i sig selv, at du i det hele taget vil lave den insinuering mod en person, du ikke engang kender - formodentlig heller ikke rigtig fra dette forum eftersom min optræden her har været ret begrænset indtil videre =)

Anyway, min aversion imod den form for fankultur jeg beskrev grunder i, at hvis man vil kalde sig fan af en bestemt klub eller et bestemt hold, så må det naturligvis gælde i tykt og tyndt. Hvis man bare holder med holdet der spiller bedst, vinder flest pokaler for tiden, eller har et par spillere man godt kan lide, så siger det vel lidt sig selv, at det ikke er klubben man er fan af, men derimod en bestemt spillestil en træner eller en gruppe fodboldspillere har medbragt. Hvis man bygger sit forhold op omkring den slags temporære tilstande, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad man som fan så gør, når ens hold en dag begynder at spille lidt kedeligere fodbold, ikke rigtig vinder nogen titler længere eller sælger de stjernespillere man har forelsket sig i. Begynder man så at holde med en anden klub?

Du vil tilsyneladende mene, at en loyal og ubetinget støtte er ensbetydende med fanatisme, og et ønske om at danne sig en personlighed ud fra en deltagelse i et fast defineret fællesskab. Nuvel, jeg ville nu ellers gå ud fra, at de fleste herinde også holder med og altid har holdt med det danske landshold, uanset om det spiller godt eller skidt, og om det vinder eller ikke vinder. Gør det så også alle dem til hjernetomme tribalister, for hvem en stor del af deres personlighed bare er copy/paste af roliganbevægelsen? Næppe, og ligesom man kan holde med landsholdet på baggrund af forskellige overvejelser af moralsk, etisk eller anden karakter (i tilfældet med landshold vel som regel pga. en form for nationalfølelse i en eller anden udstrækning), så kan man også sagtens tiltrækkes af en bestemt klub, fordi den f.eks. står for nogle bestemte værdier som appellerer til en.

Det er ikke det samme som at sige, at man er fanatiker, eller at ens personlighed skal bygges op omkring et særligt fællesskab inden for klubben - for kunne det måske ikke tænkes, at det for nogen i stedet går den anden vej rundt og netop handler om, at en klub repræsenterer et særligt værdisæt, der matcher med nogle af de livsfilosofier man selv har i forvejen?

Men diskussionen her er vel egentlig også lidt off-topic, så hvis den skal fortsættes kunne det være, vi skulle starte en ny tråd? =)

Angående Argentina... tjah, i bagspejlet kan man selvfølgelig altid være bagklog og sige, at de blev straffet, men på den anden side er det vel meget normalt, at et hold foretager et par defensive udskiftninger hen mod slutningen af en kamp, hvis de har en spinkel føring at forsvare. Den gik så bare ikke for Argentina denne gang, men jeg har nu egentlig heller ikke noget imod at få tyskerne med videre. Men hold da op hvor skulle man tro Lehmann havde sendt sit hold i en VM-semifinale mange gange før, for han tog det da rimeligt roligt lige efter han havde pillet det sidste straffe =D
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
TLTLSkrevet 01/07-06 12:39 
Jeg vil lige sige at jeg nok ikke altid holder med danmark. De har skuffet gang på gang syntes jeg og jeg tror ikke rigtig på morten olsen mere, måske når vi får en ny træner på bænken...

Nå, men tilbage til VM. De to kampe der bliver spillet i dag, er da nok nogle af de mest spændende og vigtige kampe i dette års tournering. Hvem tror i vinder i dag og evt. hvorfor? :)

Jeg tror at Brasilien slå frankrig og at portugal slår england, ud med dem der ikke snakker portugisisk :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TKTKSkrevet 01/07-06 13:32 
Jink>

Måske har Brasilien ikke spillet den bedste omgang fodbold, men af en eller anden grund forventer folk at der skal være sambabold over det hele og at de skal jonglere bolden i mål. Hvorfor er der de forventninger? Har de da gjort det meget før i tiden?



Ja selvfølgelig forventer jeg det, når de som det eneste hold melder ud at det er dét de vil gøre igennem hele turneringen:) .. Mener bare at de til en anden gang skal lade vær' med at melde ud at VM nærmest er en walk-over.
Alt fokus i medierne har været rettet mod dem, og jeg har kun hørt Gilberto Silva nedtone det hele 1 gang. (Og han er sub.)

Men nu er jeg egentligt ligeglad med hvem der vinder den turnering, synes der har været flot fodbold imellem og spændende fodbold, så de sidste hold der er tilbage, kan vel alle løbe afsted med hele.
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/07-06 13:47 
TL>

Jeg tror at Brasilien slå frankrig og at portugal slår england, ud med dem der ikke snakker portugisisk :p

Jeg er enig
TLTLSkrevet 01/07-06 19:49, rettet 01/07-06 19:49 
1. kamp var rigtig :) England ude og Portugal videre, efter en lidt mystisk staffesparkskonkurrence.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/07-06 20:13 
Jeg synes faktisk England spillede bedst, i betragtning af at de kun var 10 på banen, og både Rooney og Beckham (og Owen) var ude. Men jeg holdt alligevel med Portugal ;)
TKTKSkrevet 01/07-06 20:15 
Genialt at England er ude :D Så skal vi da ikke se på dem og deres kedelige spil mere.

Nu håååber jeg bare at Frankrig vil slå Brasilien =D
jaesjaesSkrevet 01/07-06 20:20 
Bah, Portugal. Jeg har tabt alt for dem, indtil de holder op med deres fake det ene og det andet. Nu to kampe i træk, og deres fortid er vist heller ikke helt lyserød :/
ChronoChronoSkrevet 01/07-06 20:33 
Jeg holdt nu også med Portugal, men jeg synes det var synd at det skulle afgøres på straffespark. Især når dommeren fumlede med det - det var lidt ligesom i The Green Mile hvor de glemmer at komme vand på svampen.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Krans.KKrans.KSkrevet 01/07-06 21:16 
Fumlede med det? Tænker du på det straffe Carragher skulle tage om? (en god del af kampen så jeg kun lidt sporadisk, så der kan godt have været en fadæse jeg ikke så =)

Men jo jeg var også skuffet over Portugal, jeg så helt sikkert også England som det bedste hold - selv med en mand i undertal var de det hold, der ville og kunne mest frem ad banen. Ironisk nok at de måske spiller deres bedste kamp hidtil (selvom det ikke siger meget. Hvorfor VIL Eriksson ikke lade sit hold udnytte sine egne forcer og spille engelsk med godt med tempo på?), og så ryger de ud. Men det gør de jo altid på straffe.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
TLTLSkrevet 01/07-06 21:35, rettet 01/07-06 21:36 
Jeg syntes det var en lidt kedelig kamp. For ingen af holdene kom rigtig op til chancer og da England blev reduceret til 10 mand holdte de bare et massivt forsvarsspil og kunne ikke rigtigt angribe. Portugal kunne ikke finde ud af at variere deres spil nok til at komme frem til chancer og England lukkede totalt af for Ronaldo ude på kanten..

Der var også lidt for meget film fra portugals side efter min mening..
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
enfenenfenSkrevet 01/07-06 23:19 
Pis. Så røg Brasilien ud :(

Nu har jeg kun Portugal tilbage at håbe på.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 01/07-06 23:43 
Man skulle jo tro, at Zidane var født under græsset på en fodboldbane og havde fået optegningskridt som lille i stedet for modermælk :o

Franskmændene havde nærmest det luksusproblem, at deres midtbane var så stærk og så effektiv, at angrebsspillerne jævnligt ikke nåede på plads ;)
TLTLSkrevet 02/07-06 00:33 
Så fik jeg kun 1 ud af 2 rigtige.. Men har da stadig Italien at håbe på :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SyrefoxSyrefoxSkrevet 02/07-06 12:09 
Enfen>
Pis. Så røg Brasilien ud :(

Nu har jeg kun Portugal tilbage at håbe på.

Jaaaaaaa endelig røg Brasilien ud, så mangler vi bare portugal. Håber på finale mellem Tyskland og Frankrig....viva le bleu

Fatter ikk jer der kan holde med hold som brasilien og portugal, de ligger jo mere ned end de står op, filmer konstant også når de saver en spiller ned står de der med armene ud til siden og kan ikke forstå dommeren kan tillade sig om give dem gult eller rødt kort. Man så det tydeligt da argentina røg ud, så ville de til og slås, livsvarig karantæne til sådan nogen.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/07-06 12:16 
Det var da ubehageligt som du kommer folk i kasser.
Home is where the hardware is..
SyrefoxSyrefoxSkrevet 02/07-06 14:00 
SøgAArd>
Det var da ubehageligt som du kommer folk i kasser.


Hvad mener du med det
RaGeRaGeSkrevet 02/07-06 14:39 
Tyskland skal vinde VM længere er den ikke :)

Jürgen Klinsman er iøvrigt en sympatisk landstræner og alene derfor burde de vinde VM + de klarer sig rigtigt godt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SyrefoxSyrefoxSkrevet 02/07-06 14:56 
De spiller jo også skide godt
RaGeRaGeSkrevet 02/07-06 15:00 
Jeps, synes de har leveret varen indtil videre.. jeg jublede over, at Brasilien røg ud, fordi de havde jo på forhånd regnet med, at de ville vinde VM, men desværre ^^
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/07-06 15:34 
Syrefox>
Fatter ikk jer der kan holde med hold som brasilien og portugal

Man så det tydeligt da argentina røg ud, så ville de til og slås

Det er ikke engang værd at kommentere. Beklager.
Home is where the hardware is..
TLTLSkrevet 09/07-06 22:53 
I hate to say i told you so :p..

Viva Italia.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BaggyBaggySkrevet 09/07-06 23:02, rettet 09/07-06 23:05 
Passione Italiano .. Ikke så meget der.. Desværre var der ikke meget krudt i ynglingsspilleren Totti i aften :(
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/07-06 23:06 
Det var der til gengæld i Zidane! Hvad sker der inde i hovedet på den mand? Desværre er man ikke bedre end sin seneste kamp - og det er et meget kedeligt farvel han fik sagt.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 09/07-06 23:09 
Tjah...! Det var ikke nogen af de hold jeg holdte med som skulle spille finalen. Trist måde for Zidane at slutte sin karrier af med at stange en spiller i gulvet, men måske den italienske spiller fortjente det.

Jeg må sige jeg havde ikke regnet med at italien skulle vinde VM.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/07-06 23:12 
Zidane = mega-ærke-idiot-fjols!

Jeg glæder mig til at høre hans forklaring og hvordan han vil retfærdiggøre sådan en naragtig handling.
RaGeRaGeSkrevet 09/07-06 23:15, rettet 09/07-06 23:17 
hele det italienske hold fortjener sådan en omgang, men dumt gjort af Zidane :(

arrogante røvhuller er pizzaholdet.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ChronoChronoSkrevet 09/07-06 23:21 
Chrono>
det bliver Italien.

Jeg sagde det jo :)

Lodtrækningen lå godt til dem, og de spillede jo endda også fremragende. Cannavaro må da blive kåret til VM's bedste - han var suveræn.

Zidane har altid været en bandit på banen - dumt at han lige skulle minde os om det i dag.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JinkJinkSkrevet 09/07-06 23:22 
Jink>
Mit bud på en vinder er Italien.
Jink>
Jeg holder stadig på Italien. Har endda tippet 100 kr på dem, som vinder af VM :>

\o/
RaGeRaGeSkrevet 10/07-06 00:00 
http://zidaneowned.ytmnd.com/

gogo zidane!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Krans.KKrans.KSkrevet 10/07-06 04:59, rettet 10/07-06 05:00 
Gad vide hvad det mon egentlig var Materazzi fyrede af, som fik månemanden til at knuse lungerne på ham med sin veltrimmede isse?

Uanset hvad så må jeg nok også indrømme, at det ikke er helt ufortjent at Italien er blevet verdensmester, selvom jeg bestemt ikke er glad for det. De har spillet godt nok igennem slutrunden og har været så kyniske som man kan forvente det af dem, i hvert fald mod de store hold. Men jeg er stadig lidt ærgelig over, at Tyskland ikke lige kunne have gået hele vejen.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
tastasSkrevet 10/07-06 10:42 
neros>
. Trist måde for Zidane at slutte sin karrier af med at stange en spiller i gulvet, men måske den italienske spiller fortjente det.

Godt det ikke var spanien de spillede i mod så - en Spanioler var aldrig håbet på nummer... olé!
;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
la0sla0sSkrevet 10/07-06 11:19, rettet 10/07-06 11:21 
Der var jo den famøse udvisning mod Saudi Arabien dengang, der var det jo noget dybt personligt (og sikkert rettet mod hans algierske baggrund), som han reagerede på. Og ja folk fra Algeriet har omkring middelhavet aldrig haft et godt ry eller er blevet behandlet særlig godt... det er selvfølgelig bare et gæt, men det kunne da være noget om det?
Hvad sker der?
Bede-xBede-xSkrevet 10/07-06 12:51 
Chrono>
Cannavaro må da blive kåret til VM's bedste - han var suveræn.

Det blev nu Zidane:

http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfodbold/article210176.ece
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BifkimBifkimSkrevet 10/07-06 15:01, rettet 10/07-06 15:07 
Chrono>
Cannavaro må da blive kåret til VM's bedste - han var suveræn.


Det er desværre sjældent at en forvarsspiller for den pris men jeg syntes virkeligt at han havde fortjent den pris da han var som en mur og det var sjældent at der var nogle der kom forbi ham men Zidane gjorer det rigtigt godt og det kan vel godt forsvares at det var ham der vandt den pris.

Jeg syntes det er fortjent at det var Italien der stod med pokalen til sidst, de har spillet rigtigt godt i stort set alle kampene også at de spillet mere offensivt end de plejer,
det er dejligt at se :)
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
Krans.KKrans.KSkrevet 10/07-06 15:10 
Cannavaro var nu ellers tæt på, det var da ikke mange stemmer han var efter Zidane.

Men angående skallen http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfodbold/article210210.ece
Men selvfølgelig, det er også Ekstra Bladet, og man skal naturligvis tage alt hvad de skriver med et gran salt.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
la0sla0sSkrevet 10/07-06 15:29 
Den slags kommentarer er jo utilgivelige, men sådan som fodbold er blevet, må man vel på en eller anden måde være klar over, at man får den slags stupidt fyret i hovedet. Dermed ikke sagt at det er ok, ja det er trist at man skal forvente det, men sådan er det jo desværre lige pt.

Men men udover det, ja så har Algeriet altså været anset for Frankrigs skraldespand, og den måde de behandlede algiererne var som andenrangs mennesker. En form for åbenlys nedvurdering i mange år, som den dag i dag stadig ligger som et sår i mange algiereres bevidsthed. Der ligger hos fransk-algierere en meget stor sensibilitet overfor netop deres oprindelse, som jeg tror vi har svært ved at forstå. Jeg er dog ikke ekspert, men det her er sådan cirkus mit gæt. :)

Anyway på sin vis trist exit, men det er jo ikke noget der gør historien mindre fascinerende. Hvis han havde sparket sit spark og scoret, og Frankrig alligevel havde tabt, ja så havde det været lidt fladt... udfra den her drejning er det jo meget dramatisk. Me like
Hvad sker der?
Krans.KKrans.KSkrevet 10/07-06 17:09 
Ja det er trist hvis Materazzi har opført sig på den måde, men man må vel tage afstand fra både det, og den måde Zidane reagerede på.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
ChronoChronoSkrevet 10/07-06 17:54 
Det er da ikke helt utænkeligt sådan som han pegede mod himlen da han scorede. Han er sikkert katolsk ekstremist eller sådan noget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 11/07-06 09:07, rettet 11/07-06 09:10 
Så kom Zidane-spillet!

Der mangler bare en 2 player version med Cantona-flyvspark!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/07-06 10:34 
Haha... Internettet er en fantastisk ting :D
RuneSPRuneSPSkrevet 11/07-06 14:10 
Chrono>
Så kom Zidane-spillet!

Not Found

The requested URL /zidane.html was not found on this server.

Dertil så synes jeg nu at denne her animation beskriver VM 2006 bedst...

Hvem vinder VM i fodbold?
nerosnerosSkrevet 11/07-06 18:23 
Hahahaha! Du har fuldstændig ret.
Bashful Neophyte
TLTLSkrevet 11/07-06 18:36 
Ja det er utroligt så dårlig blance de spillede havde igennem hele tourneringen...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 12/07-06 09:31 
Jeg synes nu ikke det var værre eller bedre end det altid er i store kampe. Der er meget på spil, og det er svært at spille sig til chancer - hvis de falder er chancen gratis. Det er da det samme i Champions League. Der er dommerne bare generelt lidt bedre til at opdage det.

Jeg fandt lige Zidane-spillet igen
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
gammagammaSkrevet 12/07-06 11:19, rettet 12/07-06 11:19 
Jeg synes ikke at Zidan havde fortjænt at blive den bedste. Han spillede 1 god kamp mod brasilien og det var det. Det var sikkert kun fordi det var hans sidste kamp. Det er det samme med finalen hvor publikum råbte buh når Italien havde boldten efter Zidan var blevet vist ud. De burde skamme sig.
102 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig