X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Håndholdte / DS


Svar
JinkJinkSkrevet 09/06-06 17:29 
For tiden har jeg det sådan at alt hvad der står Nintendo på bør jeg købe. De sidste 2-3 år har jeg kørt træt i konsoller og min xbox har heller ikke lavet andet end at samle støv i et år. Efter E3(egentlig også lidt før) har min interesse for Nintendo produkter dog steget. Der er dog bare lang tid til Wii kommer. Derfor overvejer jeg stærkt at købe en DS. Har altid set håndholdte som spild af penge, når spillene koster ligeså meget som next-gen konsoller, men alligevel trækker den i mig. Men inden jeg køber håber jeg I kan svare på disse spørgsmål og eventuelt sige jeres erfaring med håndholdte. Gidder nødigt at blive skuffet :(

1. Hvad er meningen med en håndholdt? At kunne tage den med overalt eller en undskyldning for at lave gamle klassiske 2D spil?

2. Hvordan er fremtiden for den? Jeg ved der bliver udviklet nye spil, men hvis man går rundt i butikker, ser man mere til PSP end man ser DS(eller GBA). Jeg troede PSP var blevet lidt en fiasko?

3. Online mulighed: Har jeg forstået det rigtigt at man skal købe ekstra udstyr og have trådløst internet, eller også skal man bo i København?
JAAJAASkrevet 09/06-06 17:39, rettet 09/06-06 17:42 
Meningen med en håndholdt er, hvad du gør den til. For mig er det mange ting. Muligheden for at bruge tiden frem og tilbage med toget på noget "fornuftigt", at tage den med ud i haven eller lignende. Sætte sig, hvor man vil. Det er på en måde mindre "forpligtende" end at tænde for en fuldblodskonsol, og fordrer derfor for mit vedkommende, at jeg kan spille lidt i små portioner hist og pist, når jeg ikke gider gøre det helt store ud af det.

Fremtiden for DS skal du ikke være bekymret for. Det er en absolut og ubetinget succeshistorie, og der vil komme hundredevis af spil i årevis frem i tiden.

For at gå online (anbefales) skal du enten have en trådløs router eller et dongle. Kan skaffes for under 300 kr. Andet skal du ikke bruge.
HeroldHeroldSkrevet 09/06-06 17:41 
1: Den er ret så mobil. Personligt spiller jeg mest på min derhjemme, eller når jeg skal slå noget tid ihjel (tog fx.)

2: Den er fin. Selvom maskinen ikke har haft den store gennemslagskraft herhjemme, er den superpopulær i udlandet. Der er flere gode spil til den end til PSP - min PSP samler ihvertfald støv det meste af tiden. PlayStation-brandet er bare stærkere i butikkerne.

3: Du skal have trådløst netværk for at kunne gå online - det er dog de færreste titler der kræver det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 09/06-06 17:54, rettet 09/06-06 18:01 
Jeg køber altid hver enkelt spilplatform for at få spil og muligheder, jeg enten ikke kan få andre steder eller på samme måde.

Noget af det fine ved DS er i min bog:

- At den er lille og mobil.
- At man kan spille retro-agtige spil på den (GBA, men også mange af DS-spillene er retro-prægede).
- At mange DS-spil er unikke i spiloplevelse, og ikke findes i større mængder andre steder. Dette skal både forstås som, at der er en del eksklusive titler til konsollen, samt at gameplayet i mange spil dels er meget af "Nintendo-typen", og jævnligt gør fin brug af stylusen. Dog er der ikke så mange spil, der udnytter stylus fuldt ud.

Det eneste jeg savner lidt er action og action-adventure i 3D og tredjeperson, dem er der ikke så mange af igen. Der har PSP bedre udvalg.
3of193of19Skrevet 09/06-06 19:00 
En anden sej ting ved DS hvis du alligevel skal have Wii, er at der kommer spil som understøtter Wii-DS link, lidt ligesom Gamecube-GBA link. Jeg tror bare at det vil blive væsentlig mere udbredt, da det ikke kræver en ekstra adapter mere.
JinkJinkSkrevet 09/06-06 22:17 
Tak for svarene! Ser jo ud til at jeg må have en den 22. :)
GBA spil er dog tæt på umulige at finde i butikkerne, så hvilke sider kan i anbefale hvor man kan købe billige GBA(og DS)spil?

Og hvad er en dongle?
JAAJAASkrevet 09/06-06 22:32 
En dongle er sådan en lille USB wifi ting, som du kan bruge i stedet for en router til at få DS'en online. Nintendo har lavet sin egen, men man kan efter sigende også bruge diverse uofficielle. Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvilke det er.
Zzap!Zzap!Skrevet 09/06-06 23:01, rettet 09/06-06 23:03 
Ang. spørgsmål 2, så er det en kendt ting, at de forskellige firmaer køber sig til ekstra og bedre plads i de forskellige butikskæder.
Det er Bergsala og NOA så for nærrige/dumme/tosse-ærlige til at gøre.

Du skal have en trådløs router for at spille online (eller som nævnt en dongle, men det kræver så at din computer skal være tændt hele tiden og agere router for alle apparater der vil tilslutte sig netværket, ikke optimalt i mine øjne), men der er så mange andre gode grunde til at anskaffe sig en, så du ville nok alligevel købe den før eller senere (Wii og PS3 er også WiFi compatible ud af kassen).
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig