X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS - Bedste spil?


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/06-06 21:57, rettet 08/06-06 21:58 
Jeg har ikke fulgt specielt meget med på DS fronten. Men med DS Lite'en og Dr. Kawashima's Brain Training er jeg nødt til at overgive mig.

Så derfor vil jeg gerne have anbefalet de bedste DS spil.

Hvordan er SEGAs "Rub A Dub / Feel The Magic" (ved ikke om det er det rigitge navn) og hvad med "Wario Ware" (jeg elsker, og ejer, GBA versionen).

Hvad kan i iøvrigt anbefale?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 08/06-06 22:02 
Hvis du er vild med Wario Ware til GBA kan du sikkert kun syntes om DS-spillet.

Kan ellers anbefale...

Mario Kart DS, Mario & Luigi: Partners In Time, Super Princess Peach, Meteos, Advance Wars: Dual Strike, Brain Age og NEW Super Mario Bros. :)
dRxLdRxLSkrevet 08/06-06 22:13 
Jeg er også nået dertil hvor jeg sagtens kan forestille mig en verden hvor jeg ville være 100% tilfreds med kun at spille den slags spil der kommer til DS og GBA =)

Derudover har jeg intet konstruktivt at bidrage til tråden med på nuværende tidspunkt :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/06-06 22:31, rettet 08/06-06 22:32 
Jeg kan da lige anbefale den nye lite version - Skærmene er fantastiske, og alt ved designet er gjort korrekt, i modsætning til den originale model.

Af spil der ikke er nævnt kan jeg anbefale: Phoenix Wright: Ace Attorney, Animal Crossing: Wild World og Tetris DS
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Zzap!Zzap!Skrevet 08/06-06 22:42 
Alle jeg har hørt siger at Twisted er bedre en DS versionen af Wario Ware, selv har jeg kun prøvet originalen, som jo var helt genial (WW er virkelig et af de spil hvor man *skal* have prøvet det i et stykke tid, før man fatter hvad der er så godt ved det).
Derudover er Mario Kart DS et af de spil jeg har allermest sjov med det sidste år. I sandhed det bedste MK nogensinde.
Hvis du har bare den mindste smule puzzle/strategi gen, så er Advance Wars Dual Strike et af de bedste tur baserede strategispil nogensinde.
Der er ikke nogen unødige ventetider, som der er i andre turbaserede spil, og der er virkelig en udfordring i at slå CPUen på de senere baner.
Jeg behøver vel ikke at nævne AC; et spil man aldrig bliver færdig med.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 08/06-06 22:51 
Ved lejlighed må nogen lave en tråd der forklarer hvad der er fedt ved Animal Crossing, jeg stod i hvert fald rimeligt hurtigt af, konkluderende at det måtte være en temperaments ting.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-06 23:54 
Jeg tror du skal være glad for frugter...

Men jeg kan da anbefale:

Castlevania: Dawn of Sorrow
Sonic Rush
Mario 64DS
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 09/06-06 00:56 
Hvis du kan lide musikspil, så er "Osu! Tatakae! Ouendan!" ikke til at komme udenom. Ikke bare er det godt, det er noget af det bedste indenfor genren.
HeroldHeroldSkrevet 09/06-06 01:02 
dRxL>
Ved lejlighed må nogen lave en tråd der forklarer hvad der er fedt ved Animal Crossing, jeg stod i hvert fald rimeligt hurtigt af, konkluderende at det måtte være en temperaments ting.

For lige at gå offtopic, så fandt jeg det charmerende i starten, men da jeg til sidst var nødt til at "stoppe" tiden i min by, til jeg havde tid til den, så stod jeg af. :S Det er slemt nok at min dag er skemalagt nok i forvejen - fandeme om jeg vil indrette mig efter et spil også!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 09/06-06 01:11 
Wario Ware er meget sjovt, og personligt synes jeg det er bedre end GBA forgængeren, da spillet udnytter DSens funktioner ret godt.

Project Rub er også ret underholdende på sin egen måde. Lidt ala Wario Ware, men mere strømlinet og med et fedt design.

Anbefalede titler:
CastleVania: Dawn Of Sorrow
Meteos
Trauma Center: Under The Knife
MarioKart DS
Touch! Kirby
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Zzap!Zzap!Skrevet 09/06-06 12:34, rettet 09/06-06 13:27 
Ang. AC-WW, så tror jeg det har meget at sige hvilket mind-set man møder "spillet" med. Der er jo absolut ingen krav om, at man skal spille på bestemte tidspunkter.
Man kan sagtens lægge det væk en uge, en måned eller et år, hvis man har fået nok.
I modsætning til traditionelle spil, kan man også sagtens "få noget ud af" at spille bare 10-15 min i en af dagens pauser.
Fornøjelsen er at lære de forskellige personligheder i byen at kende, at bygge sig et virtuelt hjem og at lave sine egne små udfordringer, med alle de muligheder der er, som f.eks. insekt samling og fiskning.

Men tilbage til trådens emne: Jeg synes at DSen er den absolut mest spændende platform for tiden, den har et kæmpe udvalg af spil, af virkelig høj standard og meget bred fordeling af genrer (bare se på alle dem der er nævnt i denne tråd).
Jeg kan se at Metroid Prime Hunters ikke er nævnt endnu og Resident Evil DS fortjener også en del mere opmærksomhed end det fik ved udgivelsen. Another Code er faktisk også et rigtigt god forsøg på adventure genren, og burde efterhånden kunne findes billigt.
Fremtiden ser også rigtig lys ud for platformen, med titler som Zelda: PH, Starfox DS, Brain Training, New SMB, Fresh Tingle's Rose Colored Rupee Land, FF III (ny version) og Bleach på vej.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 09/06-06 13:43 
Zzap!>
Ang. AC-WW, så tror jeg det har meget at sige hvilket mind-set man møder "spillet" med. Der er jo absolut ingen krav om, at man skal spille på bestemte tidspunkter.
Man kan sagtens lægge det væk en uge, en måned eller et år, hvis man har fået nok.
I modsætning til traditionelle spil, kan man også sagtens "få noget ud af" at spille bare 10-15 min i en af dagens pauser.
Fornøjelsen er at lære de forskellige personligheder i byen at kende, at bygge sig et virtuelt hjem og at lave sine egne små udfordringer, med alle de muligheder der er, som f.eks. insekt samling og fiskning.

Sandt, men hvis du vil have mest ud af spillet, så skal du altså købe de turnips søndag, og du skal tjekke priserne to gange om dagen, og hvis du vil samle (som spillet ligger op til), så skal du også ind og tjekke. Spillet er _for_ tidsstyret efter min smag. Jeg fandt det stressende.

Og samler du spillet op igen efter et år, tror jeg nok liiige du skal regne med at skulle rydde en del op i din by :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 09/06-06 17:44, rettet 09/06-06 17:49 
Jeg kan anbefale Mario Kart og så lige Mario Kart. Castlevania. Eventuelt Mario Kart. Pac n Roll er billigt og virkelig godt.

Har du Mario Kart? :D
Zzap!Zzap!Skrevet 09/06-06 20:08 
Herold>Sandt, men hvis du vil have mest ud af spillet, så skal du altså købe de turnips søndag, og du skal tjekke priserne to gange om dagen
Og samler du spillet op igen efter et år, tror jeg nok liiige du skal regne med at skulle rydde en del op i din by :D
Ikke andet end at der skal luges ud og beboerne nok er lidt forundrede over hvor du har været.
Og hvad angår afbetaling på huset, så kan det også klares ved bare at plante en masse frugttræer og sælge forsiler og andre værdifulde ting man finder.
Born to kill space
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/06-06 17:01 
JAA>
Jeg kan anbefale Mario Kart og så lige Mario Kart. Castlevania. Eventuelt Mario Kart. Pac n Roll er billigt og virkelig godt.

Har du Mario Kart? :D

LOL :D

Ja som nævnt et par gange er Mario Kart er rigtig godt bud, New Super Mario Bros. er dog også en sand nyklassiker!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
3of193of19Skrevet 10/06-06 17:33 
Zzap!>

Og hvad angår afbetaling på huset, så kan det også klares ved bare at plante en masse frugttræer og sælge forsiler og andre værdifulde ting man finder.
Bare husk at plante andre frugter end dem du starter med i byen. Dem giver Nook nemlig 500 Bells for stykket istedet for bare 100. :)
EchoEchoSkrevet 12/06-06 15:37 
Castlevania: Dawn of Sorrow er utrolig fedt!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 12/06-06 20:45 
Tak for tipsene (men jeg troede egentlig, at der var mange flere must haves til DS end dem i nævner).
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
jaesjaesSkrevet 13/06-06 00:50, rettet 13/06-06 00:50 
Jeg kan lige hurtigt tælle mig frem til 20 nævnte PAL/US-titler, og maskinen har være ude i USA i ca. halvandet år, det er da ret godt :)

Nintendogs er ikke nævnt, så er vi oppe 21. Har ikke selv spillet det, men hysteriet taget i betragtning, er det vel et must have i genren.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig