X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii grafik, Zelda?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-06 10:06 
Der er noget jeg ikke helt forstår... Jeg troede at nintendo Wii skulle være af tilsvarende generation som xbox360 og playstation3... Men hvad jeg har set af film og billeder, ligner det bare gamecube spil med en ny controller. Zelda og metroid ligner camecube spil, jeg ikke engang stødt på nogle HD screenshots af spillene... Og de andre spil hvor man flittigt bruger den nye controller ligner jo nærmest noget det er løgn når man tænker på standarden idag... what's going on?

Jeg har misforstået Wii konseptet?
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/06-06 10:16 
Ja! Du HAR misforstået Wii-konceptet.

Nintendo har aldrig lagt skjul på at Wii ikke blev lige så kraftig som de to konkurrende konsoller, men at de ville satse på den nye controller istedet.

Med det sagt, har ATI fornyligt udtalt at vi endnu ikke har set hvad Hollywood-chippen kan lave. Men du skal ikke regne med at det kommer op i nærheden af hvad PS3 eller X360 kan præstere.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-06 10:32 
ok tak.. så giver det hele jo lidt mere mening :)
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 08/06-06 10:59 
Ja, der er ihvertfald en del du har misset. Der kommer ikke nogen spil i HD til Wii.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/06-06 11:28 
og siden hvornår er generation, eller endda next-gen blevet lig med bedre grafik?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/06-06 11:32 
Siden hovedparten af de 3 konsolproducenter bestemte sig for at det skulle være deres salgsargument ;p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RuneSPRuneSPSkrevet 08/06-06 12:00 
Til Wii's grafiske evners "forsvar" vil jeg dog mene at Super Mario Galaxy sagtens kan hamle op med mange af de flotte titler til Xbox 360 :) Desuden ser det nye pokemon battle "something" også udmærket ud grafisk, selvom det dog er lidt svært at vurdere ud fra de low res pics som er kommet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-06 14:03, rettet 08/06-06 14:04 
Det er vel ikke utænkeligt at der i fremtiden vil komme nogle få spil der kører i 720p. Det var jo tilfældet med xboxen, og da de på papiret er nogenlunde lige stærke, og da udviklerne allerede kender lidt til hardwaren så er der vel en god chance for at det også sker her?

Men hvis maskinen bare kører 480p og alle spil kan køre widescreen så er jeg egentlig godt tilfreds.

EDIT: Hvis maskinen kan køre alle Wii spil i 480p, så kan den vel gøre det samme med GC spil? Det ville ihværtfald være frækt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/06-06 14:40 
Hørt! Høj opløsning er bestemt ikke alt. Jeg nyder da dagligt min Xbox 360 på mit normale 32" 16:9 fjernsyn. Så længe spillene er i widescreen er jeg også fint tilfreds.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
TLTLSkrevet 08/06-06 15:13, rettet 08/06-06 15:14 
Der er jo heller ikke nogen egentlig grund til at lave tegnefilm i high definition. Der er ikke nær så mange detaljer der skal frem som i de spil der kommer til de andre konsoller. Men hvis de kan presse et spil ud af Wii som er flottere end Resident Evil spillene på NGC, er det da også udemærket :-). Men til hovedparten af Mario, Wario, Pokemon og hvad der ellers udkommer skal der jo faktisk ikke bruges flere kræfter, før det kan blive kanon flot alligevel :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 08/06-06 15:17 
TL>
Der er jo heller ikke nogen egentlig grund til at lave tegnefilm i high definition.

Selvfølgelig er der det. Meget ny anime bliver sendt i HD på TV og på Blu-Ray og HD-DVD vil der inden længe komme et hav af genudgivelser af ældre film, hvor studierne mener der er penge i at lave en ny overførelse fra kildematerialet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TLTLSkrevet 08/06-06 15:29 
Det kan godt diskuteres at der er grund til det med Anime. For det bliver lavet med tilpads meget detalje til at det kan betale sig. Men den tegnestil/grafikstil der bliver brugt i de fleste spil som Nintendo laver har ikke detaljer nok til at det egentlig ville se bedre ud i High Def. De kan selvf. begynde at tilføje flere detaljer i de nye spil...

En ren overflade i én farve er stadig bare en ren overflade i én farve i high-def. ;)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-06 15:54 
hehe... Det er altid sjovt at se hvordan de her tråde ender :) bare gi den gas drenge
For The Love Of The Game
WikzoWikzoSkrevet 08/06-06 16:04, rettet 08/06-06 16:05 
Har for resten nogle HD-billeder af Zelda, som GameReactor har lagt op ... men senere fandt ud af, at de kun må bruges i bladet og ikke på nettet.

EDIT: Ved ikke, hvad der er sket med den hjemmeside :S

Billederne ligger selvfølgelig stadig på Internettet :P
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-06 16:52, rettet 08/06-06 17:21 
et spørgsmål mere... Det nye zelda, kommer det både til Wii og gamecube?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 08/06-06 16:58 
ja
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 08/06-06 17:00 
Nintendo har valgt at udgive to versioner, en til Wii og en til GC, når Wii launcher her til vinter.

GC versionen er den vi har ventet på så længe, hvorimod Wii versionen vil benytte sig at den nye controller. Grafikken kommer nok osse til at få nogle finpudsninger på Wii, men ikke det helt store.

Alt i alt tror jeg det bliver en smagssag om man foretrækker den normale controller eller Wii controlleren til Zelda. Personligt er jeg lidt i vildrede om hvilken jeg skal vælge..
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
HeroldHeroldSkrevet 08/06-06 17:04 
Har de afsløret at Wii-udgaven kun kan spilles med Wii-controlschemet? Ellers kunne man godt forestille sig at Wii-udgaven kan spilles på begge måder.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-06 17:07 
cool... udmiddelbart er jeg nok mest til cube udgaven så... kan bedst lide at godt henslængt i sofaen mens jeg spiller... det tror jeg ikke at man kan med wii controlleren, hvis man hele tiden skal sidde og pege på skærmen
For The Love Of The Game
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 08/06-06 17:26 
Jeg tror hverken de har be- eller afkræftet at der kan bruges andet end Wii controlleren. Har ikke set det nævnt..

Men jeg ville umiddelbart tro at Wii controlleren var den eneste mulighed man fik i Wii versionen, da en GC controller ikke er standard, og Classic controlleren ikke har nok knapper.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
NaieraNaieraSkrevet 08/06-06 17:27 
Der er vel intet i vejen for, at de kan implementere support for begge måder at styre spillet på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TKTKSkrevet 08/06-06 17:30 
- De kunne lige så godt have udgivet den nye lame controller til gamecuben og så en række spil der understøtter den!

Synes sgu Nintendo har tabt alt, siden den elskede N64.
dRxLdRxLSkrevet 08/06-06 17:40 
Sjovt jeg har det lige modsat. Det er først nu at Nintendo er blevet interessant.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillercowKillercowSkrevet 08/06-06 18:05 
De kunne ikke udgive den nye controller til GameCube - det er faktisk hovedårsagen til Wii. Ifølge dem selv (jeg kan ikke lige huske hvilket interview det var - formentligt et på IGN), var det tekniske fundament for at få ordentlig feedback med controlleren på GameCube ikke i orden.

Hvad angår N64 ... tjah, den havde da helt sikkert nogle fine spil, men der var godt nok langt imellem dem. Så hellere SNES, hvis vi skal tilbage til Gode Gamle Nintendo.

Når det er sagt, så er jeg indtil videre kun interesseret i Wii ud af de tre nye konsoller.
HolisticHolisticSkrevet 08/06-06 19:30 
vil holde med både Drxl og Killercow, ud af de 3 nye konsoller er det kun i mine øjne Wii der er virkelig interessant, hverken sony eller microsoft bidrager med noget nyskabende til nextgen konsoller, jo, federe grafik, men helt ærligt det er vel næppe det eneste der tæller.
hva med gameplay og nytænktning, at rykke til det mæste level er vel oss noget med at tage chancer og vise at man faktisk sætter gameren i førersædet og ikke udelukkende tænker på at presse flere penge ud af citronen, uden til gengæld at give gameren noget igen

Nintendo derimod har fat i noget af det helt rigtige, hvilket de oss har bevidst til fulde med Ds'en
hvis jeg kigger over på min psp må jeg sige at den samler støv, hvorimod min DS bliver brugt hver dag.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
JmogJmogSkrevet 08/06-06 19:36 
TL>
En ren overflade i én farve er stadig bare en ren overflade i én farve i high-def. ;)

Du glemmer kanterne og linierne. Det er faktisk noget af det man lægger allermest mærke til i HD. Runde objekter ser rent faktisk runde ud og skrå linier ser mere ud som lige linier og ikke bare en samling pixels, der prøver at bygge en trappe.

Og så er der hele skaleringsshowet, der gør, at hvis man har et HDTV, så vil ting i HD nu engang altid se bere ud end ting i SD. Afhængigt af skaleren så vil nogen HDTV faktisk have direkte dårlig billedkvalitet i SD, og det kan udviklerne altså ikke gøre en skid ved, så længe de er begrænsede af SD-opløsning.

Jeg skal have en Wii, og jeg glæder mig da til den. Men der er ingen som helst tvivl om, at Wii på forhånd har tabt kampen om multiplatformsudgivelser for enhver der ejer et HD-display.
JmogJmogSkrevet 08/06-06 19:37 
SeventhSun>
og siden hvornår er generation, eller endda next-gen blevet lig med bedre grafik?

Har det nogensinde været lig med andet? Jaja, jeg siger da velkommen med åbne arme til nytænkning, men det har da dælme altid været ny og bedre grafik, der har været drivkraften i bye konsolgenerationer.
WikzoWikzoSkrevet 08/06-06 20:06 
Men så skal spillet også have et godt design ^^

Et godt eksempel er Beyond Good & Evil. Grafikken er ikke specielt overdrevet, men den er da fin nok, og alligevel formår spillet at skabe en rigtig god stemning - pga. designet i miljøerne :)

Af et omvendt eksempel kan vi tage Perfect Dark Zero (Xbox 360), som vistnok skulle have god grafik, mens at banedesignet stinker.
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 08/06-06 20:38 
Naiera>
Der er vel intet i vejen for, at de kan implementere support for begge måder at styre spillet på.

Nu hvor jeg tænker over det, så mener jeg faktisk de har nævnt at det vil være muligt at spille SSB: Brawl med både Wii controller og almindelig GC controller, alt efter preference.

I så fald er det vel nok muligt at Nintendo vil give os samme mulighed i Twilight Princess. Så må nok give dig ret :)
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
QQSkrevet 08/06-06 20:40, rettet 08/06-06 20:45 
I Wii versionen af Zelda TP kan jeg da ikke forestille mig andet end at man helt sikkert vil have mulighed for at benytte sig af begge controllere. Det er jo ligesom også en del af ideen med de fire porte til GameCube controllere indbygget i Wii.
Nintendo har så vidt jeg husker selv udtalt at der var mulighed for det, så man kunne tilfredstille begge typer spillere.

Med hensyn til HD på Wii, vil mange spil (hvis ikke alle) formentlig benytte sig af 480p, som det er tilfældet på GC. Og som det tidligere er sagt, er 720p ikke utænkeligt, da hardwaren flere gange har været sammenlignet med den gamle Xbox.
Eneste problem for mig at se, er den evindeligt ligegyldige problematik om forskellen på muligheden for HD på tværs af Atlanten... Så giv os da HD-spil i Europa, vi HAR faktisk også HD!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JinkJinkSkrevet 08/06-06 20:40 
holistic>
hvis jeg kigger over på min psp må jeg sige at den samler støv, hvorimod min DS bliver brugt hver dag.
Men alligevel har du købt en? Har du også en xbox 360?

Kunne bare godt tænke mig at folk trodsede sony og MS så de kunne lære noget af det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-06 20:51, rettet 08/06-06 20:58 
Hølmkjær>
Med hensyn til HD på Wii, vil mange spil (hvis ikke alle) formentlig benytte sig af 480p, som det er tilfældet på GC.

Så vidt jeg husker så er det kun omkring 60% af GC spillene der har 480p.

Så giv os da HD-spil i Europa, vi HAR faktisk også HD!

Hvis der kommer HD i enkelte Wii spil i USA, så kommer det selvfølgelig også herhjemme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 08/06-06 22:08 
Problemet med højere opløsning på GC og formentlig også på Wii, er at de bruger et dedikeret stykke RAM til deres framebuffer. Hvis der ikke er plads skal scenen renderes i flere omgange, hvilket er temmelig dyrt i rendertid. Så jeg tvivler kraftigt på om vi nogensinde får spil at se der kører over 480p widescreen.
Born to kill space
HolisticHolisticSkrevet 08/06-06 23:51 
Nej 360'eren ejer jeg ikke, og kommer nok heller ikke til det foreløbig, psp'en blev købt da jeg fandt hele scenen med homebrew meget interresant
men hvorfor trodse... hvis jeg til den tid finder at den fedeste maskine rent faktisk viser sig at være ps3'eren frem for Wii vælger jeg den, men jeg venter og ser, og indtil videre er Wii den eneste af de 3 der umiddelbart formår at opfylde mine håb og ønsker til en next-gen maskine, og igen..... Grafik er langt fra alt
mine 2 all-time favorit spil er stadig Zak McKracken og flashback dem finder jeg stadig frem og spiller i ny og næ
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
heheheheSkrevet 02/07-06 22:58 
ved ik om det gør nogen forskel men på wii bruger de jo dvd skiver hvor der er mere plads på end på gamecube skiver kan det ikke hjælpe lidt på den høje opløsning... men ved ik så meget om det (endnu)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/07-06 23:38, rettet 02/07-06 23:39 
Næhhh tværtimod kan man faktisk næsten sige. Jo mere komplekst et spil er, jo sværere er det netop at køre i en høj opløsning. Hardwaren afgør det hele. Så den "lave" opløsning skyldes udelukkende Wii'ens forholdsvis beskedne specs.

Men lave specs. giver mere overskud til reducering af load-tider og gør små pain in the a** blæsere overflødige... så det kunne godt gå hen og blive en lidt lækker sag den Wii.

Men tror nu alligevel ikke, det bliver min guldkalv :)
AV Intelligent Terminal
Zzap!Zzap!Skrevet 03/07-06 00:17, rettet 03/07-06 00:19 
Hvis Nintendo kan holde det "talk of the town" flow kørende de har gang i nu, indtil launch, så tror jeg faktisk at de har meget gode chancer.

DVDer har intet med opløsning at gøre, det er chipsene og RAMen inden i maskinen der bestemmer det.
En analogi kunne være at din evne til at forstille dig ting livagtigt ikke falder hvis du læser en tynd bog i stedet for en tyk.
Den lavere opløsning gør faktisk at Wii ikke behøver at være så kraftig for at nå til samme overordnede grafiske resultat som sine konkurrenter.
Det kan sammenlignes lidt med forskellen mellem en motorcykel og en bil, hvor motorcyklen kan klare sig med en meget mindre motor for at kunne køre den samme afstand på samme tid.

Uanset hvad nogle måtte fortælle dig, så er det bevist i forsøg, at efter et vist punkt begynder vigtigheden af rå opløsning at falde kraftigt. Farvedybde og geometrisk kompleksitet bliver vigtigere derefter.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig