X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 spil, hvor bliver de af?


Svar Sortering
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/06-06 21:57 
Er det bare mig, eller er der ikke utrolig lang tid imellem at der kommer nogen spil til denne platform? Synes sku det er lidt tyndt at skulle vente flere måneder imellem at der noget der bare kunne have en lille smule interesse :-/
Hvor mange spil er kommet ud til den indtil videre, 20, eller noget i den dur? Er godt nok sølle..........
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/06-06 22:36 
55? Lyder af mange, mener ikke jeg har set så mange forskellige spil ude til den. Nogend er kan levere en komplet liste over spil som ER kommet ud til den?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SnoopySnoopySkrevet 06/06-06 23:00 
coolshop.dk har 37 spil til salg.
SephirothSephirothSkrevet 07/06-06 00:08, rettet 07/06-06 00:20 
kobsie>
Syns nu ikke det er så dårligt igen, taget i betrakning af hvor lidt folk viser interesse for konsollen.

Salget går da vist ganske godt, og i øjeblikket er alverdens salgscharts (selvfølgelig ikke Japans og PC-Danmarks) domineret, eller i hvert fald repræsenteret med et flot antal, af 360-titler.

Nye konsoller har altid en sløv periode efter lanceringen, men jeg synes da, at Microsoft har fået klaret godt at få skubbet en del gode titler ud på markedet henover vinteren og foråret. Sommeren er som altid sløv på alle platforme, men du kan da snart se frem til titler som Moto GP, LOTR, Prey og Chromehounds, der alle er relativt højtprofilerede. Herudover vil august skyde julesæsonen i gang.

Tja, jeg synes sgu det går meget godt, selvom jeg må indrømme, at der ikke er meget, der direkte tiltaler undertegnede. Men det må man jo forvente, når man tilhører en minoritet som vi japanofiler jo er ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 07/06-06 00:09, rettet 07/06-06 00:10 
Der er efter vores liste også 37 forskellige udgivne PAL-titler dags dato.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/06-06 00:55 
Vil da også gerne tilmelde mig hylekoret. Udover launch-titlerne er det kun Oblivion og Battlefield, jeg har brugt tid på. I de tilfælde har det så også været 100+ timer med hver.
Men ja, der går for lang tid mellem titlerne.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 07/06-06 01:04 
kobsie>
55 i følge P:R databasen. Syns nu ikke det er så dårligt igen, taget i betrakning af hvor lidt folk viser interesse for konsollen. Det værste er vel egentlig at det kun er PC relaterede spil der udkommer til den...hvilket vil sige mindre interesante titler.

Det er da vist to sandheder med modifikationer. Jeg ser dagligt masser af interesse for maskinen, og jeg ser ikke én pc-relateret titel blandt de mange spil jeg har.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 07/06-06 02:51 
Du fremhæver så også kun fem spil ud af 37, og alle fem er udløbet af et oprindeligt pc-spil. Det vil jeg nu ikke kalder pc-præget :P At du ikke rør racere og sportsspil med en ildtang er underordnet - det er spil, der typisk er profileret højt på konsol, og der er forholdsvis mange udmærkede titler ude, hvad det angår. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/06-06 06:25 
kobsie>
...for de fleste af os herinde ikke rigtig er nogle spil som er tiltalende.

Hvor ved du det fra?

I øvrigt er Tomb Raider er da på ingen måde en titel der "stinker af PC".
HeroldHeroldSkrevet 07/06-06 07:55 
kobsie>
Lad os da endelig rive op i mainstream gruppen,

Jeg troede du havde lært noget fra sidst? ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MajorPMajorPSkrevet 07/06-06 09:25 
Vi behøver kun ét spil: Oblivion! :-D
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
KalicolaKalicolaSkrevet 07/06-06 09:28 
Jeg har været ved at lave en tilsvarende tråd.. Jeg syntes godt nok at det er slattent med udvalget, og meget skuffende... Det eneste jeg rigtigt har spillet er burnout, de andre spil jeg har købt har jeg afleveret tilbage igen... Og hvor er den fede grafik de reklamerer med? Jeg er ikke stødt på det endnu
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 07/06-06 12:06 
Udvalget er vel ok, taget i betragtning hvor længe 360 har været på markedet, og det faktum at sommerhalvåret altid er ret dødt. Det sagt, er der heller ikke andet end Oblivion, der rykker i min båd. Mit indtryk er, at der er mange hæderlige spil men meget få virkelig gode.

Det ser i øvrigt ud til, at Ninty-Nine Nights skuffer. Jeg ved ikke lige hvordan MS vil indtage Japan på den måde. Jeg gik i det mindste ud fra, at de satsede så meget på spillet, at de ikke ville slippe det, før det var triple-A.
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/928270.asp
WehnerWehnerSkrevet 07/06-06 12:27 
jaes>
Mit indtryk er, at der er mange hæderlige spil men meget få virkelig gode.

Sådan er det til alle formater, hvis vi snakker procentvis, så hvis de bare holder statistikken som den er nu, er det fint.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 07/06-06 12:28 
Selvom jeg ikke har spillet så meget det sidste 2 måneder (er pludselig blevet "voksen" og "vigtig" :-p) så er jeg teoretisk set super tilfreds med xbox 360.

Det skyldes selvfølgelig xbox live. Dels fordi de demoer der stilles til rådighed giver mig mulighed for at skimme en masse mere eller mindre interessante spils spillemekanik, uden at behøve at foretage den tidsmæssige investering et køb implicit indebærer. Dels fordi Live Arcade er sådan en god idé mht. at få alt det gode frem i spil.

De 37+ lange, overproducerede og intetsigende produkter man kan samle op i butikker er jeg kun glad for at jeg ikke føler mig fristet af.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 07/06-06 13:39 
Det kan godt være at vi ikke har oplevet en lind strøm af polerede AAA titler eller spil med høj "next-gen-faktor" indtil videre, men det er helt normalt for en ny konsol og på denne tid af året.

Syntes dog at der er ganske fornuftigt hvad vi har set af titler til maskinen indtil videre - specielt når man sammenligner med Xbox og PS2 i samme tidsrum.

Jeg er egentligt ret godt tilfreds... men vil selvfølgeligt altid have mere ;)
SnoopySnoopySkrevet 07/06-06 18:06 
Jeg har da altid forbundet tomb raider med konsoller, men det er bare min mening. I øvrigt et fremragende spil.
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/06-06 20:45 
kobsie>
...Vi er jo ikke ligefrem ved at drukne i Boomtown brugere herinde...

Hvordan kom Boomtown i spil? Jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver.

Og jeg ser dig stadig ikke (be)vise at "for de fleste af os herinde ikke rigtig er nogle spil som er tiltalende."

Tror du ikke det er fordi du har hovedet under vingen (og så i øvrigt ikke kan li' sport og kørespil?
dRxLdRxLSkrevet 07/06-06 20:58, rettet 07/06-06 21:03 
Haha, hvis man ikke kan få ret, kan man jo altid svine folks arbejdsplads til. Især hvis pågældende "plads" har noget med TDC at gøre :-p

Den større danske virksomhed som jeg for nyligt har ladet mig opsluge af har forresten også lige gjort sig meget uheldigt bemærket i offentligheden, men det har jo ikke noget med det (gode) arbejde jeg laver at gøre. Ligesom Herold og King C. så vidt jeg ved ikke arbejder i den afdeling af TDC hvor man systematisk planlægger hvordan man bedst muligt udnytter sit monopol til både at anal-misbruge sine kunder og holde IT-udvikling i Danmark stangen...

De-fakto monopolet længe leve!

:-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/06-06 21:23 
dRxL>
Ligesom Herold og King C. så vidt jeg ved ikke arbejder i den afdeling af TDC hvor man systematisk planlægger hvordan man bedst muligt udnytter sit monopol til både at anal-misbruge sine kunder og holde IT-udvikling i Danmark stangen...


Jo, jo... det er jo det der får os ud af sengen om morgenen :D
HeroldHeroldSkrevet 07/06-06 22:36 
kobsie>
Hvad skulle jeg have lært?. Jeg har forresten ikke hørt noget omkring børnesikringen til wii siden "den tråd". Jeg glæder mig ligefrem til at se Nintendo spilde penge på de hellige 5% af kunderne..det var 5% ikke? :).

Du kan jo starte med at regne ud hvor mange enheder 5% af 20 millioner solgte er... ;)

Genvej: 1 million. Jeg tror ikke Nintendo ville sige nej til 1 million solgte maskiner for en feature, der reelt kræver udviklingen af et simpelt system. Hvis vi så er gavmilde og siger 3 solgte spil pr konsol - så vi oppe på 3 millioner stykker software ved siden af. Og PR-værdien kan du næsten ikke betale dig til. ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WikzoWikzoSkrevet 07/06-06 23:02 
Helt enig. Synes ikke at have set særlig mange, efter min mening, gode og must-have spil siden launch (der så jeg faktisk heller ingen, jeg bare måtte have).

Derfor glæder jeg mig til Wii, fordi Nintendo har udtalt, at det ikke blot er nok med at levere ét spil og så bare slut.
PapandPapandSkrevet 07/06-06 23:44 
Udtaler alle ikke det, inden de sender en ny konsol på markedet? :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 07/06-06 23:51 
Og siger det gang på gang hver gang de skal sende en ny konsol på markedet ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/06-06 23:53 
WOW - det er alligevel optimistisk.

At kritiserer Xbox 360 for et dårligt line-up, som efter min bedste overbevisning er historisk på linie med andre launches, og så sætte sin lid til Nintendo???

Nintendo der er notorisk dårlige til at få udgivet spil, og som i lange tider nærmest har ignoreret Europa.


Ang. 360 så er der heller ikke mange titler der frister mig.
Men som jeg husker PS2, så gik der næsten et år, før den for alvor slog igennem.

Jeg forstår heller ikke helt hvordan 360 spillene ikke er "next-gen" nok?
Mange af dem har da indiskutabelt bedre grafik end noget andet man kan finde på en konsol. Hvordan kan det være for lidt?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 08/06-06 05:52 
Jeg syntes ikke det er helt fair at kalde Tomb Raider for et PC spil.

For det første er min personlige præference, at det skal spilles på konsol. For det andet, så udkom det første på konsol og pc samtidig.
» a winner is you «
WikzoWikzoSkrevet 08/06-06 08:25 
SeventhSun>
WOW - det er alligevel optimistisk.

At kritiserer Xbox 360 for et dårligt line-up, som efter min bedste overbevisning er historisk på linie med andre launches, og så sætte sin lid til Nintendo???

Nintendo der er notorisk dårlige til at få udgivet spil, og som i lange tider nærmest har ignoreret Europa.

Hvis det var til mig, så vil jeg bare lige sige, at der i slutningen af 2005 sad jeg og tænkte, om jeg skulle købe en 360. Valget var meget tæt på, men så overvejede jeg prisen og spillene. De eneste, der faldt mig lidt interessante, var Kameo, Call of Duty 2 og Ghost Recon. Udover den første titel findes de alle på PC, og har hørt, at Kameo er ret skuffende.

Derimod er der en del gode titler, som jeg pt. ser frem til på Wii =)
WehnerWehnerSkrevet 08/06-06 08:57 
kobsie>
Hentydede sådan set bare til at spilbasen nok mere er henvendt til de gamere inde på Boomtown, end her. Kig da på indlæggene i denne tråd, og så vil du hurtigt kunne se at hovedparten ikke mener at der er "noget for dem". Er det ikke bevis nok? :).

Nu har folk på internet-fora jo en udpræget tendens til at brokke sig i stedet for at rose. Selv synes jeg at DoA4, GRAW og Oblivion for alvor har leveret varen både grafisk og gameplaymæssigt. Tre stortitler i konsollen første seks måneder, mener jeg, er forrygende.

Andre vil måske fremhæve Condemned og/eller PGR3 i stedet og andre igen, har ikke rigtig fundet noget, der tiltaler dem. Sådan er det jo, men det har ikke noget med Boomtown at gøre.

I øvrigt vil jeg helt fredeligt og uden fed moderatorskrift (endnu) opfordre kobsie og Herold til at lade deres gamle diskussion ligge, eller i hvert fald benytte den korrekte tråd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 08/06-06 09:16 
DoA4? Gameplaymæssigt? WTF?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 08/06-06 09:28 
Jaja, jeg skal nok stoppe nu. Det er alligevel som at tale til en dør, og så kan jeg lige så godt tage ind og passe monopolet. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 08/06-06 09:36 
dRxL>
DoA4? Gameplaymæssigt? WTF?

Skal med det samme sige, at jeg er casual figter-spiller, men at jeg ikke har moret mig så meget med en fighter siden SC2.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 08/06-06 09:39, rettet 08/06-06 09:40 
Du behøver sandelig ikke undskylde. Jeg troede bare at alle, som jeg, havde det indtryk at DoA4 var et replika af DoA3, grafisk såvel som gameplaymæssigt. Derfor undrede det mig at du fremhævede det som noget positivt for xbox360, da det i mine øjne ikke adskiller sig fra noget fra den tidligere xbox. Det var bare det ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 08/06-06 09:45 
Jeg har ikke spillet de første spil i serien, så jeg vurderer det isoleret set.

Kan dog se så meget, at det grafisk er ligaer forbi DoA3. Gameplaymæssigt kunne jeg godt forestille mig, at det var noget af det samme.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/06-06 11:23 
Jeg har nu også hygget mig meget godt med DOA4
jaesjaesSkrevet 08/06-06 11:56 
Wehner>
Sådan er det til alle formater

Det er rigtigt, jeg synes bare, statistikken er lidt dårligere for X360 end de andre stationære konsoller på markedet på nuværende tidspunkt. Det hænger naturligvis hovedsagelig sammen med den nævnte årsag, at konsollen stadig er en bette baby, og kun har oplevet en enkelt julehandel. Der udkommer en del lækkert til efteråret og frem til jul, så jeg er ikke i tvivl om, at det bliver væsentlig bedre på spilfronten.
WehnerWehnerSkrevet 08/06-06 12:15 
Nu er 'virkelig gode spil' jo en subjektiv størrelse, men hvis vi for sjov antager at en Xbox 360 har 3 ud af 37 titler, der kan betegnes som virkelig gode, så er det 8%. Umiddelbart et højt tal hvis du spørger mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 08/06-06 12:24 
Ja, hvis man synes, der er tre titler, der kan betegnes som fantastiske ;P
WehnerWehnerSkrevet 08/06-06 12:41 
Eller "virkelig gode" som du selv skrev :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 08/06-06 13:05 
Vi kan også bare kalde det "topspil", eller "games that make us go :o :o :o", hvis det er mindre abstrakt ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/06-06 13:14 
"Problemet" i denne forbindelse er vel "kun" at en del af top titlerne på 360'eren også er kommet til PC. Men hvis man nu ikke har et top-tunet PC, så er Oblivion og GRAW efter min mening top titler til 360'eren.
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/06-06 13:18 
kobsie>

Hentydede sådan set bare til at spilbasen nok mere er henvendt til de gamere inde på Boomtown, end her.
¨

Boomtown er sjovt nok et meget PC-orienteret site. Flertallet er ikke til at hive tæt på en konsol. Hvis det til tider lyder mere "konsol-agtigt" er det nok fordi redaktører og skribenter prøver at råbe meget højt om konsollernes velsignelser.
jaesjaesSkrevet 08/06-06 13:23, rettet 08/06-06 13:24 
Jeg ved ikke, hvem du taler til, eller hvorfor vi stadig diskuterer dette :P Men jeg er enig i, at Oblivion og GRAW er toptitler, og jeg sammenligner ikke med pc her. Andre spil end disse to, mener jeg ikke kan kaldes topspil, men det er så min personlige holdning, og jeg har naturligvis ikke spillet alle 37 spil.

Now get off my back, both of you ;) Mine kommentarer har været meget neutrale, og endda også i forsvar for spiludvalget, men man skulle tro jeg havde bashet 360, så meget som I flueknepper ;)

EDIT: @King Chaos' forrige indlæg.
HeroldHeroldSkrevet 08/06-06 13:28 
King Chaos>
Boomtown er sjovt nok et meget PC-orienteret site. Flertallet er ikke til at hive tæt på en konsol. Hvis det til tider lyder mere "konsol-agtigt" er det nok fordi redaktører og skribenter prøver at råbe meget højt om konsollernes velsignelser.

Og sjovt nok ser vi adskillige indlæg, der handler om Xbox 360 i foraet :) og det er ikke om de 5-6 titler, der også fås på pc - dem spiller de jo dér. Det handler primært om de spil, der er fedest at spille på konsol.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 08/06-06 14:20, rettet 08/06-06 14:55 
Rites>
For det første er min personlige præference, at det skal spilles på konsol. For det andet, så udkom det første på konsol og pc samtidig.

Ikke nok med det, så var det oprindeligt kun under udvikling til Saturn. Så det er vel lige så meget en konsol, som en PC titel.

Beano>
Syntes dog at der er ganske fornuftigt hvad vi har set af titler til maskinen indtil videre - specielt når man sammenligner med Xbox og PS2 i samme tidsrum.

Jeg har det på samme måde. Kan ikke se, at 360'eren klarer sig dårligere end sidste generations platforme mht spiludvalg. Sikkert nok noget bedre end PS2 efter et halvt års tid...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/06-06 18:32 
Det skal du også bare ;)

Jannik: Det var ikke specielt til dig. Det var bare "ud i luften"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig