X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Independent Games-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 06/06-06 21:48 
For at give en chance til de små og kreative spiludviklere, åbner jeg hermed muligheden at udveksle tips, know-how og nye opdagelser indenfor genren af independent games eller 'indie-spil'.

Er der nogen der finder små, sjove og fede sharewarespil på nettet, som kræver lidt ekstra opmærksomhed, så kan man bruge den tråd til at skilte det.

Idéen kommer mest efter jeg spill... Se hele indlægget
The medium is the message.
251 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 09/01-10 13:10, rettet 09/01-10 13:16 
Indie Games' "10 Indie Games To Watch Out For In 2010":

http://www.indiegames.com/blog/2009/12/10_indie_games_to_watch_out_fo.html

Tyder på at blive et godt indie-år.

I forbindelse med ovenstående indlæg, så kan Enviro-Bear 2000 anbefales. Jeg spillede det tidligere på året, og det er god humor. Man spiller en bjørn, som samler vinterforråd i sin bil. Jo mere man samler, jo mere crap fyldes kabinen op med. Det prøver man så febrilsk at spise løs af, inden man drukner i bier og grankogler (ubrugelige ting finder nogle gange vej ind i bilen).
http://www.indiegames.com/blog/2009/04/freeware_game_pick_envirobear.html

Er siden blevet konverteret til iPhone.

EDIT: Justering af gameplay-beskrivelsen.
SumezSumezSkrevet 09/01-10 21:26 
Canabalt er fantastisk!
http://adamatomic.com/canabalt/

(flashspil, der loader med det samme, og spilles med én knap i korte sessioner, så tag lige et par minutter til at se det)

Desværre kan min computer åbenbart ikke køre en flash applikation uden at fryse i omkring et sekund en gang imellem, så det er svært for mig at komme særlig langt. :\

Independent Games-tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 09/01-10 21:42 
Jeg har samme problem...gad vide om det er bevidste slowdowns?
Superfedt spil };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 09/01-10 21:48 
Det fås også på iPhone/iPod Touch, og er AWEsome!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 09/01-10 21:56 
Til gengæld synes jeg Enviro Bear er forfærdeligt dårligt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/01-10 22:12 
Jeg er tidligere støt på Canabalt, og kan kun erklære mig enig . En gut i Michael Jacksons Beat It-kostume, der flygter over hus tage, til et hektisk stykke musik, er godt spil-design.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 09/01-10 22:54 
Jeg har kigget lidt mere rundt på den sides liste over topspil 2009, og er yderligere stødt på denne lille perle, som jeg ikke er sikker på hvad hedder:
Independent Games-tråden
http://www.famitsu.com/freegame/act/0005.html

Et hyggeligt lille platformspil, der går ud på at finde alle 40 skatte i en underjordisk hule ud fra en række visuelle hints.
Hulen er opdelt i farvekodede niveauer, og selvom man skal backtracke lidt for at kunne nå skatte bag døre, der først åbnes når man får visse skatte senere i spillet, tager man ét niveau ad gangen, og hver af dem byder på nye idéer og måder at spille spillet. Et herligt eksempel på kreativt spildesign bag et simpelt koncept.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 10/01-10 02:32, rettet 10/01-10 02:52 
Sumez>
Til gengæld synes jeg Enviro Bear er forfærdeligt dårligt :)

Det er du selvfølgelig velkommen til, men vær lige opmærksom på, at det sådan set SKAL være dårligt - det er en slags B-spil :)

EDIT: Eller rettere, det er vel en blanding af et par interessante spilmekanikker og B-spil.
SumezSumezSkrevet 10/01-10 12:55, rettet 10/01-10 12:55 
Det er jeg klar over, men spillet lader til at gå ud på at blive irriteret over at noget sidder uforklarligt fast, eller der er en grævling løs i bilen, hvorefter det begynder at sne.
Det er ca. sådan det udviklede sig alle fire gange jeg forsøgte det. De bevidste begrænsninger, der stort set definerer spillet virker i mine øjne mere som frustrationsmomenter, end den morskab, alle artiklerne om spillet omtaler, eller som fremgår af den eller sjove video, der præsenterer spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/02-10 12:40, rettet 15/02-10 12:40 
Jeg holder meget øje med Duality ZF, indie spil på vej til Xbox Live, en horisontal bullethell-shooter fra folkene bag Decimation X, en fremragende Space Invaders-klon.
http://xona.com/dualityzf/screenshots.html


Og så håber jeg godt nok at Indie Games snart bliver tilgængeligt for danskere på Xbox Live -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/03-10 17:23 


Limbo rocks!
SumezSumezSkrevet 12/03-10 17:50, rettet 12/03-10 17:51 
Jamen er der overhovet nogen der har SET selve spillet endnu? :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/05-10 13:09, rettet 26/05-10 13:10 
Det er vist ikke nævnt, så: Jonathan Blow (Braid) har annonceret sit næste spil, The Witness.

Det bliver et 'exploration-puzzle game' (Jonathan Blows beskrivelse), som foregår på en mystisk ø. Måske en slags Myst med realtime-grafik, vi må se :)

Der er work-in-process-screenshots m.m. her:
http://the-witness.net/news/

EDIT: Det er bekræftet, at det bliver i 1. person, derfor Myst-sammenligningen.
jaesjaesSkrevet 27/05-10 13:40, rettet 27/05-10 13:41 
Sleep is Death lyder ret unikt. Det er en slags adventurespil for to personer udviklet af Jason Rohrer, som mest er kendt for "kunstspil" som The Passage.

Den ene spiller designer/bygger dele af spillet/historien inden spillet går i gang (der medfølger en editor) - man kan enten lave sin egen grafik og lyd eller downloade andre folks pakker.

Når spillet så starter foregår det som et turbaseret spil, hvor "spiller 1" styrer en spilfigur og interagerer med spilverdenen, karakterer osv. ved at skrive dialog og kommandoer. "Spiller 2" skal så respondere og semi-improvisere historien. Hver tur er tænkt som 30 sekunder, men tidsspændet kan ændres. Når historien er færdig gemmes den som et slideshow. Det har fået meget positive anmeldelser og previews.

Der er allerede nogen som har lavet en udgave af Monster Hunter :)

Independent Games-tråden

Bestem selv prisen (minimum er $1.75)
SumezSumezSkrevet 27/05-10 13:44 
Sejt, det minder faktisk utroligt meget om et spilkoncept jeg udtænkte som meget lille unge, og drømte om at få lov til at prøve engang. Jeg droppede idéen da jeg blev gammel nok til selv at kunne lave spil, da jeg var rimelig overbevist om at det aldrig ville fungere i praksis :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/07-10 10:23 
Lyder ret spændende....

Sleep is Death
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 08/07-10 10:43 
Kig to indlæg over dit eget? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 08/09-10 11:27 
En kommende Metroid-klon til pc.

Minitroid
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 08/09-10 11:56 
Fed musik :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/09-10 10:15 
Ok, det er måske mere et gratis flash-baseret spil, end et normalt indie-spil, men det er et virkelig sjovt påfund og en god måde at bruge musens clickwheel til at løse opgaven.

Prøv det...

http://www.recordtripping.com/
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/09-10 10:19 
Fandeme et fedt koncept til et spil! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 15/09-10 14:05, rettet 15/09-10 14:08 
Det er ikke kun konsollerne, der får de skøre japanske spil... EasyGameStation har simpelthen taget et af de mest kendte elementer fra RPG'er og lavet et helt spil ud af det: Item Shoppen :)

I Recettear: An Item Shop's Tale bestyrer man en Item Shop. Men det er kun halvdelen af spillet, en vigtig måde at skaffe ting til butikken på er nemlig ved at dungeon crawle, nakke monstre og tage deres udstyr for at sælge det i butikken.

Jeg er ikke så vild med portrætterne, men resten af grafikken lader til at være ganske charmerende, lidt Animal Crossing-agtig. Det kan ifølge det officielle site købes på Steam, Impulse og GamersGate.

Det officielle site med mere info og links til anmeldelser:
http://www.carpefulgur.com/recettear/
HeroldHeroldSkrevet 15/09-10 14:23 
Der er en demo på Steam også.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 15/09-10 14:32 
Der er også en på spillets site, hvis man ikke gider Steam.
jaesjaesSkrevet 20/12-10 15:26, rettet 20/12-10 15:37 
Et par hurtige anbefalinger (har prøvet et par af de spil som Gamasutra kårede til årets bedst indie-spil: http://playright.dk/forumemne.php?id=32687#486400).

Shoot First:
http://db.tigsource.com/games/shoot-first
Nærmest Gauntlet med skydevåben. Ret gennemført. Kan spilles med alt fra tastatur til joystick/joypad og tastatur+mus (frit sigte med musen). Der er også 2-spiller co-op.

Hydorah:
http://db.tigsource.com/games/hydorah
Ligeså gennemført horisontal shoot 'em up. Kan spilles både med tastatur og joypad m.m. Lækker grafik.

EDIT: Begge spil er gratis.
EDIT 2: Oog begge spil er til pc :)
HeroldHeroldSkrevet 20/03-11 12:27 
For fanden, hvor jeg glæder mig til Fez!

Lidt af starten
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 20/03-11 15:50 
Gør jeg også :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/05-11 18:59, rettet 30/06-11 13:23 
Hvis man som mig ikke tør spille Diablo mere end 5 minutter ad gangen pga. frygten for komme til at lide af kronisk apati, men ej heller gider få bollerne sømpisket af roquelikes, er der umiddelbart noget interessant på vej i form af dungeon crawleren, Dungeons of Dredmor.

Udviklerne har kraftig inspiration i roguelike-genren, men undlader genre-konventioner som at dødsfald betyder at man skal starte helt forfra (kan vælges hvis man ikke ønsker (flere) børn), ingen/grim grafik, tastatur-baseret interface.

Så det skal umiddelbart ses som en roguelike med forbedret interface og ganske lækker grafik, hvor spillet stadig er udfordrende og relativt komplekst. Også fedt at de indbygger omfattende mod-support (tilsyneladende er der ikke følgesvende i spillet, men der skal nok være nogen som mod'er det ind).

Nyeste gameplay-film:
http://www.youtube.com/watch?v=yNHzcmWKQYc

EDIT: Til Diablo-genrens forvar, så gælder min kritik primært Diablo 1 - går ud fra at følgesvende, som fx i 2'eren, kan gøre disse spil mere interessante (DoD ser ud til at kompensere lidt for den "mangel", ved at man kan opsætte fælder).
EDIT 2: Har siden læst, at der kommer "monster summoning" i spillet. Og en edit til den anden edit :/
SumezSumezSkrevet 26/05-11 19:55 
Jeg forstår slet ikke problemet med Diablo :)
Den ene store forbedring i 2'eren er at man nu kan løbe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/05-11 20:31, rettet 26/05-11 21:11 
Kampsystemet i Diablo, hvor man blot klikker på en fjende, kombineret med at man kæmper alene*, er alt for lidt taktisk til min smag. Man kan lige overveje om man skal starte med den ene eller anden fjende (eller måske forsøge at flygte - kan man overhovedet flygte med succes i Diablo?).

Party-baserede peg-og-klik-kampe, i realtid eller ej, vil altid give mange flere taktiske muligheder. Følgesvende ligger så lidt midt imellem de to systemer, og kan være ganske sjovt hvis AI'en er god. Action-baserede kampe kan jeg også godt lide, for lige at sætte tingene i perspektiv. Det er kun systemet i Diablo og lignende spil, jeg synes er intetsigende og uden udfordring :)

* Systemet får selvfølgelig meget mere pondus i multiplayer.
SumezSumezSkrevet 26/05-11 22:05 
Du har tydeligvis ikke spillet særlig meget Diablo :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 27/05-11 00:56 
Spillede en pæn slat af det i sin tid, og oplevede aldrig noget særlig taktisk ved kampsystemet. Men du kunne jo fortælle, hvad du mener, jeg ikke har oplevet i spillet, i stedet for at komme med et ikke-argument ;)
SumezSumezSkrevet 27/05-11 08:11, rettet 27/05-11 08:13 
Hvis du synes at spillet er "uden udfordring", vil jeg i hvert fald påstå at din hukommelse svigter. :)
Man dør rigtig meget i Diablo, hvis man ikke spiller meget forsigtigt. Akkurat som de fleste andre roguelike-inspirerede hack'n'slash-spil.

Kan kun anbefale 2'eren på det stærkeste, et af mine yndlingsspil gennem tiderne - og selvfølgelig skal Diablo (1'eren eller 2'eren) allerhelst spilles sammen med en gruppe venner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-11 08:57, rettet 27/05-11 09:05 
Jeg vil gerne tilslutte mig jaes' opfattelse af Diablo 2. Jeg synes også det var en Kenneth for simpelt.

EDIT: Hov! Snakker kun kampsystemet her :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/05-11 09:01, rettet 27/05-11 09:01 
Det må i hvert fald siges at være en smagssag, for det jeg synes er Diablo-spillenes styrke er netop at det er enormt simple spil med virkelig meget dybde. Den slags spil man altid lige kan sætte sig ned og hygge sig med, uden at skulle sætte sig ind i alt muligt.
Hvad for nogle roguelikes/"roguelikelike" spil kender I, der IKKE er simple på den måde?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-11 09:04 
Diablo 2 er noget af det eneste jeg har spillet i længere tid på PC. Jeg har intet andet at sammenligne det med :)
Det var bare mit input til spillets kampsystem. Men jeg kan godt se at der er masser af dybde andre steder i spillet, som f.eks. fremstilling af items som jeg husker som ganske omfattende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 27/05-11 21:14, rettet 29/05-11 19:46 
Sumez>
Hvis du synes at spillet er "uden udfordring", vil jeg i hvert fald påstå at din hukommelse svigter. :)
Man dør rigtig meget i Diablo, hvis man ikke spiller meget forsigtigt. Akkurat som de fleste andre roguelike-inspirerede hack'n'slash-spil.

Det skrev jeg heller ikke, jeg skrev at *kampsystemet* er uden udfordring. Specielt i forhold til de taktiske elementer, som var det vi diskuterede.

Så jeg taler ikke sværhedsgrad, våben, skills, genstande og alle de andre elementer som har *indflydelse* på kampenes udfald, men som ikke har noget med selve kampsystemet at gøre - peg, klik, vent på udfald, kombineret med at man kun er én figur i kampene, synes jeg er kedeligt og ikke taktisk nok.

Kan kun anbefale 2'eren på det stærkeste, et af mine yndlingsspil gennem tiderne - og selvfølgelig skal Diablo (1'eren eller 2'eren) allerhelst spilles sammen med en gruppe venner.

Springer det nok over og køber muligvis 3'eren. Eller Torchlight 2, da verdenen skulle blive ret interaktiv (eller dynamisk, kan ikke helt huske detaljerne). Kommer dog an på hvor generisk verdenen er i de to spil - noget andet jeg ikke kan lide ved mange roguelikes er nemlig princippet med 100% tilfældigt generede verdener. Håndlavet ftw! :)

Hvad for nogle roguelikes/"roguelikelike" spil kender I, der IKKE er simple på den måde?

Har spillet lidt Nethack, men har ellers ikke den store erfaring med hverken traditionelle roguelikes eller likeroguelikes. Men generelt er kampsystemet simpelt i stort set alle roguelikes (baseret på research). AI-følgesvende eller "monster summoning" er normalt det tætteste man kommer på noget mere avanceret. Som sagt kan det også være helt fint. Dungeons of Dredmor får i øvrigt monster summoning, har jeg siden læst.

Konsolkongen>
Jeg vil gerne tilslutte mig jaes' opfattelse af Diablo 2. Jeg synes også det var en Kenneth for simpelt.

EDIT: Hov! Snakker kun kampsystemet her :)

Det var faktisk 1'eren jeg snakkede om :)

EDIT: Har justeret det med verdenen i Torchlight 2.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-11 21:30 
jaes>
Konsolkongen>
Jeg vil gerne tilslutte mig jaes' opfattelse af Diablo 2. Jeg synes også det var en Kenneth for simpelt.

EDIT: Hov! Snakker kun kampsystemet her :)

Det var faktisk 1'eren jeg snakkede om :)

Argh for fanden, det var så mega tidligt i morges. Nå, men jeg står naturligvis ved det hvad toeren angår :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/05-11 11:38 
jaes>
Så jeg taler ikke sværhedsgrad, våben, skills, genstande og alle de andre elementer som har *indflydelse* på kampenes udfald, men som ikke har noget med selve kampsystemet at gøre - peg, klik, vent på udfald, kombineret med at man kun er én figur i kampene, synes jeg er kedeligt og ikke taktisk nok.

Igen - er det ikke hele idéen i en roguelike? Nu ved jeg godt at Diablo ikke er en roguelike som sådan, men det er tydeligvis i famlie med dem, og som jeg nævnte før er det jo netop simpliciteten i spillet der tiltaler mig.
Og nu ER det jo heller ikke bare "klik på fjenderne til de dør" - sådan tænker jeg også tit på spillet, når det er længe siden jeg har spillet det, men der er ret meget mere i det når man først sidder med det. Man skal tit tænke over hvordan man griber situationen an afhængigt af hvilke fjender man står overfor.
Måske har jeg misforstået det der Dungeons of Etellerandet spil, men det ser da ikke ligefrem mere taktisk ud i mine øjne? :)

jaes>
Springer det nok over og køber muligvis 3'eren. Eller Torchlight 2, da verdenen skulle blive ret interaktiv (eller dynamisk, kan ikke helt huske detaljerne). Kommer dog an på hvor generisk verdenen er i de to spil - noget andet jeg ikke kan lide ved mange roguelikes er nemlig princippet med 100% tilfældigt generede verdener. Håndlavet ftw! :)

Bare du ikke bedømmer Diablo-serien på 3'eren - alt hvad jeg har set indtil videre tyder kun på at det intet har af hvad der hidtil har gjort serien til enestående spil, IMO. Det ligner mere end Diablo-klon end Diablo. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/05-11 12:15 
Kan du uddybe det sidste omkring Diablo 3?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/05-11 12:21 
Denne video taler vist for sig selv.
http://www.youtube.com/watch?v=WByqPqwBrzs
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/05-11 12:41, rettet 28/05-11 12:42 
Sumez>
Igen - er det ikke hele idéen i en roguelike? Nu ved jeg godt at Diablo ikke er en roguelike som sådan, men det er tydeligvis i famlie med dem, og som jeg nævnte før er det jo netop simpliciteten i spillet der tiltaler mig.

Først, min sammenligning med Diablo og traditionelle roguelikes var ikke den bedste, i og med kampsystemerne, som vi er enige om, har en del til fælles - min forklaring er nogle dage med feber ;)

Det sagt, så er det ikke rigtigt, at idéen med traditionelle rougelikes er simplicitet. Kampsystemet er som sagt normalt enten simpelt eller relativt simpelt, men bortset fra det, er det netop det komplekse ved roguelikes, som tiltaler mange. Samt at dødsfald er permanente (man kan ikke reloade når man dør), høj sværhedsgrad og tilfældigt genererede dungeons.

Og nu ER det jo heller ikke bare "klik på fjenderne til de dør" - sådan tænker jeg også tit på spillet, når det er længe siden jeg har spillet det, men der er ret meget mere i det når man først sidder med det. Man skal tit tænke over hvordan man griber situationen an afhængigt af hvilke fjender man står overfor.

Der er jeg så uenig. Jeg har allerede nævnt, at man skal vælge mellem de forskellige fjender (og evt. flugt), men derudover er der IMO ikke meget andet til det. Valg af våben, skills m.m. tæller jo ikke denne sammenhæng.

Måske har jeg misforstået det der Dungeons of Etellerandet spil, men det ser da ikke ligefrem mere taktisk ud i mine øjne? :)

Ja, det er da godt du kan disse spillet, ved at lade som om du ikke kender navnet, det gør åbenbart ondt, når folk kritiserer din kære Diablo ;)

Nu ved jeg ikke, om du kun bedømmer ud fra traileren, men ud fra de features, der er nævnt, synes jeg der er potentiale for ret taktiske kampe, via brug af fælder og monster summoning.

Bare du ikke bedømmer Diablo-serien på 3'eren

Måske vi lige skulle lade spillet udkomme, før vi vurderer 2 vs 3 :)
HeroldHeroldSkrevet 28/05-11 12:58 
Sumez>
Denne video taler vist for sig selv.
http://www.youtube.com/watch?v=WByqPqwBrzs


Jeg er stadig ikke med. Altså, traileren er fesen, men gameplayet ligner sig selv. Jeg har ikke tjek på hvor meget de har ændret, men click'n'slash med hoarder-effekten i fokus burde være svær at fucke up for Blizzard.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/05-11 23:57 
jaes>
Ja, det er da godt du kan disse spillet, ved at lade som om du ikke kender navnet, det gør åbenbart ondt, når folk kritiserer din kære Diablo ;)

Jeg disser absolut ikke spillet - det hed bare et eller andet underligt navn med D, som jeg ikke lige kunne huske. Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor jeg burde disse det, da jeg holder meget af denne type spil. Det jeg bare ikke forstår hvorfor det skal fremstilles som et bedre alternativ til Diablo's "kedelige" gameplay, når det i mine øjne ser præcis ligeså "kedeligt" ud. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/05-11 00:00 
Herold>
Jeg er stadig ikke med. Altså, traileren er fesen, men gameplayet ligner sig selv. Jeg har ikke tjek på hvor meget de har ændret, men click'n'slash med hoarder-effekten i fokus burde være svær at fucke up for Blizzard.

Ja, men en af de vigtigste ting der løfter Diablo op over de tusind andre "click'n'slash" spil der fungerer på samme måde er efter min mening det flotte, gennemførte univers med den virkelig tykke dystre stemning, som at dømme ud fra den trailer er løbet ad fløjtens til i 3'eren.
Jeg håber selvfølgelig at spillet kan modbevise min antagelse når det udkommer, jeg tør bare ikke forvente noget af det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 29/05-11 20:01 
Sumez>
Jeg disser absolut ikke spillet - det hed bare et eller andet underligt navn med D, som jeg ikke lige kunne huske. Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor jeg burde disse det, da jeg holder meget af denne type spil.

Fair nok. Når man kan finde navnet ved at kigge få indlæg tilbage i tråden, virkede det bare lidt disse-agtigt :)

Det jeg bare ikke forstår hvorfor det skal fremstilles som et bedre alternativ til Diablo's "kedelige" gameplay, når det i mine øjne ser præcis ligeså "kedeligt" ud. :)

Som allerede forklaret var sammenligningen ikke optimal. Men, som sagt, synes jeg personligt, at fælder og monster summoning har potentiale til at give det simple kampsystem et ekstra taktisk lag. Prøv fx at se den der mur, spilleren er i gang med at bygge op. Hvis AI'en hos éns monstre som minimum er fornuftig, og fælderne er tilstrækkeligt gode, kan man i teorien fysisk ændre kampområderne totalt, lokke fjender i bagholdsangreb og andre sjov ting. Det kan vel give kampene et nærmest puzzle-agtigt element.

Udover disse elementer, skulle spillet gerne blive en del dybere end Diablo, men så er vi ovre i ting, der kun delvis har noget med kampene at gøre.
SumezSumezSkrevet 30/05-11 08:08 
Jeg tror stadig ikke på den. :)

Fælder, mure, summons, osv. er også muligt i Diablo 2, og det gør stadig ikke spillet mere puzzle-agtigt, da meget af fremgangsmåden altid ender med at blive gentagelser af samme teknik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/05-11 21:03, rettet 30/05-11 22:12 
Fint, fint, vi kan jo ikke allesammen være interesserede i de samme spil :)

Men fordi det ikke virker i D2, kan det jo godt virke i andre spil... Det lyder mere som dårligt design og/eller, at spillet ikke er ordentligt balanceret.

EDIT: Ups, du skrev vist ikke, at du ikke er interesseret i spillet.
ChronoChronoSkrevet 30/05-11 21:29 
Jeg har lige købt Frozen Synapse på Steam. Hvis I kunne lide planlægningsdelen i de første Rainbow Six-spil, så burde I gøre det samme. Spillet er en blanding af det, og så play-by-mail chess. Se også nogle af de reviews de har på deres site - spillet har fået ret god omtale.

Frozen Synapse
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 30/05-11 21:29 
Jamen jeg har jo ikke sagt det ikke virker i D2. :)
Jeg synes D2 er et fantastisk spil, og det mest interessante ved det her Dungeons of Halløj spil synes jeg da netop er at det minder rigtig meget om D2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
251 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig