X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Medvirkende til spilkonkurrence


Svar
RJKRJKSkrevet 04/06-06 17:22 
I forbindelse med Danmarks Radios spilkonkurrence har nogle stykker af os overvejet at deltage med et bidrag. Hvis og såfremt andre P:R-brugere kunne have lyst til at medvirke heri, så kunne vi formentligt lave et større og bedre spil, der så kunne være et decideret Play:Right-bidrag.

Så hvis du har lyst og mod på at være med, så skriv her i tråden eller send en besked til undertegnede. Der er ikke tale om et enormt projekt, men mere noget vi laver for sjov for at være med, så man behøves altså ikke være Miyamoto eller Molyneux for at kunne bidrage.

Vi har udtænkt et grundlæggende koncept, som vi vil gå ud fra. De nærmere detaljer afsløres ikke her, men vi kan sige at der _ikke_ er tale om et actionspil. Som vi umiddelbart vurderer det, kan vi bruge folk med kvalifikationer indenfor følgende områder:

1. Generelt grafisk design og grafisk interface-opbygning.

2. (Hånd)tegning i tegneseriestil.

3. Animation af samme (Flash).

4. Programmering (Flash/ActionScript).

5. Tekstforfatning, primært humoristisk dialog.

6. Lydeffekter, måske begrænset musik.

7. Generel politisk indsigt, primært danske forhold.

8. Testere der kan give konstruktiv kritik - når det engang kommer så langt...

Reglerne for konkurrencen
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/06-06 17:28 
En skam at I har valgt flash. Ellers ville jeg have været interesseret i at hjælpe med at skrive en engine.

Er flash jeres endelige valg?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/06-06 17:31 
RJK>
7. Generel politisk indsigt, primært danske forhold.

Jeg synes måske det ville være på sin plads, at nævne blot en smule om konceptet. Bliver det et spark i ansigtet på alt til højre for midten, eller hvad er det man melder sig til? :)
RJKRJKSkrevet 04/06-06 18:13 
dRxL>
Er flash jeres endelige valg?

Umiddelbart virker det som den nemmeste måde at gøre det på, men det kan jo være der melder sig nogle grafikere og animatorer som vil gøre det på en anden måde, end vi havde tænkt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 04/06-06 18:18 
kidcaffeine>
Jeg synes måske det ville være på sin plads, at nævne blot en smule om konceptet.

Vi vil jo ikke have, at andre deltagere hugger idéen ;)

Tanken er at det vil have en grundlæggende samfundskritisk holdning, hvis det er dét du spørger om, ja, med et glimt i øjet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/06-06 18:18 
Så længe I ikke har brug for at animere med vektorer og udelukkende bruger animations-celler, så vil jeg mene at jeg kan lave en ret god engine i w3DOM+javascript.

Men vinderen bliver nok snarere nogen der bruger en java applet ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/06-06 18:59 
Hvor stor indflydelse vil man så kunne have på denne samfundskritiske indgangsvinkel, hvis vi nu eksempelvis snakker tekstforfatning?
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 04/06-06 19:24 
RJK>
7. Generel politisk indsigt, primært danske forhold.

8. Testere der kan give konstruktiv kritik - når det engang kommer så langt...

Jeg tror, jeg kan bidrage med ovennævnte i en vis udstrækning.
Sender dig lige en besked.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
PalsgaardPalsgaardSkrevet 04/06-06 20:07 
vil meget gerne bidrage med testning, er nok lidt for ekstrem til alt det politik
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
jaesjaesSkrevet 05/06-06 01:48 
5-8 (ikke alle) er jeg muligvis interesseret i. Om evnerne og lysten er tilstrækkelig, kan jeg naturligvis ikke sige med sikkerhed uden mere info.
SephirothSephirothSkrevet 05/06-06 02:03 
Jeg vil gerne tegne!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
The DaneThe DaneSkrevet 05/06-06 13:59 
Tror også mit bidrag (da programmeringen ligger under flash :p) må kunne blive til 5,7 og 8 pt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
WehnerWehnerSkrevet 06/06-06 11:16 
Jeg vil sådan set også gerne involveres. Jeg har aldrig brugt Flash, men benytter det Macromedias Lingo-sprog, som jeg kender fra Director? I så fald kan jeg måske endda hjælpe med programmering, men eller er det punkt 5-8, ganske som de fleste andre :)

Ang. punkt 6 tænker jeg på at jaes og jeg + hvem der nu ellers måtte være interesserede, måske kunne lave noget musik i Logic og sende frem og tilbage mellem hinanden eventuelt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 08/06-06 15:10 
Jeg vil også gerne hjælpe. Med hvad kan vi lige snakke om, da de fleste punkter lyder interessante ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 08/06-06 15:22 
Fem, five, 5, cinque, πέντε, cinco, fünf!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NeonodeNeonodeSkrevet 16/06-06 20:29 
Jeg vil også gerne teste det, når I kommer så langt :)
SephirothSephirothSkrevet 18/02-07 15:31 
Jeg er sådan set bare interesseret i at vide, hvordan det går med projektet?

:)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 18/02-07 15:39 
Det blev afsluttet i efteråret :)
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=22727&subid=279733#279733
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig