X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Musik vigtig i spil?


Reply
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/05-03 18:18 
Jeg må indrømme at jeg altid har halvignoreret musik i spil... Har altid bare set det som et ligegyldigt moment..... Men sådan har jeg det ikke mere:D

Jeg synes virkelig at GTA Vice City for stemmning og feel når man lytter til Emtions kanalen med sange som missing you, broken wings og Totos Africa.... GG.....

Jeg tror at Halo var så fantastisk episk meget pga af munkemusikken..... Måske det samme med munkene i OOT.... I temple of time:)

.... Jeg købte State of Emergency til Xbox for et par dage siden og da jeg smækkede noget musik ind på custom soundtracket, blev det faktisk sjovere.....

Mens man render rundt med en stor chaingun og i baggrunden der bliver spillet "I WAS WALKING IN MEPHIS......." GG.. Det er egentlig meget cool IMO:)
Som en lang interaktiv musikvideo!

Men synes i Musik er vigtigt i et spil? Er det en kritisk faktor for om et spil er godt eller ej? Betyder det overhovdet noget??
Well crucify the insincere tonight...
ckruseckruseSkrevet 29/05-03 18:27 
Jeg er helt enig med dig mht. Vice City, og jeg endte også med at købe den der boks for at have soundtracket liggende. Generelt kan musikken gøre meget for at sætte den rigtige stemning i et spil, gøre det mere husket og ogå give det mere hype. Tony Hawk 3 kunne jo sælges på soundtracket alene :)
majjohamajjohaSkrevet 29/05-03 18:28 
Det er helt klart vigtigt et fedt sted med musikken er i Final Fantasy 10 det er god lyd også Zelda har en god musik og ja spil skal have god musik Forestil dig en verden uden (ekstra bladet) lyd helt døv det ville jeg være for færdeligt
ChronoChronoSkrevet 29/05-03 18:37 
Rolig Matt, sæt nogle punktummer :)

Bagrundsmusik/ambience er klart et af de vigtigste ting i et spil for mig. Det er den suverænt vigtigste ting for stemningen i et spil - bare se på Metroid Prime, det er jo sublimt.

Ellers så syntes jeg også det er lækkert når man kan vælge sit eget soundtrack. Det gjorde jeg med Fallout Tactics, nu kan jeg tiltider forveksle Gorillaz med Fallout-soundtracket :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OmenOmenSkrevet 29/05-03 19:01, rettet 29/05-03 19:01 
Musik har nu altid været en vigtig ingrediens i spil, synes jeg.

Chris Hüelsbeck fik mig overbevisdt om C64'erens muligheder, Nobou Uematsu om SNES'ens og Jesper Kyd om Amiga'ens. Og med den teknologi der står til rådighed bliver mulighederne kun større (noget Jesper Kyd tydeligtvis drager nytte af).

Men når man snakker lyd, skal man altså også helst have sig et ordentligt lydsystem. Det ville for mig næsten være umuligt at gå tilbage til at spille spil som Metroid Prime og Halo i stereo, når man først har spillet dem i henholdsvis Dolby Pro Logic 2 og Dolby Digital.
Vote Ficus!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/05-03 17:35 
Eet ord: Outlaws.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SideshowSideshowSkrevet 30/05-03 17:41 
Jeg mener bestemt, at musikken er en enorm vigtig faktor i spil. I hvert fald for mit vedkommende. Hvis et spil har en ufattelig belastende musik, så gider jeg ganske enkelt ikke, at spille det særlig lang tid ad gangen. Derimod når det omvendte er tilfældet, så spiller jeg gerne de dårlige spil lidt længere, hvis musikken er fantastisk. Jeg føler mig klart bedre tilpas, når lydsiden er korrekt.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
AmbyAmbySkrevet 30/05-03 22:21 
Hvis man går efter en musikalsk oplevelse i forbindelse med et spil må jeg indrømme at Metal Gear Solid(1+2) står som et lysende eksempel for mig.
Specielt temaet og det afsluttende stykke musik.
Can't say goodbye to yesterday er et genialt stykke musik.
Det er måske mere et musikvalg man snakke om, og ikke musik lavet til spillet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 31/05-03 15:33 
Chris Hülsbeck er også en af mine store favoritter fra hans Amiga-arbejde, og jeg har også købt nogle cd'er med ham.
Musik har altid betydet meget for spil, og der er faktisk mange spil jeg husker netop på deres musik.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/06-03 12:45 
Dark-Light >
Hvis man går efter en musikalsk oplevelse i forbindelse med et spil må jeg indrømme at Metal Gear Solid(1+2) står som et lysende eksempel for mig.
Specielt temaet og det afsluttende stykke musik.
Can't say goodbye to yesterday er et genialt stykke musik.
Det er måske mere et musikvalg man snakke om, og ikke musik lavet til spillet.


Jep....... Intro opera sekvensen i 1eren er helt fantastisk når Snake inftiltrere øen:)

Det var lige det MGS2 manglede IMO!
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 01/06-03 20:11 
C64erens SID chip var den den første lydchip i en hjemmecomputer/konsol der lagde op til egentlige musikstykker, som også var værd at lytte til.
Den har IMO stadig noget af den mest velkomponerede chip-musik nogensinde.
Hvis der en nogen der skulle have lyst til en sample, så er her et link til en suveræn SID emulator: http://www.d.kth.se/~d93-alo/c64/spw/

Og her er link til musik (også den på listen nedenunder):

Verdens største komplette SID samling: http://www.hvsc.c64.org/

Noget af demogruppen "Crests" musik: http://www.akropolys.com/HV-SIDs/C64Music/VARIOUS/M-R/Mitch_and_Dane/

Som med alt andet (bøger, film, spil etc.) er det en kun lille del af det udgivne materiale der er noget værd, så for gøre det lidt lettere, er her en list over nogen af mine anbefalede SID tunes til at starte på:


Spil musik:

Forfatter Jeroen Tel:
Tomcat #3
Rubicon #1,2,3 og 4
Aspar Grand Prix #2
Alloy Run #1

Forfatter Tim Follin:
Bionic Commando #4,5,6,7,8,9 og 10
Agent X II #1
Ghouls'n Ghosts #1,2,3 og 4


Demo musik:

Forfatter mITCH & dANE:
Badgers Badgers Everywhere
Magnetic Moons
No Match
Flower Guys Pool Party
Jigsaw
Neurotica

Lige en lille advarsel, SIDen har en meget elektronisk-analog synthesizer lyd (lidt á la Gameboy, bare blødere og mere smooth) som måske vil skræmme nogen væk i starten, men lad være med at give op med det samme, og sige "det grimt!", chancen for at du vil lære at kunne lide den specielle lyd er stor. :)
Enjoy.
Born to kill space
PlaykidPlaykidSkrevet 01/06-03 20:51 
Musikken er helt klar IMO, en af de vigtigste faktore i et spil. Halo ville, som hesten allerede har nævnt, ikke være det samme uden alle de trofaste og utrættelige munke som har stillet sig til rådighed for bungie;)
Spiller nu: Halo 3
Login for at besvare
Username
Password
Remember me