X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Og endnu en shooter...


Svar
RJKRJKSkrevet 03/06-06 18:48, rettet 03/06-06 18:50 
Ved ikke hvornår det er annonceret (måske 30. maj, men mit japanske er ikke noget at skrive hjem om ;)), men faldt lige over Trigger Heart Exelica. Endnu en shooter til Naomi, som vel kan forventes til Dreamcast. De bliver bare ved :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 03/06-06 23:18, rettet 03/06-06 23:28 
Hvis du mener på forsiden, så er det ikke en dato for udgivelse, men for åbningen af websitet. Der står "Now starting operation in amusement spot" et andet sted, så mon ikke det er i gang? Jeg skal til Japan om en måned (øv bøv! :D), så vil jeg forsøge at finde den og rapportere :)

Ligner ganske vist noget, der er lidt for meget bullet spray til min smag (plus det er en karakter shooter, øv), men jeg holder da af ting som Giga Wing, så det er forsøget værd.
RJKRJKSkrevet 03/06-06 23:39 
Nu talte jeg kun om annoncering (=jeg ved ikke om det er en gammel nyhed), ikke udgivelse :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 04/06-06 13:21 
Ja, jeg ved ikke, hvorfor jeg fik det til "udgivelse".
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/06-06 02:20, rettet 05/06-06 03:30 
Kom mig i forkøbet :) Ville have postet et videoklip jeg så for et par uger siden (glemte så alt om det...og hvor pokker er linket nu...). Virkede optaget med et mobilkamera i en arcade - så kvaliteten er ikke for ophidsende - bagved en japansk spiller, der havde rimelig styr på spillets mekanik. Det mest bemærkelsesværdige var at han kunne "tage fat i fjenderne" og kaste dem ind i andre fjender (eller noget i den retning). Min første tanke var "en shmup-udgave af Zone Of The Enders?!"

Warashi - dem bag det solide Shienryu - som har udviklet Exelica skriver lidt om spillets gameplay på deres site (oversat med Google):

  'You shoot, you avoid,' it was added to the basis
  'It grasps, the new attack expedient that you throw'.
   That is anchor chute.

   Holding the enemy which rammed down the anchor.
   The enemy is detonate sympatheticallied by the fact that release it does facing toward the enemy,
   It is possible to obtain many 'score items'.
   Furthermore, as for the enemy which is caught with the anchor
   As a shield of enemy bullet evasion enabled!
Inex CG

   In high score high risk.
   According to the capability of the prayer, attack pattern of the boss changes
  'Loading V.B.A.S/Variable stage_Boss Attack System'.
   In beginner mildly, in core prayer in [aguretsushivu]
   Various attacks are set up.

http://www.warashi.co.jp/exelica/]Warashis Exelica-sektion[/LINK]" target="">Warashis Exelica-sektion (japansk).

EDIT: Google-oversættelse af gameplay tilføjet.

Google-oversættelse af Warashis Exelica-site
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/06-06 03:16, rettet 05/06-06 03:18 
Havde stadig de to videoklip liggende. De er tilbage fra en arcade location test i Japan i slutningen af januar, og er åbenbart optaget med rigtigt kamera af en fra sitet http://www.insomnia.ac]insomnia[/LINK]" target="">insomnia (linket til artiklen med videoerne er nederst i indlægget her).

I test-artiklen kan det i øvrigt læses, at "kameramanden" først selv spiller Exelica, og basher det pga dårlig 3d-grafik og øredøvende lydeffekter. Senere vender han tilbage og optager en anden der spiller det. Først da han kommer hjem og ser sine optagelser, får han øje på et væsentligt gameplay-element, som ændrer hans mening til "The important thing is that Exelica might not suck after all" :)

Links til MPG-klippene af samme videooptagelse er længere nede i artiklen: Exelica A 17.33MB, Exelica B 11.85MB (man kan lige skimte Raiden III til venstre i skærmbilledet).

PinkSweets and Exelica location tests
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JAAJAASkrevet 05/06-06 13:34 
Anchor throw lyder for mig identisk med systemet i Zero Wing.
NaieraNaieraSkrevet 05/06-06 13:54, rettet 05/06-06 13:54 
Det virker interessant, det der med at kaste med fjenderne. Det virker også lidt enklere, end i Night Raid. Det fandt jeg aldrig rigtig ud af at udnytte særligt godt. De må gerne smide Exelica ud på DC hurtigst muligt.

Det sagt, så virker Pink Sweets dog mere interessant ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 29/11-06 22:33 
Og så kommer Trigger Heart Extension endelig til DC... Klip fra Kotaku: "Japanese company Warashi has announced Trigger Heart Extension for release in February 2007. It's a port of the Naomi arcade game Trigger Heart Exelica, which has a really nifty enemy capture mechanic".

DC never dies :-)

Se en video af spillet her [YouTube]
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 29/11-06 23:16 
Ja, 'man' har også sagt, lige siden den blev annonceret til arcade, at den var så godt som sikker på at komme til DC.

Den her skal jeg helt sikkert ha'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 30/11-06 13:12 
Wow, det ser dælme interessant ud. Det bliver i hvert fald købt :-)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/03-07 22:22 
...og så er de begyndt at sælge det på Play-Asia (shipping today) - både i den normale og i en Limited Edition.

Trigger Heart Exelica
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KalicolaKalicolaSkrevet 06/03-07 08:44 
dreamcast? Udvikler de stadig spil til den? Hvorfor? og hvem gør?
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 06/03-07 09:04 
Ja.

Fordi de kan sælges.

Warashi, blandt andre, jævnfør linket ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig