X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med skiverne


Svar
SarnathSarnathSkrevet 02/06-06 20:26 
Jeg har nu fået ødelagt 3 Xbox-360 skiver. De er flækket i den inderste del af skiven. Vil bare lige høre om der er andre der har haft det samme problem?

Tror nok det er kasserne der ødelægger dem.
The dictionary defines "wedding" as... The process of removing weeds from one's garden - Homer J. Simpson
DarkenDarkenSkrevet 02/06-06 20:45 
husker ikke nu hvor jeg så det henne, men der var en tråd på et xbox forum (husker ikke om det var officelt forum eller ej) Hvor der var en del der beklagede sig over det. Ud over trollsne der blev ved med at sige at folk ikke kunne finde udaf at passe på deres ting, var den generelle mening at det var coversne, noget med de lægger for hårdt pres på discsne.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SarnathSarnathSkrevet 02/06-06 21:01 
Ok, var også hvad jeg regnede med.
The dictionary defines "wedding" as... The process of removing weeds from one's garden - Homer J. Simpson
anarchoianarchoiSkrevet 05/06-06 10:47 
Kan vi ikke få en nærmere forklaring på hvad det her går ud på, så vi andre ikke rissikerer at komme i samme situation som dig?
Coveret der ligger for meget tryk på discen?!
DarkenDarkenSkrevet 05/06-06 13:18 
kan som sagt ikke finde det link hvor forumet var, men det var at centeret af coversne (de der clip tingester) lægger for stort press på discsne. Efter at have læst den tråd, var der tilsyneladende flere der havde fundet en disc med større eller mindre revne fra center og udaf.

Jeg gik død i læsningen efter en 7 sider i tråden (nok fordi jeg ikke selv har en 360'er... endnu), men det virkede som om der faktisk var en procent del der havde disse problemer, og folk rådede hindanden til at putte deres discs i normale jewel cases og lignende.

Så uden at prøve at få folk til at hoppe op af stolen, kunne det være en ide næste gang man skifter spil i boxen, lige at checke sine disce og skrive her hvis man finder revner i dem.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/06-06 15:07, rettet 05/06-06 15:08 
Det er faktisk under en måned siden, det sidst var oppe og vende på P:R, og der var linket til et andet forum. :-)
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=21417
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkenDarkenSkrevet 05/06-06 16:39 
det var det forum jeg snakkede om, kunne så heller ikke huske det var herfra jeg havde linket =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
anarchoianarchoiSkrevet 05/06-06 23:57, rettet 05/06-06 23:58 
AAAAARGH!

Læste tråden - tjekke mine 3 spil - ingen ridser. Læste den amerikanske tråd der er linket til, blev lidt urolig igen, tjekkede for ridser igen - og der var de så. Ridser på samtlige 3 spil, inklusive GRAW som jeg købte i lørdags, og derfor ikke har været ude af coveret mere end 2-3-4 gange.
Prøv lige at kig en ekstra gang på jeres discs. Mine ridser er runde og helt inderst på skiven - helt inde i den inderste ring hvor der står "Xbox 360" hele vejen rundt. Discen skal nok holdes op mod en lampe eller lignende for at du kan finde dem.
Det kunne umiddelbart se ud som om det er folk med Hitachi drevet der har problemne - du kan se om dit drev et et Hitachi hvis der et hul i højre hjørne på selve disc-tray'et.
KTCKTCSkrevet 08/06-06 15:18, rettet 09/06-06 13:16 
Jeg byttede min Hitachi-maskine med en Samsung, da en af mine kammerater den anden dag fik ødelagt et spil, ved blot at sætte fødderne op på det bord, hvor hans Xbox360 lå. Cirkulær ridse, som har ødelagt spillet...
Nogen, der har troværdige kilder til, om problemerne kun opstår med Hitachi-drevet?

Jeg har i øvrigt ikke problemer med hverken indefra flækkende discs eller cirkulære ridser på nuværende tidspunkt med mit
Samsung-drev...

EDIT: Hitachi rettet til Samsung - Det andet gav ganske rigtigt ikke mening...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
anarchoianarchoiSkrevet 09/06-06 10:19, rettet 09/06-06 10:20 
Hej,

Hvordan har du fået den ombyttet? Og hvorfor skriver du til sidst at du ingen problemer har med dit Hitachi drev hvis du har ombyttet til en Samsung? Forstår ikke helt :)
Hvor var ridserne på hans CD? På selve skiven eller inde i den inderste ring?
Jeg er efterhånden nået frem til at det er Hitachi der er problemet...

Her er en laaaaaaang tråd hvor folk beklager sig om problemet :
http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=421307

Og her har jeg lavet en afstemning for at se om der er forskel på Samsung / Hitachi
http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=448356

Jeg synes dette problem er på højde med overheating problemerne.
dRxLdRxLSkrevet 09/06-06 10:37 
Løsningen på jeres problem er selvfølgelig at I fremtiden udelukkende spiller Live arcade spil og demoer som I downloader, så kan MS lære det :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-06 11:53 
anarchoi>

Min xbox har stort set kørt i døgndrift siden den 2. december. Og ingen af mine spil har den mindste ridse eller er begyndt at flække.
Jeg har Hitachi drevet, men min maskine står op. Hvad med din?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 09/06-06 13:42, rettet 09/06-06 13:56 
anarchoi>
Hvordan har du fået den ombyttet? Og hvorfor skriver du til sidst at du ingen problemer har med dit Hitachi drev hvis du har ombyttet til en Samsung? Forstår ikke helt :)
Der var lige sneget sig en smutter ind i mit indlæg - det er rettet nu, så jeg håber det hjælper på forståelse. Jeg byttede min Hitachi-maskine til en Samsung på baggrund af min kammerats uheldige situation...

anarchoi>
Hvor var ridserne på hans CD? På selve skiven eller inde i den inderste ring?
Jeg er efterhånden nået frem til at det er Hitachi der er problemet...
Jeg har faktisk ikke selv set skiven endnu, men som han forklarer det, er det to ridser i yderkanten, ret brede og mælkehvide i farve. De har gjort spillet defekt, så han ikke kan spille overhovedet. Han har fundet et link, som stort set viser en identisk skade til hans. Hermed tilføjet til denne post. Det er discen til højre som ligner hans.

Problemer med skiverne

anarchoi>
Jeg synes dette problem er på højde med overheating problemerne.
Jeg synes da det er meget værre, når det ikke "bare" er en periodisk fejl, men en reel destruktion af medier. De er jo ikke ligefrem billige.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
anarchoianarchoiSkrevet 12/06-06 09:17 
ahaaa...

Hmmm det er ikke dér jeg får ridser. Det er slet ikke på selve skiven, men lige ved siden af hullet i midten....Mystisk....
Må jeg høre hvordan du fik den ombyttet til en Samsung? Gav du bare som begundelse at den ridsese dine spil?

Min Hitachi maskine ligger ned.
SnoopySnoopySkrevet 12/06-06 09:43 
Jeg har også ridser i den inderste skive på samtlige af mine 8 spil, og jeg har ellers passet rigtigt godt på dem:(
KTCKTCSkrevet 12/06-06 10:16 
anarchoi>
ahaaa...

Hmmm det er ikke dér jeg får ridser. Det er slet ikke på selve skiven, men lige ved siden af hullet i midten....Mystisk....
Hvis det ikke er på selve skiven, hvad er så det reelle problem?

anarchoi>
Må jeg høre hvordan du fik den ombyttet til en Samsung? Gav du bare som begundelse at den ridsese dine spil?

Min Hitachi maskine ligger ned.
Lad os bare sige at jeg er inden for branchen :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
anarchoianarchoiSkrevet 12/06-06 10:58, rettet 12/06-06 10:59 
reelle problem!?
Synes du ikke det er et reelt problem at 360'eren fræser DYBE ridser i samtlige skiver den har fat i?? I første omgang er det et problem ved videresalg/køb og derudover er det vel også et ret stort problem når disken knækker helt over som der efterhånden er rigtig rigtig mange der har oplevet.
KTCKTCSkrevet 12/06-06 11:11 
Okay, det vil sige at det ikke "bare" er en rids inde i den inderste ring, men at den rent faktisk bliver ved med at "fræse", til skiven er gennemskåret?
Personligt kigger jeg kun efter ridser i det læsbare område af spillene. Andet er da lidt hysterisk...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
anarchoianarchoiSkrevet 13/06-06 10:17 
korrekt - det er ikke bare en ridse. Jeg kan allerede nu mærke på oblivion skiven (som er den mest brugte), at ridsen er temmelig dyb.

Hvis jeg bare vidste at der aldrig ville ske andet med skiven eller maskinen ville jeg sikkert godt kunne leve med det - desværre er det åbenbart ikke unormalt at folk er på deres 2. nogengange 3.eksemplar af et 360 spil fordi de første knækkede....
DarkenDarkenSkrevet 13/06-06 19:09 
KTC>
Okay, det vil sige at det ikke "bare" er en rids inde i den inderste ring, men at den rent faktisk bliver ved med at "fræse", til skiven er gennemskåret?
Personligt kigger jeg kun efter ridser i det læsbare område af spillene. Andet er da lidt hysterisk...

Det var det der stod i det der forum, det starter som små fine ridser der arbejder sig inde fra ud, coversne fik som sagt skylden, men før eller senere springer skidtet jo i konsolen, hvis ridserne bliver for dybe og lange.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KTCKTCSkrevet 13/06-06 19:36 
Så skal jeg lige have det fastslået - snakker vi om cirkulære ridser eller en revne fra midten? Sidstnævnte har jeg nemlig set, dog ikke på mine egne spil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkenDarkenSkrevet 14/06-06 03:00 
Revner fra midten ud mod kanten. de cirkulære ridser er pga xboxen, hvor disse er menes at være skyldt coversne.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
anarchoianarchoiSkrevet 17/06-06 01:03 
Jeg snakker cirkulære ridser...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig