X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

XboxLive vil ikke connecte via Webspeed


Svar
anarchoianarchoiSkrevet 01/06-06 09:01 
Hej

Jeg er for nyligt blevet ejer af en Xbox360, og jeg har haft den fint på nettet igennem min Cybercity ADSL forbindelse.

I mandags flyttede jeg så til en lejlighed med TDC Webspeed. Her kan jeg ikke få den til at virke. Den fejler ved "ip adresse" testen.
Min PC, som er sat direkte til "modemet", virker fint men når jeg tager kablet fra min PC og sætter det i min xbox fungerer det ikke.

Any ideas?

Anarchoi
WehnerWehnerSkrevet 01/06-06 09:14 
Sandsynligvis er det fordi du kun har én IP-adresse tilgængelig og den låser sig til dit netkorts MAC-adresse.

Du kan løse det med en router eller bestille en ekstra IP-adresse hos TDC. Det koster en smule i måneden at have to.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
anarchoianarchoiSkrevet 01/06-06 09:17 
lyder meget sandsynligt.

Jeg får nyt internet om ca 4 uger med 5 Ip adresser så jeg må vente til der.
Men der må da være en måde at komme uden om det på midlertidigt.
Jeg har prøvet at lave en ipconfig /release på min PC med kablet tilsluttet i håb om at den så ville give slip. Uden resultat.

Jeg HAR faktisk en router, men jeg har ikke sat den op, da jeg ikke har alle oplysningerne (ip adresse, dns server osv osv) fra webspeed til at jeg kan....tror jeg? Jeg er absolut ingen haj på netværks området.
WehnerWehnerSkrevet 01/06-06 09:21, rettet 01/06-06 09:22 
Du kan ringe til TDC på deres gratis support-nummer og bede dem nulstille IP'en, så den 'slipper' din PC's MAC-adresse. Nu vil den så låse sig til 360ens MAC-adresse i stedet og et nyt opkald vil være nødvendigt for at komme tilbage på PC'en. Alternativt så slipper IP'en også MAC'en efter at udstyret har stået slukket nogen tid - kan ikke huske hvor længe.

Mange routers er i øvrigt plug'n'play, så det skader jo ikke noget lige at forsøge at sætte den til. Finten er at få routeren til at hapse Ip'en fra TDC og så fordeler den selv Ip'er til dit udstyr.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
anarchoianarchoiSkrevet 01/06-06 09:33 
hehe ok det med at ringe hver gang jeg går fra det ene til det andet ved jeg ikke rigtig om er så cool - men tak for det.
Det lyder som om jeg må prøve at sætte routeren til. Jeg kan bare húske at det var et mindre helvede da jeg skulle have sat den op på min Cybercity forbindelse. Alle de tal der skulle indtastes de rigtige steder :-)

Tak for svar - hvis du har råd til hvordan jeg får routeren til at virke så sig endelig til.
HeroldHeroldSkrevet 01/06-06 09:51 
Det kommer an på dit routermærke. Dengang man skulle telnet'e til sin router (hos fx. CC) var det et mareridt - ihvertfald for de af os, der højst havde brugt det til MUDs. :)

De fleste nyere router er dejligt nemme at sætte op via en browser, hvis man har bare lidt teknisk snilde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
anarchoianarchoiSkrevet 01/06-06 10:04 
Den er sikkert nogenlunde brugernem. Problemet er mere, hvilke tal skal jeg indtaste hvor?

PS. det skal lige siges hvis nogen skulle være i tvivl, at WEbspeed er en speciel adgang til internettet der vist nok kører gennem Kabel TV. Derfor er der ikke tale om almindeligt ADSL stik der kommer ud af væggen, men istedet et mysstisk rundt et. Det går så ind i modemet, som så har et normalt ethernet stik udgang som jeg kobler med min pc.
HeroldHeroldSkrevet 01/06-06 10:10 
Det er sådan set kun hvis du skal åbne porte (det kan blive nødvendigt) at du behøver at sætte den op - bare du sætter dine maskiner til, så klarer routeren som regel resten.

Mht. hvad du skal indtaste hvor, så er det meget afhængigt af typen af router. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
anarchoianarchoiSkrevet 01/06-06 10:15 
hmmm..

Altså da jeg satte den op på min cybercity forbindelse i den anden lejlighed kan jeg huske at jeg skulle give routeren, ip adresse dns osv osv - det mener du ikke jeg skal gøre eller hva?
JmogJmogSkrevet 01/06-06 10:34 
Som regel er det nok bare at sætte windows netværksindstillinger til at køre det hele automatisk. Det gjorde jeg selv, da jeg havde cybercity.
HeroldHeroldSkrevet 01/06-06 10:46 
anarchoi>
Altså da jeg satte den op på min cybercity forbindelse i den anden lejlighed kan jeg huske at jeg skulle give routeren, ip adresse dns osv osv - det mener du ikke jeg skal gøre eller hva?

Der er mange faktorer - router, ISP, netværk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 01/06-06 11:25 
Svaret er enkelt. Når jeg er på besøg hjemme hos de gamle, som også har webspeed, ringer jeg til tdckabeltv-support og bestiller én ekstra ip adresse. Det koster ca. 10kr per måned og tager vel en times tid for at slå igennem.

Derefter kan jeg have 2 stykker "dims" koblet på det samme modem via en switch (eller hub hvis man ikke har andet ;-)).

Du kunne også vælge at NAT-route igennem din pc eller tilslutte en egentlig router inden modem'et. Førstnævnte "løsning" er dog klart den mindst krævende hvad IT kompetence og bøvl angår.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
anarchoianarchoiSkrevet 01/06-06 12:15 
hm - jeg har da svaret? Here we go again :

Tak for det, men desværre er abonnementet opsagt pr 19/06-2006 og jeg tror sidste regning er betalt. Jeg tror derfor ikke det kan lade sig gøre at få en ekstra IP fra dem...
Men i mit nye internet abonnement der kommer op at køre om ca 1 måned har jeg sørget for hele 5 IP adresser.
Indtil da vil jeg dog gerne kunne spille live med min 360'er så jeg vil gerne høre mere om NAT-route igennem PC osv. Mht at tilslutte router FØR modem er det vist en umulighed da det jo er et mystisk rundt internet kabel der kommer ud af min væg, og et sådant er der altså ikke plads til i min router.

Keep 'em comming - appreciated
DevcorDevcorSkrevet 01/06-06 12:56 
Du skal ringe til Webspeed kundesupport, og få dem til at binde en extra IP til din Xbox 360. Så kører det let og elegant bagefter.

Når du smider kablet fra Xbox'en i modemet, så kan support se det med det samme, og så binder de en ny IP til maskinen.
dRxLdRxLSkrevet 01/06-06 13:19 
Prøv da at ringe til deres support og hør ad, det er meget lettere end at lave det andet.

Når jeg siger før modemet, mener jeg i øvrigt på indersiden af dit netværk, ikke ydersiden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 01/06-06 13:53, rettet 01/06-06 13:53 
For dummies:

1. Sæt et netværkskabel fra din PC til din router.

2. Sæt et netværkskabel fra dit kabelnetmodem til WAN-ingangen i din router.

3. Tjek om der stadig er internet på din computer. Hvis ikke, så udskift kablet der går mellem dit modem og routeren med et krydset kabel.

Meld tilbage, så får du flere punkter.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
anarchoianarchoiSkrevet 01/06-06 22:37 
Tusind tusind tak for hjælp. Det virker nu vha en ekstra router!
anarchoianarchoiSkrevet 02/06-06 12:54 
Hm. Og så alligevel ikke helt. For jeg har yderst svært ved at connecte til andre folk i Burnout Revenge (Mit eneste live-spil). Den siger at jeg skal tjekke netværks indstillingerne. Hvis jeg prøver at joine forskellige rum så lykkedes det altid efter et par forgæves forsøg - lidt mystik men ret så irriterende.
Noget med at indstille noget i min router-opsætning?
dRxLdRxLSkrevet 02/06-06 12:59, rettet 02/06-06 12:59 
Der er en serie med porte du kan/skal forwarde til xboxens ip. Den hurtige (og beskidte) måde er hvis din router har mulighed for at anbringe en ip i et "DMZ", så gør det ved xboxens ip. Det svarer kort sagt til at henvise udefrakommende henvendelser på alle porte til xboxen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
anarchoianarchoiSkrevet 03/06-06 15:01 
Ser ud til at virke. Blir stadig kicket ofte, men får ingen netværks fejlmeddelelser. Thanks alot!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig