X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Amiga CD32 og spil?


Reply
nerosnerosSkrevet 31/05-06 09:47 
Kan man egentligt spille nogle af de gamle Amiga 500 spil på sin Amiga CD32, f.eks som Turrican, Giana Sisters, Hired Guns, Persian Gulf Inferno osv..? Måske der er lavet en cd med Amiga spil som man kunne spille på sin Amiga CD32?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 31/05-06 12:06 
Jeg tror ikke det du efterspørger findes indenfor lovlighedens grænser. Turrican kan dog fåes til CDTV, som CD32 generelt er kompatibel med. Der findes en Giana Sisters Trilogy-udgivelse til CD32, men lovligheden af den er vist tvivlsom, da der svjv stadig er forbud mod at sælge Giana Sisters aht. Nintendo. Det tredje spil i "trilogien" har i øvrigt ikke noget med serien at gøre (det andet er Hard 'n Heavy).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 31/05-06 12:26 
Aha okay. Jeg ser nemlig nogengange på ebay at sådanne Assasins cd'er fra vol 1- 4 sælges med mange spil.

Men i teorien kan det lade sig gøre hvis man vil gå den ulovlige vej kan jeg så forstå. Lidt trist og ærgeligt. Det er egentligt mærkeligt at der aldrig er blevet lavet en collection af de bedste amiga spil til Amiga CD32.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 31/05-06 12:28 
Hard'N'Heavy havde jeg fuldstændig glemt... Wow, det har jeg brugt mange timer på!

Blev GianaSisters ikke officielt taget af hyllerne, allerede en uge efter udgivelsen? Sjovt hvis det er tilfældet, for der da ikke ret mange, der IKKE kan huske den titel :D
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 31/05-06 12:34, rettet 31/05-06 12:36 
Giana Sisters var ude ca. en uge, ja. Og så en million i piratkopier...

Og at man kan få "alt" i piratkopier er vel ikke noget nyt. Teoretisk kan man også bare lægge sit originale dos-kompatible Amiga-spil over på en cd, og så kan det boote fra en CD32. Det burde der ikke været noget moralsk forkert i.

Assassins cd'erne indeholder pd-spil.

Så vidt jeg husker er der faktisk nogle få lovlige collections, som indeholder mere end et par spil. Blandt andet en Gremlin-collection (Lotus-serien, Zool-serien, Premier Manager-serien etc.). Men det er selvfølgelig rettighedsmæssigt henved umuligt at udgive kæmpecollections. Især på et ikke-eksisterende marked...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 31/05-06 15:15 
Nå men er der måske en herinde som har en Amiga cd32 til salg med alle kabler og joypad?
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 31/05-06 18:01 
Som denne:


4 dage tilbage
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HolisticHolisticSkrevet 31/05-06 18:46, rettet 31/05-06 18:47 
Jeg har en mint.. men den er ikke til salg :)

her en guide til hvordan du laver en bootcd til din cd32 med amiga spil på, den æder brændte cd'er uden prob
http://acdldp.emuunlim.com/bootablecdr.shtml
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 01/06-06 13:29 
Er der nogle spil som man ikke kan spille på CD32'eren hvis ikke man har det her sx32 MKII with 1mb fastram, eller vil nogle spil bare køre bedre og sådan hvis man har det installeret?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 01/06-06 13:39 
Alle CD32-spil virker på en plain CD32.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 01/06-06 13:51 
Men ved du så hvad det kan denne sx32 MKII with 1mb fastram?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 01/06-06 13:58 
Ja. Som det fremgår giver den dig ekstra RAM ;) og derudover en række andre muligheder tilsvarende en Amiga 1200.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 01/06-06 14:20, rettet 01/06-06 14:21 
Okay grunden til at jeg spørger så dumt var at jeg ikke ved noget om den slags. Kan bare huske at jeg læste i sidste uge noget med at Ufo Enemy Unknown ville kører hurtigere med sådan et ram kort på et andet forum, men det har jeg sikkert misforstået.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 01/06-06 14:29 
Det skal skam nok passe. Ramudvidelserne gav ikke øget kompatibilitet, men nedsatte blot loadetider og den slags.
RJKRJKSkrevet 01/06-06 14:30, rettet 01/06-06 18:35 
Det er da meget muligt. Men det har jo ikke noget at gøre med om det VIRKER uden eller ej...

EDIT: Til Neros, ikke Jmog!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 01/06-06 14:34 
Ha! Bare det virker så er jeg jo glad.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 01/06-06 18:25 
RJK>
Det er da meget muligt. Men det har jo ikke noget at gøre med om det VIRKER uden eller ej...

Eh? Han var bange for, at nogen spil kun virker med udvidelsen. Jeg fortæller ham, at det kun er for at nedbringe loadetider.

Hvor er det lige, jeg går off topic?
RJKRJKSkrevet 01/06-06 18:35 
Som du kunne se på tiden, svarede vi stort set samtidig. Det tænkte jeg ikke var nødvendigt at kommentere ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 01/06-06 22:50 
Åh. Silly me :-). Det må være for meget spilleri, der er grunden til min uopmærksomhed.

Eller.... nej, det kan umuligt være det.
/booter X360
nerosnerosSkrevet 05/06-06 23:51, rettet 05/06-06 23:54 
Yes så har jeg fået mig en Amiga CD32. Det er godt nok en oldschool sag, men jeg vil helt sikkert få meget stor glæde af den. Glæder mig til at spille Alien Breed Tower Assault. Er der nogen som kender nogle gode Amiga CD32 sider på nettet?
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Username
Password
Remember me