X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS1 Memorycards?


Svar
nerosnerosSkrevet 29/05-06 09:47, rettet 29/05-06 10:43 
Hvilke slags PS1 Memorycards skal man bruge til sin nye PS2 slim? Er der nogle Memorycards som ikke kan bruges?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 29/05-06 11:51 
I teorien kan de alle bruges, men det er nok en god idé at holde sig til de originale når det er på en PS2 de skal bruges.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 29/05-06 12:36 
Sjovt jeg spurgte nemlig en fra ebay som sælger et PS1 memorycard, og han skrev tilbage at man ikke kunne bruge det han solgte. Så må han jo tage fejl.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 29/05-06 12:56 
Jeg ved ikke, om der er mærker/modeller, som ikke virker med den tynde PS2, men jeg vil anbefale, at du kun køber ukomprimerede memorycards. I såfald er uoriginale fine nok.
WonderboyWonderboySkrevet 29/05-06 21:53 
Man kan jo kun bruge Ps1 memorycards på Ps2 til Ps1 spil, man kan ikke bruge dem til ps2 spil der skal man bruge Ps2 memorycards, og jeg tror også jeg ville holde mig til orginale memorycards.
I love monster land
nerosnerosSkrevet 30/05-06 12:15 
Jo det siger jo sig selv PS1 Memorycards til PS1 spil og PS2 Memorycards til PS2 spil.
Bashful Neophyte
SphinxerSphinxerSkrevet 02/02-07 10:05 
Visse memory cards har problemer i PS2 Slim. Jeg mener at have hørt at det er fordi de ikke overholder standarden helt.

Indtil videre har jeg været ude for 2 kort der ikke har virket. Begge var noname kort, det ene bare et almindeligt memory kort, mens det andet var af typen med et 7-segment display der viser hvilket sæt blokke man er i gang med at bruge (af de ugudeligt mange blokke der er på sådan et kort).
Jeg har det sidste mistænkt for at ville trække mere strøm end PS2'en vil tillade, da displayet slet ikke lyste op.
Begge kort virker iøvrigt fint på min PS1.

Så ja, hold dig til originale kort hvis du vil være sikker.
Spiller nu: Longest Journey, The, Final Fantasy I / II (2..., World Of Warcraft
DarkenDarkenSkrevet 02/02-07 10:27 
som Sphinxer siger, jeg har nemlig også et af de multi-blok-fancy-display kort som ikke virker på min ps2.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig