X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

X-Men 3: Bliv til efter rulleteksterne


Svar
3of193of19Skrevet 28/05-06 23:35 
Jeg var inde og se den nye Xmen i fredags. Ganske god film. Jeg var blevet lidt bange efter at have set en scene som virkede ret så corny, men set i sammenhæng er den faktisk fin.
Jeg blev desværre ikke til efter rulleteksterne (noget jeg ellers plejer at gøre) men har fået at vide at der sker noget ganske interessant (og vigtigt). Så bare et tip til alle jer andre der nok skal ind og se de... Se hele indlægget
70 emne(r).
1 2 > »

Svar
3of193of19Skrevet 28/05-06 23:35 
Jeg var inde og se den nye Xmen i fredags. Ganske god film. Jeg var blevet lidt bange efter at have set en scene som virkede ret så corny, men set i sammenhæng er den faktisk fin.
Jeg blev desværre ikke til efter rulleteksterne (noget jeg ellers plejer at gøre) men har fået at vide at der sker noget ganske interessant (og vigtigt). Så bare et tip til alle jer andre der nok skal ind og se den.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/05-06 23:41 
Pokkers!... så må jeg jo ind og se den endnu engang :)
AV Intelligent Terminal
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/05-06 23:49 
Jeg så den i lørdags. De har virkelig formået at smide alt det 1'eren og 2'eren opbyggede væk. Filmen er en samling af ligegyldige scener, der på ingen måde skaber en helhed eller en god historie. Dialogen er derudover elendig. Skuffelsen har ingen ende.
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 29/05-06 00:02 
Jeg synes godt om filmen som en helhed, men både 1eren og 2eren er en del bedre. Jeg ser frem til en DVD-udgivelse med flere karakteropbyggende scener klippet ind.

Jeg blev i øvrigt heller ikke til efter rulleteksterne, men er godt tilfreds med hvad der sker efter at have læst om det på nettet. Jeg skal jo alligevel have DVDen, så det er ikke noget jeg græder snot over. Min kammerat skulle i øvrigt også nå bussen, så vi havde egentlig ikke tid :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SnoopySnoopySkrevet 29/05-06 00:19 
Øv! Det skulle jeg have vidst. Er der nogle der vil fortælle hvad der sker? Dem der ikke har set filmen kan bare lade være at læse det.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 29/05-06 00:22, rettet 29/05-06 00:22 
*** SPOILER ***









Man hører Xavier tale fra sin gravsten (har jeg hørt)
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 29/05-06 00:25 
Nej, det gør man ikke helt, men jeg vil overlade det til en anden der ved præcis hvad der sker, at skrive mere om det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 29/05-06 01:00 
*** SPOILER ***


Et sted i filmen ser man Xavier snakke om etik med en "klasse", hvor der bliver vist på en monitor, en mand som er født uden en bevidsthed. Spørgsmålet han stiller eleverne er hvorvidt det ville være moralsk at overfører en døendes mands (beskrevet som familie far osv) bevidsthed over i denne krop. Han bliver så afbrudt af events i historien og spørgsmålet bliver aldrig besvaret.

Som man kunne udlede fra svaret længere oppe dør Xavier og det der sker efter rulleteksterne er, at denne krop "vågner" og siger hej til Moira (dem der kender tegneserien ved hvem det er, men der er ikke nogen grund til at uddybe det her).

Synes det var lidt cheesy for at være helt ærlig, men ok da jeg er opvokset med tegneserien havde jeg også en del skuffelser over filmen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RitesRitesSkrevet 29/05-06 05:46 
Jeg syntes 3'eren var klart bedre end 1'eren.

Jeg læste også tegneserien da jeg var mindre, så det var ret chokerende at se dem gøre hvad end de nu havde lyst til, men som en film fungerer det.

De har måske taget sig lidt for meget frihed i forhold til kildematerialet i de film, men syntes nu at slutningen var ganske okay.

Den var dog for kort.
Blev heller ikke til efter rulleteksterne, men jeg syntes også det med Magneto til sidst var ret cheesy.
» a winner is you «
DarkenDarkenSkrevet 29/05-06 09:10 
*** En smule spoiler ***

To ting jeg fandt super nederen

1. Alt alt for få grafisk ændret mutanter, det virker som om at der ikke engang er gjort et halv hjertet forsøg.

2. En mutant HÆR angriber og de kan intet.... den vildeste kan give en stikkende krammer... comon hvor er det store farlige mutant problem?????
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 29/05-06 10:22 
*** svar på spoilerne ***

2: Nu skulle mutanthæren jo også forestille at bestå af "svage" mutanter. Der var ikke nogen høje klasser iblandt dem.


Min vurdering af filmen var "ok" - jeg læser stadig tegneserien, og selvfølgelig er det umuligt at være den 100 procent tro. Der er bare et eller andet over filmene, der får mig til at krumme tæer. Jeg kan ikke lige sætte en finger på det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 29/05-06 10:36, rettet 29/05-06 10:39 
Jeg er nu heller ikke ked af at jeg brugte penge på at se den i biografen, men jeg skal nok ikke have den på dvd...

Edit: jeg så heller ikke det efter rulleteksterne, jeg havde drukket en alt for stor sodavand ;)
SnoopySnoopySkrevet 29/05-06 10:36 
SPOILER

Jeg undrede mig også over, at da broen kom flyvende over mod øen var det højlys dag, og da den ankom var det blevet nat.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 29/05-06 11:25, rettet 29/05-06 11:25 
Herold>
2: Nu skulle mutanthæren jo også forestille at bestå af "svage" mutanter. Der var ikke nogen høje klasser iblandt dem.

Hvorfor kan en af disse "svage" mutanter så håndtere Storm uden problemer?

*** SPOILER ***





Den fede intro omkring Angel; ligegyldig. Han spiller ingen rolle i filmen som sådan.

Scott/Cyclops skyder tilfældigvis ned i noget vand og vupti, Jean dukker op. Så skal han selvfølgelig lige slagtes.

Mystique bliver også afskrevet på den mest latterlige måde.

Xaviers død er nok den eneste der giver en smule mening.

Ellers består hele filmen af dårlig dialog ("I am the Juggernaut bitch", "They say they have a cure. I say we are the cure", Kitty's "Dickhead"-kommentar osv.) Man får ingenting at vide om noget helst. Filmen er blot en masse usammenhængende sekvenser.

Ok, så skidtet er blevet 100% mainstream crap. Så kommer der forhåbentlig en kæmpe mutant kamp, der virkelig rykker, men nej. Magneto kaster rundt med nogle biler som Pyro sætter ild til. Han bliver derefter nedlagt af Bobby, med en skalde. That's it. Ja, Jean tryller lidt, så vi "heldigvis" også får den cheesy Logan replik "I love you" hvorefter han nakker hende.

Personligt havde jeg en opfattelse af, at Magneto er super klog og har styr på sine omgivelser. Jeg tog fejl. "Humans and their guns. Ohh they learn". Hans "smarthed" gentager sig så umiddelbart efter, hvor han "dør" på den tammeste måde.

Hvem er drengen, de udvinder kuren fra? Hvorfor virker hele filmen tilfældig og uden dybde? Hvorfor fjernede man Bryan Singer (hvilket viste sig at blive en katestrofe)?
Home is where the hardware is..
tastasSkrevet 29/05-06 11:41 
SøgAArd>
Herold>
2: Nu skulle mutanthæren jo også forestille at bestå af "svage" mutanter. Der var ikke nogen høje klasser iblandt dem.

Hvorfor kan en af disse "svage" mutanter så håndtere Storm uden problemer?

Umiddelbart var hun da heller ikke en af "the pawns"? Jeg opfattede hende i hvert fald som en af de rå, hun var jo også sammen med Magneto.
Selvom hun lignede en newb ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
HeroldHeroldSkrevet 29/05-06 12:14 
Præcis, tas :) Hun var ikke en af noobs'ene - og var faktisk forholdvis magtfuld. Med den hastighed og muligheden for at klassificere mutanter er hun klart en af de store.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 29/05-06 12:27 
Hvis hun er en af de store, hvorfor får man så intet at vide om hende? Det er stadig super plat, at hun får Storm til at ligne en newb.
Home is where the hardware is..
tastasSkrevet 29/05-06 13:32, rettet 29/05-06 13:32 
***SPOILER***

Jamen Storm rister hende da også.
Klart hun får lidt bøf, men sådan er det vel altid når de hårde møder hinanden. Wolverine får jo også lidt hug af hans modstandere i både de gamle såvel som i den nye, ligesom de andre helte også gør det når de møder jævnbyrdige. Vi skal jo være bange for at de ikke klarer den!

Jeg opfattede da Speedy Gonzales som en af de hårde på linie med Mystique, "fire-man" (ja kunne ikke lige huske navnet) osv.

Men jeg vil da godt give dig ret i, at der blev ikke brugt lang tid på at introducere hende.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SnoopySnoopySkrevet 29/05-06 13:47 
Den her type film er i det hele taget dømt til at være mangelfulde, når de ikke varer meget mere end halvanden time.
Alle de "superhelte film" som jeg vil betegne som gode, varer alle mere end 2 timer.
HeroldHeroldSkrevet 29/05-06 14:01 
SøgAArd>
Hvis hun er en af de store, hvorfor får man så intet at vide om hende? Det er stadig super plat, at hun får Storm til at ligne en newb.

Overhovedet ikke. Du får tilmed at vide at hun er mere magtfuld end de andre i pøbelen. Og som de andre har skrevet, skal det hele presset ned på nogle få minutter - og der er ikke nogen af figurerne i filmene, der har fået den behandling de burde have, da de er uendeligt dybe.

Hende vi snakker om er Callisto, og rent mytologisk har hun og Storm været oppe at toppes flere gange - filmen har masser af referencer til andre mutanter, men du skal kende baggrunden før det giver nogen mening.

http://www.mutanthigh.com/callisto.html
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/05-06 15:18 
Problemet er filmen er taget ud af tegneseriens kontekst og det virker ikke!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/05-06 17:05 
SøgAArd>
Hvorfor fjernede man Bryan Singer?

Bryan Singer ville hellere lave Superman Returns. Og hvis man havde set det inden man gik ind og så X3, ville vi nok ikke have alt ovenstående kritik.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-06 17:16 
SøgAArd>
Filmen er en samling af ligegyldige scener, der på ingen måde skaber en helhed eller en god historie. Dialogen er derudover elendig. Skuffelsen har ingen ende.

Lyder fuldstændig som Doom the Movie :D
...hehe, min absolutte yndlings hadefilm.
AV Intelligent Terminal
GreaseballGreaseballSkrevet 29/05-06 18:13 
Var inde og se filmen i går og selv om de siger at det er den sidste X-men film så syns jeg godt nok de har lagt mange "bagdøre" ind i den til at lave endnu en film. Hvilke også gør at man forlader salen med masse ?? hængende over hovedet.

Et er at de lade en del af dem "dø" alle der læse Marvel ved at folk aldrig dør i det univers.
To, slutningen med Magneto der viser at kuren åbenbart ikke er permanent.
Lur mig om de ikke er færdige med at koge suppe på det ben.
HeroldHeroldSkrevet 29/05-06 18:41 
Så har du da ikke læst nyere Marvel. Stilen skulle ellers være at nakke figurerne uden at lade dem komme igen. Ikke at jeg tror de kan holde det :)

Jeg tror ikke der kommer flere X-Men-film sådan lige med det samme, men franchisen er langt fra død. De kører jo også utallige spinoffs nu, heriblandt Wolverine.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 29/05-06 19:44 
Jeg læser netop de nye Marvel og jeg kender udmærket til den stil med at nå nogen er døde så forbliver de døde... Ja right! I de sidste par X-men er Magneto vendt tilbage(og dræbt igen) og Colosus som ellers var erklæret død da han offererede sig selv for at rede de andre mutanter fra Mutant-pesten. Så er han da lige vendt tilbage. Så det løfte lægger jeg ikke så meget i.
Vil dog mene at Ultima universet holder stilen lidt bedre med at lade de døde være døde... men man kan aldrig vide nå det gælder Marvel universet.
dRxLdRxLSkrevet 29/05-06 19:57 
Vildeste spoiler tråd nogensinde =) Bliv endelig ved=)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 29/05-06 20:58 
Greaseball>
Jeg læser netop de nye Marvel og jeg kender udmærket til den stil med at nå nogen er døde så forbliver de døde... Ja right! I de sidste par X-men er Magneto vendt tilbage(og dræbt igen) og Colosus som ellers var erklæret død da han offererede sig selv for at rede de andre mutanter fra Mutant-pesten. Så er han da lige vendt tilbage. Så det løfte lægger jeg ikke så meget i.
Vil dog mene at Ultima universet holder stilen lidt bedre med at lade de døde være døde... men man kan aldrig vide nå det gælder Marvel universet.

Ja, jeg er faktisk helt enig - de har ikke været gode til at holde det, og Ultimate-universet er klart bedre til det.

Alle ægte marvel-fans ved jo også at de vender på en 5-øre og hiver dem tilbage igen, hvis der er brug for det. De små hints i filmen er nok med, for at signalere det til ikke-Marvel-læsere, hvilket godt kan få det til at virke lidt plat.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 29/05-06 21:40 
Herold, "svage" mutanter kan også tricks, de har bare super meget nedspillet dem i 3'eren, selv de mindste elever på xavier skolen kan tæske de fleste af magetos hær one on one... sådan virker det i hvertfald..
Jeg siger de ikke skulle have prøvet at følge tegneserien slavisk, men jeg kan ikke se det store mutant problem i filmen.... alle de mutanter der står uden for den bygning hvor de kan få den cure der, ligner alle mennesker, hvilket fjerner det største problem der bliver beskrevet(Beast), at de kan gå ned af gaden uden at blive revet rundt af normale mennesker. Og der er ikke meget over en mutant hær der bare stormer frem og bliver pløjet. Selv Toad i 1'eren forstår at bruge sine kræfter på en fornuftig måde... det er naturligt da han er født og opvokset med dem. Ham "ben" manden (Marrow i tegneserien... som så er en kvinde =) i skoven fatter da også at bruge hans kræfter fint nok selv om han er en "svag" mutant...
Min personlige mening er at jeg synes de to ting hænger sammen og er pga at de enten ikke har givet eller ikke har haft tid/penge til at gøre det helt store ud af det.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 29/05-06 23:02 
Herold>
Så har du da ikke læst nyere Marvel. Stilen skulle ellers være at nakke figurerne uden at lade dem komme igen. Ikke at jeg tror de kan holde det :)

Jeg tror ikke der kommer flere X-Men-film sådan lige med det samme, men franchisen er langt fra død. De kører jo også utallige spinoffs nu, heriblandt Wolverine.

House of M spoiler:
Scarlet Witch slår et par helte ihjæl, laver et alternativt univers og det hele ender mere eller mindre godt hvilket (hvis man læser alt materialet) giver nogle bagdøre til de afdøde genoplivning...
/spoiler

Også en 'Magneto' film bliver lanceret, men om den bliver lavet side om side med 'Wolverine' vides vist ikke endnu...

Som Marvel-fan vil syntes jeg at X3 godt kunne have været ½ time længere, når man tænker på hvor komplex historien er (skulle tro at Chris Claremont havde skrevet det), men som film i sig selv fungerer den udemærket...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
3of193of19Skrevet 29/05-06 23:19 
Azalon>
SøgAArd>
Hvorfor fjernede man Bryan Singer?

Bryan Singer ville hellere lave Superman Returns. Og hvis man havde set det inden man gik ind og så X3, ville vi nok ikke have alt ovenstående kritik.

Det var ikke så meget at han hellere ville lave Superman. Studiet snøvlede bare for længe med at give grønt lys for X3 og få halet Singer ind (hvilket de skulle have gjort da X2 åbnede i biograferne verden over til stor success). Og da studiet ikke kom igang med X3 hurtig nok, endte det med at Singer gav sig ikast med Superman.
HeroldHeroldSkrevet 29/05-06 23:58 
Darken>
Herold, "svage" mutanter kan også tricks, de har bare super meget nedspillet dem i 3'eren, selv de mindste elever på xavier skolen kan tæske de fleste af magetos hær one on one... sådan virker det i hvertfald..

Ja, selvfølgelig. Alt er jo relativt :) Men jeg syntes nu ikke filmen giver det indtryk på noget tidspunkt. Mylderet af "svage" mutanter (klasse 1 og 2?) får jo reelt tæv af en gruppe stærke kamptrænede mutanter. Det er der vel ikke noget galt i.

Jeg siger de ikke skulle have prøvet at følge tegneserien slavisk, men jeg kan ikke se det store mutant problem i filmen.... alle de mutanter der står uden for den bygning hvor de kan få den cure der, ligner alle mennesker, hvilket fjerner det største problem der bliver beskrevet(Beast), at de kan gå ned af gaden uden at blive revet rundt af normale mennesker. Og der er ikke meget over en mutant hær der bare stormer frem og bliver pløjet. Selv Toad i 1'eren forstår at bruge sine kræfter på en fornuftig måde... det er naturligt da han er født og opvokset med dem. Ham "ben" manden (Marrow i tegneserien... som så er en kvinde =) i skoven fatter da også at bruge hans kræfter fint nok selv om han er en "svag" mutant...

Det er faktisk ikke Marrow, men en anden mutant. :) Marrow er dog ikke nogen decideret "svag" mutant. Jeg kan ikke lige huske historien om Morlockerne, men de er nogle grumme sataner langt de fleste af dem.

Men jeg synes nu at du bagatelliserer mutantproblemet lidt. Selvom du synes de bare ligner mennesker, så er der flere grader af mutationer. De heldige er dem, der kan bruge det til noget - der er også mange, der skal leve uden hud, med en ekstra arm osv osv.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 30/05-06 01:01, rettet 30/05-06 01:02 
Herold>
Men jeg synes nu at du bagatelliserer mutantproblemet lidt. Selvom du synes de bare ligner mennesker, så er der flere grader af mutationer. De heldige er dem, der kan bruge det til noget - der er også mange, der skal leve uden hud, med en ekstra arm osv osv.

Og hvor ser du dem i filmen? Næsten alle i filmen har mutationer der ikke ligefrem er synlige... det kunne lige så godt have været en kø til en starwars premier i usa... hov vent, så ville der nok have været en enkelt eller to personer der var udklædt til at ligne andet end normale mennesker....
Det er en tynd visuallisering af problemet som mutanter oplever i serien, hvor der er mange som Beast der er så forskellig at de ikke kan leve et normalt liv, for den ene grund om hvordan de ser ud.


Herold>
Det er faktisk ikke Marrow, men en anden mutant. :) Marrow er dog ikke nogen decideret "svag" mutant. Jeg kan ikke lige huske historien om Morlockerne, men de er nogle grumme sataner langt de fleste af dem.

Hmn ok det kan godt være det ikke er en kopi af marrow, men personen kan det samme (igen uden at lave synlig permanentlignende mutant makeup). Morlockerne var en gruppe udstødte mutanter, som tog andre mutanter ind som ikke havde andre steder at gå hen... de var lige som alle andre, nogle super svage (yay se mig, jeg har fe-vinger) og folk der kunne sparke røv. Og i filmen er det kun i den samling man ser (et få tal af dem som man senere ser i skoven) som hende dullen omtaler som væren under 3, hvis jeg husker det korrekt bliver Magneto omtalt til at være OVER klasse 3 og han er super vild... ham og Xavier må (ifølge filmen) være klasse 4, da Phoenix bliver omtalt som være den eneste klasse 5 de to er stødt på (igen hvis jeg husker det ord ret). Icemand og Pyro er ihvertfald ikke mere end klasse 3, hvilket vil sige at klasse 2 nok er lidt mere end at kunne trække vejret under vand eller lignede.


Herold>
Ja, selvfølgelig. Alt er jo relativt :) Men jeg syntes nu ikke filmen giver det indtryk på noget tidspunkt. Mylderet af "svage" mutanter (klasse 1 og 2?) får jo reelt tæv af en gruppe stærke kamptrænede mutanter. Det er der vel ikke noget galt i.

Det er da de rusher soldaterne, der er måske en eller to der laver lidt mutant gøjl, men resten opfører sig som det var en slåskamp mellem FCK og Brøndby fans... Det kunne lige så godt have været beanbags de var blevet ramt med til den synlige forskel det gjorde.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/05-06 01:58 
Det er sjovt - jeg har læst Marvel og X-Men (Projekt X) i næsten 20 år, og jeg var rigtig glad for præsentationen af de menige mutanter.

Jeg synes netop det ville have været plat, hvis køen foran kur centeret, eller forsamlingen i kirken havde lignet noget fra Star Trek eller Star Wars.

Statistisk set må langt de fleste mutationer være relativt små ting, som man nok ikke lige ville få øje på.

Og især var jeg glad for, at det kun var nogle få, der var goth-agtige at se på.
Det er så typisk amerikansk, når de "farlige" eller udstødte partout skal ligne noget fra et Jerry Springer show.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DarkenDarkenSkrevet 30/05-06 02:15, rettet 30/05-06 03:20 
SeventhSun>
Det er sjovt - jeg har læst Marvel og X-Men (Projekt X) i næsten 20 år, og jeg var rigtig glad for præsentationen af de menige mutanter.

Ja det er sjovt, jeg har fulgt serien i ca 15 år og jeg er skuffet over det... der kan man bare se hvor forskellige folk er ;)

SeventhSun>
Jeg synes netop det ville have været plat, hvis køen foran kur centeret, eller forsamlingen i kirken havde lignet noget fra Star Trek eller Star Wars.

Bare pusigt som det kun er englen og bæstet der har disse synlige mutationer ik? selv ikke ved begravelsen var der rigtigt nogle synlige mutanter (som jeg husker det), havde bare hver syvende eller sågar tiende haft bare et eller andet synligt blandt demostrationen og kølinien, havde det været nok for mig... som jeg skrev længere oppe virker det som det enten har været pga tid/penge eller også dovnenskab der har gjort at denne nuance ikke er med.


SeventhSun>
Statistisk set må langt de fleste mutationer være relativt små ting, som man nok ikke lige ville få øje på.

Ikke ifølge serien, og heller ikke hvad (jeg synes) 1'eren lægger op til. (relativt altså, da jeg læser overstående som at det er naturligt at ingen af demonstranterne eller dem i kø har nogle synlige tegn)

SeventhSun>
Og især var jeg glad for, at det kun var nogle få, der var goth-agtige at se på.
Det er så typisk amerikansk, når de "farlige" eller udstødte partout skal ligne noget fra et Jerry Springer show.

Enig
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RitesRitesSkrevet 30/05-06 06:06 
Ang. de mutanter "der ser normale ud", opfattede jeg det bare som, at det er dem som ligesom har prøvet at leve med det.

Dvs. at mutanter som beast osv. som sgu ikke kan skjule det, har håndteret det på deres egen måde.

Dem som kæmper i filmen er dem som ligesom skal ud af skabet, men altså alligevel står med valget om et relativt normalt liv.
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 30/05-06 10:43 
Darken>
Det er en tynd visuallisering af problemet som mutanter oplever i serien, hvor der er mange som Beast der er så forskellig at de ikke kan leve et normalt liv, for den ene grund om hvordan de ser ud.

Nej, bestemt ikke. Dem med kræfter er dem der er tilbøjelige til at kunne leve med det (mere eller mindre - det er det evigt tilbagevendende problem for enhver mutant), men dem der har ringere mutationer - dårlige lugt, yay fevinger, eller andet som deres nærmiljø lægger mærke til, det er DEM der vil have kuren. Det handler ikke om at kunne gå på gaden, men mere om dit nærmiljø - kan du skjule det i omklædningsrummet på skolen? Nej, så er kuren det du står i køen for at få.

Darken>
Hmn ok det kan godt være det ikke er en kopi af marrow, men personen kan det samme (igen uden at lave synlig permanentlignende mutant makeup). Morlockerne var en gruppe udstødte mutanter, som tog andre mutanter ind som ikke havde andre steder at gå hen... de var lige som alle andre, nogle super svage (yay se mig, jeg har fe-vinger) og folk der kunne sparke røv. Og i filmen er det kun i den samling man ser (et få tal af dem som man senere ser i skoven) som hende dullen omtaler som væren under 3, hvis jeg husker det korrekt bliver Magneto omtalt til at være OVER klasse 3 og han er super vild... ham og Xavier må (ifølge filmen) være klasse 4, da Phoenix bliver omtalt som være den eneste klasse 5 de to er stødt på (igen hvis jeg husker det ord ret). Icemand og Pyro er ihvertfald ikke mere end klasse 3, hvilket vil sige at klasse 2 nok er lidt mere end at kunne trække vejret under vand eller lignede.

Der er vist delte meninger om hvem det er, men et godt bud er det at det er mutanten Spike.

Men var Morlockerne ikke også designet af Sinister (eller var det Beast 2)? Nu ved jeg godt at vi er ovre i noget alternativ virkelighed - men mange af de morlocker var ihvertfald nogle ondskabsfulde sataner.

Hvis klasse 2 og nedefter er ting som gæller, 2 x normal styrke osv, så giver det jo også mening at vi ikke ser at de vælter X-Men over ende :) En af de seneste historier i X-Men (Den med Xorn) har jo også den lille gruppe mutanter i specialklassen, der ikke er voldsomt effektive :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 30/05-06 11:51 
Og så er det vist alligevel ikke definitivt slut...

X4
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/05-06 11:56, rettet 30/05-06 14:23 
Darken>
Bare pusigt som det kun er englen og bæstet der har disse synlige mutationer ik?

Er det?
Englen skjuler det jo faktisk som civil.
Selv i X-Men er det kun Beast og Nightcrawler, der åbentlyst er mutanter.

Hvis man antager, at jo større mutation = jo større synlighed, også er = jo bedre krafter, så er dem der ser helt fucked op ud vel allerede på Xavier skolen, i kloakkerne eller sammen med Magneto.
Eller måske tør de slet ikke gå ud i det fri.

Jeg synes da også netop, at de senere års X-Men som tegneserie har antydet, at der findes en masse "almindelige" mutanter, som ikke er superhelte.
Og begge de to første film gør det samme. Hver gang Xavier bruger Cerebro, ser man billedet skifte imellem hundredevis af tilsyneladende normale mennesker.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 30/05-06 12:54, rettet 30/05-06 12:54 
Ja, det er altså ikke alle mutationer, der kan ses med det blotte øje, eller træder frem i gadebilledet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 30/05-06 12:59 
Herold>
Og så er det vist alligevel ikke definitivt slut...

Yay. Så længe de holder kvaliteten fra X3 (eller lidt bedre ;) i "Magneto", "Wolverine" og de(n) kommende X-Men-film er jeg tilfreds. Jeg kan ikk' få nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/05-06 14:10 
Pain for pleasure.
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 30/05-06 14:43 
Det mener du måske, men nu er det vist også tydeligt, at vi er uenige om X-Men 3s kvaliteter, samlet set...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 30/05-06 15:00 
Jeg ser gerne flere X-Men-film. Hvis man skyder med spredehagl, er man jo nødt til at ramme rigtigt på et tidspunkt :D

Spøg til side, det er for mig udmærket underholdning, så længe jeg kan læse tegneserierne ved siden af, som i enkelte tilfælde ikke er udmærket underholdning.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RitesRitesSkrevet 31/05-06 08:29 
Jeg ser også gerne flere, men Singer måtte nu meget gerne komme tilbage i instruktør stolen :)
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/05-06 18:14 
Men hvilket spil var det egentlig, at Jimmy sad og spillede på sin Xbox 360?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
GreaseballGreaseballSkrevet 02/06-06 00:26 
Her er lidt godnat læsning.

Is there a human right to be superhuman?
DommergaardDommergaardSkrevet 02/06-06 12:30 
SeventhSun>
Men hvilket spil var det egentlig, at Jimmy sad og spillede på sin Xbox 360?

Kameo?
HeroldHeroldSkrevet 02/06-06 14:28 
Ja, jeg mener også det er Kameo. Jeg kan huske jeg kort sad og tænkte over det, da jeg så det i biografen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 02/06-06 18:14 
SøgAArd>
Hvem er drengen, de udvinder kuren fra?

http://www.mutanthigh.com/leech.html
og fra et andet site:
http://www.msnbc.msn.com/id/12841419/

.... når man er grøn, kan det være man bliver helt lys i huden, istedet for grøn af frygt...
(nej har ikke opgivet debatten, har bare indset at jeg ikke når nogle vejne her på forumet ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
70 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig