X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS til 6-årig?


Svar
SevenSevenSkrevet 25/05-06 13:28 
Jeg har i et stykke tid gået og tænkt på, at købe en Nintendo DS til min niece på 6 år.
Mit spørgsmål lyder på om hun rent faktisk vil kunne bruge den, eller er hun stadig for lille?
Hvis i mener hun er gammel nok, hvilken spil vil i så anbefale mig at købe? Jeg har selv tænkt på Nintendogs, der umiddelbart vil være lige noget for hende.
BaggyBaggySkrevet 25/05-06 13:37 
Min nabo på 7 har en ved jeg.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
RitesRitesSkrevet 25/05-06 13:51 
Ville mene at hun er for lille.

Ikke kun pg.a. om hun ville forstå maskinen, men også at det altså ikke er det mest robuste i verdenen. Den kan åbnes og lukkes, og dermed åbnes permanent. Så har den en touch screen, som godt kan gå i stykker.

Ville mene det mest ideelle til en på den alder er den gamle GBA. For det første er der mange børnespil og så er skidtet sgu robust.
» a winner is you «
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/05-06 13:57 
Super Princess Peach
Home is where the hardware is..
ChronoChronoSkrevet 25/05-06 14:02 
Det kommer også an på om hendes forældre vil spille med hende, eller om det er noget der bare overlades til hende selv.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WikzoWikzoSkrevet 25/05-06 23:05 
Tror, hun vil finde den sjov, hvis hun får Nintendogs + Super Princess Peach og måske Yoshi Touch & Go :)
millenniummillenniumSkrevet 25/05-06 23:07, rettet 25/05-06 23:07 
JAAAA....... der er nok grund til at vente den lille måneds tid...
http://shop.game.net/lowdown.aspx?lid=6149
The medium is the message.
SevenSevenSkrevet 26/05-06 14:13, rettet 26/05-06 14:14 
Først vil jeg lige sige mange tak for alle svarene.

Den nye lille Nintendo DS, hvad vil den komme til at koste i Danmark?
WikzoWikzoSkrevet 26/05-06 14:30 
Omkring det samme som den første DS - ca. 1200 kr.

Den originale kan i øvrigt fås i pink, hvis det kunne friste :P
The DaneThe DaneSkrevet 26/05-06 17:20 
Mine nevøer på 5 og 7 har en SP hver, så jeg vil sige det kommer an på hendes spilmæssige kunnen og interesse.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SøgAArdSøgAArdSkrevet 26/05-06 23:26 
millennium>
JAAAA....... der er nok grund til at vente den lille måneds tid...
http://shop.game.net/lowdown.aspx?lid=6149

I sort. Lækkert!
Home is where the hardware is..
DehliDehliSkrevet 27/05-06 00:14 
Jeg har en datter på 7 som har adgang til Nintendo DS. Hun har en del problemer med mange af spillene, da de fleste for hurtigt bliver svære. Da hun ikke har den store toldmodighed løber hun sur i spillene. Af plus spil skal nævnes Zoo Keeper, som er hendes bedste spil og Yoshi Touch & Go som også er et fint børnespil.

De andre spil vi har, skal hun have en del hjælp til. Wario Ware Touched! og Super Mario 64 DS indeholder en del minispil som hun syntes er sjove – men det krævede at far måtte åbne minispillene – øv:)

Nintendogs har ikke været noget hit… De hunde virker lidt tungnemme og her er det igen toldmodigheden der slipper op. Det skal næves, at hos os er der ikke fri adgang til DS’en - hun spørger om lov.
Jo ældre, jo bedre.
EchoEchoSkrevet 28/05-06 15:07 
Jeg ville også sige at hun lige er de to år for lille.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
kooikkooikSkrevet 28/05-06 16:54 
Man kan vende og dreje den om hun er for lille. Man kan jo indstille maskinen så den ikke kan spille online osv så den blot starter spillet op. Skærmen er følsom men så stor forskel er der da heller ikke på en ds og GBA SP efter min mening. Men så længe at der er en voksen i nærheden og kan hjælpe vil jeg da ikke kunne se hun er for lille. Men at finde spil hun ville kunne finde spændende og ikke for svære bliver så det næste problem.
SevenSevenSkrevet 29/05-06 10:45 
Jeg har også selv været meget i tvivl om, hvorvidt den var for svær for hende, men jeg besluttede mig for at købe en da jeg fik et godt tilbud, og heldigvis er hun meget glad for den.
Hun har fået Nintendogs og Yoshi Touch and Go, og begge spil kan hun finde ud af.
Hun elsker sin hund Lady, og kan faktisk spille det uden hun behøver min hjælp nu.
Hun ved endda hvordan man saver nu, og hvad alle de forskellige menuer betyder.

Jeg har tænkt lidt på at købe Super Princess Peach til hende, men er der andre nemme spil til Nintendo DS eller GBA?

For resten, hvor køber man de billigste spil? Indtil videre er det klart Axel Music der er de billigste, men måske jeg har overset nogle steder?

Igen vil jeg lige sige tak for hjælpen.
NaieraNaieraSkrevet 29/05-06 12:13 
Play.com har fra tid til anden nogle gode tilbud. Ellers tror jeg Axel er svære at slå, med hensyn til spil til normal pris.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig