X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

J-popcon 06 - DDR?


Svar
JmogJmogSkrevet 25/05-06 01:48 
Jeg går ud fra Playright fortsætter deres fremragende gameroom endnu engang. I den forbindelse ville jeg høre, om der var nogen planer om en dansespilskonkurrence?

Udover at det selvfølgelig ville vække jubel blandt os dansende spillere, så ville det nok være det perfekte konkurrencespil. Med undtagelse af karaokespil, så finder man vel næppe noget, der er mere publikumsegnet. Ikke bare er det underholdende at se på, men det er også _nemt_ at se på. Medmindre man kører på storskærm, så vil det sjove ved at være publikum på andre spiltyper jo være forbeholdt de få, der står tæt nok på til at kunne se skærmen ordentligt.

Bare en idé jeg lige fik lyst til at slynge ud i luften.
SumezSumezSkrevet 26/05-06 11:18 
Det er vel ikke utænkeligt.

Pt. har jeg dog slet ikke hørt noget om hvorvidt der kommer en J-Popcon i år, må lige prøve at høre Adrian.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/05-06 17:50 
De er skam igang med at holde planlægningsmøder, så det virker da sandsynligt, at det bliver til noget.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 26/05-06 18:14 
Har bare svært ved at se nogen egentlig konkurrence komme ud af det :) Der er måske 2 eller 3 som kan konkurrere med hinanden, resten er simpelthen ikke gode nok. En konkurrence i stil med Katamari konkurrencen sidste år synes jeg er bedre.
Per SPer SSkrevet 26/05-06 21:17, rettet 26/05-06 21:17 
Der kommer et J-popcon 2006.

Som Jmog skriver, så planlægges der internt allerede nu. De præcise datoer og detaljer offentliggøres når de foreligger.

Det ligger fast at Play:Right også står for gameroomet denne gang.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JmogJmogSkrevet 27/05-06 23:17 
Svovlmunk>
Der er måske 2 eller 3 som kan konkurrere med hinanden, resten er simpelthen ikke gode nok. En konkurrence i stil med Katamari konkurrencen sidste år synes jeg er bedre.

Det samme kunne man da sige om Katamari. Der er vel nogle enkelte, som har memoriseret den perfekte måde at køre banerne igennem på, og en masse der bare kan finde ud af at gennemføre dem og så gør deres bedste ved konkurrencen.

Og så tror jeg nu ikke antallet af semi-til-helgode dansere er så småt. Jeg er selv ganske respektabel og kender to der er omkring mig og lidt over. Til J-popcon sidste år så jeg flere jeg ikke kendte, som også lå deromkring.

Desuden så vil jeg endnu engang fremhæve showelementet. Et spil som Katamari er sjovt at spille men som konkurrencespil er det dødkedeligt at se på. DDR er derimod både spændende at se på (særligt når folk er gode) og dødunderholdende uanset hvor gode folk er.

Og så kan man jo også opstille to grupperinger. Enten stiller man op som begynder eller som øvet spiller. Udover forskellen i modstandere, så kan man jo variere sværhedsgraderne.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 27/05-06 23:32 
Selv hvis man lavede to grupper til en DDR turnering til Jpopcon, vil det alligevel ende med at man med sikkerhed kan sige stort set hvem der vinder.. Du skal regne med, at størstedelen af dem der kommer der, stort set aldrig har prøvet det. Ergo har dig og dine to venner næsten allerede vundet over resten dér.

Jeg prøver bare at sige, at en konkurrence ikke er særlig sjov, med mindre alle har mere eller mindre den samme chance for at vinde, og det mener jeg ikke er muligt med en DDR konkurrence, selv med klasseinddelinger.
JmogJmogSkrevet 28/05-06 00:21 
Som sagt mødte jeg flere andre der sagtens kunne konkurrere med mig og mine venner.

Men jeg vil da hævde, at med ethvert spil så har folk aldrig lige stor chance for at vinde. Det handler jo om, at dem der har øvet sig længe i et givent spil reelt er de eneste, der har en chance. Ville man kunne vinde katamari-konkurrencen, hvis man ikke havde spillet spillet en masse? Nej. Ville det være nok at have spillet det en masse? Nej, man ville være nødt til at sætte system i sin træning.

Og igen, det er et dødsygt spil at være publikum på. Et spil, hvor man ikke behøver kunne se skærmen er guld værd i en publikumssituation.

Og så er det sjove ved en DDR-konkurrence nu engang ikke primært at have en chance for at vinde. I langt højere grad end andre spiltyper, så er det sjovt bare at "være med". Jeg _ved_ jeg ikke ville finde DDR-konkurrencen (fordi jeg kender en der er bedre ned mig), men ville jeg more mig? I høj grad. Omvendt ville jeg kede mig ved at deltage i en katamari-konkurrence, hvor jeg ved, jeg ingen chance har for at vinde.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 28/05-06 16:14 
Hvis der skal være en DDR konkurrence, så synes jeg i hvertfald at der skal være mindre fokus på præmierne.. Sidste år var der jo præmier som RE4, og jeg tror der er mange som hellere ville vinde det, end at have det sjovt. Men der er jo ingen der siger at der kun skal være én konkurrence..

Mht det sjove ved at "være med", så er det jo ikke sådan, at man kun kan spille DDR til selve konkurrencen. Der var jo DDR igang konstant alle dagene, så der misser man ikke rigtigt noget.. men den erfaring jeg gjorde mig var følgende: Folk morer sig mest, fordi de ikke kan finde ud af det :) Og når der så netop kommer én der kan finde ud af det, så står alle og er målløse, hvilket igen bringer mig hen til mit tidligere argument med, at der reelt kun er 2-3 der har en chance for at vinde. Der er slet ikke nogen grund for andre at deltage, da de ikke har en jordisk chance. Men man kan da sagtens lave en DDR konkurrence, men så synes jeg ikke der skal være nogle præmier.

Nu er katamari også bare et eksempel. Jeg synes da folk var rimelig tætte på hinanden, og det er altså et spil som alle kan være med i, uanset hvor gode de er til det. Jeg siger ikke at det skal være katamari igen, men altså noget hvor alle kan være med til, og stadig have en "chance" for at vinde. Det synes jeg ikke er tilfældet med DDR. We Love Katamari var desuden ikke udkommet i DK endnu, så det er altså begrænset hvor meget folk har øvet sig i det. Sumez udvalgte desuden en let bane, som man ikke rigtigt skulle kende for at få mange point, så jeg synes den konkurrence var meget fair.

Spilrummet til J-Popcon er desuden lavet til, at folk kan se og prøve noget nyt, som de ikke har set før. Selvom DDR er et "alternativt" spil, så er det altså ikke noget folk ikke har set før. Jeg kan huske da der blev nævnt at man kunne melde sig til Katamari konkurrencen, så anede de fleste ikke hvad det var, og der var da rigeligt med grin fra folk der så på, så det passer altså ikke at det er kedeligt at se på. Måske for dig som kender det, men langt de fleste gjorde det ikke, og de morede sig gevaldigt.

Men hvis du gerne vil have en "challenge" i DDR, så kan du da bare gå derop, for jeg siger dig at der nok skal være gang i dansemåtterne hele J-Popcon igennem, ikke mindst fra mig :) Jeg tror jeg havde ondt i benene en hel uge efter J-Popcon, af at have spillet det så meget.
JmogJmogSkrevet 29/05-06 00:27 
Med hensyn til præmierne, så er det da en ganske fin idé at skippe dem. Jeg kunne i hvert fald ikke være mere ligeglad.
Per SPer SSkrevet 29/08-06 22:28, rettet 29/08-06 22:29 
Der er en ny J-popcon 2006 hjemmeside klar. Her findes de obligatoriske oplysninger om tilmelding, tidspunkter, priser og muligheder for overnatning (vandrehjem).

Der kommer løbende opdateringer vedr. indhold på eventen.

J-popcon 2006
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 24/10-06 22:24 
Vi er dovne, så jeg dumper lige den her artikel om J-popcon 2006 fra Geek Culture. Den siger det hele.

Alt om J-popcon 2006 på GC
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig