X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anime-anbefalinger søges


Svar
la0sla0sSkrevet 19/05-06 17:58 
Jeg går og ser djævelsk frem til, at jeg får afleveret min A-opgave på nordisk litteratur, og min (længe udskudte, især via dispensation) emneprøve på filosofi, derefter ligger landet åbent. Der er selvfølgelig store drømme om vin, vidunderlige damer (pengepungen sætter nok grænser for vinen og kæresten for damerne), skødesløshed, overnatninger på stranden og generel løsgang, ja muligvis endda ly... Se hele indlægget
Hvad sker der?
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
dpldplSkrevet 19/07-10 21:01, rettet 19/07-10 21:43 
Hmmm mere nysgering om der overhovedt er en 5,1 japansk surround track fra starten. Aldrig set en anime serie i surround, så i kunne jo været Funimation der ændre på japansk track for få det i 5,1. Lyder stadig mærkelig det ikke er med.(Udover de har fyldt blu-ray og ikke kunne få plads)

Altså der er ikke noget galt med anime på dvd overhovedt. Jeg bare taget den beslutning at jeg holder mig til ren blu-ray nu(ellers ender med købe dvd og senere blu-ray, og det vil kun irritere mig over længere tid :P). Nå ja, ender nok med købe blu-ray versionen en eller anden dag. Da anime blu-rays i EU ikke ser særlig lovene ud (GUNDAM UNICORN :@)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 20/07-10 01:07 
Som oftest er der ikke surround til animeserier fra starten. Det er noget amerikanerne mixer når de alligevel laver deres dubs.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/10-10 19:10, rettet 14/10-10 19:14 
Her er en trailer til Panty & Stocking with Garterbelt. Ganske sjov serie

http://www.youtube.com/watch?v=iZbGlVqKXTM

Det er ikke så tydeligt fra traileren men serien blander mange forskellige stilarter

Transformation scene: http://www.youtube.com/watch?v=nEpy0znKHWs
dpldplSkrevet 15/10-10 00:02 
Skal stadig taget mig samme til at prøve den serie( Er på Crunchyroll, så lovlig :o)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JmogJmogSkrevet 15/10-10 10:16 
Darkbeat>
Det er ikke så tydeligt fra traileren men serien blander mange forskellige stilarter

Transformation scene: http://www.youtube.com/watch?v=nEpy0znKHWs

Anime-stil og pissegrim Cartoon Network-stil? Det troede jeg aldrig jeg skulle se blandet :-D
NaieraNaieraSkrevet 16/10-10 13:21 
De har fået en ny anime-anmelder ovre hos Geek Culture. Har aldrig hørt om ham før...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 16/10-10 16:43 
Kan en venlig sjæl ikke fortælle mig hvilke nye anime's jeg bør se?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 16/10-10 19:02, rettet 16/10-10 19:02 
Gurren Lagann, Big Windup, Shikabane Hime, Toradora, Gundam 00, X'amd, Fullmetal Alchemist: Brotherhood og filmen Summer Wars.

Søg efter dem her
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 16/10-10 19:11 
Takker!
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 16/10-10 23:52 
hmn måske ikke helt det rigtige sted, men det er jo lidt også en forspørgelse på om den kan anbefales.

Så engang en lille smule anime år og dag tilbage, jeg fik aldrig spurgt hvad det var for en.

Jeg ved ikke hvad serien handler om, blot at det var en ung knægt der flyver i hvad jeg husker som en gammel WW flyver-lignede ting og er med i et ræs hvor der er denne anden knægt i et andet fly der er af en eller anden grund besat (fascineret?) af ham.

Grunden til at jeg er kommet i tanke om det var at ham psyko knægten blev ved med at kalde ham "helten" for immelmann (pga hans flyning, ikke hans navn) og jeg er stødt på en reference til manøveren fornyeligt.

Siger serien jer noget? og kan den anbefales?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dpldplSkrevet 17/10-10 00:26 
Jeg tænker på Last Exile som det første, da der er en psyko knægten og Claus er god til the Immelmann turn.

Og jo det kan faktisk godt anbefales, jeg nød den meget dengang jeg så den.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkenDarkenSkrevet 17/10-10 18:53 
Efter at have set preview på det link Naiera postede, så ser det ud til at være lige den. Takker
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JuggernautJuggernautSkrevet 13/05-11 17:59 
Kan I ikke anbefale nogle steder på nettet (udover Ebay) der sælger Anime til fornuftige priser?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dpldplSkrevet 13/05-11 18:57, rettet 13/05-11 18:58 
bluray eller dvd?

Personlig holder jeg mig til planetaxel(axelmusic) og amazon.co.uk nu, der er often gode tilbud disse steder.

Selvom jeg er gået over til ren BR, så det hele kommer mere eller mindre kun fra amazon, da jeg ikke har en region afspiller(Eva 2,22 og akira er næste der er forudbestilt på BR :D)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 13/05-11 18:58 
Planet Axel (det der engang hed Axel Music) er det eneste sted hvor du kan få region 1-udgivelser, uden at der skal være toldfare med i købet. De har selvfølgelig også anime på Blu-ray.

I England har de selvfølgelig også anime, men på dvd er det jo PAL. På Blu-ray er der selvfølgelig ingen konverteringsproblemer, og de har f.eks. en rigtig fin dobbeltudgivelse med The Girl Who Leapt Through Time og Summer Wars til en god pris. Her kan Amazon.co.uk selvfølgelig anbefales ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 13/05-11 19:35 
Tak for anbefalingerne. Der er allerede fundet et par interessante titler. samtidig er der lige et tillægsspørgsmål der popper op ifm regionerne.
Der går ikke lang tid før min dvd afspiller skal udskiftes med en Blueray. Kan sådan en maskine købt herhjemme afspille R1 dvd?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 13/05-11 19:56 
Nej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-11 20:06 
Er det meget unormalt med regionsfrie BD afspillere?

Jeg har set at Fudoh fra shmups forum sælger en hardware moddet regionsfri BD-afspiller på hans hjemmeside, men prisen er ret hæftig:
http://retrogaming.hazard-city.de/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/05-11 21:49 
Konsolkongen>
Er det meget unormalt med regionsfrie BD afspillere?

Ja. Nogle kan få et relativt billigt mod (Oppo og kloner heraf), mens andre kan få et noget dyrere mod. De fleste kan ikke modificeres.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 14/05-11 07:29 
Så hvis jeg går ud og køber en Panasonic afspiller i elgiganten, kan jeg "kun" afvikle R2 dvd? Og hvordan nu med Bluray? Der må man nøjes med Region B film?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 14/05-11 09:35, rettet 14/05-11 13:32 
Ja. Men mange amerikanske udgivelser er dog regionsfri. En del af det gode anime er desværre låst.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 14/05-11 09:43 
Linket dutter ikke.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 14/05-11 13:32 
Det var ikke meningen der skulle have været et link. Det må have sneget sig ind da jeg skrev på min iPod.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 14/05-11 19:43 
Alt i alt viser det sig, at det vist bliver en dyrere fornøjelse end først antaget. Nu er jeg da helt gal efter at få en BD afspiller.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 02/02-12 18:46 
Nogen der kan anbefalde nogle nye fede anime film indenfor det sidste års tid. Synes altid det er svært at følge med på de kanter..
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 02/02-12 18:56, rettet 02/02-12 18:56 
Jeg synes den seneste fra Ghibli var god:
http://www.imdb.com/title/tt1568921/

Den er baseret på "Lånerne", en ældre børnehistorie. Hvis du kan leve med at historien ikke just er baseret på action og cyborgs, men mere stille og fantasifuld er den IMO god, omend den ikke slår de helt store Ghibli klassikere. Soundtracket er også ret fedt.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaieraNaieraSkrevet 02/02-12 21:06 
neros>
Nogen der kan anbefalde nogle nye fede anime film indenfor det sidste års tid. Synes altid det er svært at følge med på de kanter..

Redline er vanvittig. Sindssygt pæn og helt vild og blodig. Køb den :) På Blu-ray.

Ellers har vi i vesten fået Summer Wars, Girl Who Leapt Through Time, Loups-Garou, Trigun-filmen og andre gode sager på Blu-ray, indenfor det sidste års tid.

Welcome to the Space Show har også engelske undertekster på den japanske udgivelse. Filmen er god, omend lidt rodet, men visuelt er den et sandt mesterværk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 02/02-12 23:20 
Haha! Nu er det ikke fordi jeg kun er til blod og hardcore action flicks faktisk ser jeg alt mellem himmel og jord ;-)

Welcome to the Space Show ser helt fantastisk ud på den visuelle del. Den må jeg hellere få fat på.

Redline har jeg hørt skulle være ret så ringe, men skal man have hovedet blæst af i en kaotisk strøm af billeder kan det være det var et hit af de helt store. Det kunne godt være jeg skulle checke den ud også.

Tak for alle budene indtil videre jeg kikker på det hele.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 02/02-12 23:48 
Jeg ved ikke hvor du har hørt at Redline skulle være ringe. Jeg har altid kun hørt godt om den, og jeg kunne også godt lide den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/06-13 01:25 
Alle bør se Little Witch Academia. Den er kun 26 minutter lang og ligger på YouTube indtil den 30 Juni

http://youtu.be/RBlqxEIJ_Cg

Senere kommer den på Blu-Ray
DarkenDarkenSkrevet 25/06-13 10:36 
Øj den kunne være god som serie, jeg var ihvertfald godt underholdt i den halve time :)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 01/10-13 09:09 
Som en nyhed fra Project Phoenix (se kickstarter tråden), så blev der også reffet til denne kickstarter (som er slut):
http://www.kickstarter.com/projects/1311401276/little-witch-academia-2
Hvilket nok var derfor den var på tuben, synes bare ikke der stod noget om kickstarter i beskrivelsen den gang.

Men det er da ret cool at japanerne også begynder at få øjne op for kickstarter. Især da der nu både er en anime og et spil der har vakt nok interesse til at de begge har samlet meget mere ind, end blot minimum.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CamousCamousSkrevet 16/02-14 20:05 
Uchouten Kazoku, lige set den færdig og den er helt fantastisk. Vasker den dårlig smag fra alt de moe hundebæ som der kommer så meget af i disse dage væk.

Da jeg var ved at se den blev jeg ved med at tænke tilbage på Tatami Galaxy, hvilken var sidste gang jeg så en anime der bare virkede så forfriskende anderledes. Wouldnt you know it, samme skribent bag begge, så det gav god mening.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/08-14 04:26 
Så kommer der en SEGA anime

http://www.animenewsnetwork.com/news/2014-08-26/sega-hardware-girls-hi-scoool-seha-girl-anime-previewed-in-video/.78074
JmogJmogSkrevet 28/08-14 08:11 
Argh! Grim, grim, grim super deform 3D cgi. Does not compute.

Giv mig 2D og jeg ville have overvejet at se den af ren nysgerrighed.
SonicSonicSkrevet 28/08-14 08:49 
Enig, jeg syntes også tegnefilm skal være 2D. Det der 3D cgi har sjældent meget sjæl, medmindre der står Pixar på.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkenDarkenSkrevet 25/11-14 09:53, rettet 25/11-14 09:53 
Action anime? Akame ga Kill blev ret skuffende efter den ellers så lovende start. Jeg har ikke noget mod harem i anime, bare det er gjort godt. I Akame ga Kill, virkede det som om at characterne og story blev smidt til side for det og hvor er den bare generisk nu. SAO II er stadig ok, men lige som SAO I, synes jeg at første del af sæsonen er bedst (lige nu, er det som folk der er vendt tilbage til Wow med ligegyldig grind og quests :P)

Jeg ville mægtig gerne se Tokyo Ghoul, men den er ikke på Crunchyroll. Er der nogen der har nogle anbefalinger?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 25/11-14 11:41 
Parasyte, har jeg hørt, skulle være rigtig go'. Jeg ser næsten udelukkende anime på Blu-ray, så der går et stykke tid, før jeg kan se den ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 26/11-14 17:35 
Nu har jeg lige set de to første episoder, ewwwwww! Om det så er Parasitten eller dubsteppen lader jeg være usagt, men den starter godt ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 28/09-15 22:16, rettet 29/09-15 05:10 
Odin>
Du mener de (foreløbigt) tre film-reimaginings, ikke? Mig bekendt har der ikke været ytret nogen planer om at udgive serien på Blu-ray, nemlig.

(Det kunne for øvrigt være vi skulle rykke snakken over i en relevant anime-relateret tråd)

Næh, jeg mener da tv-serien :)

Den kom for en måned siden på blå i Japan, inklusive forlængede afsnit og et par udgaver af End. Den købte jeg, rippede til MKV og så, med nogle undertekster jeg satte sammen fra et sæt jeg hentede på indernettet.

Det var helt vildt at se den igen. På grund af filmene er det nok ti år siden jeg sidst så tv-serien. Inden længe skal jeg se den igen, med forlængede afsnit og End, i stedet for afsnit 25 og 26.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mes1983Mes1983Skrevet 29/09-15 06:18 
Jeg er lige gået i gang med Attack on Titan, godt nok længe siden jeg rigtig har set anime, tror det sidste var noget gundam:-)

Har kun fået set de første par afsnit, og synes faktisk den er rigtig god.
OdinOdinSkrevet 29/09-15 10:54, rettet 29/09-15 15:29 
Naiera>
Næh, jeg mener da tv-serien :)

Den kom for en måned siden på blå i Japan, inklusive forlængede afsnit og et par udgaver af End. Den købte jeg, rippede til MKV og så, med nogle undertekster jeg satte sammen fra et sæt jeg hentede på indernettet.

ORV! Man kan da håbe at der kommer en vestlig release også, så.

Det var helt vildt at se den igen. På grund af filmene er det nok ti år siden jeg sidst så tv-serien. Inden længe skal jeg se den igen, med forlængede afsnit og End, i stedet for afsnit 25 og 26.

Jeg elskede faktisk de oprindelige afsluttende afsnit, og følte lidt, at End Of Evangelion mest blev lavet som et knæfald for de fans, der ikke fattede de subtile hints til hvad der foregik udenfor Shinjis hoved mens han gennemlevede sit psykiske sammenbrud, men i stedet bare ville se en bossfight. Sådan sat lidt på spidsen i al fald. Jeg ser til gengæld End som rigtig god companion-film til de sidste afsnit snarere end en substitut.

Evangelion står dog stadig den dag idag som min største anime-oplevelse.
Jovist, jeg tudede under sidste Episode af Cowboy Bebop og var lamslået over Katsuhiro Otomos "Memories", men der er stadig intet der har formået at fucke med mit følelsesregister på samme måde som Evangelion.
OdinOdinSkrevet 29/09-15 10:59 
Mes1983>
Jeg er lige gået i gang med Attack on Titan, godt nok længe siden jeg rigtig har set anime, tror det sidste var noget gundam:-)

Har kun fået set de første par afsnit, og synes faktisk den er rigtig god.

Attack On Titan er skidegod. Det var den serie der genvakte min interesse efter næsten ti år væk fra mediet.
Lige en advarsel, dog: Mangaen kører stadig, så du får ikke nogen afslutning i de første 25 episoder. Der kommer en sæson mere til næste år, der burde sammenfalde med mangaens afslutning. Hajime Isayama har ihvertfald sat sig som mål at slutte med bind 20 (han skriver på 18. bind nu).
NaieraNaieraSkrevet 29/09-15 13:09, rettet 29/09-15 13:15 
Odin>
ORV! Man kan da håbe at der kommer en vestlig release også, så.

Det gør der selvfølgelig en dag, men der kommer nok til at gå år. Det skal nok først være efter Evangelion 3.0+1.0, og de har jo ikke engang kunnet fedte sig sammen til at få udgivet 3.33 udenfor Asien. Sidste Renewal er selvfølgelig heller ikke engang påbegyndt.

Når den amerikanske udgivelse en dag kommer, så bliver den også markant dårligere end den japanske. Med mindre Aniplex of America får licensen, og det er der ikke en snebolds chance i helvede for. Det bliver selvfølgelig FUNimation, og så vil de fucke med videoen og proppe for mange afsnit på skiverne, som de altid gør.

Odin>
Jeg elskede faktisk de oprindelige afsluttene afsnit, og følte lidt, at End Of Evangelion mest blev lavet som et knæfald for de fans, der ikke fattede de subtile hints til hvad der foregik udenfor Shinjis hoved mens han gennemlevede sit psykiske sammenbrud, men i stedet bare ville se en bossfight. Sådan sat lidt på spidsen i al fald. Jeg ser til gengæld End som rigtig god companion-film til de sidste afsnit snarere end en substitut.

Jeg er også vild med afsnit 25 og 26. Især den skole-rom-kom der blev til mangaen Angelic Days :)

Det er også sjovt at se, hvordan de kom udenom at der ingen penge var tilbage. Der er vel sammenlagt ét afsnits animation, i de to afsnit. Angelic Days-delen går jo hurtigt over i sketches på hvid baggrund, for eksempel.

De kunne både cashe ind og gøre noget sjovt for fans, hvis de lige animerede de seks Angelic Days-bøger til en 12-afsnits serie, når engang fjerde Renewal er færdig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 29/09-15 13:30, rettet 29/09-15 13:31 
Odin>
Der kommer en sæson mere til næste år, der burde sammenfalde med mangaens afslutning. Hajime Isayama har ihvertfald sat sig som mål at slutte med bind 20 (han skriver på 18. bind nu).

Jeg var ikke klar over, at der var planlagt en slutning. Det er altid godt. Det er så træls, når der skal fixes en anime-only slutning.

Se for eksempel Fullmetal Alchemist. 51 og senere 64 afsnit til TV og ingen af dem har en slutning skrevet af mangaens forfatter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 29/09-15 15:09, rettet 29/09-15 15:27 
Det er helt enormt frustrerende, når mangaforfattere lige så stille begynder at behandle deres plot-intense universer som en soapserie, der bare skal holde sig selv i live så længe den giver overskud. På den måde bliver det fuldkommen umuligt at lave en afsluttet animeserie. Og så må man jo enten trylle en slutning frem eller efterlade den åben. Begge dele er sådan cirka lige crappy som seer at være vidne til.
Så: Fortæl den historie der skal fortælles, og afslut lortet. Jeg kigger på dig, Kentaro Miura!
NaieraNaieraSkrevet 29/09-15 15:19 
Det japanske Eva-sæt fylder i øvrigt 420GB fordel på ti Blu-rays :)

Anime-anbefalinger søges
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 29/09-15 15:26, rettet 29/09-15 16:16 
Ah! Det var den der boks du modtog der gik i stykker. Det kan jeg da også godt huske nu.
Besynderligt at jeg overhovedet ikke bed mærke i, at der var tale om en Blu-ray udgivelse af Evangelion. Mine arme burde have været helt i vejret.
la0sla0sSkrevet 29/09-15 15:30 
Jeg så dengang 1-26... er der nogen der kan opdatere på, hvordan alle de nye ting passer ind i kronologien? Hvad har jeg misset?
Hvad sker der?
OdinOdinSkrevet 29/09-15 15:41 
Der er som sådan ikke noget nyt.
Der er blot blevet produceret fire nye film (hvoraf de tre er udkommet) som genfortæller historien med et større budget og en del kreative friheder.

De andre film vi har diskuteret - Death & Rebirth og The End Of Evangelion er gamle og udkom kort efter seriens afslutning tilbage i halvfemserne. Dem burde du have set, faktisk.

Death & Rebirth er egentlig mest en recap hvor alle de vigtigste begivenheder bliver peget ud for at gøre det nemmere at forstå seriens slutning. Se det som en slags liner notes.

End of Evangelion fortæller hvad der foregår udenfor Shinjis hoved under hans sammenbrud i seriens sidste to episoder.
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig