X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anime-anbefalinger søges


Svar
la0sla0sSkrevet 19/05-06 17:58 
Jeg går og ser djævelsk frem til, at jeg får afleveret min A-opgave på nordisk litteratur, og min (længe udskudte, især via dispensation) emneprøve på filosofi, derefter ligger landet åbent. Der er selvfølgelig store drømme om vin, vidunderlige damer (pengepungen sætter nok grænser for vinen og kæresten for damerne), skødesløshed, overnatninger på stranden og generel løsgang, ja muligvis endda ly... Se hele indlægget
Hvad sker der?
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/02-09 21:07, rettet 03/02-09 21:07 
Sejt dem må jeg have på DVD. Kender du så Mad Bull 34, det er mega sejt, har et afsnit og det sparker ass jack :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/02-09 21:08 
Jeg er ved at se en ret sjov serie nu der hedder "Maria + Holic". Handler om en lesbisk pige der starter på en all-girl school. Det går dog ikke helt som ventet da den første pige hun møder slet ikke er en pige...

http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6087
nerosnerosSkrevet 03/02-09 21:59 
KroeboCop>
Sejt dem må jeg have på DVD. Kender du så Mad Bull 34, det er mega sejt, har et afsnit og det sparker ass jack :=P

Nej men det gør jeg nu. Det ser Meeega fedt ud :D Tak!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/02-09 22:05 
Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan lyder seriøst forstyrret i sin bagsidetekst! :-D
nerosnerosSkrevet 15/02-09 21:09 
Jeg har lige fundet det her og vil i hvertfald tro det er noget for mig. Nogle som kender det og hvad synes i?

MD Geist
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 15/02-09 21:17, rettet 15/02-09 21:18 
Den har en afsindigt ringe og bundrådden user rating inde på Animenewsnetwork. Desuden ser den ud til at være meget svær at få fat i på dvd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 15/02-09 21:25 
Nåh Øv :-(

Så lidt fra den på youtube og synes det så ok ud, men det kan man jo nok ikke helt bedømme ud fra.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 15/02-09 22:57, rettet 15/02-09 22:59 
Fandt en trailer af den her anime kaldet Darkside Blues på min dvd af Genocyber. Jeg har godt nok aldrig hørt om den, men den ser rå fed ud. Så jeg må vist snart en tur i Fantask og kikke efter den :-)

Her er f.eks hvad der bliver sagt om den på The Anime Critic:

Any skepticism I had was blown out of the water when the credits started rolling. I'd heard this movie was atmospheric, but I didn't realize just how atmospheric. This is probably as close to an animated Martin Scorsese film as you'll find.

Linky
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 04/03-09 22:03, rettet 04/03-09 22:04 
Jeg har taget hul på Samurai 7, som er en fortælling baseret på Kurosawas klassiker De syv Samuraier. Det krævede lige lidt tilvænning at acceptere de fremtidselementer (især mecha) der introduceres, men efter at have set 7 afsnit er jeg fanget af historien. Anbefales hermed, men læs lidt om historien inden man går ind til den (det gjorde jeg ikke, havde blot fået den anbefalet), så man ikke forventer en direkte gengivelse af Kurosawas filmatisering.

Samurai 7 på ANN
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/03-09 15:51, rettet 15/03-09 15:52 
Jeg er stadig i gang med at opbygge en god grundbase af det mest basale Animé, jeg umiddelbart får anbefalet (blandt andet fra tråden her).

Jeg er netop blevet færdig med de 25 afsnit af Berserk, hvilke er noget af det bedste animé, jeg har set indtil videre. Den har tydeligvis mange år på bagen rent visuelt, men den formår at fortælle en historie om ambition, svigt og forfald, på en glimrende og tilpas filosofisk måde, som på ingen måde føles gammel. Det er virkelig ærgerligt at de stoppede med at producere afsnit efter det 25.; Det er netop her serien når sit helt store højdepunkt. Faktisk når man end ikke at få rundet en af de helt store scener ordentligt af.

En hel klar anbefaling herfra.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 15/03-09 16:08 
Wrath of The Ninja er en lidt ældre sag men ganske underholdene.

Det var lige den eneste trailer jeg umiddelbart kunne finde.

Trailer!
Bashful Neophyte
KeenKeenSkrevet 15/03-09 19:50, rettet 17/03-09 16:36 
jeg vil også gerne anbefale Samurai 7, jeg var hooked på da stort set fra start, så den er klart at anbefale

ellers er der for lige at nævne et par stykker:

Black Lagoon
Hellsing
og
Death Note

som jeg også synes skal nævnes da de også gik rent ind hos mig...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/03-09 13:20, rettet 17/03-09 13:37 
Jeg har efterhånden set halvdelen af RahXephon, og var i starten positivt overrasket. Det har været svært at afgøre om serien blot er stærkt inspireret af Evangelion, eller en direkte kommentar til hvordan serien skulle være lavet.

De første fire afsnit var interessante, men jeg synes godt nok det har stået stille siden da. De enkelte afsnits præmisser er ofte svage, og de følelser der bliver potræteret er enten menneskeligt urealistiske, eller simpelthen ikke underbyggede nok.

Jeg tror at meget af problematikken ligger i det store persongalleri, og den hast personerne introduceres med, på nærmest en gang. Det bliver meget rodet, og der opbygges ofte en fortællestrategi, som pludselig brat afsluttes, uden at den færdiggøres. Min konklusion er at den ikke når Evangelion til sokkeholderne, selvom den af flere er blevet erklæret på samme niveau, og endda bedre, fordi den givet er nemmere at forstå.

Det mest positive er det visuelle udtryk, som er enormt flot. Kunne jeg, ville jeg til enhver tid udbytte en del af Evangelions til tider visuelt mangelfulde engle, med RahXephons flotte modstykke.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 17/03-09 14:52 
RahXephon er i min bog ikke ligeså god som Evangelion, slet ikke, men den er blandt mine favoritserier alligevel. Det er utroligt som man nærmest har stjålet med arme og ben fra Eva, og alligevel formået at lave en serie der føles helt som sin egen. I starten af serien får man nogle fantastiske stemninger præsenteret som jeg altid vil huske og sætte pris på, og som serien udvikler sig bliver historien bare bedre og bedre. Musikken er også fantastisk. Hvorvidt man skal se filmen, såfremt man kunne lide serien, kan jeg ikke rigtigt anbefale eller ej...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 17/03-09 16:01 
Ja det er faktisk noget af en bedrift at selvom den indeholder så mange elementer fra Evangelion, at den ikke blot fremstår som et kopi produkt. Og så er den tilmed god ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/03-09 16:10 
Nu skal i ikke undergrave mit kritiske udsagn, ved at tale så positivt om serien. Den er dårlig, dermed basta :p

Jeg kan sagtens se nogen kvaliteter i den, det er slet ikke det. Måske har jeg bare svært abstrahere fra at den ikke er Eva, når nu den prøver så ihærdigt på at være det.

Desuden har jeg altid været lidt små-krukket, så det spiller sikkert også ind :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/03-09 21:52 
neros>
Fandt en trailer af den her anime kaldet Darkside Blues på min dvd af Genocyber. Jeg har godt nok aldrig hørt om den, men den ser rå fed ud. Så jeg må vist snart en tur i Fantask og kikke efter den :-)

Her er f.eks hvad der bliver sagt om den på The Anime Critic:

Any skepticism I had was blown out of the water when the credits started rolling. I'd heard this movie was atmospheric, but I didn't realize just how atmospheric. This is probably as close to an animated Martin Scorsese film as you'll find.

Darkside Blues har en ret speciel gotisk cyperpunk-atmosfære, men jeg mindes, den er meget usammenhængende. Nu har jeg ikke læst mangaen, men dét er måske en fordel, inden man ser - eller efter man har set - filmen (som jeg tror ville have fungeret bedre som serie).

http://www.eiga.dk/film.php?id=141
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/03-09 21:56, rettet 17/03-09 21:57 
Echelon VI>
Jeg er netop blevet færdig med de 25 afsnit af Berserk, hvilke er noget af det bedste animé, jeg har set indtil videre. Den har tydeligvis mange år på bagen rent visuelt, men den formår at fortælle en historie om ambition, svigt og forfald, på en glimrende og tilpas filosofisk måde, som på ingen måde føles gammel. Det er virkelig ærgerligt at de stoppede med at producere afsnit efter det 25.; Det er netop her serien når sit helt store højdepunkt. Faktisk når man end ikke at få rundet en af de helt store scener ordentligt af.

En hel klar anbefaling herfra.

Berserk er også noget af det mest uforglemmelige anime, jeg selv har set (ud over Robotech og Silver - og Texdhcnionvbipfdmlk ... Texhnolyze, var det :)).

Berserk stopper "lidt brat" som anime, men historien fortsættes i mangaen. Så har man ikke læst mangaen, inden man ser Berserk-serien, kan man eventuelt samle mangaen op, dér hvor animeen slutter (husker ikke lige hvilket nummer af mangaen, men det kan tjekkes rundt omkring på nettet).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/03-09 22:20 
Jeg havde netop hørt at mangaen fortsatte lang tid efter det 25. afsnit som animéen stopper ved. Der må have lagt andre årsager end mangel på kildemateriale til grund for stoppet - højst sandsynligt økonomiske.

Texhnolyse ser interessant ud. Jeg må se om jeg kan finde (penge til) den. Jeg regner med at starte på Samurai 7 umiddelbart efter dette indlæg :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
silverstarsilverstarSkrevet 23/03-09 22:47, rettet 23/03-09 23:12 
Nu har jeg også fået set Samurai Champloo. Det er lykkedes dem meget godt at få blandet funky hip-hop/rap stemning ind i en fortælling der foregår i samuraiens æra. De umage rejsefæller Fuu, Mugen og Jin er også ganske fornøjelige sammen, og der er mange lækre action-sekvenser med blod og afhuggede lemmer :)

Det der ikke fungerer så godt IMO er "flowet" i hoved-historien. Den er ganske tynd og ikke ret vel-udbygget. De enkelte afsnit kan stort set ses som afsluttede fortællinger uden at man går glip af det store.

Når det er sagt, så er der stadig masser af underholdning at finde i serien, på trods af de førnævnte mangler i den "røde-tråd" historie, som skal binde afsnittene sammen.


Og så til et spørgsmål:
Hvor får man nemt og billigt serien Monster? Jeg har læst meget godt om den, men jeg kan ikke finde den på de sites, hvor jeg normalt køber anime. Jeg har fundet et par enkelte steder hvor region 1-udgaven kan købes, men det ser ikke ud til at serien er ret udbredt på trods af de flotte anmeldelser på f.eks. ANN. Jeg synes også kun jeg kan finde ganske få sælgere der har den på ebay.

Monster på ANN
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaieraNaieraSkrevet 23/03-09 23:35 
Monster er ikke udkommet på region 1. De steder du har set den har det været piratkopier.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
silverstarsilverstarSkrevet 24/03-09 00:19 
Skummelt. Er der kommet en legal udgivelse i region 2 så? Og hvor finder man den?

Ligner det her en reel udgivelse (jeg kender ikke sitet)?
http://www.atomicmall.com/view.php?id=374605
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/03-09 01:15 
12 dage til!

http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6244

Anime-anbefalinger søges
dpldplSkrevet 24/03-09 01:35 
Lad os håbe det bliver god, personlig ser jeg mere frem til Fullmetal Alchemist "2"(Start helt fra starten og følger mangaen).

Vil være dejlig med 2 nye anime serie at se. Selvom nok et lille stykke tid til nogen af dem rammer EU eller USA. :'(
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 24/03-09 09:50 
silverstar>
Skummelt. Er der kommet en legal udgivelse i region 2 så? Og hvor finder man den?

Ligner det her en reel udgivelse (jeg kender ikke sitet)?
http://www.atomicmall.com/view.php?id=374605

Nej, den er heller ikke kommet i region 2, medmindre du med det mener Japan. Det er dog selvfølgelig uden engelske undertekster og til en uhyrlig pris per dvd med 2-3 afsnit.

Og nej, det ligner overhovedet ikke en reel udgivelse. For det første er det ALT for billigt. Man får ALDRIG 74 afsnit for $43! Desuden er den regionsfri og der er kinesiske undertekster. Den er så åbenlyst piratkopieret at det skriger til himlen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
silverstarsilverstarSkrevet 24/03-09 14:14 
Naiera>
Nej, den er heller ikke kommet i region 2, medmindre du med det mener Japan. Det er dog selvfølgelig uden engelske undertekster og til en uhyrlig pris per dvd med 2-3 afsnit.

Og nej, det ligner overhovedet ikke en reel udgivelse. For det første er det ALT for billigt. Man får ALDRIG 74 afsnit for $43! Desuden er den regionsfri og der er kinesiske undertekster. Den er så åbenlyst piratkopieret at det skriger til himlen.

Wow, jeg havde ikke lige bidt mærke i at der er 74 afsnit i serien. Så vil jeg nok også sige, at de har tryllet en hel del med kvaliteten for at kunne klemme alle afsnit ned på 7 DVD's. Set ud fra antallet af DVDs synes jeg ikke prisen var suspekt, men med 74 afsnit i serien holder det ikke :)

Det undrer mig at der ikke er kommet en udgivelse til amerikanske/europæiske markeder endnu, serien er jo ikke ligefrem spritny?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaieraNaieraSkrevet 24/03-09 14:48 
silverstar>
Det undrer mig at der ikke er kommet en udgivelse til amerikanske/europæiske markeder endnu, serien er jo ikke ligefrem spritny?

Viz har licensen og vi ser måske en R1-udgivelse senere i år. Årsagen til at den ikke er ude endnu er nok længden på serien, samt det sædvanlige cirkus med at de japanske licensholdere forlanger en latterligt høj pris for rettighederne.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 24/03-09 14:50, rettet 24/03-09 14:53 
Darkbeat>
Dette er åbentbart lovligt da der ikke er nogen uden for japan der har licensen endnu, men i mange tilfælde ender det med at nogen køber licens til at udgive den uden for Japan og vi så bare aldrig ser den fordi de ikke har tid eller lyst lige pludselig... Lidt træls.

Det er _IKKE_ lovligt bare fordi ingen udenfor Japan gør noget ved det. Fansubs er ulovlige og skader mere end de gavner, da ufatteligt mange får al deres anime på den måde, og aldrig i deres liv køber lovlige udgivelser. Tilhængere af fansubs vil selvfølgelig påstå at det udbreder kendskabet til anime, men faktum er og bliver at det er ULOVLIGT.

Jeg har fjernet dit link da vi på P:R ikke vil opfordre eller linke til ulovligheder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 24/03-09 14:53, rettet 24/03-09 14:53 
Darkbeat>
(...) men i mange tilfælde ender det med at nogen køber licens til at udgive den uden for Japan og vi så bare aldrig ser den fordi de ikke har tid eller lyst lige pludselig... Lidt træls.

Hvor mange eksempler på rettigheder købt af vestlige udgivere der aldrig blev til noget kan du nævne?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/03-09 15:35, rettet 24/03-09 15:36 
Arh sorry det var jeg slet ikke klar over. Så lærte jeg noget nyt idag :)

Jeg sletter posten.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/03-09 01:07, rettet 26/03-09 01:21 
Nåh... Men.. back on track.

I forbindelse med Valkyria Chronicles Animéen snart kommer er der blevet lagt et preview op på den officielle side

http://www.valkyria-anime.com/index.html

Jeg subscriper på Kodakawa anime på youtube og det ser ud til at der kommer en serie baseret på Capcom's Sengoku Basara/Devil Kings spil.

http://www.youtube.com/watch?v=E29Fr7BC1rM

Kodakawa anime ligger også nogen små Haruhi historier op fra tid til anden. De er ca 4 min lange og ret sjove.

Hér er en playlist til de afsnit der er lagt ud ind til videre with persmission from Kodakawa

http://www.youtube.com/view_play_list?p=EE75961D74B1E9C4
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/04-09 16:17, rettet 02/04-09 19:39 
Jeg er netop blevet færdig med Elfen Lied, og slugte den stort råt, selvom jeg måtte skære den over i to mundfulde. Den kan blive en anelse for sentimental, men meget af det er rigtig godt skruet sammen, og jeg følte mig spændt helt til slut, selvom den ikke kan siges at være uforudsigelig. Den er vel i den ende man kalder den "voksne" del af skalaen, med en del nøgenhed og makabre lemlestelser. Den kan under alle omstændigheder anbefales.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 02/04-09 18:21, rettet 02/04-09 18:21 
Hmm.. Er der ingen som ser Animefilm?
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 02/04-09 18:33 
Hvornår kommer den Valkyria Chronicles anime på engelsk eller med tekster?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 02/04-09 18:34 
Det er ikke til at sige før nogen har købt licensen, og annonceret at de har den og har tænkt sig at udgive den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 02/04-09 18:36 
neros>
Hmm.. Er der ingen som ser Animefilm?

Jeg foretrækker serier.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
silverstarsilverstarSkrevet 03/04-09 22:57, rettet 03/04-09 22:59 
neros>
Hmm.. Er der ingen som ser Animefilm?

Joda, men jeg har vist efterhånden været igennem de fleste film der har fanget mit øje, mens jeg har masser af serie-guf til gode. Det er altid godt med Ghibli-sager, Ghost in The Shell filmene, Ninja Scroll etc, men hvis du har et par gode tips til nogle film er det bare med at sige til :)

P.S.: Den Valkyria Chronicles anime ser nice ud!
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 02/05-09 19:02 
Er der nogen som kan anbefalde nogle gode mech-anime film?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 02/05-09 19:04 
Mech som i de mere realistiske super-robotter? Eller bare Gundam?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 02/05-09 19:29 
Øh ved ikke lige hvad du mener med realistiske super-robotter? Men ja Gundam og Patlabor og den slags.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 03/05-09 01:41 
Der er jo lidt en forskel fra serier som New Getter Robo, Gravion og Mazinkaiser, til serier som Patlabor, Gasaraki og lignende. Typen af 'mech' der er med i serierne er vidt forskellige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 03/05-09 10:21, rettet 03/05-09 22:28 
Ok så er jeg med. Så søger jeg nok nogle anbefalinger a la mere realistiske mech film som Patlabor?

Gasaraki er vist lige noget for mig :-)

Ingen flere?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 04/05-09 10:49 
neros>
Er der nogen som kan anbefalde nogle gode mech-anime film?

Bump!
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/09-09 21:21 
Hvis man godt kan lide "Spirited Away" og "Howl's Moving Castle", så kan jeg varmt anbefale "Ponyo", eller "Gake no ue no Ponyo" som den hedder originalt. En sød lille historie inspireret af H.C. Andersens "Den Lille Havfrue".

Det er selvfølgelig Hayao Miyazaki der er på spil igen, og kender man ham, har man måske også hørt om filmen. Omend ikke andet, så er der først kommet trailer på apple's side til filmen nu. Det er den amerikanske version, men originalen med japansk tale kan allerede findes flere steder.

Jeg er personligt rigtig glad for Joe Hisaishi som har komponeret soundtracket til alle 3 nævnte film. Han forstår virkelig at skrive musik der passer til filmen, i hvert fald Miyazaki's film ;-)

Ponyo trailer @ apple.com
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
dpldplSkrevet 11/10-09 18:07 
Enlig ikke en anime anbefaling, men mere til et dejlig lille site(betallings).Vil ikke undre mig fleste kender den allerede, men mere til de få der ikke gør.

crunchyroll.com gik for et år siden fra youtube ligne side(med ulovlig/fansubs anime) til en fuld lovlig side med diverse anime fra japan. Start var lidt kedelig med kun naruto og måske gonzo som eneste godt. Kom så en del mere med tiden, men det var US only.

Da masser ting var US only vil jeg enlig aldrig have anbefalet siden, selv ved droppe dem. Men nu er den nye sæson af anime lige start og der har siden ændret sig en del for dansker, da næste alle deres nye serier har fået "denmark, norway sweden" med som lande der kan se dem. STadig lidt begrænset, men siden bliver forhåblig bedre med tiden.

Og vigtigest af alt for mig, Fairy tail serien som starter imorgen(mandag) vil også kører på deres side. Det kun let blive nye naruto, bleach, one piece og så videre. Gælder mig vildt. Men da episoder kun er for anime member og bliver slette 30 dage efter, så gode idea at se den ved udgivelse.

Til 26 til 40kr per måned så er det sgu billigt. Vis intent kan man bare tage en måned have et anime marathon.
Ja det er Streaming, men synes kvalitet er ok, især for beløbet. Og dejlig kan se nyeste naruto kort efter den udkom på japanest tv og lovlig enda.

http://www.crunchyroll.com/
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 06/07-10 17:30, rettet 06/07-10 17:33 
Genfortællingen af Neon Genesis Evangelion startede for et par år siden med udgivelsen af 1.0 i asiatiske biografer. Derefter kom turen til vesten hvor vi, såvidt jeg husker, så version 1.01 i biograferne i blandt andet USA, og denne udgave kom så senere på dvd. Tidligt i år kom så version 1.11 på dvd og Blu-ray i vesten. Alle 'versioner' fortæller samme historie, men der er selvsagt forskellige småændringer i diverse scener til forskel.

Den første film var groft sagt genfortælling af de tidlige afsnit af tv-serien, med forskellige nye småscener smidt ind her og der. Det er en god film, men det er nok mere en film man ser, for at være klar til at se Eva 2.22, som laver radikalt om på historien.

Nu er Eva 2.22 udkommet på dvd og Blu-ray i Japan og Hong Kong! Jeg modtog HK BD'en med posten i dag, og filmen er bare fantastisk. Som med 1.11 ser filmen fantastisk ud, og der sker virkeligt nogle radikalt anderledes ting med historien og de forskellige karakterer, i forhold til tv-serien. Her en lille halv time efter at have set filmen færdig, så tror jeg faktisk at der er tale om det bedste Evangelion jeg nogensinde har set. Den film trækker virkeligt tænder ud. Karakterernes indbyrdes forhold flæskes væsentligt mere ud end i serien, og hver eneste kamp med englene føles som en desperat kamp for overlevelse, hvilket giver fortællingen en del mere kant end i serien, hvor det ofte fornemmedes som en omgang 'monster-of-the-week', i de tidlige afsnit. Ydermere er filmen også propfyldt med humor, som man kender det fra serien, og andet god japansk tegnefilm.

Jeg vil hermed VARMT anbefale genfortællingen af Evangelion. 1.11 kan købes relativt billigt på Blu-ray i USA, mens 2.22 kan fås med engelske undertekster i HK-udgaven, til lidt over to hundrede slask. Indtil videre er intet annonceret vedrørende en amerikansk udgivelse.

Anime-anbefalinger søges

NB. Eva 2.22 skulle i øvrigt også være udkommet i Tyskland, men den udgave skal man selvfølgelig kun give sig i kast med, hvis man er god til tysk eller japansk...

Play-Asia
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/07-10 14:23 
Sumez>
Hvorfor har jeg egentlig ikke anbefalet Berserk i denne tråd endnu?
Enhver der ikke har set Berserk, bør gøre det. Det er simpelthen et must for ethvert levende menneske.

Jeg troede ikke, jeg ville opleve noget tilsvarende Berserk igen, men efter kun få afsnit af Claymore, må jeg erkende, at det er sket: Claymore er dark fantasy af meget høj klasse og virker stilmæssigt beslægtet med Berserk. Det er lige før, jeg får lyst til at læse mangaen, inden jeg fortsætter med at se flere afsnit.

DVD (Jap 5.1-lyd):
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B002T5QM60/ref=s9_simh_gw_p74_i1?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=center-1&pf_rd_r=1DSAY6AY01P4FTABGQRJ&pf_rd_t=101&pf_rd_p=467198433&pf_rd_i=468294 (£15.99)
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/12103284/Claymore-The-Complete-Series-Box-Set/Product.html (EUR 22.49)

Blu-ray (desværre kun Eng 5.1/Jap 2.0-lyd):
http://www.axelmusic.com/productDetails/704400074486 (DKK 309,70)
http://www.play.com/DVD/Region_1/4-/13067430/Claymore-Complete-Series/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0 (EUR 51.57)

Manga:
http://www.fantask.dk/default.asp?id=1

Info:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=7028
http://en.wikipedia.org/wiki/Claymore_%28manga%29
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dpldplSkrevet 19/07-10 20:00, rettet 19/07-10 20:17 
Venter der er en 5,1 japansk lydspor og den er ikke med på blu-ray versionen? Sad ellers lige kigget på den igår, der røg alt min lyst til købe blu-ray versionen >< (og siden jeg ikke vil have dvd´er mere. Så der ingen clatmore til mig :'( ).

Kan da heldigvis glæde mig til Fullmetal Alchemist: Brotherhood vol 1 blu-ray i August. Hvilket jeg kan anbefales, selvom først episoder minder meget om gamle FMA, men det ændre sig senere.

EDIT: Lige læst hvad Naiera skrev. Kan være jeg skal tage kigge på HK udgaven, da vente på filmen kommer til EU vil tage lang tid. Glad for se jeg ikke den eneste der ser ud til nyde nye Evangelions.

EDIT2: Kom til tænke på, bliver anime serier overhovedt lavet i Surround? (Mener japansk lydspor, da jeg fortrakker original lyd i alt jeg ser)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JmogJmogSkrevet 19/07-10 20:16 
SkyblazeR>
Jeg troede ikke, jeg ville opleve noget tilsvarende Berserk igen, men efter kun få afsnit af Claymore, må jeg erkende, at det er sket: Claymore er dark fantasy af meget høj klasse og virker stilmæssigt beslægtet med Berserk. Det er lige før, jeg får lyst til at læse mangaen, inden jeg fortsætter med at se flere afsnit.

Jeg elsker Berserk (både manga og animeen), men efter et bind af Claymore var jeg overbevist om at jeg ikke gad læse mere i den serie. Den var ganske uinteressant.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/07-10 20:39 
Så du holder dig fra Claymore-animeen, fordi mangaen skuffede? Det er vel forståeligt nok, men giv eventuelt animeen en chance. Dem der holder af Berserk-animeen, vil næppe blive skuffet af Claymore-animeen - ellers er der noget galt med folk. :)

dpl >

Jep, intet japansk 5.1-spor på Blu-ray (Region 1 - vist den pt eneste BR-udgivelse). Anime på dvd kan jeg nu stadig holde til at se... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
274 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig