X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp! Min 360 driller


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 16/05-06 11:25, rettet 16/05-06 11:26 
Jeg har et kæmpe problem med min Xbox 360.

Jeg købte den i lørdags på strøget (special udgaven m. fifa 06 rtwcc), satte lortet til, og opdagede en del fejl. Mellemsekvenser i Oblivion hakker i lyden, og FIFA RTWC 06 kommer op med beskeden 'this disc is dirty or damaged' efter 5 minutters spil. Derfor var jeg ude og bytte spillene, men da de nye lavede samme fejl, kom jeg frem til at ... Se hele indlægget
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
75 emne(r).
« < 1 2

Svar
WehnerWehnerSkrevet 02/12-06 15:19 
SkyblazeR>
- Produktionsdatoen er 2006-09-18!! (den gamle var 2006-02-28)

At maskinen har en nyere dato, må være det der er grund til at juble mest over - kunne jo være lig med færre "børnesygdomme" og dermed en stabil maskine man ligefrem kan bruge til at spille på over en længere periode...altså lige indtil overophedningen ;)

Det er jo fedt, at maskinerne bliver nyere og nyere, men jeg tror stadig at det vil være lotto, om det bliver en af de langtidsholdbare, før der kommer en decideret v. 1.1 (se anden tråd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 02/12-06 18:16 
SkyblazeR>
- Produktionsdatoen er 2006-09-18!! (den gamle var 2006-02-28)

Hvilket DVD drev sidder der i din nye konsol, og hvilket drev sad der i din gamle konsol (den defekte) ?

Jeg tror, at når der sidder et Samsung drev i konsollen, at så er det en nyere revision af hardwaren. Min nye konsol er med Samsung drev, og jeg har bemærket et par ting, som er anderledes fra min gamle 360'er (en launch maskine). Min nye er ikke så støjende som den gamle (pga drevet), og strømforsyningen bliver aldrig decideret varm (det gjorde den gamle). Strømforsyningen til den nye konsol, bliver kun en meget lille anelse lun, selv efter flere timers brug.

Produktionsdatoen på min nye maskine, er fra Maj 2006.

DVD drev sammenligning
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 02/12-06 20:25 
Samsung har været brugt lige fra starten, og min defekte maskine havde Samsung drev... Så den teori holder vist ikke.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 02/12-06 21:21 
Hvad var produktionsdatoen, på din defekte maskine?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/12-06 22:00, rettet 02/12-06 22:02 
Rooney>
SkyblazeR>
- Produktionsdatoen er 2006-09-18!! (den gamle var 2006-02-28)

Hvilket DVD drev sidder der i din nye konsol, og hvilket drev sad der i din gamle konsol (den defekte) ?

Det er Samsungs drev i den nye, men fik aldrig nærkigget, hvilket der var i den gamle. Jeg tror også det var Samsung, da støjniveauet virker som det samme. Den her afspiller kommer også med en "Unable to read disc" ved overgangen til en åbningssekvens i en dvd-menu (som min stationære Pioneer-afspiller klarer uden problemer - har helt droppet dvd-afspilning på X360, men ender jo nok med en HD-DVD tilføjelse alligevel...bare for nysgerrighedens skyld :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/12-06 02:50 
Weird, min har Hitachi-drevet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KTCKTCSkrevet 03/12-06 06:09 
Rooney>
Hvad var produktionsdatoen, på din defekte maskine?
Det kan jeg så ikke huske, men den var i hvert fald ikke et produceret et halvt år fra launch.
Og den allerførste sending af Xbox 360 vi fik i butikken var blandet Hitachi og Samsung.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/12-06 16:01, rettet 04/12-06 16:02 
DeluxScan>
så HD'en skal altså medfølge til premiums.

Det var forresten også dét jeg blev fortalt af 2-3 Merlin-folk. Fik en opringning idag om at de lige akkurat nåede at bremse destrueringen af min harddisk. Så jeg skulle gerne kunne hente den på onsdag (i ét funktionelt stykke forhåbentlig).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/12-06 17:57 
Jeg tror godt det kan betale sig, at lave nogle forskellige tests med en defekt 360 inden man henvender sig nogen steder.

F.eks om man har problemer uden HD og uden netværkskabel i.

Jeg ringede direkte til Microsoft da min maskine frøs, og de spurgte mig om de her ting, og så bad de mig om at sende maskinen ind UDEN noget som helst andet end selve konsollen.

Det er jo logisk nok, hvis de allerede ved HD'en ikke er problemet, hvorfor skal den og strømforsyningen osv. så ligge og flyde på et værksted et sted???
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/12-06 22:43 
Min 360'er er blevet syg... Den fryser efter 2-5 minutters spil med nogle underlige lodrette striber ned af skærmen... og det er lige meget med hvilket spil... Er der nogen der har oplevet noget lignende og evt. har en løsning?

Kan "det betale sig" at sende den til reperation hos MS eller i EB hvor den er købt? Jeg mener, tager det 10 uger og koster 1600 kr. så vil jeg hellere købe en ny...

Hvis jeg skal have en ny maskine, kan jeg så blot købe den "lille" maskine og så sætte harddisken over på den og alle ens achievement osv. er reddet?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KTCKTCSkrevet 04/12-06 23:35 
Det er ikke så sort og hvidt...
Din maskine er helt klart defekt og den skal ind til rep.
Det er vist meget forskelligt hvor længe det tager, men under alle omstændigheder skulle du være fri for udgifter så længe du ikke har misvedligeholdt den.

Du kan godt sætte harddisken over på den "lille" maskine og det hele. Du skal bare være opmærksom på, at visse spil låser deres savegames til maskinen, så man på andre Xbox 360 maskiner vil opleve at de står som "corrupt savegame". Dette er dog ikke et udpræget problem, og du kan lige så godt opleve det når du modtager en maskine fra MS igen. Typisk ombytter de den nemlig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 04/12-06 23:39 
Ja, reperationen skulle meget gerne være gratis til de 2 år er gået, med mindre du fyrer Wiimotes efter den, eller lignende... Og det er du vist nok den sidste der gør ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/12-06 04:39 
Er det bare mig, der efterhånden finder procentdelen af døde 360'ere herinde foruroligende stor?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 05/12-06 04:52, rettet 05/12-06 04:55 
Den er foruroligende stor. Det kunne være sjovt at lave en tråd om det, for at finde ud af hvor mange har haft sin maskine til reperation...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 05/12-06 08:46 
Ud af de seks personer jeg personligt kender som har (haft) en 360'er, har alle seks haft en defekt maskine. En af dem har endda haft hele to defekte enheder.

"6 million shipped (and 3 million returned)" :(
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/12-06 13:17 
PalleJensen>
Kan "det betale sig" at sende den til reperation hos MS eller i EB hvor den er købt?

Som nævnt - undersøg om du har samme problemer uden HD og netværkskabel i.

Ring til MS support. Så får du en seddel til at sende den med DHL til Tyskland (gratis), eller DHL kommer og henter den.
I mit tilfælde KUN maskinen.
Efter 3 uger ca. havde jeg en min maskine igen - eller dvs. jeg tror det var en ny.

Det kostede ingenting, og der har ikke været nogle problemer.
Jeg har så heller ikke haft alle mine spil i maskinen siden, eller afprøvet mine få arcadetitler.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 05/12-06 13:37 
SeventhSun>
Ring til MS support. Så får du en seddel til at sende den med DHL til Tyskland (gratis), eller DHL kommer og henter den.

Men nu er den jo uden for MS's garanti (på 1 år) og må falde under EB Games' garanti (2 år) - eller?
HeroldHeroldSkrevet 05/12-06 13:56, rettet 05/12-06 13:56 
Det bliver ikke dit problem i hvert fald - Du har to års reklamationsret jvf. loven.

Pas iøvrigt på med at forveksle garanti med reklamationsret - det er to forskellige ting. :) Jeg tror at MSs er garanti, hvorimod EB Games er reklamationsret.

Garanti svarer typisk til det første halvår, hvor forretningen står med bevisbyrden, hvis de skal påvise at du har smadret konsollen selv. Resten af de to år, står du med bevisbyrden, hvis der skal påvises at fejlen var der fra starten af. Kører MS med ét års garanti?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/12-06 02:04 
SeventhSun>
Jeg tror godt det kan betale sig, at lave nogle forskellige tests med en defekt 360 inden man henvender sig nogen steder.

F.eks om man har problemer uden HD og uden netværkskabel i.

Been there done that...men min Merlin-butik ville have det hele med, selv efter udelukkelsesmetoden... :/ Har dog hentet min gamle harddisk og der er ingen problemer med den nye maskine - spillede Gears Of War til mit rack-kabinet begyndte at dampe (der er glaslåger på...dog åbne når 360'eren er tændt :)).

Jeg ringede direkte til Microsoft da min maskine frøs, og de spurgte mig om de her ting, og så bad de mig om at sende maskinen ind UDEN noget som helst andet end selve konsollen.

Folk der har købt den hos Merlin bør helt undgå Microsoft - der lyder som en "tungere omvej"? - og i stedet indlevere den direkte til Merlin, der så sender den videre til Powermill Service som samarbejder med Microsoft (det står der vist dog intet om på Powermills site, hvor de kun viser logoer fra en række andre firmaer).

Merlins service var desuden upåklagelig omend lidt ulogisk på visse punkter. Men det så gik hurtigt, at de vel egentlig fremover bare burde lave en direkte ombytning, hvis andre kommer ind med det samme problem. Det virker helt unødvendigt at Powermill skal bruge tid på et problem de alligevel ikke kan løse eller forklare årsagen til.

Men ud fra Palles maskinproblem tyder det på, at der er andre slags frysninger (jeg oplevede ingen lodrette striber, kun et stillbillede)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/12-06 02:06 
Bede-x>
Den er foruroligende stor. Det kunne være sjovt at lave en tråd om det, for at finde ud af hvor mange har haft sin maskine til reperation...

Og enten har fået den lavet eller ombyttet. Hvis alle alligevel får den ombyttet, er det helt hen i vejret at bruge værkstedsressourcer på at tjekke dette hyppige problem gang på gang...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/12-06 02:08 
PalleJensen>
Hvis jeg skal have en ny maskine, kan jeg så blot købe den "lille" maskine og så sætte harddisken over på den og alle ens achievement osv. er reddet?

Havde selv intet problem med diverse data på den gamle hd ved at sætte den over i en ny maskine...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KamekKamekSkrevet 08/12-06 04:46 
Jeg gik udenom Merlin og sendte den direkte til Microsoft. Det har jeg godt nok fortrudt - her over to måneder senere har jeg endnu ikke fået den tilbage. De siger den er blevet lavet og de har også lovet mig flere gange at de ville sende den - det er til at blive vanvittig af :(
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/12-06 11:39 
Ej, hvor nederen...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/12-06 16:40 
Hvad er det man siger... "If it aint broke don't fix it" - eller vent, det gælder vist ikke dette tilfælde...

"If it's broke swap it".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
N-ZaneN-ZaneSkrevet 10/07-07 23:35 
Nogen der kan svare på hvad Fona's generelle politik er med defekte maskiner? Indsendes de eller bliver de ombyttet?
I kick azz for the Lord!
75 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig