X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Et forslag vedr. udelukkelser


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 15/05-06 19:20 
Jeg vil gerne fremlægge et forslag om, at der i forbindelse med udelukkelser/bans af brugere bliver skrevet en (ultra)-kort notits om begrundelsen herfor i f.eks. info-forummet, så andre brugere har mulighed for at få en idé om, hvad der ligger til grund for en given udelukkelse.

Jeg har set denne metode brugt med succes på andre fora, og synes det var værd at overveje om den kunne bruges på P:R. Jeg kunne forestille mig en tråd med overskriften "udelukkelser", hvori moderatorerne blot skriver profil-navn på den udelukkede samt begrundelsen herfor. Med begrundelse kan et enkelt eller to ord være nok, jeg har på andre fora set eksempler som f.eks. "spam", "tidligere udelukket med andet profil-navn", "snydt andre i handel" etc.

Grunden til at jeg bringer det op nu er, at jeg på det seneste har undret mig over et par profiler, bl.a. "Mr. Life" og nu "Lorenzo", som er blevet udelukket uden at grunden har været umiddelbar synlig for mig.

Det er vigtigt at understrege, at jeg ikke er i tvivl om, at der ligger en god grund til de udelukkelser, der foretages på P:R, men jeg kunne godt tænke mig, at de blev gjort lidt mere gennemsigtige for de menige brugere, herunder mig selv :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/05-06 20:11 
Så slem er Mr. Life nu heller ikke. Jeg vil godt indrømme, at han kan være lidt... trættende, når man skriver med ham over Messenger, men jeg tager det mere som en udfordring :D

Synes det lyder som en god ide med noget diplomatisk/neutralt begrundelse for de enkelte udelukkelser fra moderatorernes side. Ikke at jeg ligefrem ville græde mig i søvn, hvis det ikke blev til noget ;)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 15/05-06 23:54 
Jeg kan se, at der allerede nu er oprettet en ny tråd i info-forummet med netop dette formål. Det kalder jeg super-hurtig respons, hatten af for det!
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
RuneSPRuneSPSkrevet 16/05-06 00:48 
Jeg tænkte på... når man bliver udelukket, kan man så bare ikke logge ind med sin bruger, eller kan man ikke engang læse posts forummet?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/05-06 03:04 
Man kan ikke logge ind og poste. Man kan godt "lurke" og læse andres diskussioner (ligesom hvis man ikke er logget ind som oprettet bruger).
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/05-06 03:06 
silverstar>
Det kalder jeg super-hurtig respons, hatten af for det!

Tråden blev jo oprettet allerede i oktober 2005. Men der er jo sjældent brug for udelukkelser, udover at Okotta lige skal smides ud igen et par gange om måneden :-)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/05-06 08:24 
Gode gamle Okotta, jeg savner den mand :)
silverstarsilverstarSkrevet 16/05-06 14:35 
Hyakotake>
Tråden blev jo oprettet allerede i oktober 2005. Men der er jo sjældent brug for udelukkelser, udover at Okotta lige skal smides ud igen et par gange om måneden :-)

Både ja og nej. Det er korrekt, at der blev oprettet en tråd tilbage i oktober 2005, men den var dedikeret til at beskrive Okotta's udelukkelser alene. Det var ikke det jeg efterlyste.

Det er denne oprindelige tråd der nu er blevet redigeret, så den omfatter udelukkelser generelt, og ikke blot én enkelt persons, hvilket var præcis hvad jeg håbede på.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/05-06 22:58 
Ah, på dén måde. Jamen, så er vi jo allesammen glade.

kidcaffeine, du kan da bare melde dig ind på xboxlife - der huserer Okotta i sin HELT vanlige stil, præcis som vi alle husker ham.
RJKRJKSkrevet 17/05-06 00:37 
Jeg er nødt til at pointere, at denne tråd efterlader et falskt billede af, hvor mange udelukkelser der gives på P:R. Så vidt jeg husker, har vi igennem vores godt tre år lange historie udelukket fire (4) personer, som har været decideret brugere på sitet*. Af disse er den ene kommet tilbage, hvormed der kun findes tre personer, som er udelukket fra P:R. Alt andet er bare oprydning og sletning af dobbeltprofiler. Vi vil med nævnte tråd forsøge at holde opdateret om dette, men ellers kan man altså roligt regne med, at der er tale om ret ligegyldige ting. Normale brugere bliver selvfølgelig ikke udelukkede.

* Der ryger i registreringsfasen en hel del personer, som nægter at opgive deres navn eller email-adresse, ikke reagerer på henvendelser, eller på anden måde bryder med vores ret simple krav for at være bruger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig