X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3: Konsol eller Media Center?


Svar
TLTLSkrevet 13/05-06 15:31 
Jeg har det lidt sådan at SONY ligger lidt for meget i at PS3 skal være mere end en konsol. Hvorfor skal vi have endnu en maskine som kan vise billeder, film og spille musik? Jeg ville være mere tryg ved at det var en spillemaskine og ikke andet. Det kan selvf. også bare være fordi de vil nå ud til flere kunder og imponere med at sige at den er cool, fordi den kan så meget mere end at spille spil... Se hele indlægget
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
65 emne(r).
« < 1 2

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-06 13:55 
Jack_D>
Det jeg så ikke helt kan forstå det had der er mod Sony og PS3, hvor kommer det fra?

Ultimativt tror jeg, at det startede på E3 2005. De fik mængder af goodwill ved det show, da de fremviste trailers som KillZone 2 og påstod at det var ægte gameplay. Da så folk fandt ud af, at det ikke var tilfældet kom backlashet.

Og så har det gået fra uheldig episode til uhedig episode(pris, fjernelses af hardwarefeatures)hvor Sony ofte har optrådt arrogant eller ihvertfald som om, de har sendt deres spindoctors på ferie.

Fra mit synspunkt ser hardwaren(minus Blu-Ray) og spillene faktisk solide ud. Det er PR, de har problemer med i øjeblikket.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 09/11-06 14:46, rettet 09/11-06 14:46 
Bede-x>
...da de fremviste trailers som KillZone 2 og påstod at det var ægte gameplay.

Hvilket de STADIG ikke gjorde. Men mange opfattede det måske som sådan. Kom videre :)
Jack_DJack_DSkrevet 09/11-06 14:54 
Bede-x>
Ultimativt tror jeg, at det startede på E3 2005. De fik mængder af goodwill ved det show, da de fremviste trailers som KillZone 2 og påstod at det var ægte gameplay. Da så folk fandt ud af, at det ikke var tilfældet kom backlashet.

Se Beano's svar og det er jo ikke fordi Sony er eneste om at hype der konsol, forskellen er blot de var bedre end MS.

Bede-x>
Og så har det gået fra uheldig episode til uhedig episode(pris, fjernelses af hardwarefeatures)hvor Sony ofte har optrådt arrogant eller ihvertfald som om, de har sendt deres spindoctors på ferie.

Igen, det er uden hold i noget, Sony har hele tiden meldt ud af PS3 blev dyr, og hvilke hardwarefeatures er det som er fjernet?
Jeg er iøvrigt ligeglad med hvad deres PR afdeling melder ud, eller hvor arrogante de end måtte opfører sig, det er en del af gamet.

Bede-x>
Fra mit synspunkt ser hardwaren(minus Blu-Ray) og spillene faktisk solide ud. Det er PR, de har problemer med i øjeblikket.

Hvad er det lige du har imod Blu-Ray og hvis det er PR der er problemet, så lad dog f..... være med at kritisere PS3, kritiserer Sonys PR afdeling istedet for.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-06 15:12, rettet 09/11-06 15:28 
Beano>
Hvilket de STADIG ikke gjorde. Men mange opfattede det måske som sådan. Kom videre :)

Jeg citerer(ikke alle ord, kun de vigtigste):

Interviewer: I know there were some other demos you were showing there, there was Killzone. A lot of people was excited by that. People were wondering, was it real, was it CGI. Is there some stuff in there that was just smoke & mirrors?

Jack Tretton executive vice president SCEA: IT WAS DEFINITELY REAL.

http://media.ps3.ign.com/media/748/748475/vids_1.html

Se filmen i øverste venstre hjørne omkring fire minutter inde.

Jack_D>
Se Beano's svar og det er jo ikke fordi Sony er eneste om at hype der konsol, forskellen er blot de var bedre end MS.

Det kan man så diskutere. Indtil videre tror jeg, at der er enighed om, at Sony er løbet ind i flere hype problemer end MS.

hvilke hardwarefeatures er det som er fjernet?

Den har jeg forklaret dig tidligere, at jeg ikke gider at tage igen. Hvis du mener, at maskinen er nøjagtig som da den blev offentliggjort, er det fint nok med mig.

Jeg er iøvrigt ligeglad med hvad deres PR afdeling melder ud, eller hvor arrogante de end måtte opfører sig, det er en del af gamet.

Det er jeg for så vidt også. Det burde Sony dog ikke være. De må da have lært noget fra konsolhistorien...

Nogen af deres udtalelser pisser virkelig folk af.

Hvad er det lige du har imod Blu-Ray

Ud over at det har skabt en masse forsinkelser og problemer for Sony, så er mit problem med det, at det er dyrt. Jeg ville hellere have haft hardwarekraft i stedet for Blu-Ray. Blu-Ray optager pladsen for noget andet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 09/11-06 15:51, rettet 09/11-06 15:54 
Bede-x>
Jack Tretton executive vice president SCEA: IT WAS DEFINITELY REAL.

Wow, sikke da en uinformeret mand ;)

Men den blev vist som en trailer på eventen og det blev jo hurtigt bekræftet (inden et par dage) at Killzone var "rendered to specs" (dvs. prerendered).
Så bygge hele sin "Sony lyver!"-holdning på en enkelt fejlagtig udtalelse fra Trettons, er lidt søgt. Men selvfølgeligt ikke smart af dem ikke at være bedre informeret fra starten!

Hvis jeg var dem, ville jeg ihvertfald fyre hele PR afdelingen og ansætte en flok chimpanser istedet - det kan ikke gøre dårligere :)


Bede-x>
Det kan man så diskutere. Indtil videre tror jeg, at der er enighed om, at Sony er løbet ind i flere hype problemer end MS.

Fordi det pt. er mere moderne at hade Sony - når MS stjæler, lyver, hyper, viser prerendered trailers, ændrer specs, osv, er der ingen der brokker sig.
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-06 16:10, rettet 09/11-06 16:12 
Beano>
Så bygge hele sin "Sony lyver!"-holdning på en enkelt fejlagtig udtalelse fra Trettons, er lidt søgt.

Nu skal vi lige være enige om, at det ikke er min holdning, der er tale om. Jeg prøver at påvise, hvor negativiteten begyndte. Der er jeg overbevist om, at alt den positive(omend kortvarige) PR de fik på E3 2005, kom fra de meget imponerende trailers de fremviste(særligt Killzone 2). Det ramte dem så, at de i visse interviews - det jeg linker ovenfor, men også til det officielle PS blad - påstod, at traileren var ægte gameplay. For det kom hurtigt frem - nogle vil sige, blev hurtigt afsløret ;) - at det ikke var tilfældet.

Hvorom alting er, så sagde Sony i flere interviews, at Killzone traileren var ægte gameplay. Om de så hurtigt ændrede det eller ej er i denne sag ligegyldigt. Det startede negativiteten(tror jeg).

Hvis jeg var dem, ville jeg ihvertfald fyre hele PR afdelingen og ansætte en flok chimpanser istedet - det kan ikke gøre dårligere :)

Jeg er enig. Kan ikke erindre ringere PR fra et af de store konsolfirmaer. De siger så ofte det forkerte...

Bede-x>
Fordi det pt. er mere moderne at hade Sony - når MS stjæler, lyver, hyper, viser prerendered trailers, ændrer specs, osv, er der ingen der brokker sig.

Vi er da tildels enige. Men igen, så tror jeg, at noget af grunden til det skyltes, at den goodwill som Sony hev hjem på deres trailers på E3 2005, aldrig er blevet efterlignet af Microsoft. Mange steder skrev, at Microsoft blev slået stort på konferencen. Sony vandt så at sige konferencen på trailers af Killzone, Warhawk, Motorstorm. Trailers som viste sig ikke at være gameplay.

Alt den positive omtale på falsk baggrund, har indirekte gjort nogle folk rasende. Og så er det blevet til en rullende snebold derefter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 09/11-06 16:14 
Bede-x>
Vi er da tildels enige. Men igen, så tror jeg, at noget af grunden til det skyltes, at den goodwill som Sony hev hjem på deres trailers på E3 2005, aldrig er blevet efterlignet af Microsoft. Mange steder skrev, at Microsoft blev slået stort på konferencen. Sony vandt så at sige konferencen på trailers af Killzone, Warhawk, Motorstorm. Trailers som viste sig ikke at være gameplay.

Alt den positive omtale på falsk baggrund, har indirekte gjort nogle folk rasende.

Men ligepræcis MOtorstorm ligger i de seneste videoer meget tæt op af hvad der blev vist på E3.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 09/11-06 16:14 
Bede-x>
Vi er da tildels enige. Men igen, så tror jeg, at noget af grunden til det skyltes, at den goodwill som Sony hev hjem på deres trailers på E3 2005, aldrig er blevet efterlignet af Microsoft. Mange steder skrev, at Microsoft blev slået stort på konferencen. Sony vandt så at sige konferencen på trailers af Killzone, Warhawk, Motorstorm. Trailers som viste sig ikke at være gameplay.

Alt den positive omtale på falsk baggrund, har indirekte gjort nogle folk rasende.

Men ligepræcis MOtorstorm ligger i de seneste videoer meget tæt op af hvad der blev vist på E3, så hvad er problemet??
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 09/11-06 16:21 
Bede-x>
Den har jeg forklaret dig tidligere, at jeg ikke gider at tage igen. Hvis du mener, at maskinen er nøjagtig som da den blev offentliggjort, er det fint nok med mig.
QUOTE]

Det burde jo ikke være så svært, hvad er det helt konkret du er skuffet over?
Mig bekendt er der kun fjernet 2 ting en HDMI port og en Gigabit port.
Det er klart det er et kæmpe tab og virkelig sætter Sony troværdighed på en prøve, hvor vover de at fjerne de 2 vigtigste funktioner ved PS3

Hvad er det lige du har imod Blu-Ray

Ud over at det har skabt en masse forsinkelser og problemer for Sony, så er mit problem med det, at det er dyrt. Jeg ville hellere have haft hardwarekraft i stedet for Blu-Ray. Blu-Ray optager pladsen for noget andet.

Du ved jo ikke om det optager pladsen for noget andet og krafter nok burde ingen være tvivl om at PS3 er i besiddelse af.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-06 16:43, rettet 09/11-06 16:49 
Jack_D>
Men ligepræcis MOtorstorm ligger i de seneste videoer meget tæt op af hvad der blev vist på E3, så hvad er problemet??

Er der nogen grund til at være så offensiv hele tiden og på alle andre profiler herinde?

Jeg er ikke enig og jeg har ikke lyst til at tage diskussionen. Iøvrigt har du helt misforstået, hvad jeg snakkede om, når jeg talte om Sony negativiteten.

Jack_D>
Du ved jo ikke om det optager pladsen for noget andet og krafter nok burde ingen være tvivl om at PS3 er i besiddelse af.

Lad nu være med at være fjollet. Hvis der sidder Blu-Ray, er der selvfølgelig noget andet, der ikke kan sidde der istedet for. Maskinen skal jo holdes indenfor en vis prisgrænse.

Angående krafter så ligner det ikke et stort spring fra 360. Det kunne det have gjort, hvis Blu-Ray blev erstattet med grafiske evner.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 09/11-06 17:12 
Bede-x>
Jack_D>
Du ved jo ikke om det optager pladsen for noget andet og krafter nok burde ingen være tvivl om at PS3 er i besiddelse af.

Lad nu være med at være fjollet. Hvis der sidder Blu-Ray, er der selvfølgelig noget andet, der ikke kan sidde der istedet for. Maskinen skal jo holdes indenfor en vis prisgrænse.

Ikke forstået, Blu-RayS3 er en så integreret del af PS3, at en PS3 uden Blu-Ray vil være det samme som en bil uden hjul.

Bede-x>
Angående krafter så ligner det ikke et stort spring fra 360. Det kunne det have gjort, hvis Blu-Ray blev erstattet med grafiske evner.

Hvor stort det er, er lidt tidligt at sige nu hvor denne endnu ikke er lanceret og du kan heller ikke forvente at titlerne det første år eller 2, viser det fulde potentielle.
Så at udtale sig om dens grafiske evner endnu før den er lanceret, er sludder af værste skuffe, men det er jo blot endnu et angreb i rækken på PS3 fra din side af.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-06 17:19, rettet 13/11-06 23:25 
Jack_D>
Ikke forstået

Ærgeligt.

Så at udtale sig om dens grafiske evner endnu før den er lanceret, er sludder af værste skuffe, men det er jo blot endnu et angreb i rækken på PS3 fra din side af.

Nej, for du ignorerer og misforstår igen, hvad jeg skriver. Se nu ordet "LIGNER". Læs nu hvad jeg skriver:

Bede-x>
Angående krafter så ligner det ikke et stort spring fra 360.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/11-06 18:11 
Så er Phil igang igen...

"...some elements already exceed the trailer"
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-06 00:02 
Om end der er lidt små problemer, ser det ud til, at de i hvert fald er bedre end MS på et punkt:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=69892

Omvendt kan man næppe være ringere ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-06 02:42, rettet 14/11-06 02:45 
Endnu en artikel om Sonys online service:

The good: http://www.innerbits.com/blog/2006/11/06/analysis-of-the-ps3-online/

The bad: http://www.innerbits.com/blog/2006/11/07/analysis-of-the-ps3-online-the-bad/

The ugly: http://www.innerbits.com/blog/2006/11/08/analysis-of-the-ps3-online-the-ugly/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
65 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig