X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2006 (P:R Best of Show/ opsamling)


Svar
jaesjaesSkrevet 11/05-06 22:16 
Tråd til at skrive om de spil, man er blevet mest imponeret over på E3. Fortrinsvis i morgen hvor messen slutter, men begynd bare i dag. Andre ting, man bare synes er vigtigt eller sjovt at diskutere, er også velkomment.

Formålet er, at blive inspireret til at følge titler, man måske ikke selv opdager midt i spammet fra spilproducenterne, samt blot at læse, hvad der tænder folk i år.... Se hele indlægget
68 emne(r).
« < 1 2

Svar
jaesjaesSkrevet 15/05-06 14:57, rettet 15/05-06 15:24 
Sephiroth>
Hvad snakker du om? Fahrenheit er super

Nah. Bemærk i øvrigt også min "IMO" ;)

Stemning og historie, og dele af konceptet, er ret fedt ved Fahrenheit, men jeg synes det meste af gameplayet er skudt ved siden af. Track and Field-gameplay og Quick Time Events er bare ikke godt gameplay IMO, specielt ikke i et adventurelignende spil. Og decideret kedeligt i Fahrenheits tilfælde, hvor begge disse gameplay-typer er (næsten) ens hver gang. Den første times tid er det da sjovt nok, men herefter bliver det belastende. I et spil som Shenmue fungerer det derimod lidt bedre, da det i højere grad går i spænd med spillet, og er varieret væsentligt bedre. I Shenmue er der også mere udforskning, og flottere miljøer, hvis man keder sig. Efter min mening mangler der i den grad sjove og udfordrende gåder og opgaver i Fahrenheit. Hent tændstikker, tænd stearinlys, wow ;)

Den frihed, der blev lagt op til, og som også hintes i manualen, synes heller ikke at være der. Og hvis den er, er den skjult lidt for godt for spilleren. Eller også har jeg ikke formået at finde frem til den.

EDIT: Småfejl rettet og opklaring tilføjet, jeg er lidt træt i dag :/
JAAJAASkrevet 15/05-06 16:51 
Sephiroth>Hvad sker der med mig, jeg er begyndt at spille spil fra vesten?

Jeg vil i hvert fald undlade at kigge på de spil, du nævner. Jeg skal ikke også fanges ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/05-06 14:08 
Der kan ikke være meget tvivl om, at der blandt dem der følger med i E3, er stor trang til at aflive PS3 allerede nu.

Jeg tror dog ikke, det har ret meget at skulle have sagt.

Mainstream publikummet følger bare ikke særlig meget med i E3 og den slags.

Men jeg tror to faktorer kan udjævne forskellen mellem Sony og de to andre. [jeg med andre ord ikke på, at Sony på nogen måde kan tabe next-gen krigen]

1) Prisen - hvis en 360 koster næsten halvdelen af en PS3, og grafikken ikke er tydeligt dårligere.

2) GTA IV - såvidt jeg husker tog det også næsten et år for PS2 rigtigt at begynde at sælge. Og GTA spillene var helt sikkert en kæmpe faktor der.
Når GTA IV kommer i slutningen af 07, har 360 været på gaden i 2 år, PS3 i et år, og i al den tid har 360'eren garanteret været væsentligt billigere.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 16/05-06 14:16, rettet 16/05-06 14:16 
SeventhSun>
Der kan ikke være meget tvivl om, at der blandt dem der følger med i E3, er stor trang til at aflive PS3 allerede nu.

Det var noget af en påstand - vist mere din mening/ønske :)
dRxLdRxLSkrevet 16/05-06 14:19 
Jeg synes nu også der er noget om det.

Jeg ved godt hvad min egen holdning til PS3 er (hvis den kører et linux jeg kan arbejde med, skal jeg ha´en ;-)) men jeg er meget overrasket over hvor negativ presse Sony har fået. Jeg synes at mindes at pressen var langt mere på Sonys side at PS2'en blev vist til E3 med MGS2 trailer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 16/05-06 14:37 
Sony har klaret sig dårligere end sædvanlig på dette E3 - kedeligt press-event og har truffet nogle dumme valg mht. opdeling af PS3 hardwaren i to SKU'er.
Men så syntes jeg heller ikke det er værre - mange har behov for at fokusere på de negative sider og kun dette (se bare videoen linket ovenfor).

Syntes tværimod at det ser ud til at de er på rette kurs mht. spil under udvikling, 3. parts support og mål.
Så at komme og påstå at PS3 "skal aflives" nu og her er temmeligt useriøst og naivt :)

GTA4 argumentet holder heller ikke vand... ja måske hvis den var Xbox 360 eksklusiv, men det er den ikke.
SumezSumezSkrevet 16/05-06 14:38 
Når selv dRxL begynder at hælde til Nintendos side, kan der da være noget om snakken. Hjælp min hukommelse, var det ikke sidste (eller forrige?) hvor Nintendo leverede en virkelig ringe præstation, og fik rimelig tørre tæv af konkurrenterne? De er godt nok kommet hårdt efter det i år, tror aldrig noget firma har "0wnet" en E3 så hårdt som de gjorde i år. :)

Men jeg er enig med SeventhSun, jeg tror ikke det kommer til at betyde noget for salget, PS3 bliver en succes, og Nintendo beholder deres status.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 16/05-06 14:42 
Det skal lige tilføjes at min (behærskede) entusiasme for Nintendo stammer tilbage fra præsentationen af rev-moten, og altså ikke har noget med E3 at gøre.
Tværtimod syntes jeg at "Reggie-monsteret" var lidt for scary. Besynderligt at netop en mand med den udstråling bliver sat til at sælge børnekonsoller.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 16/05-06 14:43, rettet 16/05-06 14:56 
Sumez, Jeg kan sagtens blive enige med dem som påstår at Nintendo og Wii "stjal" årets E3 :)

Om det så betyder større markedsandel kan man kun håbe.
ChronoChronoSkrevet 16/05-06 14:50 
Reggie ser ikke farlig ud i forhold til...

Nintendos marketingsansvarlige...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/05-06 17:47 
...og han har mindre bryster. Nej, seriøst mener jeg ikke Reggie er så skræmmende. Jeg set ham...to-tre gange på scenen og han når virkelig ud over kanten. Og så har jeg set ham på Nintendos stand og der virker han nærmest hel normal :D
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/05-06 21:40 
Beano>
Det var noget af en påstand - vist mere din mening/ønske :)

Jeg tror du misforstår mig en del her.

Jeg siger at pressen er ret meget efter Sony efter E3.
Her er en artikel fra Slashdot eks. der hedder Why Sony is ready to self destruct:
http://games.slashdot.org/games/06/05/15/1745252.shtml

Og en anden:
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=3021&Itemid=2

Og så siger jeg jo netop, at jeg ikke tror på, at den store masse bekymre sig en daddel om dårlige optrædender til E3.

Men jeg tror at de bekymrer sig om GTA IV.
Og hvis det kan fåes til en Xbox 360 man måske allerede har - eller hvis der skal købes en ny konsol til spillet, og valget står mellem en dyr PS3 og en billigere Xbox 360, så tror jeg PS3 kan tabe nogle markedsandele der.

Men som sagt tror jeg ikke på, at Sony kan tabe krigen som sådan.

Hele pointen med mit indlæg, var sådan set at sige, at jeg tror GTA IV har større indflydelse på PS3 salgstal, end et dårligt E3 :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 16/05-06 22:20 
Chrono>
Reggie ser ikke farlig ud i forhold til...

Sikker på de ikke er samme person?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
00Void00VoidSkrevet 16/05-06 22:27 
Zelda ser virkelig godt ud.. Jeg glæder mig sådan.

Awesome..
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
PlaykidPlaykidSkrevet 16/05-06 22:31 
Mangler der ikke en form for ben-animationer på Hr. Link :P
Spiller nu: Halo 3
00Void00VoidSkrevet 16/05-06 22:38 
oh. controlleren.. Ser virkelig sjovt ud..

Jeg kan ikke vente

wii
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
00Void00VoidSkrevet 16/05-06 22:40 
PS2 playkid>
Mangler der ikke en form for ben-animationer på Hr. Link :P

hah.. Han bevæger kun det nederste af sine ben.. Har jeg ikke lagt mærke til.. Well.. Controlleren still rocks!
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
BeanoBeanoSkrevet 17/05-06 08:09, rettet 17/05-06 08:26 
SeventhSun>
Jeg tror du misforstår mig en del her.

ja du har helt ret, sorry ;)


SeventhSun>
Jeg siger at pressen er ret meget efter Sony efter E3.

Så er vi jo enige ;)

ja, det er også spøjt hvor nogle folk hurtigt glemmer MS's pinlige forestilling sidste år og tynde line-up på showet, pre-renderede trailers, for ikke at tale om deres lille "ned-justering" af hardwaren inden launch (HDD'en).
Men åbenbart ok når MS gør det... det ændrer sig måske når de engang sidder på markedet og Sony er "den lille" :)
68 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig