X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2006 (P:R Best of Show/ opsamling)


Svar
jaesjaesSkrevet 11/05-06 22:16 
Tråd til at skrive om de spil, man er blevet mest imponeret over på E3. Fortrinsvis i morgen hvor messen slutter, men begynd bare i dag. Andre ting, man bare synes er vigtigt eller sjovt at diskutere, er også velkomment.

Formålet er, at blive inspireret til at følge titler, man måske ikke selv opdager midt i spammet fra spilproducenterne, samt blot at læse, hvad der tænder folk i år.... Se hele indlægget
68 emne(r).
1 2 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 11/05-06 22:16 
Tråd til at skrive om de spil, man er blevet mest imponeret over på E3. Fortrinsvis i morgen hvor messen slutter, men begynd bare i dag. Andre ting, man bare synes er vigtigt eller sjovt at diskutere, er også velkomment.

Formålet er, at blive inspireret til at følge titler, man måske ikke selv opdager midt i spammet fra spilproducenterne, samt blot at læse, hvad der tænder folk i år.

En decideret Best of Show med kategorier er måske lidt voldsomt, omend ganske sjovt, så skriv bare som I lyster :)
jaesjaesSkrevet 11/05-06 22:28, rettet 11/05-06 23:02 
Vil da lægge ud med at sige, at grafikken i de fleste Wii-spil har skuffet mig, baseret på Nintendos tidligere udtalelser, om at det vil være svært at se forskel på X360/PS3 og Wii på et 4:3-tv. Nu er jeg ikke selv på messen, så jeg har ikke set Wii-spil på nogen som helst type skærm, men det er for mig tydeligt, at Wii er væsentlig underlegen rent grafisk.

Teknisk god grafik er da langt fra alt, men jeg hører da til dem, der finder det lidt generende, hvis grafikken er under markedsstandard. Kun i visse spiltyper vel at mærke.

Det sagt, er jeg gået i Wii appreciation mode. Men er dog ikke mere forblændet end, at jeg virkelig håber, at udviklerne formår at give kontrolskemaerne - og ikke mindst spillene - den omtanke, de fortjener, så vi undgår gimmicks og besværlig styring. En "klassisk styring"-option kunne være fint i visse spil.

Jeg opdaterer emnet, som jeg kommer på mere.
WikzoWikzoSkrevet 11/05-06 22:56, rettet 11/05-06 22:57 
Har det på helt samme måde mht. grafikken på Wii. Godt nok er det ikke det vigtigste, men der skal alligevel en smule til, for at man kan følge med de andre.

De fleste personer, der generelt ikke kender til gamingens dybere mening eller historie, går ofte efter 'orv hvad, mand, god grafik!' sætningen, og disse personer vil Nintendo få svært ved at få fat i.

Største overraskelse?

Hm... måske den måde Miyamoto startede showet på med at dirigerer et musikorkester :D

Eller også må det være Sony's overraskende kedelige konference :P

En anden er, at jeg ikke havde regnet med spilbare Wii-spil ved E3; og endda slet ikke 27!
KamekKamekSkrevet 11/05-06 23:11 
Største overraskelse: slutningen på Smash Bros.-traileren ;-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
BobbeBobbeSkrevet 11/05-06 23:31 
Største skuffelse må da helt klart være Sonys revolutionerende og innovative controller.
Spiller nu: Wii
WehnerWehnerSkrevet 12/05-06 10:59 
Mine lidt mavesure indtryk, jeg beklager (og jeg har altså langt fra set alt, så jeg kan have misset væsentlige ting):

Nintendo stjæler Microsofts Live. Sony stjæler både Microsofts Live og Nintendos controller, men alligevel lykkes det dem at præsentere os en controller, der har været forældet et pænt stykke tid. Microsoft viser ikke rigtig noget, man ikke havde kunnet gætte i forvejen.

Nintendo har indset at de manglende online-muligheder på GameCube var en fejl. Positivt at man ikke længere behøver fravælge multiplatformtitler på Nintendos platform pga. manglende onlinespil. Omvendt så hvor positiv, man end skal være, så kan grafikken på Wii altså ikke betegnes som andet end en (forventet) skuffelse (kan naturligvis skyldes videokvalitet osv., men jeg tvivler) og så kan det blive grunden til at fravælge multiplatformstitler alligevel.

Min kæreste var helt solgt, da vi havde set Nintendos konference og Galaxy-videoen, mens jeg stadig er skeptisk ang. controlleren. I Zelda så det ud til, at man kunne få lige så god (bedre?) styring med en traditionel controller. Mario Galaxies ser ud til at være ægte next gen platformspil. Ikke en genre, der siger mig så meget længere, men dette spil skal nu have en chance. Regner med at købe en Wii på udgivelsesdagen. Den skulle jo blive billig (hvilket de godt lige måtte have nævnt).

Playstation 3 regner jeg dog ikke umiddelbart med at købe med det samme. Prisen spiller naturligvis ind, men jeg er SÅ skuffet over, at de ikke har lavet et tidssvarende ergonomisk såvel som funktionelt design på deres controller - uanset mulighed for at bruge den som fiskestang eller ej. Dejligt til gengæld at se en mere visionær harddisk-størrelse end Microsofts.

Microsoft viste jo Halo 3-teaseren, og det er sådan set nok E3 for mig :), men det var jo meget forventet. De kom ikke rigtig med noget, der kom bag på een. De viste "bare" en række potentielt gode spil. Nu er det så heldigvis også det, jeg går mest op i.

Alt i alt er jeg enig i den generelle opfattelse herinde om, at Nintendo gav et rigtig positivt indtryk - specielt taget i betragtning, at de kom ind som underdogs. Men det lader dog til at skeptikerne ang. Wiis specs har ret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 12/05-06 12:07 
Mangler virkelig en overraskelse, men tror nu ikke det komme.

Mangler noget Zelda DS

Syntes der er alt for mange FPS! De siger mig ikke et kuk.

Og halo 3 teaseren... Det sku for billigt. Hvis spillet havde heddet noget andet, var der ingen der havde skæænket det en tanke.


Lidt flad E3 for mit vedkommende.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
LorenzoLorenzoSkrevet 12/05-06 12:16 
Folk der er glade for Nintendo software og primært spiller Nintendo software, er slet ikke interesseret i multiplatform spil. En Wii skal ikke bruges til sådanne spil. Det ville være helt fjollet.

Nintendo har ikke indset at manglende onlinemuligheder på GameCube var en fejl. For længere tid siden indså de, at onlinemuligheder, med dertilhørende multiplayermuligheder, ikke kunne fungere tilfredsstillende. Derfor valgte de det fra. Af samme grund valgte SEGA onlinemuligheder fra i VF. Når lag er så stor en faktor på internet spil (Xbox Live) så er det klogere at satse på andre former for multiplay muligheder, og det er at fortsætte med at bruge de muligheder i multiplay vi har i dag, som vi ved virker optimalt.
WehnerWehnerSkrevet 12/05-06 12:58 
Nu skal vi jo lige huske at generationen, hvor Nintendo blev overhalet af en newbie på konsolfronten var generationen, hvor Xbox Live blev brandet. Det er selvfølgelig kun en af flere faktorer, men ikke desto mindre en faktor.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MrCaseMrCaseSkrevet 12/05-06 14:24, rettet 12/05-06 14:25 
Best New Innovation: Live Anywhere

Potentialet i den idé synes jeg er fantastisk. Idéen om at dit spil er 'levende' både på din konsol, din pc og din mobil synes jeg er genial.
Om der bliver lavet nogle spil der rigtig udnytter det, det vil vise sig. Den idé de viste med Forza synes jeg var rigtig god, men til et spil som GRAW kan det jo f.eks. ikke bruges ti len dyt.
Have you considered sucking less?
ChronoChronoSkrevet 12/05-06 14:27 
Der er en dag endnu. Det er da for tidligt at opsummere på det hele :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 12/05-06 15:09 
Wehner>
Nintendo stjæler Microsofts Live.

Hvad er det helt præcist du mener? For jeg kan ikke rigtigt se det. De har jo sagt, at Online via Wii bliver ligesom på DS - dvs man skal have fat i friend codes. Det lyder ikke særlig "xbox live" i mine ører :) Men måske det er noget andet du tænker på, som jeg ikke har hørt?
ChronoChronoSkrevet 12/05-06 15:28, rettet 12/05-06 15:29 
Friend codes er ok for mig. Det irriterende er bare at der er en friend code til hvert eneste spil - håber de dropper den fremgangsmåde. Én friend code pr. bruger burde være nok.

Det Wehner mener er vel også mere Marketplace/Arcade-idéen fra Live. Det er vist ikke fra Microsoft at man kan hugge idéen med at spille online på en konsol :)

I mine øjne ser det dog ud til at Nintendo, og Sony for den sags skyld, vil give flere ting/funktioner væk gratis end Microsoft gør. Sony får så bare pengene ind via hardware i stedet :!

Skal jeg nu alligevel opsummere lidt på E3 allerede, så er det Sony der har skuffet mest for mig. Havde regnet med at se mange fede PS3-titler, men kun FFXIII gør at jeg stadig overvejer at købe maskinen. Nintendo viste klart de fedeste ting frem, men der var da også et par 360-spil som så spændende ud.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 12/05-06 15:51 
Indtil videre har jeg set ret så mange fede ting på E3.

Dark Messiah of Might & Magic
Army of Two
Spore
Assassins Creed
Rockstars Table Tennis
Dead Rising
Lost Planet
Command & Conquer 3
Bioshock
og et par andre, jeg ikke lige har fordøjet endnu.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 12/05-06 16:04 
Herold, har du ikke spillet Wii?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 12/05-06 16:30 
Ikke endnu - der har været for mange mennesker, men vi har en aftale i dag, hvor vi kommer foran i køen. _Det_ glæder jeg mig til. Jeg ville godt nok også skamme mig, hvis jeg tog hjem uden >_<
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 12/05-06 16:46 
Hvis jeg var derovre ville jeg være derhenne som det første - uanset køen :D
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
LorenzoLorenzoSkrevet 12/05-06 18:54 
Wehner>
Nu skal vi jo lige huske at generationen, hvor Nintendo blev overhalet af en newbie på konsolfronten var generationen, hvor Xbox Live blev brandet. Det er selvfølgelig kun en af flere faktorer, men ikke desto mindre en faktor.

Nintendo's ikke-eksisterende onlineservice, blev overhalet af Xbox Live. Hvis man gerne vil kalde det at blive overhalet, så okay da.
ChronoChronoSkrevet 12/05-06 19:34 
Chrono>
Hvis jeg var derovre ville jeg være derhenne som det første - uanset køen :D

Whow, jeg kan dog godt se at det er svært. Se lige den her film fra da dørene åbnede i dag. ALLE folk løber mod Nintendo's stand. Sony's står øde hen.

Dørene åbnes
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SephirothSephirothSkrevet 12/05-06 19:41 
Final Fantasy XIII.

(og Final Fantasy XII ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RuneSPRuneSPSkrevet 12/05-06 22:26 
Det er jo helt absurd, tjek lige køen til Wii:

http://www.youtube.com/watch?v=aGlvLQzvJNA&eurl=http%3A%2F%2Fwii%2Eqj%2Enet%2F
CoreCoreSkrevet 12/05-06 23:22 
Wehner>
Nu skal vi jo lige huske at generationen, hvor Nintendo blev overhalet af en newbie på konsolfronten var generationen, hvor Xbox Live blev brandet.

Næh, det var det ikke. Du kunne ikke gå på Live med en PS1.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 12/05-06 23:51 
Godt ord igen. Lad mig omformulere.

Nu skal vi jo lige huske at generationen, hvor Nintendo for anden gang i træk blev overhalet af en newbie på konsolfronten var generationen, hvor Xbox Live blev brandet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 12/05-06 23:53 
Lorenzo>
Nintendo's ikke-eksisterende onlineservice, blev overhalet af Xbox Live. Hvis man gerne vil kalde det at blive overhalet, så okay da.

Xbox har solgt bedre end GameCube. Der var naturligvis det, jeg mente. Xbox Live var en blandt flere faktorer, der skabte grundlaget for dette.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 13/05-06 00:09 
Kan vel også diskuteres om det var mulighederne med live eller om det forventninger til det.
HeroldHeroldSkrevet 13/05-06 02:02 
Chrono>
Whow, jeg kan dog godt se at det er svært. Se lige den her film fra da dørene åbnede i dag. ALLE folk løber mod Nintendo's stand. Sony's står øde hen.

Der var også 2-3 timers kø - det var det første sted folk væltede hen, for at komme ind. Vi slap ind i dag, og skulle kun vente 15 min på en svensker, før det kunne lade sig gøre :) Der var dog også køer indenfor, men noget mere behersket. Zelda på Wii ser fantastisk ud. Især måden du skyder med bue på holder. Jeg fik prøvet Wario Ware og Bomberman Land. Wario Ware var superfedt, og viser hvor alsidig kontrolleren egentlig er. Du kan bruge den som håndtag, vægtstang, til balance - mulighederne er nærmest uendelige. Bomberman Land var en samling minispil, hvor du blandt andet skulle sigte og skyde med controlleren - og når man først har vænnet sig til det, så virker det faktisk meget godt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 13/05-06 08:45 
Herold: P:Rs mand på stedet ;)

Fedt at høre at controlleren lader til at være præcis. Jeg håber sådan, at mine bange anelser bliver gjort til skamme.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 13/05-06 11:11 
kobsie>
Eller blot det faktum at jeg endnu ikke har set en reklame for Gamecube?

Den blev da reklameret temmelig aggressivt ved udgivelsen, på TV, i biografer og i blade. Men til gengæld ikke særlig meget derefter..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 13/05-06 12:15 
Assassin Creed er det eneste spil som rigtig har fanget min interesse. Jeg må indrømme at én af grundene til at jeg så de forskellige klips man kan se med produceren, Jade Raymond, på gametrailers.com er at hun med sine brune øjne, skulderlange brune hår og acceptabelt fyldige læber er dejlig at kigge på. Det skader heller ikke spillet at hun virker oprigtigt begejstret for at have fået muligheden af Ubisoft til at definere "next generation gaming" og derudover forekommer både intelligent og charmerende...

Nå ja, det var spillet det handlede om. Der er to ting ved det der fascinerer mig, for det første spiller man hvad nogle i dag ville klassificere som en terrorist i "black hawk down" agtig brutal stemning hvor værdien af menneskeliv er sat meget lavt.
Altså et spil fra en stor udgiver der tør være kontroversielt, men på en indirekte og tilsyneladende intelligent måde.

Det andet, og vigtigste, er at Jade har lovet mig en utrolig grad af interaktivitet med omgivelserne, både geometrien (alt hvad der stikker mere end 5cm ud er "interagerbart") og NPC'erne som bliver den "crowd" man skal forsvinde i. Vel at mærke en "crowd" der udgøres af genkendelige figurer man kan opbygge et enten positivt eller negativt forhold til.

Alt i alt et skridt i den rigtige retning som jeg forsøgte at antyde her:
http://playright.dk/forumemne.php?id=21190&subid=253223#253223

Hvis de kan realisere Jads løfter, så tror jeg også det bliver et spil som kommer til at markere hvad PS3 kan, som xbox 360 ikke kan være med til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/05-06 13:15 
AC var meget flot, men det kørte allerede på TGS sidste år på 360 og PC. Det er bare time exclusive nu tror jeg:) Det skal vist være den nye store malke-maskine for Ubisoft. Malke malke malke. Her er IGNs historie som nu er taget ned; http://xbox360.ign.com/articles/708/708431p1.html

Hvad de sagde var at; "According to sources close to the company, however, there are potential plans for an Xbox 360 version at Assassins: Creed sometime in 2007. Additionally, Microsoft sources who asked not to be mentioned by name, claimed the demo, hidden behind closed doors at E3, was running on an Xbox 360 using a third-party USB PlayStation controller. The game system was hidden in a stand covered by a sheet. Again, Ubisoft officials would not comment."

Vi kan sikkert regne med at Assassins Creed også kommer på cellphones og alt muligt andet. Ala Splinter Cell. De vil malke koen ind i den næste verden.

IMO udover animationerne, var spillet grafisk ikke noget at råbe hurra for. Mit første indtryk var at character models, textures etc var ret uimponerende, og det lignede lidt meget Prince of Persia med et uha-uha-religion-koncept.
Det var helt sikkert sejt, at man bare kun stikke dem ned på den måde. Som sandbox spil ser det da helt sikkert mindre hjernedødt ud end konkurenterne Scarface: The game og Saints Row, men jeg ved ikke rigtig. Af en eller anden grund lyder det lidt lamt når de spiller så meget på det historiske. Hashshashin's historie er det virkelig mange meninger om, og jeg kunne godt forstille mig at de vil lave incompetent game design for at følge deres eget "lore".
Det der med at rende rundt i byen og tage missioner lyder lidt underligt, når man tænker på at man render rundt i damascus og leger uha-uha-anti-helt.

Jeg sidder stadig og er måløs over dårligt et show Sony havde. Når man kiggede på Warhawk, var det som at se Yager. Når man så Heavenly Sword, var det som at se God of War.
Det er jo totalt nedtur at når maskinen er et år yngre, at den så ikke kan udkonkurere Xbox 360 grafisk. Genji 2 var simpelthen ikke til at tro. Grafik er jo ikke alt, men det var det som Sony spillede på:/ Hvor er Killing Day, Killzone og Motorstorm? ARGHH...

Crysis var virkelig det flotteste spil på e3 Messen. Det eneste der nok kunne komme op og nå det var vel Mass Effect, der har character models, der for alt jeg har set før til at ligne pjat.
Men der var vildt mange spil jeg syntes så fede ud. Hvis jeg kun havde et spil jeg fandt fedt ud af så mange tusind, så ville jeg finde mig selv en anden hobby:-S


-Gears of War - Virkelig cool:) Sidste år var det bare flot. Nu så det rigtig intutivt og spilbart ud. Jeg er helt vild med spillets stil, og efter hvad jeg har hørt så skulle spillets multiplayer også være fantastisk.

-Mass Effect. Yes sir; http://www.youtube.com/watch?v=KnhGMpDTPt4

Wii spil - Jeg kunne lide det meste hvad jeg så. Selvom en del af dem lignede Gamecube spil(eller grimere). Super Smash Bros Brawl, Zelda og Mario Galaxy, allesammen ved launch! Lyder for vildt IMO! Red Steel og Exitetruck så ret iffy ud, dog.
Jeg kunne godt tænke mig at prøve det musik spil, som Shigsy spillede i starten af Ninty's confrence. Det der hvor han brugte remoten som en pind til at styre tonerne. Meget sejt:)

-Yoshi's Island 2 - Yoshi Island, er mit yndlings 2D platform og Mario spil til dato. Jeg håber bare de kan lade det leve op til forgængeren.

-MGS4 - Den var bare for FED FED FED! Raiden så alt for sej ud! Hans kæbe var lavet af metal, og da man så snake proppe den pistol i munden på sig selv, vidste jeg at jeg bare måtte klappe i mine hænder og børste minder tænder. Nej, hvor var det cool.
Jeg kan nu håbe, nu hvor både Itagaki og Kojima har udtalt at være åbne overfor andre platforme at de vil have side projekter. En af de ting jeg synes er underligt er at Snake ikke vil dø i MGS4, og vil være i MGS5, som Kojima siger han ikke vil have nogen del i. Men det sagde han jo også om MGS3 og MGS4, så mon ikke han også vil lave MGS5?:)

-Halo 3 - jajajaja... Men jeg har ikke lyst til at vente et helt år for at se mere:S

-Xbox Live Arcade - Wow, de havde mange fede spil her. Nice at de bliver opdateret i HD og en del af dem med leaderboards og multiplayer online support.

Andre spil der fangede min interesse; The Witcher(PC), Too Human, Battlefield 2142, Quake Wars, Hellgate London, BioShock, Viva Pinata, Dead Rising, FF13, FF versus 13, Metroid Prime 3: Corruption, Indiana Jones, Splinter Cell: Double Agent, Spore, Dark Massiah of Might and Magic, Neverwinter Nights 2, Gothic 3, Stranglehold, Okami, Table Tennis, Lost Planet, Fable 2, Yakuza, Heat: The game, Lumines Live, Alan Wake, Alliance, Rogue Galaxy, Mercenaries 2: World in Flames(en af de flotteste PS3 spil jeg har set so far - Jeg tror ikke det kommer til 360, så der er der ihvert fald måske en lille bitte grund til at lække 600 bucks over disken), Tony Hawk 8 og en hel del andre:)


Lige nu er der tons der snakker om PS3 og hvad der sker med den.

Tjek G4s sjove inteview ud med John Carmack. Intevieweren fatter ikke en brik af hvad han siger, hehe; http://www.youtube.com/watch?v=_PFUw29U4J8&search=John%20Carmack

En Nu-dør-sony? artikel; http://www.firingsquad.com/features/playstation_3_failure/

... Men overall var det nok Wii der stjal showet for de fleste. Den remote må virkelig være nice og bruge^_^
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 13/05-06 13:33, rettet 13/05-06 13:33 
Valkyrie>
Men der var vildt mange spil jeg syntes så fede ud. Hvis jeg kun havde et spil jeg fandt fedt ud af så mange tusind, så ville jeg finde mig selv en anden hobby:-S

Tjaee måske er jeg bare meget selektiv. Jeg synes f.eks. det ville være lidt sølle at have Gears of War på min liste, da det så vidt jeg kan bare er et led i en forudsigelig teknisk udvikling, men blottet for egentlig intention.

Den anden mulighed er selvfølgelige at Jade var lidt for hot til (stakkels single) mig :-p

Men det glæder mig at høre at der er en lille chance for Assassins Creed på x360, da $500-$600 er i mine øjne er lidt meget for et stykke legetøj ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 13/05-06 13:47 
Sony har deres brand og den bedste grafik. Det vinder de en kæmpe mainstreampøbel på. Nintendo kan eje E3 nok så grundigt, men det har ingen betydning for dem, der aldrig kigger længere end på bagsiden af spilæskerne. :)

Jeg synes dog stadig det er skræmmende at PS3'en skal være så dyr. Tror egentlig hellere jeg ville opgradere min PC, så.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/05-06 13:59 
dRxL>
Valkyrie>
Men der var vildt mange spil jeg syntes så fede ud. Hvis jeg kun havde et spil jeg fandt fedt ud af så mange tusind, så ville jeg finde mig selv en anden hobby:-S

Tjaee måske er jeg bare meget selektiv. Jeg synes f.eks. det ville være lidt sølle at have Gears of War på min liste, da det så vidt jeg kan bare er et led i en forudsigelig teknisk udvikling, men blottet for egentlig intention.


Sandt. Jade var meget hot. Troede først hun var en meget klog booth babe:S

GoW er bestemt ikke noget nyt eller spændende i den forstand. Mere af det samme, og uha uha monsters versus mand der har fået det forkerte ben ud af sengen i post hell inspireret verden. Men det er okay... Min nye livsfilosofi er at være positiv og glad og ikke så kritisk.
Det er bare et standpunkt jeg har taget over spil, film og musik generelt. Nogen gange er det de mest hjernedøde ting der er sjove^_^

Jeg har virkelig ikke lyst til at købe en PS3 nu. Jeg vil nok købe den 2-3-4 år efter release og håbe at jeg kan købe den billigt også lige snuppe en kopi af MGS4 og lige se hvad der sker med maskinen.
Men min holdning til det hele er at Sony er ved at være ude på dybt vand. Mange af deres andre produkter ser ud til at have enormt underskud, og... Jeg tror ikke man skal undervudere hvor stærkt pris kan have indflydelse på det hele.
Har der nogensinde været en succesful konsol der kostede 500? 600?
Hvis det virkelig er sandt at 500 Dollar modellen ikke har Wifi, HDMI og Kortlæser, er det da lidt tamt?
Og jeg forstår slet ikke det med Blu-Ray! HD-DVD skulle være meget billigere at producere og kunne køre begge formater på en skive?
Hvor lavt har Sony råd til at sænke prisen efter launch?

Jeg tror... Og jeg håber faktisk at firmaernes markedshare vil blive meget mere lige fordelt. Det fedeste ville være hvis den stod 33% til MS, 33% til Sony og 33% til Ninty. Også lige de 1% til NCage fordi vi har så ondt af Nokia!
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 13/05-06 14:29, rettet 13/05-06 16:35 
dRxL>
for at have fået muligheden af Ubisoft til at definere "next generation gaming"

Det er generelt muntert og interessant har høre om, hvordan udviklerne tager fat på next-gen i gameplay-mæssig forstand, for det ser heldigvis ud til, at der er ved at ske lidt i den retning.

Assassin's Creed er ét bud og lyder ganske interessant.

Så er der det næste Indiana Jones, der med Euphora-motoren giver en ny type AI, omend det også lyder lidt som et gimmick.

MotorStorm, hvor banerne ændrer karakter efter hver omgang, da meget af det man støder ind i ændrer banerne dynamisk. Jorden pløjes også op, så man skal passe på dybe hjulspor (så vidt jeg lige kunne høre i det filmklip, jeg så).

Stranglehold, der giver mulighed for noget nær total ødelæggelse af banerne, dog ikke geometrien som i fx Red Faction.

Fyld på, hvis I har flere, det er sjovt at læse om :)
la0sla0sSkrevet 13/05-06 16:06 
Bioshock drengene! Det er der vi skal hen. Det Ken Levine blandt andet siger med at lave AI der handler om relantions og relationships, det er nextgen godhed! Det er et spil jeg gklder mig til.
Hvad sker der?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/05-06 16:20 
Lorenzo>
Nintendo har ikke indset at manglende onlinemuligheder på GameCube var en fejl.

Hvordan kan du sige det?

GameCube kunne gå online. Nintendo valgte bare at lade være med at understøtte det.
Grundene er grundigt dokumenterede, og du citerer dem fint.

Store firmaer siger jo bare ikke altid SANDHEDEN.

Faktum er at Xbox med Live har fået rigtig meget vind i sejlene.
Selvom Xbox måske ikke solgte fantastisk meget mere end GameCube, så er det alligevel et faktum, at Xbox og Live vandt rigtig meget "coolness" i modsætning til GC.

Mario Kart var ikke online, men er det nu på DS - gratis og med friends. Er det ikke nøjagtig det samme som Xbox Live?

Uanset hvordan du vender og drejer det, så har Nintendo indenfor ret kort tid skiftet mening angående online muligheder - er det ikke det samme som at indse de lavede en fejl med GC?

Så siger du sikkert - lissom Nintendo - at markedet er modent til online spil nu.
Det er noget sludder. Du skal ikke bilde mig ind, at potentialet for folk der kunne sætte et netværkskabel i deres GameCube, var mindre end potentialet for at folk kan finde et Wi-Fi hotspot til deres DS nu.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 13/05-06 16:31 
la0s>
Bioshock drengene! Det er der vi skal hen. Det Ken Levine blandt andet siger med at lave AI der handler om relantions og relationships, det er nextgen godhed! Det er et spil jeg gklder mig til.

Det skal du også - spillet ser helt fantastisk ud!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/05-06 16:31, rettet 13/05-06 16:44 
Det er jo også dem der lavede System Shock 2. Det er jo alt for sindssygt hvor sejt det ser ud.
STALKER var på messen... Ingen gad vist at skrive om det:S


Et andet spil der så ret blæret ud var, Sonic Wildfire. Sonic the hedghog var lidt iffy IMO, men wildfire, en Wii exclusive, hvor det virkelig handler bare om at løbe. Det er som om at det er blottet for platform elementer og bare handler om fart og fart og fart og heste og fart etc. Det er et Sonic spil hvor der kun er Sonic, og ikke Shadow, Silver og Tailes og alt det crap. Jeg tror det kunne blive rigtig godt.


Jeg synes at Crackdown så virkelig fedt ud. Lignede GTA med superheroes.

Jeg syntes at Dead Rising også så meget grineren ud. Det samme med Lost Planet. Men det capcom spil jeg faktisk helst ville have set udover Resi 5, var SF2 over Live Arcade. Meget cool med online multi.

Dark Messiah of Might & Magic så altså også riiiiigtig nice ud. Det ligner et spil der virkelig har et tilfredstillende premise. Det ligner slet ikke et spil der køre på Source.

The Darkness fra starbreeze ser også rigtig solidt ud(ala Riddick)! Jeg tror det kunne gå hen at blive meget godt!

Starfox DS, ser altså også helt vildt fedt ud. Den nye engine de har bygget til det er meget imponerende.:)


EDIT: Der var så meget fedt. andre lovende spil;

Lunar Knights - Til DS! Man skal nakke vampyre fra rummet. rum-vampyre! Hvor sejt er det?

Kirby - Yes sir!

Cooking Mama, Children of Mana, Contact, Zelda: phantom hour glass, Final Fantasy 3(i fuld 3D! Nice), new super mario bros, wii sports, warioware smooth moves, mgs: portable ops, LocoRoco, Okami, God Hand, God of War 2, socom: combined assault, Yakuza, Dawn of Mana, Guitar Hero 2, Valkyrie Profile 2, Rogue Galaxy og FF12.

Syntes der var ton af interessante ting.

HD DVD drive til 360, wireless headset, wireless rat, lightgun til wii, virtual controller til wii og tons af andet stuff.
Det er interessant med hvordan Vista er ved at blive. En designer på hellgate London udtalte at med et DirectX10 GFX kort og Vista, vil pc gaming hoppe over 2 år frem grafisk end 360. Det er en ret "bold" ting at sige, men ikke destro mindre er det interessant at MS bygger sådan en kæmpe "vista launch op". Og det med at Live vil være integretet på PC er for cool. Altså det der Live Anywere.

Fed e3...^_^
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 13/05-06 16:37 
la0s>
Bioshock drengene! Det er der vi skal hen. Det Ken Levine blandt andet siger med at lave AI der handler om relantions og relationships, det er nextgen godhed! Det er et spil jeg gklder mig til.

Jeg forstod sådan på Jade at de også arbejdede med relationsbaseret AI.
Ser vi på tidligere arbejde ville jeg dog også umiddelbart mene at man skal holde med System Shock drengene frem for holdet bag det første Prince of Persia.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 13/05-06 16:43 
Hun er altså godt nok ret pæn.. især når hun smiler meget!

puha
Hvad sker der?
LorenzoLorenzoSkrevet 13/05-06 17:06 
SeventhSun>
Så siger du sikkert - lissom Nintendo - at markedet er modent til online spil nu.
Det er noget sludder. Du skal ikke bilde mig ind, at potentialet for folk der kunne sætte et netværkskabel i deres GameCube, var mindre end potentialet for at folk kan finde et Wi-Fi hotspot til deres DS nu.

Markedet er _mere_ modent til online spil nu, end det var da Xbox Live startede. Alt for megen lag og manglen på dedikerede servere ødelagde tit oplevelsen med Live. Jeg følte tit at jeg næsten smed penge ud af vinduet, mht. de Xbox spil jeg købte dengang, fordi det ikke var muligt at spille dem tilfredsstillende, online.

Nu har vi Wi Fi, og så kan man endelig sidde med sin håndholdte sammen med vennerne, og spille lag frit.

Det synes jeg er en langt mere stabil online oplevelse end hvad Xbox Live desværre ofte _ikke_ er, pga. alle de faktorer der stadig spiller ind her, når vi har med et kablet system at gøre, og et system som stadig ikke gider stille rigtige servere til rådighed for spillerne - men MS tager stadig penge for en service de reelt ikke engang udbyder. Xbox Live er ikke meget andet end Peer to Peer mellem to brugers internet forbindelser, og så kan firmaet kalde deres abonnementer nok så mange sjove navne, som Gold og Silver abonnementer.

Det er ret kikset at man faktisk _betaler_ for _ikke_ at kunne spille online, ved at købe et Silver abonnement.
dRxLdRxLSkrevet 13/05-06 17:22 
Lorenzo>
Nu har vi Wi Fi, og så kan man endelig sidde med sin håndholdte sammen med vennerne, og spille lag frit.

Det synes jeg er en langt mere stabil online oplevelse end hvad Xbox Live desværre ofte _ikke_ er, pga. alle de faktorer der stadig spiller ind her, når vi har med et kablet system at gøre...(klip)

Lad os bare lige få slået fast at netværkskvaliteten ikke har noget at gøre med transportlaget (du skelner mellem trådførte og radiobårne transportlag) at gøre. Hvis man rigtig anal-testede på forskellen i kvalitet på de to ville det i øvrigt falde ud til det trådførte netværks side, da det er langt mere stabilt og konsekvent i kvaliteten.

Jeg er så i øvrigt enig i at live abonnementer er noget underligt malplaceret noget, især når "tjenesten" er så indholdsløs som den er.

Man betaler i øvrigt heller ikke for et Silver abonnemnet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 13/05-06 19:25 
Lorenzo>
Det synes jeg er en langt mere stabil online oplevelse

Nu skal Nintendo WFC ikke roses for meget. Det er stadig et meget umodent system.

1. Deres matchmaking er tit frustrerende - jeg gider ikke spille mod folk der er sindsygt meget bedre end mig hele tiden. Sådan synes jeg det er i Mario Kart DS. Tetris DS er dog langt bedre her - håber det er fordi spillet er nyere og de har lært noget.

2. Deres statistik-system er elendigt. De samler en helt masse statistik sammen, men bruger alt for lidt af det og forstår slet ikke at præsenterer det de så bruger. Hertil er statistikkerne aldrig opdateret, og tit gendanner de bare ugegamle rankings - måske fordi de mister data? Det SKAL gøres bedre med Wii.

3. Friend codes er som sådan ok. Det er fint nok for mig at det ikke er muligt at kontakte hvem som helst. Men som jeg har nævnt tidligere så er det fjollet at der er en friend code til hvert spil. Det SKAL gøres bedre med Wii.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 13/05-06 19:32 
la0s>
Bioshock drengene! Det er der vi skal hen. Det Ken Levine blandt andet siger med at lave AI der handler om relantions og relationships, det er nextgen godhed! Det er et spil jeg gklder mig til.

Bioshock er nok et af de spil jeg ser allerallermest frem til lige i øjeblikket! Ja folk, jeg hyper et amerikanskproduceret FPS-spil. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JinkJinkSkrevet 13/05-06 20:45 
Chrono>
jeg gider ikke spille mod folk der er sindsygt meget bedre end mig hele tiden. Sådan synes jeg det er i Mario Kart DS.

Har Mario Kart ændret sig til at være mere skill based end de gamle? :)
ChronoChronoSkrevet 13/05-06 20:51 
Hehe, okay - det er måske ikke super vigtigt i netop det spil. Man kan tit slå dem som er rigtigt gode... men alligevel, det burde være bedre :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/05-06 23:50 
Prøv at se her hvor sindssygt folk gik amok for at spille Wii. Folk stod i kø i 5 timer for at spille i 3 minutter:S http://www.gamespot.com/pages/profile/video_player.php?user=Adam_B&id=d300lzKq5bsMvjE
Well crucify the insincere tonight...
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/05-06 06:50 
Valkyrie>
STALKER var på messen...

Nej...
jaesjaesSkrevet 14/05-06 23:50 
Heavy Rain tech-demoen fra Quantic Dream er ret lækker bortset fra elendig lip-sync. Jeg er så lidt mere skeptisk mht. gameplayet i deres kommende spil, med det (IMO) temmelig svage Fahrenheit i baghovedet:
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2717

Jeg er også blevet lidt varm på BioWares Mass Effect:
http://www.gamespot.com/search.html?qs=mass%20effect&sub=m&stype=11&type=11

Og Spore skal jeg have bare for at lave grimme dyr :P
SephirothSephirothSkrevet 15/05-06 14:40 
jaes>
Heavy Rain tech-demoen fra Quantic Dream er ret lækker bortset fra elendig lip-sync. Jeg er så lidt mere skeptisk mht. gameplayet i deres kommende spil, med det (IMO) temmelig svage Fahrenheit i baghovedet:
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2717

Hvad snakker du om? Fahrenheit er super, selvom historien går lidt for meget amok henimod slutningen. Men jeg ser frem til Heavy Rain, og tech-demoen var ret fantastisk.

Uha, og Mass Effect ser osse lækkert ud.

Hvad sker der med mig, jeg er begyndt at spille spil fra vesten?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
68 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig