X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo 3-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/05-06 22:24, rettet 23/08-06 12:21 
Jeg tænkte, at en Halo 3-tråd ville være uundgåelig før eller siden, så hvorfor ikke bare oprette den før. Med lidt held begynder Frankies updates at handle om spillet snart, og nu er der jo en teaser.

Jeg gætter på at Bungie/Ms følger den klassiske tretrinsraket-opskrift med teaser/trailer/demo. Det her er i hvert fald bare en teaser. Men en god teaser :)

Mon Bungie dis... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
1'324 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 28/09-07 10:26, rettet 28/09-07 10:26 
Smørrelse med merchandise er i en vis grad er helt normal men kan ikke lige huske noget i samme kaliber med andre spil.

Takahashi kalder det bestikkelse og kan kun give ham ret selv om det er et hårdt ord at bruge. Og respekt til dem for at sende det tilbage i hovedet på MS.

Selvfølgeligt vil det påvirke anmeldere at få sårn en pakke. Ville næppe betyde at et lorte spil får 9 men ligger et spil på vippen mellem to scores vil det naturligvis trække op. Publishers sender det jo ikke ud for at være flinke - de ved det virker.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/09-07 10:50, rettet 28/09-07 10:52 
Beano>
Smørrelse med merchandise er i en vis grad er helt normal men kan ikke lige huske noget i samme kaliber med andre spil.

Ork jow... Til f.eks. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty fik vi en lastvognfuld med merchandise (næsten...) - der var mindst, og hvis også mere, end hvad vi ser til Halo 3! Desuden var der rigtigt meget til en af Gran Turismo spillene, tror det var til GT2 og til Grand Theft Auto 3. Folk udenfor pressen ser sjældent halvdelen af det merchandise der laves til de store spil.

Men ingen tvivl om, at Halo 3 ligger i toppen af merchandise pyramiden og det er jo klart, når det måske er verdens mest populære konsolspil i disse år.

Ellers er mit indtryk faktisk, at udgiverne de seneste år er blevet mere nærrig med at sprede merchandise ud til højre og venstre. De fokusere det mere på nogle enkelte titler og dér giver de en så også gas. For nogle år siden var der merchandise til næsten alle spil - sådan er det langt fra længere.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 28/09-07 11:16, rettet 28/09-07 11:17 
Til MSG, GT, GTA, osv. fik du/i konsol hardware og anden gøjl til en værdi af ca. $800,- ?

Benæger som sagt ikke at der er normalt at "smørre" med merchandise (se bare 1Up Show hvor den slags bogstaveligt flyder på deres redaktion), men kan bare ikke huske man har gjort det i denne omfang før.
Det snakker de også om i den linkede video.
WehnerWehnerSkrevet 28/09-07 11:19 
På Gamesector fik vi lige præcis et stk. promo-udgave af Halo 3.

Men de havde sgu smurt godt på og gav os en af de sjældne promoudgaver, der inkluderer manual. Den kan kun have været der for at presse karakteren i vejret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 28/09-07 11:32 
MS mener nok at Gamesector ikke har læsere nok til at den "gode smørrelse" var det værd ;)
HeroldHeroldSkrevet 28/09-07 11:34 
Jeg tror ikke der har været smørelse til DK overhovedet :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 28/09-07 11:37 
Nok bare de korrupte amerikanerne der skal smørres ;)
SonicSonicSkrevet 28/09-07 11:43 
Måske endda tandsmør til amerikanerne så? O_O
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 28/09-07 11:57 
Gennemførte i går campaign på normal uden større problemner (7-8 timer). Ville så lige prøve at spille det forfra i heroic.. av!!
Er jeg den eneste som syntes det lige pludseligt bliver meget svært?
nerosnerosSkrevet 28/09-07 12:02 
Nej... Jeg startede på Heroric....Fik klø!
Bashful Neophyte
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 28/09-07 17:21 
undskyld mig, men FØJ hvor er jeg skuffet over lyden i halo 3.. ikk nok power og boom-effekter. kun høj computer stemme. det trækker stort ned ved mig
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
BeanoBeanoSkrevet 28/09-07 17:56, rettet 29/09-07 08:24 
Halo 3 kører ikke i HD... påstås det ihvertfald i nedenstående link.

Hvis det kører i opscaleret 620p, forklarer det ihvertfald hvorfor jeg syntes det ser så aliased og jaggy ud.

EDIT: 640p, ikke 620p

"Halo 3 not HD: runs at 640p, pixel counters claim"
enfenenfenSkrevet 28/09-07 19:38, rettet 28/09-07 19:56 
Nu må vi se, hvad Bungie siger til det.

Hvis det viser sig at være rigtigt, har Microsoft lavet en 'PGR3' igen :(

Oprindelige kilde
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 28/09-07 19:41 
Der er også problemer med Disc Read Errors.

http://kotaku.com/gaming/defective/halo-3-disc-read-errors-rampant-304600.php

Der er en lang tråd på Bungie's side:

http://www.bungie.net/Forums/posts.aspx?postID=13193500&postRepeater1-p=1
What is the Matrix?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/09-07 19:54 
enfen>
Nu må vi se, hvad Bungie siger til det.

Hvis det viser sig at være rigtigt, har Microsoft lavet en 'PGR2' igen :(

Får helt lyst til at finde mit gamle Sony og et RGB kabel frem :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
enfenenfenSkrevet 28/09-07 19:56 
Der skulle selvfølgelig have stået PGR3 :)
What is the Matrix?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/09-07 20:28 
Men hvad syntes I om spillet? Jeg glæder mig til at læse jeres vurderinger herinde...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
enfenenfenSkrevet 28/09-07 20:32, rettet 28/09-07 20:32 
Jeg har kun prøvet lidt multiplayer. Singleplayer har jeg ikke kastet mig over endnu, da jeg stadig er igang med det bedste singleplayer spil indtil nu - Bioshock.
What is the Matrix?
HolisticHolisticSkrevet 28/09-07 20:44 
For mit vedkommende stikker den Bioshock... BS var et solidt spil ingen tvivl om det... men Halo 3 har fået mig til at tabe underkæben et par gange.
Jeg er 100% solgt til denne titel, det kan jeg ikke bevæge mig uden om.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
BeanoBeanoSkrevet 28/09-07 20:54 
Gennemførte campaign i går på normal og følte mig rigtigt godt underholdt. Anelse sløj start den første lille time men resten af spillet kedede jeg mig aldrig. Konstant nye lokationer og følte sjældent at man var et sted for længe. Kun f****-skibet i slutningen var lidt trals og jeg fik en anelse søsyge af det.
MEN (som altid ;) ) der var dog heller ingen steder hvor spillet overraskede mig eller jeg sad med en wow-fornemmelse. Virkede som om man har taget nogle af success koncepterne fra de to første spil og overført dem til Halo 3.
Tog mig ca. 7-8 timer at gennemføre på normal og kunne godt have ønsket et par timer mere, specielt af flyve sektioner og flere åbne områder som jeg elskede ved etteren.

Men spillet har gameplaymæssigt fint levet op til mine forventninger som jeg bevidst har forsøgt at dæmpe lidt trods hypen. Bedre end toeren men ikke på etterens niveau.

Købte spillet pga. singleplayer mode og kun vurderet dette indtil videre (tør ikke spille det online, tænk hvis jeg møder Wehner!) men et solidt 8/10 pga. nogle tekniske problemer der trækker fra, uballance i sværhedsgrader og manglende nyskabelse.
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/09-07 03:11 
Jeg har ikke spillet multiplayer endnu, men jeg fandt det rigtig godt.

En af de smukeste ting, var også de ironiske. Dette var i sandhed en efterfølger til Halo 1, og et spil til dem der elskede Halo 1. Det var ikke til dem der ville have alt muligt nyt, så meget er klart.


Jeg vil nok mene at spillet virkelig er det 10 ud af 10, og måske når man fjerner sin biased nostalagi fra det første spil, er 3eren måske det "bedste". Man kan sige, at Halo's bedste øjeblikke altid lå i den gode kombination af inden-og-udendørs områder, og kombination af at rende rundt alene, og med andre, at have køretøjer og meget andet etc.

Halo 3, måske på grund af sin mangel på visuel fidelity, er i stand til at køre dette op i tiende gear, og det mærkes. Det mærkes på de groteske latterlige store områder, og sindssyge antal fjender der bliver kastet på en efter en.

Mens ens fjender køre kravler op af vægge, hopper op på kasser, og kæmper for livet, og ens egne køre rundt i Mongoose 4-wheeler jeeps med rocket launchers bag på...

Ja, jeg vil mene at det bedste ved Halo er blevet forstærket. Jeg vil mene at, de ting der stod øverst på min ønskelyste(dengang), var flere fjender, og større kampe, og mere udendørs områder.
Jeg mener at det er indfriet.

Jeg mener at musikken er bedre end den har været i de tidligere spil. Den når simpelthen et højdepunkt her, og det er ligefør at det er bedre end noget John Williams, eller Howard Shore, har lavet.
Jeg mener at spillets level design er bedre end de andre spil. Ikke kun med de meget varrierende, farverige og konstant skiftende miljøer, men også fordi der er en klar layout struktur fra de tidligere spil. Jeg kan genkende døre og mønstre fra det originale spil. Det er den slags dybde, der gjorde spillet så interessant til at begynde med. Imodsætningen til mange andre spil hvor efterfølgere med opdateret grafik, nye engines etc, glemmer at tage de små detaljer med fra de tidligere spil, så er det husket her.
Jeg mener at våbene, køretøjerne, fjenderne og måden de er integret og mængden af dem, er chorkerende fantastisk. Det virker virkelig som om de har ramt et sweet spot, jeg ikke har set siden Perfect Dark. Men alle våben og køretøjer ser ud til at være fantastisk balanceret og brugbare. De føles ihvert fald kraftige.
Jeg mener at konklusionen var rigtig god, og at den gjorde de 3 år det har taget at vente efter Halo 2s slutning, værd i sig selv. Måden som gamle karaktere, teknologier, områder etc bliver repræsenteret på er perfekt.
Historien er ikke uden sine hollywood klicheer. Og man kan skue noget amerikansk-patriotisme pladder imellem, men det er gjort med et glimt i øjet, og i sidste ende kan jeg ikke lade være med at sidde og være imponeret og tilfreds med hvordan denne konklusion blev.
Jeg mener at ingen af de andre Halo spil havde indført elementer til FPS genren der var ligeså gode som dem i Halo 3. I alt fra Forge hvor spilleren kan redigere sit eget gameplay, in Little.Big.Planet eksplosion stil, eller i file sharing hvor communityet for en big notch, som noget bruger customization, der virkelig er revolutionerende let at udgive og downloade. 4 Player Co-op'en ligeledes, med sit nufundne konkurence aspekt, for en til at tænke på competitive online gaming, men i en co-op form.

Jeg ved ikke hvor længe det tog at gennemføre. Jeg blev væk i spillet, så mistede alle fornememelse om tid og sted. Og det gør jeg ellers aldrig. Det var meget medrivende, og sjovt. Jeg fandt det udfordrende og uforudsiligt.


Ja, Bungie har gjort det igen. Det er uden tvivl deroppe hvor Halo 1 var. Måske længere. Men samtidig er det også et produkt, der er lavet TIL Halo fans. Og ikke Halo-Haters der ikke kunne lide serien til at begynde med. Jeg mener at mange fans vil lade deres kærlighed og nostalagi til det første blotte dem, for det faktum, at Halo 1 også var et spil med mange problemer, selv for sin tid. Det føles fedt lige nu.
Jeg ville meget gerne se, dem opdatere Halo 1 og Halo 2, med en ligende grafisk fidelity og feature sæt, før de permenent går igang med noget helt andet.
Well crucify the insincere tonight...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/09-07 03:35 
Halo 3 launch :-) Sjældent har en samling simple lysende prikker set så smukke ud.

Halo 3-tråden
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/09-07 07:47 
Valkyrie>
Ja, Bungie har gjort det igen. Det er uden tvivl deroppe hvor Halo 1 var. Måske længere.

Dejligt endelig at se et indlæg fra en begejstret gamer her på P:R. Langt de fleste indlæg består af brok over tearing, framerates og andet mere eller mindre ligegyldigt gejl set i den store sammenhæng - næsten aldrig en ægte begejstring for vores hobby; nemlig oplevelse af spil!

Well done Valkyrie!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 29/09-07 07:59, rettet 29/09-07 08:13 
Der er forskel på begejstring og blind begejstring (tænker ikke på Valkyrie her) - husk at læse de positive selv om der også nævnes negative ting.
Men jeg glæder mig at til at læse din objektive mening om Halo 3.
BeanoBeanoSkrevet 29/09-07 08:26, rettet 29/09-07 08:30 
Bungie bekræfter 640p - men det er jo ligegyldigt gejl.

In fact the reason we haven't mentioned this before in weekly updates, is the simple fact that it would have distracted conversation away from more important aspects of the game, and given tinfoil hats some new gristle to chew on as they catalogued their toenail clippings.

Flot, Bungie... bare angrib jeres kunder som ikke ukritisk rider med på jeres hype bølge.

GameSpot historien
enfenenfenSkrevet 29/09-07 10:10, rettet 29/09-07 10:33 
Haha. De kunne i det mindste komme med noget bedre.

Og Microsoft som sagde, at alle spil ville blive udviklet i 720p. Det er skidt, at det ikke overholdes, men at det så er et af Microsoft's egne firmaer, der laver bummerten, gør det i hvert fald slet ikke bedre.
What is the Matrix?
Zzap!Zzap!Skrevet 29/09-07 11:46 
Og efter al den snak om HD op og ned af stolper... tsk tsk tsk. ;)
Jeg begynder at tro, at de 10Mb EDRAM var en stor fejltagelse.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 29/09-07 11:56 
Beano>
Flot, Bungie... bare angrib jeres kunder som ikke ukritisk rider med på jeres hype bølge.

Det er altså vores egen hype-bølge.

I øvrigt mener jeg, man helt grundlæggende har misforstået noget om spil, hvis man seriøst går op i om et spil som Halo 3 kører den ene eller den anden opløsning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 29/09-07 11:58 
Wehner>
Det er altså vores egen hype-bølge.

Nej, den er købt og betalt. Jeg vil bare tro at du personligt er så langt inde i skoven at du ikke kan se træerne.

For os der er lidt mere ligeglade med Halo, er det ret tydeligt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 29/09-07 12:03 
dRxL>
[Jeg vil bare tro at du personligt er så langt inde i skoven at du ikke kan se træerne.

Jo jeg kan. De er superflotte, og der er gode vibrations- og bøjeeffekter, når man bruger køretøjerne til at drøne ind i stammerne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 29/09-07 12:16 
Beano>
Bungie bekræfter 640p - men det er jo ligegyldigt gejl.

Vil det så sige, at hvis jeg havde et LCD-tv, der ikke kørte native 720p, men fx 1366 x 768, så kører spillet altså i 640p, så ville det bliver software-skaleret til 720p af 360'eren, og derefter software-skaleret til 768p af tv'et?

Og så undrer folk sig over at HDTV nogle gange ligner crap? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 29/09-07 12:20, rettet 29/09-07 12:21 
På Bungie-net forklarer Frankie det således (ved så ikke, om det be- eller afkræfter det, du siger Rune):

Frankie>
One item making the interwebs rounds this week was the scandalous revelation that Halo 3 runs at “640p” which isn’t even technically a resolution. However, the interweb detectives did notice that Halo 3’s vertical resolution, when captured from a frame buffer, is indeed 640 pixels. So what gives? Did we short change you 80 pixels?

Naturally it’s more complicated than that. In fact, you could argue we gave you 1280 pixels of vertical resolution, since Halo 3 uses not one, but two frame buffers – both of which render at 1152x640 pixels. The reason we chose this slightly unorthodox resolution and this very complex use of two buffers is simple enough to see – lighting. We wanted to preserve as much dynamic range as possible – so we use one for the high dynamic range and one for the low dynamic range values. Both are combined to create the finished on screen image.

This ability to display a full range of HDR, combined with our advanced lighting, material and postprocessing engine, gives our scenes, large and small, a compelling, convincing and ultimately “real” feeling, and at a steady and smooth frame rate, which in the end was far more important to us than the ability to display a few extra pixels. Making this decision simpler still is the fact that the 360 scales the
“almost-720p” image effortlessly all the way up to 1080p if you so desire.

In fact, if you do a comparison shot between the native 1152x640 image and the scaled 1280x720, it’s practically impossible to discern the difference. We would ignore it entirely were it not for the internet’s propensity for drama where none exists.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 29/09-07 12:56 
Det lyder som noget fancy ævl der forsøger at skjule en bekræftelse :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 29/09-07 13:03 
RJK>
Beano>
Bungie bekræfter 640p - men det er jo ligegyldigt gejl.

Vil det så sige, at hvis jeg havde et LCD-tv, der ikke kørte native 720p, men fx 1366 x 768, så kører spillet altså i 640p, så ville det bliver software-skaleret til 720p af 360'eren, og derefter software-skaleret til 768p af tv'et?

Og så undrer folk sig over at HDTV nogle gange ligner crap? ;)

Hvis du tilslutter med VGA kan Xboxen skalere direkte til 768p :)
RJKRJKSkrevet 29/09-07 13:15 
Det var bare en generel bredside mod såkaldt HDTV ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-07 13:16, rettet 29/09-07 13:16 
PalleJensen>
Dejligt endelig at se et indlæg fra en begejstret gamer her på P:R. Langt de fleste indlæg består af brok over tearing, framerates og andet mere eller mindre ligegyldigt gejl set i den store sammenhæng

Enig. Der er godt nok nogen, som helt har mistet perspektivet for, hvad der er vigtigt for et spil. Trist.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 29/09-07 13:16 
I hvert fald ser spillet forrygende ud via VGA på min 19" tft pc-skærm - selv i splitscreen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 29/09-07 14:02 
RJK>
Det lyder som noget fancy ævl der forsøger at skjule en bekræftelse :)

Ja, jeg har sgu aldrig hørt magen.

Flot Bungie (jeg klapper), at få det at lyde som om, at det stort set intet har at sige på det grafiske.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 29/09-07 14:06, rettet 29/09-07 14:07 
Bede-x>
PalleJensen>
Dejligt endelig at se et indlæg fra en begejstret gamer her på P:R. Langt de fleste indlæg består af brok over tearing, framerates og andet mere eller mindre ligegyldigt gejl set i den store sammenhæng

Enig. Der er godt nok nogen, som helt har mistet perspektivet for, hvad der er vigtigt for et spil. Trist.

Ja, det er sgu noget skidt noget. Framerate, tearing, lav opløsning m.m. er ikke noget der vigtigt for helhedsindtrykket i spil.

Selvfølgelig kan spillet være nok så godt, men ovenstående har da noget at sige, når man skal danne sig et helhedsindtryk.

Prøv nu - De tre musketerer - at tage Halo-brillerne af et øjeblik. Det er sgu pinligt at læse, når I nu har så travlt med at gå efter "Sony banden" hele tiden.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 29/09-07 14:13 
Enfen - jeg forholder mig til det spil, jeg kan se. Det spil, jeg allerede har gennemført 2½ gang. Det spil, der i mine øjne er flot indbydende og åbent.

Vi skulle lige prøve Legendary i co-op online fire stykker i går. Gik i gang ved 23.30-tiden og skulle bare lige have en bane eller to at slutte dagen af med. Endte med at gennemføre i et stræk i jeg kom i seng ca. kl. seks i morgen. Vi hyggede os og morede os, og ingen havde lyst til at stoppe, og flere gange skreg vi af grin. Til sidst så vi filmen fra sidste bane, så Zarfax og Bede kunne disse hinandens køre-skillz, med Playkid og jeg som tilskuere.

Jeg er så kold overfor hvor mange "p" spillet kører i. Det har ikke noget med mine briller at gøre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 29/09-07 14:38, rettet 29/09-07 14:46 
Hvis det "Frankie på Bungie-net" skriver, skal forståes som at man har fundet på nye idéer og teknikker, der skal optimere den visuelle oplevelse uden at gå på kompromis med det grafiske udseende, så skal de da have al respekt for det. Men hvis det er resulteret i et grimmere "færdigt" udseende hjemme i stuerne, så er det direkte pinligt (så'n lidt på samme måde som med Zelda: TTP :P).

Jeg har ikke selv prøvet/set Halo 3 (endnu), så hvordan _ser_ det egentlig ud grafisk? Altså i forhold til andre flotte 360-spil (RS: Vegas, GRAW2, COD4-beta o.s.v.)?

Er der overhovedet nogle af jer (HD-holdet) der havde opdaget de "manglende pixels", hvis ikke der var nogle fluekneppere på nettet, der havde sat sig ned og talt dem?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 29/09-07 14:44 
Jeg havde som sagt ikke, men det kan så være, at det hænger sammen med, at VGA-kablet, jeg bruger, er mere præcist end component/hdmi, som 3of19 skriver ovenfor.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-07 14:48, rettet 29/09-07 14:52 
enfen>
Ja, det er sgu noget skidt noget. Framerate, tearing, lav opløsning m.m. er ikke noget der vigtigt for helhedsindtrykket i spil.

Nu var det jo ikke de specifikke detaljer, jeg hentydede til, når jeg erklærer mig enig. Selvfølgelig betyder fx framerate en del for et spil. Det jeg mere så Palles bemærkning som, var et forsøg på at udtrykke skuffelse over, at folk nu om stunder ofte ofte hænger sig i ligegyldige detaljer i stedet for at se helheden.

Det var dét, jeg var enig i.

Prøv nu - De tre musketerer - at tage Halo-brillerne af et øjeblik.

Det har intet med Halo briller at gøre. Tror ikke, du vil kunne finde en quote, hvor jeg udsætter et spil for kritik på baggrund af fx aliasing-problemer. Om det så hedder Halo eller noget andet.

Fordi det(i moderne spil) ikke betyder specielt meget for helheden. Kvaliteten er "høj nok".

Det er sgu pinligt at læse, når I nu har så travlt med at gå efter "Sony banden" hele tiden.

Hvad er det for noget inddeling i bander? Kan vi ikke droppe det?

Der ud over mener jeg ikke, at der bliver gået specifikt efter folk. Nogle kommenterer Halo 3. Andre svarer. Hverken mere eller mindre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 29/09-07 14:53 
Core>Er der overhovedet nogle af jer (HD-holdet) der havde opdaget de "manglende pixels", hvis ikke der var nogle fluekneppere på nettet, der havde sat sig ned og talt dem?

Hvad så næste gang? Så bliver et spil måske lavet i 576p. Er det ok?

Du kan ikke se, at spillet ikke kører 720p native ved første øjekast, da det er opskaleret, men spillet bliver bare ikke lige så flot, som hvis det var lavet i native 720p. 720p er HD, og alt under kan ikke defineres som værende HD, hvis vi skal gå op i detaljerne.

Jeg ved godt, at det er tæt på for Halo 3, men det er faktisk ikke ægte High Definition.

Flueknepperi? måske, måske ikke.
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-07 15:01 
Wehner>
Det spil, der i mine øjne er flot indbydende og åbent.

Ja, det bør enhver jo kunne se.

Vi hyggede os og morede os, og ingen havde lyst til at stoppe, og flere gange skreg vi af grin.

Det var helt fantasisk. Jeg var selv lige kommet hjem fra en film aften og var meget træt, så jeg forstillede mig ikke, at jeg skulle være på mere end maks en time. Men der var bare ikke noget at gøre. Jeg kunne ikke slippe det, da vi først kom i gang. Om det så var kampene, forsøg på at komme uden for banerne eller om vi ledte efter skulls, var resultatet det samme: Underholdning af højeste kaliber.

Til sidst så vi filmen fra sidste bane, så Zarfax og Bede kunne disse hinandens køre-skillz, med Playkid og jeg som tilskuere.

MEN PLATFORMEN VÆLTEDE JO! Det var helt tydeligt i replayet, at skillsene, mine altså, var i orden ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-07 15:02 
enfen>
Hvad så næste gang? Så bliver et spil måske lavet i 576p. Er det ok?

Hvis spillet som helhed holder? Ja, selvfølgelig er det det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 29/09-07 15:03 
Bede-x>Nu var det jo ikke de specifikke detaljer, jeg hentydede til, når jeg erklærer mig enig. Selvfølgelig betyder fx framerate en del for et spil. Det jeg mere så Palles bemærkning som, var et forsøg på at udtrykke skuffelse over, at folk nu om stunder ofte ofte hænger sig i ligegyldige detaljer i stedet for at se helheden.

Dermed siger du også inddirekte, at framerate, tearing er ligegyldige, når det kommer til eks. Halo 3.

Det har intet med Halo briller at gøre.

Det er jeg så uenig i. I er nogle stykker - ingen nævnt ingen glemt - der mener, at Halo er større end gud. Jeg kunne komme med flere eksempler på, hvorfor jeg ikke er enig (kun bedømt på Halo og Halo 2), men det vil jeg undlade, da ikke fører nogen steder.
What is the Matrix?
CoreCoreSkrevet 29/09-07 15:04, rettet 29/09-07 15:06 
enfen>
Hvad så næste gang? Så bliver et spil måske lavet i 576p. Er det ok?

Hvis der står 720 på æsken? Overhovedet ikke.

Jeg forsvarer intet her, det er jeg _slet_ ikke den rigtige til at gøre, så længe vi snakker om Halo. Men jeg spørger til om der er en synlig forskel.

enfen>
Du kan ikke se, at spillet ikke kører 720p native ved første øjekast, da det er opskaleret, men spillet bliver bare ikke lige så flot, som hvis det var lavet i native 720p.

Så det er altså grimmere end de andre "flotte" spil der kører i 720?

enfen>
Flueknepperi? måske, måske ikke.

Det var ikke nogle herindefra jeg kaldte fluekneppere. Men at sætte sig og tælle pixels i et spil (som jeg egentlig havde fået forståelsen af, skulle være ret flot, men nu er i tvivl om rigtigheden af), for at tjekke om antallet af pixels passer, det syntes jeg godt man kan kalde flueknepperi.

Jeg har selv meget lidt positivt at sige om Halo (hvilket flere heri tråden ikke burde være i tvivl om), men hvis man i sin iver for at finde kritikpunkter ved et spil, bare for at kunne kritisere det, må sætte sig til at tælle pixels, så står det lidt sørgeligt til.

Men det er rigtigt at det ikke pynter på MS's HD-løfter.

Så paraderne ned min ven, der er i den sidste ende nok mere Halo-tilhænger i dig, end der er i mig ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
enfenenfenSkrevet 29/09-07 15:07 
Bede-x>
enfen>
Hvad så næste gang? Så bliver et spil måske lavet i 576p. Er det ok?

Hvis spillet som helhed holder? Ja, selvfølgelig er det det.

Sådan er vi så forskellige.

Så kunne Bungie lige gå godt have lavet Halo 3 med en native resolution, der var endnu lavere (og tættere på SD) for derved at kunne opretholde en framerate på 60 fps.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 29/09-07 15:07 
Halo 3 ligger i samme visuelt lækre kategori som Gears of War, Bioshock, GRAW2 og Vegas, men det er forskellige spil med forskellige udtryk, så det er også forskellige ting, der gør dem til noget af det flotteste, vi ser i dag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
1'324 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig