X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo 3-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/05-06 22:24, rettet 23/08-06 12:21 
Jeg tænkte, at en Halo 3-tråd ville være uundgåelig før eller siden, så hvorfor ikke bare oprette den før. Med lidt held begynder Frankies updates at handle om spillet snart, og nu er der jo en teaser.

Jeg gætter på at Bungie/Ms følger den klassiske tretrinsraket-opskrift med teaser/trailer/demo. Det her er i hvert fald bare en teaser. Men en god teaser :)

Mon Bungie dis... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
1'324 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/09-07 09:51 
Ja, tror også der har været en bitter Sony (snart ex?) ansat som har været "kreativ".
Hvis det var mere organiseret fra Sony's side, havde de nok være smarte nok til ikke at gøre det fra deres net hvor det nemt kan spores. Dumt!
enfenenfenSkrevet 05/09-07 10:42 
Jeg tror nu heller ikke, at der er tale om nogen fra Sony's ledelse. Så er de i hvert fald godt dumme.

Jeg havde forresten ikke set, at Playkid allerede havde postet det inde under Sony-tråden.
What is the Matrix?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/09-07 18:55 
Er Halo 3 blevet leaked?

Skod! :-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HeroldHeroldSkrevet 05/09-07 19:03 
Det er vist allerede landet på lagrene i nogle butikker - jeg har set billede fra franske butikker, med storsmilende ekspedienter.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 05/09-07 20:26, rettet 05/09-07 20:27 
Er det ikke lidt tidligt at få spillet på butikslager hvis det først udkommer i slutningen af måneden?
enfenenfenSkrevet 05/09-07 20:28 
Det ved jeg nu ikke. Spillet gik da guld i sidste uge. Det burde kunne nås.
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 05/09-07 20:35, rettet 05/09-07 21:17 
Beano>
Er det ikke lidt tidligt at få spillet på butikslager hvis det først udkommer i slutningen af måneden?

Jo, men hvis man tænker på hvor stort et logistisk mareridt en global udgivelse er, så burde det kunne lade sig gøre.

Anywho, her er et link, der siden hen er blevet opdateret med kommentar fra Microsoft. Ikke at den betyder noget, for den er vag og tvetydig :)

Bizzz
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 05/09-07 21:07 
enfen>
Det ved jeg nu ikke. Spillet gik da guld i sidste uge. Det burde kunne nås.

Det er jeg skam ikke i tvivl om, men mere om MS denne gang ikke ville gøre så meget som muligt for at spillet ikke lækkes flere uger før `release` som det var tilfældet med Halo 2.
Derfor lyder det bare umiddelbart lidt fjollet i min ører at nogle franske butikker har spillet på lager allerede (ca. 20 dage før release) - men jeg har så heller ikke forstand på hvordan MS distribuerer deres spil :)
dRxLdRxLSkrevet 05/09-07 21:19 
Jeg synes at det er en positiv nyhed og jeg glæder mig til at prøve det.

Jeg kan dog ikke bekræfte at spillet er ude i de piratkopierende kredse. Med f.eks. Bioshock var det tilgængeligt til piratkopiering stort set lige så snart man hørte om læket.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 07/09-07 12:42 
Beano>
Det er jeg skam ikke i tvivl om, men mere om MS denne gang ikke ville gøre så meget som muligt for at spillet ikke lækkes flere uger før `release` som det var tilfældet med Halo 2.
Derfor lyder det bare umiddelbart lidt fjollet i min ører at nogle franske butikker har spillet på lager allerede (ca. 20 dage før release) - men jeg har så heller ikke forstand på hvordan MS distribuerer deres spil :)

Well, det er i hvert fald ude hos nogen. Dét og så 8000 års ban fra Xbox Live :)

8000 år i skyggen
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 07/09-07 13:32 
Microsoft har bare at sende det ud til anmeldelse i god tid!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 07/09-07 13:40 
Well, i DK holder de jo det der event i Hellerup. Der er bare embargo på til den 26... :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 07/09-07 14:05 
Hellerup ligger også lidt langt fra fastlandet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 07/09-07 14:10 
Ja - det giver bare foranledning til at tro at det ikke nødvendigvis bliver i god tid. :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 07/09-07 14:16 
Ja :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/09-07 15:26 
Ofte kan de godt sende det ud i god tid, men man skal blot overholde embargoet - det er da set før, også fra MS.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 07/09-07 15:41 
Ja, men så går pointen bare lidt af selve eventet. Men lad os nu se :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ValkyrieValkyrieSkrevet 08/09-07 01:03 
Herold>
Well, i DK holder de jo det der event i Hellerup. Der er bare embargo på til den 26... :(

kan alle komme til det der event, eller skal man være fra pressen... Og hvis man skal, kan jeg så bare sige at jeg kommer fra The Valkyrie post: most nonbiased paper on this side of valhalla?
Well crucify the insincere tonight...
HeroldHeroldSkrevet 08/09-07 01:24 
Kun pressen. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ValkyrieValkyrieSkrevet 08/09-07 11:39 
Dang:(
Well crucify the insincere tonight...
ValkyrieValkyrieSkrevet 10/09-07 21:18 
Strategy: Anatomy Of An Onslaught: How Halo 3 Attacked
Ten months in the making, Halo 3 went gold weeks before launch.
September 10, 2007
By Kenneth Hein

This week, Microsoft breaks its Halo 3 "Believe" TV ad campaign touting the Xbox 360 title's highly-anticipated Sept. 25 launch. The estimated $10 million-plus effort centers on an immaculately constructed diorama depicting the great battles of lead character Master Chief. With this as a backdrop, warriors that did battle with the game's hero provide testimonials as to his greatness in the ads created by McCann-Erickson, San Francisco.

The goal of the campaign is to bring Halo fans and nonfans up-to-speed as to where we are in Master Chief's epic battle to defeat the evil Covenant. While most major game titles begin their ad campaigns weeks before launch to build buzz, Halo 3 differs greatly. This mass-market push is actually the end of the of Halo 3 campaign.

The TV push is the grand finale of a five-pronged attack Microsoft quietly launched last December. The carefully orchestrated onslaught was designed to make casual fans interested and core fans rabid as Microsoft aims to eclipse Halo 2's record-breaking $125 million in sales on day one. To date, Halo 3 is already on the books for one million preorders and counting.

"We're well ahead of where we were with Halo 2," said Chris Di Cesare, director of creative marketing at Microsoft, Redmond, Wash. "In the year of the summer blockbuster 'three-quel,' the biggest one is going to be one you don't go to a theater to see."

Despite the fact that 11 million people already purchased one or both of the first two installments, such an effort is necessary to put the launch over the top, said Jason Anderson, director of research at the International Development Group, a videogame-consultancy in San Francisco. "While Halo 3 may have some of the strongest title awareness of any videogame since Grand Theft Auto 3, that awareness isn't free. Part of what sustains that critical mass is the perception that Halo 3 is a big budget, mass media event."

This final phase may likely do the trick, but to get a better understanding of how complex this game's launch is, here's a brief synopsis of some of the facets of its five-phase marketing blitz:

Phase 1: Starry Nights. During Monday Night Football last Dec. 4, Microsoft hit 7.9 million households (and 1.8 million of its target 18-34 audience) with an eerie spot featuring Master Chief grabbing his helmet and jumping into the fray. Tag: "Finish the fight." It has since been viewed on YouTube more than 3 million times.

Phase 2: The Beta. In May, fans could enter to win a chance to try a multiplayer beta version at Halo3.com. A third of a million people entered. Additionally, anyone who purchased the title Crackdown could play the beta. Before the beta expired on June 10, 820,000 participants spent more than 12 million hours of playing online. Using its saved films feature, where you can capture snippets of gameplay and download it, more than 350 terabytes of Halo 3 data was downloaded from Xbox Live (which is the equivalent of 82 million music downloads).

Phase 3: Project Iris. This five-part viral effort harkens back to Halo 2's cryptic "Ilovebees" effort. Beginning with a fake ad planted in Best Buy circulars, "Halo nation" sought out clues via an online/offline scavenger hunt to unlock new information about Halo 3 and its back-story.

Phase 4: Promotional Partner Activity. Much like movie franchises look to secure key category partners, so did Halo 3. It locked up Pontiac, which committed$5 million in media to the game's launch, and Mountain Dew which has been heavily promoting its Halo 3-themed Game Fuel flavor on TV, plus Burger King, Game Stop,7-Eleven, Samsung and Comcast. It is even sponsoring Linkin Park's current tour.

Phase 5: Believe. Microsoft began re-running Starry Nights last month leading up to the Believe campaign this week. A week-long celebration featuring the making of specials, tournaments and media frenzy typical of a Hollywood blockbuster will lead up to a midnight madness event. In the U.S. alone, 10,000 stores will open at midnight to give fans the chance to buy the product first. "This is very different from the launch of Halo 2," said Jeff Bell, vp-interactive entertainment for global marketing. "We had our secret program, Ilovebees, but we didn't have a beta, or participate at E3, we just kind of burst on the scene. This time around, we wanted to draw a broader audience. We wanted to invite everyone in."

After 10 months of marketing, everyone should have gotten the invitation by now.


Jøsses. Det der for mig til at føle pumped. Som om noget meget episk og meget ventet skal til at ske.

link
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 10/09-07 21:21 
Valkyrie>
Som om noget meget episk og meget ventet skal til at ske.

Det skal det i dén grad...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 11/09-07 17:00, rettet 11/09-07 17:01 
Valkyrie>Jøsses. Det der for mig til at føle pumped. Som om noget meget episk og meget ventet skal til at ske.

Du er ikke den eneste, der sidder med den følelse. Der er vist ingen tvivl om, at Halo 3 bliver stort.

Noget helt andet er, at Master Chief som den første videogame karakter er blevet lavet som voksfigur:

Master Chief Immortalized in wax at Madame Tussauds
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-07 17:07, rettet 11/09-07 17:10 
Lame! Der findes næppe nogen mere overfladisk spilfigur end ham. Gad vide hvad MS har måtte punge ud for det? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 12/09-07 02:51 
Games Radar har et længere interview med Francesca Reyes, officielt den første journalist som allernådigst har fået lov til at færdiggøre kampen:

GamesRadar: You're the first journalist - the first fan outside of Bungie and Microsoft - to see and play Halo 3 in its entirety. How does it feel?

Francesca Reyes, Editor-in-Chief of Official Xbox Magazine: You know? I think I was kind of in a state of shock for most of it, especially after I finished the campaign. I was happy, yes - but it didn't really hit me until I was back in San Francisco and eating a big bowl of ramen at some neighborhood joint. I sat there at the table with my bowl of ramen and a copy of Wired (the one with Master Chief on the cover which I bought for the flight home) - and I thought to myself: Wow. I can't believe I just did something that hundreds of thousands of people have been waiting years to do. I can't believe I just did something that I'VE been waiting years to do. It was one of those epiphany moments when I got really, really happy and realized how much I loved my job. You kinda wanted to call all your friends up and blab on and on…


Interviewet forsætter her
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 13/09-07 20:16, rettet 13/09-07 20:16 
Nu ved jeg godt, at flere mener, Halo-serien er amerikansk sjælløst leflen for laveste fællesnævner. Men I tager fejl, for:

Halo er kultur
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 13/09-07 22:04 
Til eventen vil dansere fra Sveriges kongelige ballet fortolke en central scene fra Halo, hvor de er stylet i tøj fra Bruuns Bazaar.

Haha - yndefulde Master Chief i stram trikot :D
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 13/09-07 22:10 
Det da lyv! Helt ærligt lad nu være med alt det gøgl. Undskyld jeg er glad for Halo og synes det er et helt fantastisk spil, men her stopper festen sgu.

Mere åndsvagt bliver det vist ikke :-/!
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 13/09-07 22:43 
Er det ikke bare et avanceret launch event? Forstået på den måde, at det arrangeret af MS/Bungie?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/09-07 00:45 
Hvor sandsynligt (0% tror jeg) er det at en fyr på et andet forum har fået spillet for ca. 3 dage siden og spillet det igennem, og synes at det er en tynd omgang trilogi-afslutning?

Er der nogen fra spilmedierne der har modtaget eksemplarer?

(Mere info om sagen gives hvis det ønskes) :-)
HeroldHeroldSkrevet 14/09-07 04:53 
Jeg er netop hjemvendt fra det danske Halo 3-event. De sender ikke anmelderkopier ud før den 23. hvor vi må skrive om spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/09-07 07:31 
Det må alligevel ha været storslået... set i lyset af at du først er hjemme lidt i fem. :D
BeanoBeanoSkrevet 14/09-07 07:41 
Fri bar FTW ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/09-07 07:49 
Halo 3 FTW!!! :o)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KalicolaKalicolaSkrevet 14/09-07 09:12 
Er det ikke noget med at det udkommer om 14 dage eller sådan noget?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 14/09-07 10:13 
12 dage ;)
SonicSonicSkrevet 14/09-07 11:12 
Jeg håber lidt på H3's single player er en snert mere interessant end 2'eren. Multiplayer interesserer mig ikke.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 14/09-07 11:24 
Well ;D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ValkyrieValkyrieSkrevet 14/09-07 16:49 
Weirdos begin to queue up for Halo 3

UPDATE: We have been told they are lining up to play Halo 3 on the Imax screen. Having played a 360 on a 100+ foot screen in the past, I can say without a doubt the guys are far less sad than people lining up for over two weeks for the game woukd be. In fact, this puts them far ahead of 'the stupid'. Stay tuned for the locust plague, it can't be far behind.
THERE IS A FINE line between dedication and mass stupidity. Most XBox360 hardcore gamers are not dedicated, take those lining up yesterday for Halo 3. Yeah, 14 days in advance, they are lining up outside the Metreon in San Fransisco.



If the Iphone line was there to fleece 'the stupid' in line, I shudder to think what that makes these poor souls. Halo is a game, nay a franchise, targeting those too stupid to play a real FPS, the wanna-be drunken fratboy set, the creme de la creme o which is lining up now.

One would think they realize MS is anticipating demand enough here, and will ship about one per 360 sold near day one, making the lining up pretty pointless. That makes lining up almost totally pointless actually. Then again, I was in San Francisco today, I will be going home tonight, will fly back to SF for a week of IDF, fly home, and then fly to Boston and be back before they move 10 feet.

There is dedication and then there is hazing. I don't have any question as to which one this debacle is

The Inquirer
Well crucify the insincere tonight...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/09-07 17:43 
11 dage
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/09-07 17:50 
dynamitedavo>
11 dage

LOL
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/09-07 18:41 
Så ville det være ekstra nederen at se "Ringu"-båndet i overmorgen :-D
Bede-xBede-xSkrevet 14/09-07 21:40, rettet 14/09-07 21:40 
Halo 3 er godt på vej fremad:

Halo 3 preorders continue on a trajectory to eclipse Halo 2 preorders

http://biz.gamedaily.com/industry/news/?id=17422

Flere analytikere forventer at Halo 3 vil øge 360 salget:

Speaking of Halo 3, Pachter stressed the importance of the blockbuster title, predicting that it will sell more than 3 million units in less than two weeks and will drive Microsoft's Xbox 360 hardware numbers in September past 400,000 units, which would be the highest non-holiday figure in a month for Xbox 360 since launch. Divnich is expecting slightly lower, but still solid numbers for 360 at 380K units for September. Nevertheless, going by simExchange's forecast, the Xbox 360 will outsell the PS3 in September by over 2 to 1.

http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=17428

Times Square nu om stunder :)

http://farm2.static.flickr.com/1157/1373636263_22c76e244e.jpg
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/09-07 22:06 
"Nevertheless, going by simExchange's forecast, the Xbox 360 will outsell the PS3 in September by over 2 to 1."

Det gør den da i forvejen (?)

Fra US salgstal august:
Xbox 360 : 276.700
PlayStation 3 : 130.600
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/09-07 22:45, rettet 14/09-07 22:45 
Ja, men nødvendigvis ikke i september, selv om alt andet under ville være en overraskelse...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 15/09-07 02:28, rettet 15/09-07 09:30 
År efter den store krig

Byggede man et kæmpe monument

Til minde om dem der kæmpede for vores overlevelse, og som hyldest

Til den helt, som reddede os fra afgrunden

BELIEVE
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/09-07 08:58 
Nøj, hvor det bare lyder mega-kavt på dansk! Og vi får også lige lidt tysk ind over "Hinterstellen Screenshots..." eller hvad stod der?

Er "Believe" blevet optaget i det danske sprog? For ellers skulle de jo skrive "Tro!" (og så er farcen vist komplet).
Bede-xBede-xSkrevet 15/09-07 09:41, rettet 15/09-07 09:44 
Hyakotake>
Nøj, hvor det bare lyder mega-kavt på dansk!


Helt uenig. Jeg synes, det lyder storslået. Men man skal som beskuer stå i Halo historien for at forstå det. Være inde i spillets mytologi og samtidigt høre ordnene med sidens musik. Ovenstående website er en af de fedeste, jeg har set et spilfirma bruge til at lancere et spil. Der er lagt så meget anstrengelse i det. Hvornår er der sidst blevet gjort så meget ud af en website til et spil?

Det er det samme med den nye reklame, som hænger sammen med Master Chief monumentet:

http://www.gametrailers.com/player/24927.html

Den rammer lige dér, hvor den skal. Jeg har svært ved at forstille mig en Halo fan se den og ikke komme helt op og køre over spillet.

Er "Believe" blevet optaget i det danske sprog?

Det er selvfølgelig lavet til engelsk først og så oversat.

Noget helt andet er, at Walmart laver Halo checkout lanes. Ligesom man har en quick kø og en normal kø, så bliver der nu også en Halo kø ;)

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=20694
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/09-07 12:07, rettet 15/09-07 12:09 
Halo-fan? Check! Oppe at køre? Check! Inde i mytologien? Joeh, kan diskuteres (uden at være blind fanboy).

Men lige lidt hjælper det på min aversion overfor det fattige danske sprog. Nu hjælper det heller ikke, at jeg forestiller mig det oplæst af Jens Okking (ups, fik jeg det lige ødelagt for nogle flere dér, sorry).

Den stille Chief Monument-trailer skylder vist en del til Gear of War-traileren med "Mad World"-melodien, som tog (næsten) alle med bukserne nede.

Det er ligesom de heavybands, der laver et stille nummer - det hitter som regel helt åndssvagt. Nu har de endelig fundet ud af at overføre det til spil og skabe en "dybde", så spil ikke bare fremstår som legetøj, men som underfundigt og tankevækkende kunst.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/09-07 16:56 
Bede-x>
Ovenstående website er en af de fedeste, jeg har set et spilfirma bruge til at lancere et spil.

Ja, den er pænt lækkert lavet... (for at sige det mildt..)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
1'324 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig