X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo 3-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/05-06 22:24, rettet 23/08-06 12:21 
Jeg tænkte, at en Halo 3-tråd ville være uundgåelig før eller siden, så hvorfor ikke bare oprette den før. Med lidt held begynder Frankies updates at handle om spillet snart, og nu er der jo en teaser.

Jeg gætter på at Bungie/Ms følger den klassiske tretrinsraket-opskrift med teaser/trailer/demo. Det her er i hvert fald bare en teaser. Men en god teaser :)

Mon Bungie dis... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
1'324 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 24/04-07 14:24 
Jeg tør ikke håbe på dedikerede servers, når de ikke har meldt noget som helst ud endnu.

Selvom vi har fået noget hurtigere bredbånd i løbet af de sidste par år, så slås vi stadig med amerikanernes lavere latency uge efter uge. Heldigvis er decideret lag sjældent efterhånden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-07 15:24, rettet 25/04-07 01:27 
fum>
Jeg mener at de har spærret for Burnout 3 på den gamle xbox.

Har EA ikke lukket for serverne på de fleste af deres gamle Xbox spil? De kan vel ikke spilles længere?

Sonic>
Hvad er det der gør Halo så fedt i multiplayer?

Ganske kort: Det er bygget op omkring konsol, hvilket du meget tydeligt kan mærke på fx våbendesignet. Der er stor forskel på at designe våben til en controller og til en mus. Desværre er der næsten ingen udviklere, som har fattet det endnu.

Dertil kommer, at spillets back-to-basic mentalitet med to våben + granater, giver det en let tilgængelig kampdynamik, men uden at dybden ofres.

På samme måde som Xbox Live idag ikke længere handler om multiplayer kampe, men om det sociale, således kunne man allerede i Halo 2 ane, at det gik i den retning, for spillet var opbygget - ligesom 360 Live - med henblik på at fremme det sociale. Det kommer særligt til udtryk i party og matchmakingsystemerne, hvis primære funktion var at binde folk sammen i små grupper, når de spiller. Man spiller, men mere vigtigt, men spiller SAMMEN.

Bungie.net afrunder community-følelsen og giver mulighed for at tjekke detaljer i de kampe man har spillet. Ydermere virker det som et direkte bindeled til udvikleren.

Slutteligt kan det tilføjes, at alle de tekniske detaljer også er på plads. Det kører fremragende over Live.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
fumfumSkrevet 24/04-07 16:30 
Jo, ea har sikkert lukket for de fleste. Men jeg var sikker på burnout tre, og man må jo hellere lade være med at sige for meget herinde:-)
Men det er jo en grund til ikke at ønske sig dedikerede servere.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BeanoBeanoSkrevet 24/04-07 17:13, rettet 24/04-07 19:33 
fum>
Men det er jo en grund til ikke at ønske sig dedikerede servere.

Hvorfor dog det?

Dedikerede servers er kun en fordel: potentielt mindre lag, flere spillere, ensartet spiloplevelse, osv.

Om online spil kører peer-2-peer eller på dedikerede servers har intet med om EA/MS/Sony/whatever pludseligt hiver stikket ud. EA har jo netop hevet stikket ud for spil som kun kørte peer-2-peer.

EDIT: LOL... det går fandeme godt i dag!!
WehnerWehnerSkrevet 24/04-07 19:24 
Fra mole til mole? :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
fumfumSkrevet 24/04-07 21:00 
Med dedikerede servere, så er jeg jo ret sikker på at jeg ikke kan købe et par år gammelt spil, og få en onlineoplevelse ud af det. Kører det peer -> peer kan jeg da være heldig at finde nogen at lege med.
Nogen spil kan have behov for dedikerede servere, men Halo viser jo, at hvis man koder det ordentlig, behøver man ikke dedikerede servere.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
HeroldHeroldSkrevet 24/04-07 21:05 
Hvis det er afhængigt af et eksternt lobbysystem, men stadig kører peer-to-peer, så er du stadig på røven.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 24/04-07 21:10, rettet 24/04-07 21:14 
fum>
Med dedikerede servere, så er jeg jo ret sikker på at jeg ikke kan købe et par år gammelt spil, og få en onlineoplevelse ud af det. Kører det peer -> peer kan jeg da være heldig at finde nogen at lege med.

Det er noget du helt har misforstået.

Dedikeret betyder bare at selve spillet styres af en (eller flere) centrale servere under gameplay. Mens peer-2-peer styres typisk på en af spillernes konsol/PC når det først er sat i gang. Men begge spil typer (når vi snakker på Live og PSN) er stadig afhængive af et centralt lobby system hvor spillerne kobles på først.
Så uanset hvad, hvis et Live/PSN spil's lobby server (stående hos MS, EA eller andre) pilles offline, så er det slut med at spille online. Har intet med at gøre om spillet afvikles peer-2-peer eller dedikeret mens man spiller.

EDIT: For langsom og Herold er mere præcis ;)
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-07 21:32, rettet 24/04-07 22:06 
Beano>
Så uanset hvad, hvis et Live/PSN spil's lobby server (stående hos MS, EA eller andre) pilles offline, så er det slut med at spille online

Men det centrale lobbysystem styres på Live som oftest af MS. Det bliver vel ikke pillet offline, før Microsoft stopper med Live... Hvem styrer det på PSN? Sony for det centrale dashboard og den enkelte udvikler i det enkelte spil? Eller hvordan?

Jeg fulgte med i udviklingen af Resistance, hvor en bruger spurgte, hvad der skete, når der blev slukket for serverne. Dertil svarede Ted Price, at det først ville ske om MEGET lang tid, men at man ikke ville kunne spille spillet, når det skete.

Kører Delta Force på Xbox forresten ikke også med dedikerede servers, hvis man skal spille mere end 32 spillere(33-50)?

Hvorom alting er, må de ihvertfald gerne sætte dedikerede servere op på Live, særligt til de spil med mange spillere af gangen. Bare man har mulighed for stadig at spille peer-to-peer, når de slukker for serverne. Eller også må de lave netkode som Perfect Dark Zero, som af en eller anden grund næsten altid kører fortrinligt. Selv med 32 spillere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/04-07 22:20, rettet 24/04-07 22:21 
Bede-x>
Men det centrale lobbysystem styres på Live som oftest af MS. Det bliver vel ikke pillet offline, før Microsoft stopper med Live... Hvem styrer det på PSN? Sony for det centrale dashboard og den enkelte udvikler i det enkelte spil? Eller hvordan?

Godt spørgsmål... men vil tro det er alt efter aftale imellem udvikler/publisher og MS/Sony hvornår et bestemt spil skal tages offline. Men er det samme der gælder uanset om det er p2p eller dedikerede servere til gameplay hvilket bare var min pointe ;)


Bede-x>
Jeg fulgte med i udviklingen af Resistance, hvor en bruger spurgte, hvad der skete, når der blev slukket for serverne. Dertil svarede Ted Price, at det først ville ske om MEGET lang tid, men at man ikke ville kunne spille spillet, når det skete.

Nej det er klart nok - så vidt jeg ved står Resistance's servers fysisk hos Sony (henholdsvis i USA, Europa og Asien) og med den popularitet som spillet har online og med nye maps på vej, så tror jeg ikke det sker de første par år... ihvertfald ikke før Resistance 2 lander og folk falder fra etteren helt automatisk ;)


Bede-x>
Kører Delta Force på Xbox ikke også med dedikerede servers, hvis man skal spille mere end 32 spillere(33-50)?

Aner jeg ikke - men kan godt passe for der findes jo flere spil på Live med dedikerede servere: Battlefield, Fantasy Star, Final Fantasy XI.


Bede-x>
Hvorom alting er, må de ihvertfald gerne sætte dedikerede servers op på Live, særligt til de spil med mange spillere af gangen. Bare man også har muligheden for peer-to-peer.

Tja, ved nu ikke hvad man skal med peer-2-peer hvis man har dedikerede servers - kan jo ikke spille hvis backend'en tages offline uanset hvad :)

Mon ikke MS på et tidspunkt indser at vejen frem for nogle online spil er dedikere serveres, specielt når servicen ikke er gratis. Undrer mig lidt de åbenbart ikke har taget skridtet med en monster titel som Halo 3 da det jo kunne gøre online delen endnu mere solid.
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-07 22:39 
Beano>
Tja, ved nu ikke hvad man skal med peer-2-peer hvis man har dedikerede servers - kan jo ikke spille hvis backend'en tages offline uanset hvad :)

Men der må jo være en forskel, som i Resistance tilfældet, hvor der godt kan slukkes for de dedikerede servers, således man ikke kan spille, samtidigt med at PSN stadig kører.

Det jeg spørger om, er faktisk disse sætninger:

Beano>
Dedikeret betyder bare at selve spillet styres af en (eller flere) centrale servere under gameplay. Mens peer-2-peer styres typisk på en af spillernes konsol/PC når det først er sat i gang. Men begge spil typer (når vi snakker på Live og PSN) er stadig afhængive af et centralt lobby system hvor spillerne kobles på først.

Som jeg forstår det her, så må det optimale være, at det lobby system som spillet kører på, kører på konsolproducentens servere fx Live, således at der(sandsynligvis) ikke slukkes for lobbysystemet(som i Resistance tilfældet), før der lukkes for servicen. Dertil bør man så have dedikerede servers, som tager over, når spillet går i gang.

Derved vil man kunne slukke for de dedikerede servers, som ikke nødvendigvis bliver styret af konsolproducenten, men stadig have muligheden for peer-to-peer, hvis det sker.

Problemet med Resistance er jo, at hvis de fjerner serverne, så forsvinder både spil og lobby delen.

Nu må du endelige rette på mig, hvis jeg har misforstået noget. Jeg er ikke nogen haj til teknik :)

Mon ikke MS på et tidspunkt indser at vejen frem for nogle online spil er dedikere serveres, specielt når servicen ikke er gratis.

Det bør de. I hvertfald til spil med mange spillere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/04-07 23:12 
Bede-x>
Men der må jo være en forskel, som i Resistance tilfældet, hvor der godt kan slukkes for de dedikerede servers, således man ikke kan spille, samtidigt med at PSN stadig kører.

Jeg snakker selvfølgeligt ikke om at hele Live/PSN tages offline - kun lobby servers til de enkelte spil (om den så står og kører hos MS eller hos EA fysisk).


Bede-x>
Som jeg forstår det her, så må det optimale være, at det lobby system som spillet kører på, kører på konsolproducentens servere fx Live, således at der(sandsynligvis) ikke slukkes for lobbysystemet(som i Resistance tilfældet), før der lukkes for servicen. Dertil bør man så have dedikerede servers, som tager over, når spillet går i gang.

Derved vil man kunne slukke for de dedikerede servers, som ikke nødvendigvis bliver styret af konsolproducenten, men stadig have muligheden for peer-to-peer, hvis det sker.

Jeg tror du blander Live/PSN online services sammen med lobby servers ;)

Spil lobbyen kører ikke nødvendigvis hos MS/Sony - f.eks. bruger EA helt deres egne lobby servers via Live til både til peer-2-peer og dedikeret-server spil.
Dvs. når man kobler sig på Live i en EA spil, så viderestilles man til EA's egne lobby servere (og man modtager en spam-mail, tak!)

Så derfor... hvis backenden (enten lobby-only eller lobby+spil-server arkitektur) til en spil tages offline - så er man på røven som spiller uanset hvad ;)

Skal også bemærkes at en dedikeret servere ikke nødvendigvis styres af spil udvikler/publisher selv. Den kan sagtens køre hos service udbyderen (MS/Sony) som er tilfældet med Resistance (og vist også andre PS3 online spil) der står hos Sony. peer-2-peer vs. dedikeret server dikterer intet om hvem der styrer og bestemmer over et spil's online del eller hvor serverne fysisk står. Det er bare bestemmene for hvor spil logikken styres fra når man spiller online :)


Bede-x>
Problemet med Resistance er jo, at hvis de fjerner serverne, så forsvinder både spil og lobby delen.

Ja men så ikke noget som helst der tyder på - dog svært at spå... specielt om fremtiden ;)
Må dog erkende at jeg stoler mere på Insomniacs seriøsitet end EA's når vi taler om at holde ældre spil online. De bavianer!


Bede-x>
Nu må du endelige rette på mig, hvis jeg har misforstået noget. Jeg er ikke nogen haj til teknik :)

Du skal heller ikke spørge mig om online-spil protokoller og de eksakte detaljer, men tror jeg har forstået arkitekturen og principperne ;)
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-07 23:26, rettet 24/04-07 23:34 
Beano>
Må dog erkende at jeg stoler mere på Insomniacs seriøsitet end EA's når vi taler om at holde ældre spil online.

Bestemt. Det er vel også værre med de mindre spil/udviklere. Hvad med spillet, som ikke bliver populært. Hvor længe kan det spilles?

Bede-x>
Så derfor... hvis backenden (enten lobby-only eller lobby+spil-server arkitektur) til en spil tages offline - så er man på røven som spiller uanset hvad ;)

Det er derfor, at jeg vil have, at backenden skal styres af konsolproducenten. Således at man stadig kan spille peer-to-peer, hvis de dedikerede servers fjernes(med mindre hele Live/PSN forsvinder). Derved kan den enkelte udvikler eller producenten selv sætte dedikerede servers til rådighed og man vil stadig kunne spille, hvis de lukkes.

I alle fald kan man bestemt se et mønster på Live: Alle de spil, der ikke benytter seperate systemer - som EA, Capcom(SB), PSO osv - kan stadig spilles idag. De andre er der blevet slukket for(eller slukkes på et tidspunkt).

Det er det, jeg gerne vil undgå, ved at konsolproducenten styrer lobby-serveren.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/04-07 23:58 
Bede-x>
Bestemt. Det er vel også værre med de mindre spil/udviklere. Hvad med spillet, som ikke bliver populært. Hvor længe kan det spilles?

Ja, de skal selvfølgeligt passe på med at lukke et spil ned for hurtigt (om det så er noget så upopulært) - næppe den dårlige PR værd, så hellere holde skidtet kørende ;)


Bede-x>
Det er derfor, at jeg vil have, at backenden skal styres af konsolproducenten. Således at man stadig kan spille peer-to-peer, hvis de dedikerede servers fjernes(med mindre hele Live/PSN forsvinder). Derved kan den enkelte udvikler eller producenten selv sætte dedikerede servers til rådighed og man vil stadig kunne spille, hvis de lukkes.

Vi er ret enige - kontrollen bør holdes så tæt på service udbyderen som muligt for at sikre så god en oplevelse for spilleren som muligt - uanset arkitektur.
Kan også være der ligger nogen aftaler imellem MS/Sony og udvikleren/publisheren som bestemmer hvor lang tid en bestemt titel skal holdes kørende online. Bare en formodning ;)

Men jeg tror dog ikke en kombineret p2p + dedikeret-server løsning er realistisk - en udvikler vil nok hellere fokusere på een arkitektur frem for at lave en "dobbelt" løsning. Koden i en dedikeret-server løsning er grangiveligt meget anderledes end koden der ligger i spillet hvis der er peer-2-peer styret ;)


Bede-x>
I alle fald kan man bestemt se et mønster på Live: Alle de spil, der ikke benytter seperate systemer - EA, Capcom(SB), PSO osv - kan stadig spilles idag. De andre er der blevet slukket for(eller slukkes snart).

Det er det, jeg gerne vil undgå, ved at producenten styrer lobby-serveren.

Ja så absolut, en lobby-server er trods alt i princippet også mindre resource- og båndbredde krævende (=billigere) at holde i luften frem for en dedikeret-server løsning. Så jow... træerne vokser trods alt ikke ind i himlen ;)
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-07 00:02 
Beano>
Men jeg tror dog ikke en kombineret p2p + dedikeret-server løsning er realistisk

Ok. Tak for infoen i alle fald. Altid rart at blive lidt klogere :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 28/04-07 11:21, rettet 28/04-07 11:21 
Så har Bungie bekræftet, at Halo 3 igen har 16 spillere som max. Totalt uoverraskende, men det er altid rart lige at høre:

Frankie>
Conspiracy theorists can drop their 128-player game theories at the door. Halo 3 is still a 16-player game, and the reality is that most people prefer smaller games than that.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 28/04-07 13:54, rettet 28/04-07 13:55 
Det er vist længe siden, at de sagde, at spillet var for 16 spillere.

Så må vi bare håbe, at de kan finde ud af at lave masser af små 4 vs 4 baner. De fleste af de fremviste ser alt for åbne ud. Men mon ikke? De kender jo deres community.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 28/04-07 14:01 
Det eneste der ville overraske mig, mht. Halo 3 var, hvis de annoncerede at der er online co-op i spillet.

Jeg tror ikke at det bliver inkluderet, hvis jeg skal være helt ærlig. Tror desværre mest de gider fokusere på deres death-match halløj. Men dem om det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 28/04-07 14:03, rettet 28/04-07 14:06 
Jeg er så tilgengæld fuldstændig overbevist om, at det kommer med. Prøv at læse interviewet tidligere i tråden:

GA: Where is multiplayer heading, big picture?

MH: I would hope that more games are headed in the direction that we've tried to blaze with Halo 2. I've seen the start of a trend in this direction, and I've seen some huge leaps in online cooperative play, and I hope that this all is a sign of things to come. I think that Halo 3 will set the next standard, but I don't think the Bungie guys want me talking about everything they have up their sleeve just yet.

Microsoft er co-op firmaet ;) Selvfølgelig får deres største franchise online co-op.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 28/04-07 14:13 
Jeg er heller ikke et sekund i tvivl.

Faktisk overvejer jeg, om det er Halo 3, der tager co-op i den genre et skridt videre og laver velfungerende 3- eller 4-player co-op. Det er nok for meget at håbe på, men omvendt ville det ikke være første gang Bungie sætter en ny standard. Man kan vel drømme :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 28/04-07 14:42, rettet 28/04-07 14:59 
Jeg tør så ikke håbe på mere end 2-player co-op, men det ville da være cool, hvis de tog den et skridt videre. Taget i betragtning af, at de fleste spil - som ligger op til det - ikke engang har online co-op, vil 2 player også være meget fornemt.

Frankies seneste update maner i øvrigt 60 fps-rygtet i jorden. Samtidigt forklarer han nogle af forskellene mellem betaen og det færdige spil.

Cool nok at vi får lov til at lege lidt med videooptagelser i betaen. Også selv om det er ret begrænset i den tidlige version.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 30/04-07 10:13, rettet 30/04-07 10:19 
Splitscreen i Halo 3 :-)

Men:

"Instead of stretching the horizontal or vertical axes into big, scary too wide or too tall horrors, we've sensibly windowed the action, maintaining lots of screen real estate, but preserving a proper, playable aspect ratio,"

Siger Bungie her, at 360'eren ikke kan køre en normal splitscreen, som man er vant til, men er nødt til at zoome det ned og køre det i et vindue i stedet? Jeg kan huske det lille vindue man var henvist til at spille Serious Sam i, i co-op, på den gamle Xbox. Til sammenligning, var splitscreen co-op helt normalt i Serious Sam i GC versionen.

Jeg vil ha' splitscreen co-op i Halo 3 - det vil alle formentligt + online co-op - men jeg vil da ikke sidde og spille i et lille vindue igen, og det vil ejere af et HDTV vel heller ikke.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=75855

Måske er det kun i betaen det er sådan.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 30/04-07 10:34, rettet 30/04-07 10:41 
Det eneste de skriver i deres update er dette:

You’ll also be pleased to hear that split-screen will be an option, although limited to two people in the Public Beta. We’ve also done something cool with the splitscreen display for HD monitors – instead of stretching the horizontal or vertical axes into big, scary too wide or too tall horrors, we’ve sensibly windowed the action, maintaining lots of screen real estate, but preserving a proper, playable aspect ratio.

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=12392

Så må vi vel vente og se, hvordan skærmen er opdelt. Beta'en kommer jo om et par uger.

Rooney>
Siger Bungie her, at 360'eren ikke kan køre en normal splitscreen, som man er vant til

Hvis der nu var noget galt med splitscreenen i Halo 3, hvad det så med 360'eren som hardware at gøre?

Du er blevet pokkers Xbox-fjendtlig, efter du har solgt din maskine...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 30/04-07 10:41, rettet 30/04-07 10:42 
Bede-x>
Hvad det med 360'eren som hardware at gøre? Du er blevet pokkers Xbox-fjendtlig, efter du har solgt din maskine...

Jeg har da altid været kritisk mht. Xbox.

Men som sagt, så håber jeg at det her vindue-splitscreen halløj, er begrænset til beta versionen.

Med mindre man da foretrækker at spille i et vindue, fremfor et normalt screen ratio?

EDIT: Ok - nu har du vist editet dit indlæg nok nu. Det er jo ikke til at vide hvad man skal svare på snart :-P
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
enfenenfenSkrevet 30/04-07 21:24 
Bede-x>
Du er blevet pokkers Xbox-fjendtlig, efter du har solgt din maskine...

Thomas M har altid været en vendekåbe, men det burde du jo vide ;)

Først var det PS3, nu er det 360 og snart er det vel Wii?

Nu regner jeg ikke med at jeg kommer til at spille specielt meget Halo 3 i splitscreen. Men hvis jeg selv skulle vælge, ville jeg da foretrække en korrekt aspect ratio fremfor et billede strakt på langs.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 30/04-07 21:36 
Enig (i det hele).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 30/04-07 22:06 
Det er en lausy undskyldning. Når call of duty 3 can lave ordentlig splitscreen, så kan halo også. End of story
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 30/04-07 21:17, rettet 30/04-07 21:19 
Selvfølgelig kan Halo 3 det, og Frankie undskylder ikke noget. Han siger derimod, at Bungie netop vil lave det bedst mulige system. Hvis man har spillet splitscreen på et widescreen-TV, burde det være åbenlyst, at der er plads til forbedring.

Edit: Til Darknon nedenunder :o - og Daniel stop med at ryge hash mens du piller ved serveren :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-07 22:13, rettet 01/05-07 01:29 
Korrekt aspect ratio FTW! Hellere det end et alt for højt billede som det nu er tilfældet ved Halo 2 med widescreen. Jeg håber næsten at de laver noget ala dette:

Halo 3-tråden

Så der ikke opstår burn-ins på Naieras fine plasma tv ;)

EDIT: Jeg ved godt det ikke er screens fra multiplayer, men de er åbenbart helt umulige at finde...
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 30/04-07 23:15 
Faren for at Halo logoet skulle brænde sig ind i Christians plasma er nok forsvindende lille :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 30/04-07 23:24 
enfen>
Thomas M har altid været en vendekåbe, men det burde du jo vide ;)

Weird - jeg spottede også en af slagsen i tråden, men det var et helt andet navn.

Tror dog trods alt at man vil undre sig over at blive kaldt en vendekåbe, fordi en given konsol ikke tilbyder det den lover, men skidt pyt - andre glæder, andre steder.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 30/04-07 23:34 
Wehner>
Hvis man har spillet splitscreen på et widescreen-TV, burde det være åbenlyst, at der er plads til forbedring.

Hvis de spil du spiller på et WS TV, unaturligt stretcher ratio'et, så spiller du nogle forkerte spil - eller spil som fra starten af skal køre i 4:3 og ikke i 16:9, fordi de slet ikke er optimeret til 16:9.

Halo 3 er optimeret til 16:9 - det er alle Xbox 360 spil; Ergo - en smal sag at lave ordentlig splitscreen, uden at fabrikere undskyldninger for ikke at gøre det. Bungie skal sådan set bare gøre det, for de kan sagtens finde ud af det...forhåbentligt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 07/05-07 23:55 
Cutscenes bliver pænere i 3'eren.

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3159260

As has been the series' trademark, the cut scenes remain part of the in-game engine, not farmed out CG, but they've been given the proper time to flesh them out in Halo 3. That wasn't the case in Halo 2. "...we simply didn't have the time or resources to make the cinematics the way we wanted them to be. They were compromised by deadlines and resources and while the results were heroic and herculean achievements of hard work and talent, they simply weren't as polished or pretty as we wanted them to be," he says.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 11/05-07 09:56 
Beta teaser.

http://media.xbox360.ign.com/media/734/734817/vids_1.html
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 11/05-07 19:11 
Mad Catz shares got a big boost this morning as the videogame peripheral company announced a licensing agreement with Microsoft to create Halo 3 merchandise.

Shares for San Diego-based Mad Catz were up over 11 percent in midday trading to $0.88 per share on the AMEX.

The agreement with Microsoft is a multi-year deal that will have Mad Catz create faceplates for the Xbox 360 that feature characters from Halo 3.

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=5593&Itemid=0
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PlaykidPlaykidSkrevet 11/05-07 23:17, rettet 11/05-07 23:32 
Der er kommet en del Halo 3 media,

Xboxyde har en film, og nogle screens:

Edit:
http://media.xbox360.ign.com/media/734/734817/imgs_1.html

Bungie selv:
http://www.bungie.net/projects/halo3/asset_thumb_viewer.aspx?at=59&cc=21

Xboxyde
Spiller nu: Halo 3
happyEDhappyEDSkrevet 11/05-07 23:51, rettet 11/05-07 23:51 
gamespot spiller halo 3 beta live nu.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RooneyRooneySkrevet 12/05-07 00:59 
Jeps - sidder og chatter med dem nu. Hyggeligt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 13/05-07 04:20, rettet 13/05-07 04:21 
1UP skriver lidt om betaen:

"As expected, the Halo 3 Beta kicks all varieties of ass"
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 13/05-07 10:17 
Efter at have læst 1UP's beta review og set videoen, kan jeg stadigvæk ikke se hvad det er der er så specielt ved Halo3. Det er jo blot UT om igen.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
happyEDhappyEDSkrevet 13/05-07 10:58 
Nu er det jo tit man faktisk ikke kan sige hvad der gør et spil rigtig godt, måske specielt et FPS som der er så mange af.
Men hensyn til samligning med UT viser tydeligvis at du ikke må ha spillet HALO.
Til det her skal der siges at jeg ikke er så meget opppe at køre over Halo 3. Men jeg er ikke i tvivl om det er et godt spil, heller ikke i tvivl om at der er mere hype om spillet pga spillet er HALO.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 13/05-07 11:23 
Ja, Halo 3 hypen er stor og 1UP er "Halo Hype HQ".

Er dog overbevist om at spillet bliver godt ;)
WehnerWehnerSkrevet 13/05-07 11:48 
Jack_D>
Halo3. Det er jo blot UT om igen.

Uuuuh, det her er en af de helt gode, vi kan finde frem igen og igen ligesom "IGN giver 9,4 hvilket vel er ok uden at være prangende" :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 13/05-07 12:29, rettet 13/05-07 12:31 
happyED>Men hensyn til samligning med UT viser tydeligvis at du ikke må ha spillet HALO.

Præcis. Både UT spillere, såvel som Halo spillere vil ryste på hovedet af bemærkningen om, at de er ens.

Spillene minder kun svagt om hinanden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CoreCoreSkrevet 13/05-07 12:30, rettet 13/05-07 12:31 
Det er så Off-topic som noget overhovedet kan være, men:

Har I allesammen hørt det FANTASTISKE nummer på den nye Machine Head-skive der hedder Halo?

Det rykker! :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Bede-xBede-xSkrevet 13/05-07 12:31 
Alt hvad der hedder Halo er interessant ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 13/05-07 12:33 
Halo breder sig som ringe i vandet (sorry).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 13/05-07 12:57 
Er det egentligt blevet bekræftet om Halo 3 kræver harddisk? Pga. miljøerne og dynamik osv, må det da nærmest være påkrævet. Findes der en decideret opdateret FAQ til spillet?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Jack_DJack_DSkrevet 13/05-07 15:09 
Wehner>
Jack_D>
Halo3. Det er jo blot UT om igen.

Uuuuh, det her er en af de helt gode, vi kan finde frem igen og igen ligesom "IGN giver 9,4 hvilket vel er ok uden at være prangende" :D

Yup, du har tydeligvis ikke spillet UT. Den video der er kørende på 1UP, viser MP som ligeså godt kunne være en video fra UT.
Dette er ikke nødvendigvis negativt, da jeg altid har fundet UT ganske underholdende.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 13/05-07 15:13 
Bede-x>
happyED>Men hensyn til samligning med UT viser tydeligvis at du ikke må ha spillet HALO.

Præcis. Både UT spillere, såvel som Halo spillere vil ryste på hovedet af bemærkningen om, at de er ens.

Spillene minder kun svagt om hinanden.

Svagt er en lettere underdrivelse. Da jeg så videoen på 1UP var min første indskydelse, at det var en gang UT jeg så et klip fra. Jeg har ikke set noget til Halo3 singleplayer, men det er jo heller ikke det interessante - multiplayer er der hvor det rykker og her er forskellen på hvad jeg har set altså minimal.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
1'324 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig