X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo 3-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/05-06 22:24, rettet 23/08-06 12:21 
Jeg tænkte, at en Halo 3-tråd ville være uundgåelig før eller siden, så hvorfor ikke bare oprette den før. Med lidt held begynder Frankies updates at handle om spillet snart, og nu er der jo en teaser.

Jeg gætter på at Bungie/Ms følger den klassiske tretrinsraket-opskrift med teaser/trailer/demo. Det her er i hvert fald bare en teaser. Men en god teaser :)

Mon Bungie dis... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
1'324 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 18/07-07 09:54 
Tror slet ikke 4 spiller co-op ville være noget problem uden dedikerede servere. Peer-2-peer bør være godt nok.

2 spiller co-op kan jeg nu fint leve med - bare glad for at få co-op campaign muligheden i Halo 3;)
WehnerWehnerSkrevet 18/07-07 10:10 
Jeg tror simpelthen ikke på, at spillet udkommer uden online co-op, før det er 112% officielt. Det ville i den grad være en fiasko sammenlignet med dagens standard. Jeg kunne dog godt forestille mig, at det 'kun' bliver for to spillere, men jeg håber stadig på fire.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 18/07-07 10:24 
Åh, havde lige oversat at der måske ikke kom online co-op... håber jeg ihvertfald også at de får med til launch.
enfenenfenSkrevet 18/07-07 10:26 
>
Single Player:
-Bungie admits the "risks of Halo 2's narratives did not work right (Arbiter stories). They claim Halo 3 won't have those problems and that while it didn't work for Halo 2, Halo 2 made for a richer story which Halo 3 will benefit from
-You play as MC the entire game. You will only play as arbiter if you are playing coop

Hvis det holder, så er jeg i hvert fald glad!

Coop via Live skal være implementeret, inden spillet udkommer. Hvis ikke, så ser jeg gerne en udsættelse af Halo 3.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 18/07-07 10:36 
Jeg er ked af ikke at skulle spille Arbiter igen :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 10:42 
Beano>
Åh, havde lige oversat at der måske ikke kom online co-op... håber jeg ihvertfald også at de får med til launch.

Samme her. Det er simpelthen ikke godt nok, hvis det ikke er der.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PlaykidPlaykidSkrevet 18/07-07 11:04 
Wehner>
Jeg er ked af ikke at skulle spille Arbiter igen :(

Det kan du jo godt, man kan bare kun spille som ham i co-op :)
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 18/07-07 11:09 
enfen>
Hvis det holder, så er jeg i hvert fald glad!

Også her - Arbiter delen i Halo 2 syntes jeg tog spilleren ud af oplevelsen historiemæssigt. Passer mig fint kun at spille som MC.
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 19:42, rettet 18/07-07 19:46 
Playkid>
We are not dumb, "O" Connor assures us. "We know that people want it, and we are trying to make it happen. I think the biggest problem for us for online co-op is that we have a situation where you can be in a warthog with 5 troops, almost a mile away from the other player. That's a significant challenge. And there's lots of design things you could do to prevent that from happening, but they would make it not feel like Halo anymore.

Jeg fik ikke læst hele indlægget om Halo 3 i morges - skimmede det kun - og missede derfor ovenstående grinagtige udtalelse fra Bungies Frank O'Conner. Har jeg forstået det rigtigt, at det manden siger - efter splitscreen og systemlink co-op er blevet bekræftet - er, at fordi man kan komme langt fra hinanden, kan man ikke spille online co-op?

Og det kan man ikke i systemlink eller splitscreen? Hold nu op...

Bare fix det, Bungie, i stedet for at komme med søforklaringer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 21:13 
I Halo og Halo 2, blev man da ikke "beamet" hen til hinanden, hvis man kom for langt væk fra hinanden? I andre spil med splitscreen co-op, synes jeg ikke at jeg så noget til det problem. F.eks i Timesplitters: Future Perfect, kunne jeg og min ven rende rundt lige hvor vi ville, uden at det gjorde noget.

Måske befinder Bungie sig stadig i sidste generation, når det kommer til implementation af co-op, for i PDZ kan man da f.eks være ligeså langt væk fra sin medspiller som man har lyst til, uden at der sker noget ved det.

I Haze får vi 4 player online co-op - ihvertfald på PS3; Ved ikke om det osse gælder for 360 versionen - så mon ikke bare Bungie skal spænde hjelmen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 18/07-07 21:20, rettet 18/07-07 21:21 
I Future Perfect bliver man beamet så meget rundt, at det til tider er endog meget generende for spiloplevelsen i co-op.

I Halo 1 og 2 bliver man i ny og næ beamet ved checkpoints. Ikke så meget, at det er generende, men det hænder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 21:26 
Bliver man beamet rundt i TS:FP? Hmm - så har vi været tættere på hinanden end jeg først troede. Må lige checke det senere.

I Halo'erne kan jeg huske, at hvis man ikke lige gad bevæge sig hen til sin buddy, at så kunne man bare blive stående, for så blev man beamet hen til ham.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 21:34 
Rooney>
I Haze får vi 4 player online co-op - ihvertfald på PS3; Ved ikke om det osse gælder for 360 versionen

Det gør det. Men det hjælper jo ikke meget, når Haze ikke ser ud til at nå Halo spillene til sokkeholderne.

Jeg vil have online co-op i Halo. Bungie fortjener mængder af kritik, hvis de ikke leverer det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 21:43 
Bede-x>
Men det hjælper jo ikke meget, når Haze ikke ser ud til at nå Halo spillene til sokkeholderne.

Jeg fornemmer at du er sur på Bungie, men det har Free Radical altså ikke så meget med at gøre.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 21:45 
Næh, det er jeg da nok klar over. Har jeg vist heller ikke påstået.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 21:49 
Du påstod lige før, at Haze ikke ser ud til at nå Halo spillene til sokkeholderne. Tænkte at du måske havde set noget fra spillet som bekræftede påstanden; Jeg har kun set spændende gameplay videoer fra spillet.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 21:52, rettet 18/07-07 21:54 
Ja, jeg har set film fra spillet og det så ok ud. Ikke fantastisk, men ret solidt. Kombinerer man det med Free Radicals trackrecord, har jeg ingen forventninger til, at de kan levere et spil på højde med Halo-spillene. Men det skal da nok blive solidt.

Håber så bare, at de kan finde ud af at forbedre den elendige AI, de demonstrerede i Future Perfect. Det var noget af det ringeste, jeg længe havde set.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 21:57 
Paradoksalt nok, leverer Free Radical en langt bedre singleplayer campaign end Halo 2's, med TS: FP. Men det er jo osse meget af det oprindelige GoldenEye team, som er hos FR.

Mht. AI'en så var den pænt aggressiv på alt over Easy sværhedsgraden.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 22:00, rettet 18/07-07 22:02 
Rooney>
Paradoksalt nok, leverer Free Radical en langt bedre singleplayer campaign end Halo 2's, med TS: FP.

Det er AI og fysik slet ikke godt nok til.

Rooney>
Men det er jo osse meget af det oprindelige GoldenEye team, som er hos FR.

Næh. Det er faktisk ikke ret mange.

Mht. AI'en så var den pænt aggressiv på alt over Easy sværhedsgraden.

Den var da fuldkommen elendig. Helt igennem forudsigelig. Ofte scripted i hvornår den kunne ramme dig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 22:05 
Tror du tænker på bots nu, på lavere sværhedsgrader.

Når jeg spiller singleplayer, skyder AI'en på mig når den ser mig og opdager mig. Ingen tryllekunstner der, og da slet ikke noget som tyder på scripting.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 22:08 
Bede-x>
Det er AI og fysik slet ikke godt nok til.

For the record, så har Halo 2 mange tilfælde af decideret idiot AI. I TS: FP, opdagede jeg f.eks aldrig fjender som stod og kiggede ind i en kasse, imens jeg stod lige ved siden af dem - på Heroic og Legendary. Sjusk.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 18/07-07 22:13 
Rooney>
Paradoksalt nok, leverer Free Radical en langt bedre singleplayer campaign end Halo 2's, med TS: FP.

Hihih...haahlolz...hædr hædr...stop venligst, jeg kan ikke mere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 22:21, rettet 18/07-07 22:40 
Rooney>
Tror du tænker på bots nu, på lavere sværhedsgrader.

Nej, selv om den også i udpræget grad var elendig.

Når jeg spiller singleplayer, skyder AI'en på mig når den ser mig og opdager mig. Ingen tryllekunstner der, og da slet ikke noget som tyder på scripting.

Nu bliver jeg virkelig i tvivl, om du er i stand til at bedømme god og dårlig AI.

Men lad os teste det. Nu er det nogen tid siden, jeg gennemførte FP, men jeg kan specifikt huske det her eksempel, fordi jeg gav Playkid en tour gennem denne bane for et års tid siden. Netop for at demonstrere, hvor ufattelig ringe AI'en er.

Gå ind på tog banen. Løb frem til checkpointed(ved helikopteren). Op til nu skulle du allerede kunne observere, hvordan fjenden reagerer, hvis du gør en given ting. Jeg kan ikke beskrive de nøjagtige mønstre, ved de første fjender, uden at sidde med spillet foran mig.

Løb forbi helikopteren - bare rolig, det er forudbestemt, hvor den kan ramme dig - brug missilet og kravl op ad stigen. Nu dukker der en fjende frem fra taget i toget.

Stå helt stille. Lad ham skyde alle sine skud af. Bemærk hvordan han IKKE kan ramme dig, selv om du står direkte i hans synfelt. PÅ DET FØRSTE MAGASIN. Efter han genlader, rammer han.

Lad dig dø. Kør fra checkpointet igen. Gør det samme. Løb forbi helikopteren, spræng den og op ad stigen. Gå nu tættere på manden. Bemærk at selv tæt på(dog må du ikke røre spidsen af hans pistol, så ikke HELT tæt på), rammer han ALDRIG. Han tømmer hele sit første magasin ud i luften. Og på magisk vis rammer han på sit andet. Også selv om du står lige foran ham. Hvorfor?

Jo, det er så simpelt, at han er scripted til at ramme på andet magasin. Ligegyldig hvor(på nær meget tæt på), spilleren står.

Således kan man nemt gå igennem hele spillet. Det er fyldt med forudsigelige fjender. Man kan simpelthen sætte sig ned og lave ens eget handlingsmønster, der passer til banen og så være garanteret, sikker gennemførsel hver gang.

Ud over at gøre spillet alt for let for en erfaren spiller, er det uhyggeligt dårlig AI og det ødelægger stemningen i spillet. Det til trods mener jeg stadig, at det er i den gode ende, men af helt andre grunde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 22:23, rettet 18/07-07 22:25 
Rooney>
For the record, så har Halo 2 mange tilfælde af decideret idiot AI.

Halo 2s AI er noget mere kompleks end det første Halo. Og fordi man går nogle skridt videre, er der også få gange enkelte fejl. Der er tale om FÅ gange. Og når de ikke optræder er fjenderne langt det første spil overlegent.

Future Perfect er slet ikke med i samme AI kategori.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 18/07-07 23:56 
Halo 2 er tilgengæld ikke med i samme kvalitets kategori, og hvordan du kan skrive at Halo 2's AI er mere kompleks end det første Halo, ved jeg ikke; Jeg oplever det slet ikke sådan, og det er ikke kun få gange jeg har rystet på hovedet over 2'erens AI.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 00:03 
Nu mener du så heller ikke, at der er noget som tyder på scriptning i Future Perfect's AI, så jeg er ikke sikker på, hvor god du er til at bedømme det. Men det er også fint nok.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 00:11 
Du kan jo prøve at høre om de er enige med dig på Rllmuk, ang. Halo 2's kvaliteter. Der er en længere tråd derovre, og uden at afsløre for meget kan jeg sige, at du er en af de absolut eneste, som kan se alle de fortræffeligheder ved den totalt middelmådige efterfølger, til et helt igennem fremragende spil.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 19/07-07 00:12 
Nu du er så glad for Rllmuk, kunne det være, at du skulle tilbringe noget mere tid derovre og noget mindre her.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 00:17 
Det sker helt pr. automatik.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 00:17 
Rooney>
Der er en længere tråd derovre, og uden at afsløre for meget kan jeg sige, at du er en af de absolut eneste, som kan se alle de fortræffeligheder ved den totalt middelmådige efterfølger

Ævl. Der er flere, som er glade for Halo 2 på Rllmuk. Og selv hvis de ikke var, hvad har det så med mig at gøre? Min mening ændrer sig ikke, ligegyldigt hvad de mener.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 12:24 
De vil kigge underligt på dig, hvis du fortalte dem, at Halo 2's campaign var til 10/10.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 12:30, rettet 19/07-07 12:30 
Huh? Det har jeg vist aldrig sagt, at den var. Og igen: Hvad har folks meninger på Rllmuk med noget at gøre?

Om du så kunne fremvise et decideret had til Halo 2 på siden og linke til hundrede anmeldelser som giver spillet 1/10, så ændrer det STADIG ikke ved min mening.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 13:03 
Nåh ja, det glemte jeg; Halo 2's campaign er jo kun en bonus..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 19/07-07 14:25 
Præcis.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 16:22 
Hvordan noget som er dårligere end noget andet, kan tælle som en bonus (bonus er et positivt ord - ikke negativt), får vi nok aldrig at vide.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 19/07-07 16:23 
Det ville jo fordre, at nogen fortsat gad spilde deres tid på at kværulere med dig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 16:34 


Bonus..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/07-07 00:14 
Rooney>
Hvordan noget som er dårligere end noget andet, kan tælle som en bonus (bonus er et positivt ord - ikke negativt), får vi nok aldrig at vide.

Det kommer vel an på hvilke ting man sammenligner;
ingen singleplayer-historiedel = 0 (ingenting - eller sågar negativ) >< en lidt skuffende singleplayerdel = "noget".

"Noget" er mere end "ingenting".
RooneyRooneySkrevet 20/07-07 22:30 
"Noget" skal derfor bl.a trække ned i en vurdering, da "noget" er lidt knapt-så-godt-som-det-kunne-og-skulle-have-været. Hvilket paradoksalt nok også bliver indrømmet af forskellige involverede parter i omtalte tråd.

Synes dog ikke at Halo 3 tråden skal bruges til denne diskussion.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
JinkJinkSkrevet 20/07-07 23:46, rettet 20/07-07 23:48 
Jeg kan ikke forstå din forargelse overfor det.

Jeg vil tro at Bede-x har brugt/bruger langt mere tid på Halo2' multiplayer istedet for dets singleplayer. Derfor giver det god mening at give hele spillet topkarakter, selvom det kun er MP der er en topkarakter værd, når det er der hans primære spilletid ligger. Spillet giver ham jo topunderholdning selvom der er dårlige elementer i det, og det er vel det, det hele handler om? Min fornemmelse er dog, at du måske bare ser MP som en feature eller som en lille del af spillet, men det er jo forskelligt for hver person.

Du dømmer vel fx heller ikke UT eller Quake3 efter dets SP, som er en joke i forhold til Halo2?

Synes egentlig også at der er blevet argumenteret ordenligt for det i den anden tråd.
PlaykidPlaykidSkrevet 21/07-07 01:17 
Bungie weekly update, om Halo 3 online co-op.
Der er ikke de store svar, men der er alligevel nogen læsning.

Bungie Weekly Update
Spiller nu: Halo 3
RooneyRooneySkrevet 21/07-07 09:50 
"All we confirmed to EGM for their sweet, mind-twitterpating Campaign reveal (and other massive feature reveal) regarding Cooperative Play in Halo 3’s Campaign is that System Link co-op will be included in Halo 3. Just like we told EGM, we’re aware that people want co-op online but the challenge of getting our complicated A.I. systems, huge game world, and gargantuan encounters neatly packaged and transferring across the Interwebz is a mythic undertaking."

Jeg begynder faktisk at blive fortrøstningsfuld nu, mht. at Bungie denne gang ender med at leve op til alle deres forsikringer om, at _nu_ får vi en fantastisk singleplayer oplevelse; Store åbne baner med masser af fjender, og virkeligt kompliceret AI osv. Alt det Halo 2 ikke havde.

Hvis de ikke kan garantere, at alt dette kan fungere online, pga. lag og/eller andre irriterende faktorer, så fint nok; Giv mig den campaign jeg har villet have, lige siden jeg gennemførte Halo. Så er jeg tilfreds bare der bliver splitscreen co-op; Venner kan man altid sagtens invitere over, og så får man osse en hyggelig aften ud af det, med en gang pizza osv. Li'som alle de gange man lavede Halo co-op aftener.

Glæder mig!
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 26/07-07 18:50, rettet 26/07-07 19:19 
Det her kunne være mig:

Halo 3-tråden

Taget herfra
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 27/07-07 18:15 
Nye billeder fra spillet. Det ser fremragende ud:

http://www.gamersyde.com/news_4730_en.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KLTKLTSkrevet 28/07-07 00:25 
Fremragende er ordet ja, Halo 3 BLIVER virkelig årets spil tror jeg.
GOW har måske overtaget titlen som mest populære Xbox Live spil, men med Halo 3 tør man næsten ikke tænke på hvor meget holdbarhed der kan være i online oplevelsen.
9/11 Was An Inside Job
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-07 00:29 
Det ser ganske godt ud, og jeg forventer en ret god multiplayer del. Single player forventer jeg intet af. Håber dog de laver et ordentligt voice system og ikke det åndsvage som var i toeren, ellers ryger det nok hurtigt på hylden igen, og kun spillet i splitscreen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 28/07-07 00:49 
I betaen var systemet det samme som i 2'eren, så du skal nok ikke få forventningerne alt for højt op. Det fungerer i øvrigt upåklageligt, hvis du møder det med et åbent sind :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-07 01:01 
Det gør jeg næppe. Jeg brød mig ikke om det i toeren :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 28/07-07 01:13 
Jeg synes chat systemet er fint nok som det er (Halo 2). Man kan nå at få sagt en del, ved tryk på en enkelt knap, og hvis det ikke er nok, vent et par 2 sek. og tryk igen

Spillet er trods alt ikke designet til man skal sidde og snakke uafbrudt mens man spiller, det kan man vel gøre i lobbyen, hvis det er.
I hvert fald kan jeg ikke se det store problem, og derfor har jeg intet imod at Halo 3 følger det samme system.
Spiller nu: Halo 3
HankyHankySkrevet 31/07-07 20:20 
4-player online co-op i Halo 3 en realitet!

link
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
1'324 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig