X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

4 x Final Fantasy XIII


Svar
SephirothSephirothSkrevet 09/05-06 00:42 
Ja!
Tretten!
Annonceret!
Billeder!
Bedste!
E3!
Ever!
Allerede!

;) Jeg elsker Square Enix!
Malkning ja, men jeg elsker det!

Screens og info
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
ChronoChronoSkrevet 30/01-12 15:10, rettet 30/01-12 15:12 
Det får 5/10 i Edge. Det var dog nærigt... tror nu jeg skal spille det alligevel!

Link: http://www.edge-online.com/reviews/final-fantasy-xiii-2-review
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BazeBazeSkrevet 30/01-12 15:15 
Edge blev også flamet for vildt på NeoGAF. RPG hadere om man vil (?).

Ikke desto mindre ser jeg også frem til det. Jeg har nået til chapter 10 i FFXII, og jeg selvom historien ikke er den bedste, så nyder jeg det absolut.

Kampsystemmet har en god dynamik, som når det er bedst, skaber et rigtig fedt flow. På den anden side kan det virker langsomt, hvis man f.eks. skal bruge Medic nu og her.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/01-12 15:35 
Edge gav jo FF13 4/10 så det kommer vel ikke som nogen overraskelse at de også sabler 13-2.
GoodtimesGoodtimesSkrevet 30/01-12 16:20 
Det var nu 5/10, det fik, men sådan er der jo så meget.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/01-12 16:37 
FFXIII gjorde så lidt for mig, at jeg er meget lidt tændt på 2'eren. Der hvor folk mener at spillet åbner sig, synes jeg blot at det for alvor begynder at blive ringe, og viser nogle særegne designvalg. Det består ikke rigtigt er det sjovt-testen.

Ikke fordi vi skal påbegynde karaktergivningsdebatten igen igen, men det undre mig at det første spil bredt set fik ret pæne karaktere, når der tilsyneladende også hersker en generel mening om at det ikke var særlig godt?

FFXIII-2 demoen sagde mig meget lidt, så jeg springer over.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 30/01-12 17:13 
Echelon VI>
men det undre mig at det første spil bredt set fik ret pæne karaktere, når der tilsyneladende også hersker en generel mening om at det ikke var særlig godt?

Figuranimationerne er hamrende flot lavet :D

Nej, jeg mener virkelig at FFXIII er en AAA-produktion i en sådan grad at man nemt glemmer fuldstændig at se på gameplayet. Om det så er fair, kan vel diskuteres. Uncharted-spillene ville heller ikke være særlig spændende, hvis man udelukkende så på gameplayet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/01-12 17:17 
In before you get your azzkikt.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/01-12 17:44, rettet 30/01-12 17:45 
Jeg vil nu mene Uncharted har væsenligt mere at byde på gameplay mæssigt, men ligegyldigt hvad så har uncharted spillene har i det mindste spændende historie og figurer man kan holde ud, sindssygt god voice acting, spændende setting, univers og det er varierede områder man besøger der hver tilføjer noget og har sin egen charme.

FF13 har intet af ovenstående, det er ganske forfærdeligt i alle disse områder faktisk.

Det eneste der er ret godt i FF13 er kampsystemet og det alene holdte mig fanget længe da jeg spillede det igennem, men godt nok til 35-40 timer er det ikke og jeg åndede nærmest lettet op da det omsider var gennemført og tænkte "endelig".
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/01-12 18:19, rettet 30/01-12 18:26 
Sumez>
Figuranimationerne er hamrende flot lavet :D

Ups :)

Det kan da godt være tilfældet at selv garvede anmeldere bliver lidt AAA-forblændede. Jeg har tit tænkt på at det kunne være rart med et sted hvor man var sikker på anmelderne havde gennemført spillet, inden de anmeldte det, eller at anmeldelsen kom efter at det værste turmult var ovre (men det er selvfølgelig ikke særligt praktisk). Kotaku plejede at skrive hvor lang tid de havde brugt med det enkelte spil, men jeg ved ikke om de stadig gør det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/02-12 12:27 
Jeg har spillet en 5~ timer af 13-2 nu og jeg synes faktisk det er udemærket.

Uden at afsløre for meget så føles det langt mindre lineært end forgængeren, der er forskellige ting man kan give sig til imens man 'udforsker' banerne og man kan også gå tilbage til tidligere områder for at finde ting man har overset (hvilket der er en mening med). Det at man nu kan snakke med folk tilføjer også en tiltrængt dimension i forh. til 13 + der er lidt puzzles, så er noget adspredelse i gameplayet fremfor bare at løbe den ene bane igennem efter den anden som i FF13.

Det føles mere som et Final Fantasy end 13 gjorde. Kampsystemet er dog stort set uændret udover der nu er nogle cinematic events i form af quick time event hvilket fungerer nogenlunde og man får lidt extra loot ud af at udfører det perfekt. Man kan også recruite monstre til at kampe for en og level dem op med diverse items.

Karakterene er også, indtil videre, langt mindre belastende end i forgængeren og selvom dialog og voice acting ikke ligefrem er på uncharted niveau kan man stadig sagtens holde ud at høre på dem. Den nye karakter, Noel, virker ved første øjekast som en typisk drenget/irriterende square-enix lead karakter, men hans dialog er ganske fornuftig og har endnu ikke irriteret mig.
BazeBazeSkrevet 02/02-12 13:23 
Gode inputs. Det lyder lovende.

I FFXIII er jeg nået til chapter 11, og dermed er der kommet frit slag i, hvad jeg vil lave. Det er egentlig fedt nok, men jeg savner den røde tråd, som spillet havde før. Desuden har sværhedsgraden fået et irriterende nyk op, som desværre betyder en del grinding.
NaieraNaieraSkrevet 02/02-12 14:33, rettet 02/02-12 14:34 
Jeg fik den korte ende af pinden ved næstsidste boss, så lige nu gider jeg ikke spille. Det skal dog gøres færdig før FFXIII-2, selvfølgelig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BazeBazeSkrevet 02/02-12 21:48 
Hvis du har problemer med at klare bossen, Naiera, så kan jeg evt. sende et par hurtig tips. Har netop været oppe imod den, og synes faktisk den var relativ let. Tager dog bare et stykke tid pga. dens store lifepool.
NaieraNaieraSkrevet 02/02-12 23:52 
Jeg synes også det gik fint, indtil den snød, og så døde jeg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/02-12 14:33 
Azzkikr>
Jeg har spillet en 5~ timer af 13-2 nu og jeg synes faktisk det er udemærket.

Jeg er cirka samme sted.

Som jeg også skrev om demoen, så er den klart største forskel for mig, at man kan tale med folk. Det giver en helt anden og meget mere JRPG-agtig oplevelse, som serien vel egentligt ikke har haft siden FFX. Det føles langt mere som om man er i en verden og udforsker den, hvilket jeg synes genren dårligt kan undvære. Dem der ikke kan lide dialog skal dog nok gå i en stor bue udenom, for der er virkelig meget snak. Dog kun en fordel i min bog, og spøjst at der næsten er dialogtræ, eller i hvert fald rigtig valgfrie spørgsmål/svar, for vel første gang i et Square-spil?

Den anden følelse jeg sidder med er dog at det er et rigtigt sidehistorie-spil. Det giver vel også sig selv ud fra titlen, men alligevel... Hvor FFXIII lagde ud med en masse introduktion til nye verdener, personer og temaer, så er der indtil videre ikke meget ny historie at finde. Man springer rundt i fragmenter af bidder der er sket før, under og efter FFXIII, så det aldrig føles som et selvstændigt spil. Nu har jeg slet ikke læst op på spillet, så jeg ved ikke om man spiller med Serah og Noel hele vejen igennem, men det virker meget tyndt. Noel virker nærmest som en overskudsfigur fra Kingdom Hearts og Serah er åbenlyst oprindeligt en birolle. Ikke at jeg har noget imod dem, og som sagt ovenfor er både dialog og skuespil generelt godt, men det virker slet ikke som hovedperson-materiale. Tilsammen forstærker det indtrykket af at det er en lidt ligegyldig sidehistorie.

Rigtig meget kan selvfølgelig nå at ændre sig på de efterfølgende mange timer. Og for lige at rose noget, så åbner tidsrejserne, kombineret med steder og personer man allerende kender, selvfølgelig op for en helt masse interessante ting, som spillet indtil videre ser ud til at udnytte klogt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 05/02-12 17:22 
Så fik jeg skidtet gennemført. Slutningen var meget nemt, men jeg havde også grindet en del mission (Titan trial bl.a.). Glæder mig til at XIII-2 går lidt ned i pris, så jeg kan vende tilbage! :)
ChronoChronoSkrevet 05/02-12 17:34 
Hvor mange timer brugte du? Har ikke for meget tid lige nu, så det må gerne være et kort spil :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BazeBazeSkrevet 05/02-12 17:48 
50 timer, men det skyldes også en del stædighed. Det var visse items, som jeg absolut ville have, og det resulteret i mange timer samt timers forberedelse.
jaesjaesSkrevet 05/02-12 19:29 
Vær lige opmærksom på, at I ikke taler om samme spil ;)

XIII-2 lyder til at være 20-25 timer langt, baseret på et par anmeldelser.
BazeBazeSkrevet 05/02-12 19:42 
Haha, my bad :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/02-12 19:57, rettet 05/02-12 19:59 
jaes>

XIII-2 lyder til at være 20-25 timer langt, baseret på et par anmeldelser.

Hvilke anmeldelser er det? For det er i hvert fald noget forfærdeligt vrøvl.

Square-enix har selv udtalt 30-40 timer og jeg er selv 17 timer inde i det og er omkring halvvejs og jeg har enda skippet nogle dialoger her og der og ikke gået vanvittigt meget op i side missioner.

Hvis man skal gennemføre det på 20 timer skal man skippe al dialog og cutscenes + kende alt på forhånd, så er det måske muligt.
jaesjaesSkrevet 05/02-12 20:04 
Gametrailers siger 20 timer og Gamespot 25 timer. Begge dele for hovedhistorien.
ChronoChronoSkrevet 05/02-12 21:56 
Hmm, det lyder jo helt overkommeligt :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BazeBazeSkrevet 06/02-12 20:46 
Hvordan er Crystarium i XIII-2? Jeg synes idéen bag er helt fantastisk, men problemet var, at udover abilities, at der ingen forskel var om jeg smed points i Ravager eller Sentiel. De burde i stedet gøre således, at man samlede det lidt mere, så hvis min char. manglede strength, så skal man bruge points i commando etc.
SumezSumezSkrevet 06/02-12 22:02 
Ja, jeg er egentlig også skuffet, havde håbet på noget mere a la FFX hvor man virkelig kan ændre sin figurs stats og evner fuldstændig alt efter hvilke vejen og forgreninger man tager på sit sphere grid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/02-12 22:10, rettet 06/02-12 22:14 
Jeg har nok ikke sat mig ordentligt ind i det, men umiddelbart er det i XIII-2 bare én lang linie, hvor man på hvert punkt kan vælge, om man vil bruge det på den ene eller anden klasse. Der er altså ingen form for forgrening overhovedet, men bare frit valg. Nogle af punkterne er så lidt større og giver nogle ekstra bonusser, til den klasse man vælger. Man får utroligt mange point at fordele, så der sker virkelig noget. Til gengæld virker det hele så ret meningsløst, fordi der kun er to hovedpersoner og de har det samme antal point, så de ligeligt kan fordele alle klasserne i mellem sig - kombineret med de frit udskiftelige monstre, der kan være alle klasser.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/02-12 22:31, rettet 06/02-12 22:38 
Baze>
Jeg synes idéen bag er helt fantastisk, men problemet var, at udover abilities, at der ingen forskel var om jeg smed points i Ravager eller Sentiel. De burde i stedet gøre således, at man samlede det lidt mere, så hvis min char. manglede strength, så skal man bruge points i commando etc.

Der er nu altså også en forskel.

Der er fx mange flere magic nodes i Rav end i sent. Alle "classes" giver en rimelig bred statbonus, men der er mere vægt på nogle stats end på andre afhængig af class.

Den eneste forskel i 13-2 er at at diverse nodes ikke længere har en fixed cost, men derimod konstant voksende ligegyldigt om man er lvl 1 i pågældende class. Dvs at hvis man fx lvl'er Ravager til lvl 50 og det nu koster 500 CP for lvl 51 så koster det også 500 CP for fx at lvl medic fra lvl 1 til lvl 2.
BazeBazeSkrevet 07/02-12 09:52 
Sandt nok. Men jeg synes godt forskellen kunne have været mærkbar større, også fra start.
NaieraNaieraSkrevet 07/02-12 13:50 
4 x Final Fantasy XIII
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BazeBazeSkrevet 07/02-12 19:19 
Så kunne jeg simpelhen ikke dy mig. Bestilt til godt 300,- kr. hos SimplyGames. Kan ikke vente med at vende tilbage! :-)
RJKRJKSkrevet 08/02-12 00:00, rettet 08/02-12 00:00 
Vist omkring 15 timer inde synes jeg fuldstændig spillet har mistet fokus. Man løber rundt i de samme områder og kæmper mod de samme fjender. Der er meget lidt historie og kun få bosskampe, som er de eneste nogenlunde udfordringer. Det er vist fordi jeg er kommet ud på en masse sidemissioner, men synes ikke det tydeligt fremgår, hvor jeg skal hen for at forblive i hovedhistorien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 10/02-12 10:26 
Jeg er kommet til det obligatoriske "nu skal vi nok møde den sidste boss, er du sikker på du er helt klar, du kan ikke vende tilbage, hvis du går videre"-sted. Det er vel og mærke efter godt 16 timers spil, og jeg har altså læst al dialog, snakket med alle folk, fjollet rundt på casinoet og taget en del sidemissioner. Kan det virkelig passe at jeg er nær slutningen? Jeg mangler stadig omkring halvdelen af alle gates.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 12/02-12 16:01 
Det blev så 20 timer, før slutbossen dukkede op, men det må stadig tage prisen som korteste Final Fantasy nogensinde. Hvilket var i orden, hvis det så var proppet med indhold, men det er nærmere langtrukkent. Historien redder sig forholdsvis hjem til sidst, men i det store hele er der godt nok ikke ret meget kød på. Spillet fungerer fint, og både billed- og lydsiden er af højeste klasse, men man efterlades med en noget flad fornemmelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 12/02-12 17:44 
Hvem med grinding? Er der behov for det på sammme måde som der var i FFXIII?
RJKRJKSkrevet 12/02-12 17:49, rettet 12/02-12 17:53 
For mig er det nødvendigt til fjerde og sidste inkarnation af slutbossen, ja. Ellers har det ikke været det overhovedet. Tror kun jeg døde én gang (første møde med hovedbossen) før slutområdet.

EDIT: Der var forresten også lige en valgfri boss, der smadrede mig for vildt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 12/02-12 18:00 
Dejligt! Springet til open world i Chapter 11, var nok den største problem for mig, fra at man pludselig gik fra at klare sig "okay", til nu at være pænt slatten, for et godt ord.
BazeBazeSkrevet 15/02-12 19:22 
Jeg er næsten 10 timer inde spillet. Jeg ved ikke om det er mig, men kampsystemet føles en anelse tungere end XIII, hovedsagligt fordi jeg synes at ATB gaugen charger langsommere end før og at man ikke kan få haste (!). Karakterne er skam okay, og monster pack er et fedt tiltag. Tidsrejserne var spændende i starten, men det er ærlig talt ved at falde lidt til jorden. Jeg mangler samme røde tråd, som jeg husker fra XIII. Grafikken er igen helt på toppen, men der er flere frame drops, hvilket er meget ærgeligt, og så synes jeg til sidst, at musikken sommetider er direkte dårlig.
RJKRJKSkrevet 15/02-12 19:24 
Ultimativt synes jeg nok musikken var det bedste aspekt i spillet. Dét og så Mog, som bare er ekstremt sød. Jeg kan dog sagtens forestille mig at mange vil hade de samme to ting :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 15/02-12 19:40 
Hvis man kunne mute Mog, så ville jeg ikke klage. Er sommetider ved at få stress når den gentager kupokupokupo etc. ;P
ChronoChronoSkrevet 15/02-12 20:00 
Jeg er ikke så langt endnu, men er indtil videre ret meget skuffet over at det er nye personer som er med. Det er jo ikke lige derfor jeg har ønsket mig en 2'er - synes jo netop det var nogle rigtigt gode personer der var med i det første spil. Men det kan jo være Snow og Lightning joiner mig senere... det håber jeg!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/02-12 20:01 
Eller måske bliver du mere skuffet ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 16/02-12 20:10 
Jeg er kommet til sidste del, er jeg ret sikker på, og først nu synes jeg, at der er kommet en reel udfordring, hvilket er helt fint. Nu har jeg en undskyldning for at udforske de forskellige tidslinjer, klarede quest og få fragments.

Men hvad sker der lige for mange quest!? Mange af dem skal man følgende:

Tal med questgiver -> rejs tilbage samme sted -> få fat i itemmet -> rejs tilbage. Repeat. Det bliver lidt kedeligt i længden, men man skal jeg have de artifacts effects :P
BazeBazeSkrevet 17/02-12 16:09 
(mulige spoilers)

Den sidste boss er latterlig. Kampene imod Chaos Bahamut og Caius er som sådan ikke noget problem. Men når jeg kommer til de tre andre fuckers, så får jeg høvl, når de snyder og bruger giga flare... oh well, heldigvis får jeg dobbelt cp, så griding burde være til at klare.
RJKRJKSkrevet 17/02-12 16:49, rettet 17/02-12 16:50 
(ditto spoilers)

Jeg vil så igen påstå at der er catchup på slutbossen, ligesom jeg påstod om FFXIII. Efter jeg grindede og prøvede slutbosserne anden gang, var de klart stærkere. Men nøglen var at kunne overleve en "runde" i den sidste kamp. Eftersom de to drager respawner hele tiden, skal man kunne nå at komme tilpas hurtigt igennem dem, så man får skadet den tredje hver gang. Kan man klare dét, er kampen relativt nem - ellers er den umulig :)

Og så havde jeg jo helt glemt at bruge sentinels, fordi alle andre kampe i spillet er så nemme, at det ikke er nødvendigt. Men det er meget nødvendigt til sidste boss :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 17/02-12 17:05 
(Igen spoilers)

Jeg plejer at pløje omkring 500-600k hp før jeg knækker sammen. Jeg synes de respawner hurtigere og hurtigere, og så kan jeg ikke nå at dræbe dem, før de bruger Terraflara etc.
Desuden fjerner de konstant mine buffs, og når jeg kommer til Jet Bahamut så får man en del debuffs.

Problemet er uden tvivl min HP-pool på mine characters. Min medic (Green Chocobo) har vidst kun 2500-3000, Serah knap 4000 og Noel lidt over 5000.
RJKRJKSkrevet 17/02-12 17:53 
(...)

Jeg tror jeg lå omkring det samme. Lyder også til at vi begår samme fejl med et svagt medic-monster - når først det får noget wound-damage, er det svært at holde det i live, og så spilder man meget tid med at genoplive det. Jeg tror det havde været meget smartere at have et sentinel-monster, men jeg havde brugt alt på tre andre typer, selvfølgelig :) Men jeg overlevede nu altid alle angreb med mindst én figur, normalt alle tre, når bare jeg nåede at skifte til sentinels, inden de kom.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 17/02-12 22:19 
(...)

Jeg må lige prøve at køre 3 x sentiels, når countern popper op.
BazeBazeSkrevet 18/02-12 22:55 
(...)

Så fik jeg tæsket dem. Denne gang var det egentlig nemt nok, hvis jeg skal være ærlig. Jeg har dog også grindet lidt meget. Men, den absolute grund til, at jeg vandt var min Don Tornberry, damn hvor er den vild! Den åd virkelig Jet Bahamut.

Slutningen var hm... sikke en cliffhanger. XIII-3 skulle ikke undre mig.
BazeBazeSkrevet 02/03-12 20:28 
Elgiganten har tilbud på Nordic Edition, så nu er der ingen undskyldninger. Køb køb!

Link...
jaesjaesSkrevet 03/09-12 11:54, rettet 03/09-12 12:08 
Så blev tredje del af XIII annonceret, Lightning Returns: Final Fantasy XIII. En selvstændig titel, så ikke dlc - der har vist været lidt gætteri i begge retninger.

Overordnet handler spillet om de sidste 13 dage inden dommedag, og en af spillets features er, at man kan spole tiden tilbage. Kampsystem bliver en blanding af real-time og turbaseret, og man har direkte kontrol med Lightning i kampene (den eneste karakter man styrer selv).

http://www.vg247.com/2012/09/03/lightning-returns-final-fantasy-release-date-plot-detailed/
http://www.ign.com/articles/2012/09/01/lightning-returns-final-fantasy-xiii-announced

EDIT: Huskede tilsyneladende lidt forkert mht. kampsystemet, så har justeret lidt.
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig