X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

4 x Final Fantasy XIII


Svar
SephirothSephirothSkrevet 09/05-06 00:42 
Ja!
Tretten!
Annonceret!
Billeder!
Bedste!
E3!
Ever!
Allerede!

;) Jeg elsker Square Enix!
Malkning ja, men jeg elsker det!

Screens og info
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 13/03-10 20:05, rettet 13/03-10 20:05 
Omkring 12 timer inde har min irritation over Vanille og Hope lagt sig, som de er blevet mere tilbageholdende og har vist sig at have mere dybde end som så. Favoritfigurer bliver de nok aldrig ;) men det er ikke noget jeg tænker på mere. I det hele taget synes jeg spillet er spændende og ser hver dag frem til de par timer, jeg har tid til at spille det. Og dér har jeg ret svært ved at lægge det fra mig igen :)

Jeg kan sagtens forstå nogle af de kritikpunkter der har været fremme, men rent personligt og subjektivt nyder jeg spillet klart mere end FFXII og nok også FFX. Nok mest fordi verdenen og omgivelserne er mere interessante. Jeg savner faktisk at der var endnu mere tekst at læse om de forskellige aspekter af universet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SonicSonicSkrevet 14/03-10 09:34 
Jeg er også omkring 12 timer inde i spillet nu, og har også svært ved at lægge det fra mig :D Det her er jo ganske fantastisk, uden at kunne sammenligne det med de andre spil i serien, da jeg er komplet ny i FF universet.

Jeg foretrækker faktisk at spille med LIghtening, Hope og Vanille for tiden, men det er nok mest fordi jeg har bedst erfaring med dem i kamp :D

Anyways, jeg er mega godt underholdt, og de 12 timer jeg har lagt i det indtil videre føltes som om de er fløjet afsted, så det må jo absolut være positivt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/03-10 09:48, rettet 14/03-10 09:56 
Jeg er 30 timer inde, jeg synes Hope er forfærdelig, hans dialog er simpelthen en joke der kun overgås af den åndssvage og kliche-agtige neger. Negeren har muligvis den værste dialog i noget spil nogensinde, det bliver virkelig slemt senere i spillet.

Historien er desværre efter min mening en joke. Jeg forstår ikke hvorfor square absolut skal lave deres spil historier så indviklede at de bliver latterlige, men de har vel egenligt ikke skabt en ordenlig historie siden CT så det burde jeg nok have forventet.

Jeg vil desuden opfordre folk til at have undertekster på. Jeg sad længe og spekulerede over det "foul sea" var indtil man fik intoduceret "fal'Cie" ;), men historien er som sagt så svag at det er hverken til at finde hovede eller hale i den.

Det eneste der rigtigt holder er kampsystemet, hvilket er sjovt for det var omvendt i ff12. FF12 med FF13 kampsystem ville være det perfekte rpg.
RJKRJKSkrevet 14/03-10 11:20, rettet 14/03-10 11:34 
Undertekster og læsning af en del af teksterne i dataloggen er vel nærmest nødvendigt, for helt at forstå hvad der foregår. Egentligt synes jeg kun det er forfriskende, at man på den måde skal gøre en indsats fra spillerens side, og ikke får alting forklaret i pinagtige smådetaljer, hvor ethvert "plottwist" kan ses flere timer i forvejen og alligevel skal forestille at være overraskende. På den måde synes jeg at selve fortælleformen indtil videre er mere på niveau med normalt tænkende mennesker, end man ofte ser i brede spil med meget historie, hvor man typisk er alt for forhippet på, at laveste fællesnævner partout skal forstå samtlige aspekter.

EDIT: Om selve historien er god, er det stadig for tidligt at sige noget om, men jeg synes da at der lænes kraftigt i retning af et modent og tidsaktuelt tema, som jeg håber at spillet holder fast i og følger til dørs, og at det ikke bliver til ligegyldig sødsuppe. Men det kan sagtens gå begge veje endnu.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 14/03-10 11:56 
Så vidt jeg kan forstå, er der stadig ikke japanske stemmer med? :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/03-10 12:59 
Nej du er desværre tvangsindlagt til at høre på negerens stereotype og kliche-agtige dialog på englesk.

Den er helt i skoven.
BeanoBeanoSkrevet 14/03-10 16:12, rettet 14/03-10 16:30 
Så slemt syntes jeg nu ikke det er - når en af hovedpersonerne render rundt med en fuglerede på hovedet, så tager jeg det ikke så seriøst :)
la0sla0sSkrevet 14/03-10 17:51, rettet 14/03-10 17:52 
17 timer inde.

- Historien og settingen bliver efter mit synspunkt ved med at imponere. Jeg kan godt lide at der er så meget af baggrundshistorien som sniger sig ind, at ens uvidenhed bruges som drivkraft/motor i historien. Jeg har som RJK også vænnet mig lidt til karaktererne.

-Men jeg vil gentage mig selv, det virker helt vildt meget som et turbaseret Phantasy Star Online, så lineært som det er. Det er ikke et kritikpunkt bare pudsigt.

-Kampsystemet bliver kritiseret som om det spiller sig selv. Det synes jeg slet ikke. Jeg synes virkelig at det er rart at man ofte kan spille ultrakonservativt og bare overleve runder mens man analyserer modstanderen. Jeg hadede i FFX at man skulle spille en kamp om 3-5 gange før man forstod hvordan modstanderen skulle nakkes, og så var det ofte baseret på næsten held eller at man lige ladede et sek. hurtigere op. Jeg kan godt lide at man kan pindsvine den lidt, sådan more or less.

-Anyway det er lige præcis godt nok til at jeg gider at spille det, de der 2-3 timer i stedet for at se en film eller noget andet.
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/03-10 18:03, rettet 14/03-10 18:08 
Jeg har spillet en otte timer efterhånden, og jeg synes at det har været en meget vag oplevelse indtil videre. Ud fra det kan det selvfølgelig ikke blive til andet end et par førstehåndsindtryk.

Irritationsmomenterne er mange:

Kameraet er en enorm plage. Det er mindst lige uresponsivt som styringen, hvilket gør det enormt svært at nyde spillets til tider pæne omgivelser. Hvis Square Enix endnu ikke har lært at lave et fornuftigt realtids-kamera, må de hellere fortsætte med deres fastsatte kameravinkler (som fungerer rigtig godt, de steder de bruges) - det andet er en evig irritation.

Linariteten i banerne er til at leve med - Final Fantasy har i min optik, i de senere spil i serien, været meget linært, indtil spillenes sidste segmenter. Skill-systemet er det dog også i voldsom grad (indtil videre). De få forgreninger der er, er alle så korte (reelt et punkt) så de egentlig ikke fungerer som andet end et par vejbump.

Historien var de første par timer meget forvirrende, især fordi den trettende udgave af Final Fantasy forsøgte at pådutte mig stærke følelser, gennem sit vante melodrama, i forhold til personer jeg ikke kendte bedre end et par flade stykker papir. På den måde kammer historien og fortællestilen helt og aldeles over.

Spillets mellemsekvenser, både cgi'en og dem der renderes i realtid, er alle meget flotte. Kigger man dog grundigt efter, og ser hvad der reelt bliver præsenteret mens man spiller, med joypadet i hånden, er der ret mange skønhedsfejl. Jeg føler mig ganske skuffet over spillets rent tekniske formåen, især i forhold til andre mastodonter som Uncharted 2, God of War 3, Gears of War 2 etc. Den artistiske stil, har jeg ikke noget at sætte på.

De tusindvis af små blinkende markører, der forsøger at fortælle mig at der er sket noget nyt i menu-systemet, så snart jeg har samlet en brun leverpostejsmad op, er en lille, men også meget fjollet ide. Et er et nyt emne i journalen, noget andet er at jeg har samlet et fragment fra en bombe op for tusindende gang. Hvis dog bare man så kunne trykke på en "alle læst"-knap (?).

Det positive:

Kamp-systemet er GODT, og temmelig fleksibelt. Automatikken fjerner desværre (hvis den bruges) lidt fokus fra nye evner/angreb, men sætter taktik og strategi i et stærkt centrum. Indtil videre er dette, hvad der holder mig til fadet. Jeg satser på at det bliver bedre, når jeg har lagt nogle flere timer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 14/03-10 19:04, rettet 14/03-10 19:05 
Echelon VI>
især fordi den trettende udgave af Final Fantasy forsøgte at pådutte mig stærke følelser, gennem sit vante melodrama, i forhold til personer jeg ikke kendte bedre end et par flade stykker papir. På den måde kammer historien og fortællestilen helt og aldeles over.

Det er jeg helt uenig i. Hvis du har opfattet det sådan, så synes jeg det er noget du selv har lagt i det.

Ja, forløbet er utraditionelt bygget op i og med der sker en række meget dramatiske ændringer for spillets hovedpersoner, før man kender meget til dem. Men det er da NETOP ikke gjort på en måde, så det påtvinger en masse følelser. Nærmere tværtimod. Det er jo netop opbygget således at man først efterfølgende får forståelsen og følelserne for, hvad der skete i starten. Selvfølgelig reagerer personerne på de ting der sker, men "fortælleren" forholder sig sådan set anonymt og objektivt til det.

Med en traditionel fortællestruktur ville man jo netop have gjort det omvendt, hvor man sørgede for først at få sympati for personerne, og så derefter klemte alle følelserne ud i en "Aeris-scene". Derfor synes jeg da at det her en bevidst mere intelligent og sober fremgangsmåde, og jeg opfattede mig i hvert fald ikke presset til at skulle føle noget for figurerne på dette tidspunkt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/03-10 20:46 
(SPOILERS)

Det kan sagtens være at det er noget jeg selv lægger i det.

Jeg går ud fra at spillet forsøger at få mig til at identificere mig med f.eks. Snow og hans naivitet om at kunne redde Serah fra hendes krystalisering, deres kærlighed etc. og hans slagkraftige idé om at redde Cocoon for hendes skyld. Hele romancen mellem de to falder dog, på det givne tidspunkt i historien, til jorden, da jeg ikke har nogen baggrund for at skabe denne identifikation, og ej heller kender særligt meget til de to karakterer. Baggrunden kommer senere, ja, men det ændre ikke på at melodramaet derfor virker meget overspillet i disse situationer. Ergo snakken om påtvungne følelser.

Vi er fuldstændigt enige om den "omvendte" fortællestruktur - jeg mener bare ikke den er udført til UG.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 14/03-10 21:01, rettet 14/03-10 21:02 
Jeg er sikker på at du tager fejl. Det er ikke meningen at du skal involvere dig følelsesmæssigt på dette tidspunkt - det lægges der slet ikke op til. Hvis du tænker over det, så gøres der - i hvert fald som jeg husker det - mange ting for at nedtone identifikationen af figurerne i starten. Et eksempel er at mange af dem begynder i de der hættetrøjer, så man ikke kan se deres ansigt. En anden ting er at man jo aldrig ser Serah før pågældende scene - der spilles åbenlyst på, at man ikke skal vide noget om hende. Bemærk fx hvordan Hope og Vanille - der kommer til at fremstå som "publikums-forlænger" i og med at de er de "nye" i universet - slet ikke kan forstå Snow, hvad han vil opnå og hvem det er han vil prøve at redde.

Disse ting og flere lagt sammen gør det helt klart, at formålet med fortællemetoden er, at man på pågældende tidspunkt ikke skal vide noget om figurerne, man skal ikke forstå deres handlinger og man skal ikke føle for dem. Det er en forståelse der skal komme undervejs i løbet af spillet, i øvrigt meget lig hvordan resten af universet folder sig ud.

Hvis der så alligevel var slået på den helt store følelsesviolin på trods af alt dette, så havde du selvfølgelig ret, men sådan husker jeg det bestemt ikke. Så deraf mener jeg bare at du drager konklusioner ud fra noget du forventede der skulle ske, og ikke hvad der rent faktisk skete.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KilroyKilroySkrevet 14/03-10 21:11 
Azzkikr>
Nej du er desværre tvangsindlagt til at høre på negerens stereotype og kliche-agtige dialog på englesk.

Den er helt i skoven.

Nu har jeg ikke spillet særlig længe, men jeg er ikke helt sikker på hvad du snakker om? Hvor i er klicheerne og stereotyperne?
Kilroy Was Here
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/03-10 21:32, rettet 14/03-10 21:42 
Sazh er da en omvandrene kliche, afro hår og typisk neger ghetto snak.

Det er simpelthen intet mindre end forfærdeligt, den værste FF karakter nogensinde.

Hans dialog er så latterlig at jeg faktisk morer mig lidt til tider.

"What? You think if you die, everything will be sugah and rainbows?"

Seriøst hvad sker der, hvem finder på sådan noget...
dpldplSkrevet 14/03-10 22:17 
Vent "sugar and rainbows" er noget neger ghetto snak nu. :S

Ved ikke synes nu ikke han minder om de kliche "neger" man ser i tv hele tiden. Og personlig kan jeg nu godt lide den lille chobo i hans hår!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/03-10 22:20 
Nej men det er en latterlig sætning og måden han siger det på er så steroetype neger som det overhovedet kan blive.
dpldplSkrevet 14/03-10 22:31 
Personlig har jeg ikke lagt mærke til han siger ting i en stereotypisk måde og jeg ved chapter 11 nu. (Første gange der skal farmes lidt CP :/)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SonicSonicSkrevet 14/03-10 22:40 
Jeg finder ham heller ikke hverken stereotyp eller ghetto-agtig, så jeg ved ikke lige hvad der sker for din holdning der :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 14/03-10 22:59, rettet 14/03-10 23:00 
http://high5.net/comic/LG/2010-03-11.gif

Edit: Oh noes, I broke the design :( Har lavet det om til et link istedet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 14/03-10 23:07, rettet 14/03-10 23:07 
4 x Final Fantasy XIII

Wehner > Herold :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 15/03-10 01:03 
Klager over for få save points kommer der vist ikke denne gang :) De er alligevel ret meningsløse, fordi man næsten altid kan retry'e fra seneste kamp, hvis man dør (ja, det er jeg nu gjort en del gange).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 15/03-10 07:58, rettet 15/03-10 08:02 
Er det virkeligt så slemt med savepoint i FFXIII?

Jeg er ca. 14 timer inde og syntes ikke det har været påtrængende overhovedet. De fleste er frivillige og man skal aktivt bruge dem.
KilroyKilroySkrevet 15/03-10 08:58 
Nåhja, jeg ville forstå hvorfor man kunne betegne Cole fra Gears of War som "kliche-neger", måske, men jeg synes ærlig talt at Sahz var sobert skabt, uden nogle grimme klicheer. Different strokes, I guess.
Indtil videre finder jeg Snow langt mere irriterende, med sin "SEEEERAAAAH" på repeat. Men lad os nu se. Forhåbentlig får jeg nogle flere timer under bæltet, og så må vi se.
(Pt. har jeg kun lige fået fat i Shiva, ser der er næppe gået særlig lang tid.)
Kilroy Was Here
la0sla0sSkrevet 15/03-10 09:06 
Så slipper du for Snow lidt nu :)
Hvad sker der?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/03-10 12:23 
Hvad fans generelt mener om 360 versionen af FFXIII

http://www.youtube.com/watch?v=7BluDcAA4U0
TobbiTobbiSkrevet 15/03-10 14:18 
Hejsa

jeg er lidt skuffet over man kun kan styre 1 character, og combat systemet virker ind til videre lidt som om man vinder lige meget hvad man vælger. (skal lige siges jeg kun har spillet 5 timer ca. så det kan være det ændre sig)

Paradigms virker spændende nok, men savner lidt at kunne kontrollere en "medic" fx.

stilen og historien virker meget FF agtig ;-) det fungerer fint for mig. Synes ik der er de store problemer med karaktererne andet end at nogen af dem er lige lovlig emo... men er det ik som det plejer ?? ;)

er lidt i tvivl om hvordan skal jeg skal udvikle Lightning og sætte CP... skal jeg gå Commando eller Ravager, eller begge dele.

har i nogle erfaringer her ?? vil nødig gå for langt i en retning for at finde ud af jeg misser en del spændende moves eller abilities ;)
Spiller nu: God Of War III, Mass Effect 2, Final Fantasy XIII
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/03-10 14:29 
Hvis du vil kontrollere en Medic kan du jo vælge at være group leader med en medic... Det kan man dog først senere i spillet.

Der ingen modstand i de første mange timer, men det kommer. Man er nød til at at skifte rundt i Paradigms konstant i de senere boss kampe og også almindelige encounters hvor man ikke længere kan bare go all out attack i de fleste tilfælde.

Du skal udvikle både cmd og rav med lightning (og medic for den sags skyld). CMD er klart bedst i starten, men du skal alligevel bruge Ravager til at stacke hurtigt med. Der er heller ingen grund til at spare point sammen, du får flere stats ud af bare at udvikle alle primæer grids samtiddigt og det er det eneste der er vigtigt.
3of193of19Skrevet 15/03-10 17:10 
Jeg er også meget glad for kampsystemet. Er efterhånden 18 timer inde og der er godt nok nogen hårde kampe indimellem hvor man skal skifte paradigms meget hurtigt.
Det er sjovt at balancere buffs, heals og opretholde chains på fjender ved at skifte rundt mellem Relentless Assault, Diversity og Super Soldier og så en gang imellem trække healing nødbremsen med f.eks. Combat Clinic.

Jeg synes systemet er meget vellykket og giver en helt anden fokus i kampene, at man istedet for at mikromanage hver karakter bestemmer den overordnede strategi ved at pille ved Paradigm decket og så skifte mellem Paradigms i kampene.
Auto Combat plejer at være god til at vælge de rigtige færdigheder så at kampene har lov til at køre i et rask tempo uden at man føler sig overvældet. Der vælges næsten altid hvad jeg ville have taget alligevel (SYNs smider de vigtigste buffs først, RAVs vælger de rigtige elementer til deres magi), lige bortset fra figurer Snow og Lightning der i deres RAV jobs har tendens til at vælge f.eks. Sparkstrike, Thunder, Sparkstrike, Thunder, istedet for 4 gange Thunder eller Sparkstrike, alt efter hvad der ville gøre mere skade med det våben man bruger for tiden. Det ville være sejt hvis man kunne slukke for bestemte abilities så de ikke bruges, pgå retry funktionen kan man jo hurtigt prøve igen hvis man skulle løbe ind i en kamp hvor der f.eks. ikke kan bruges nærkamp angreb.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/03-10 17:39, rettet 15/03-10 17:40 
Ja kampsystemet er helt sikkert det eneste der rigtigt holder i spillet i live, der er desværre intet at komme efter ellers. Der er mange paradigms muligheder men 90% af tiden bruger man de samme 2-3 stykker.

Det kan sjældent betale sig at kaste buffs, pånær i boss kampe og desværre er debuff stort set ubrugeligt da de sjældent rammer bosser og mange kan enda fjerne dem igen. Derfor er Vanille desværre rimelig ubrugelig. Hun er god healer, men Hope får de samme spells + har alle buffs og mest magic power så det er en no-brainer der.
dpldplSkrevet 15/03-10 18:50 
personlig synes jeg vanille virker rigtig godt for mig. Især med Lightning og Hope. relentless assault, tri-disaster(ren ravagers) og salvation(ren medic) klar meste af de små hurtig og let. Til bosser har jeg scouting´s party(Com, sab og syn) og hero´s charge(Com, med og syn), så er man godt dækket ind, indtil der skal bruges en sentinal (Tit er det lightning jeg tager ud så).
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/03-10 19:10 
Det er bare langt fra optimalt senere i spillet. Man skal have 2 cmd til når chain gauge er fuld, ellers giver man for lidt damage.

Lightning, Hope og Snow/fang er efter min mening det klart bedste setup. Fang har mest strengh i spillet og er den bedste com, imens snow er den bedste sentitel så det er lidt op til en selv. Personligt valgte jeg snow pga han også er Ravager og jo hurtigere man kan få fyldt chain gauge jo bedre og så skifte ham over til com i stagger.
dpldplSkrevet 15/03-10 19:44 
Er ved mission 21 eller sådan noget på chapter 11, og det her virker stadig for mig. Så bliver ved med det til jeg skal bruge en sentinal.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/03-10 22:51 
Jeg brugte kun sentinel vs grupper af fjender. Skiftede desuden til Fang til sidst for at få max damage.

Anyways, jeg fik det gennemført nu, det tog lige knap 41 timer. Et af de dårligste FF spil nogensinde uden tvivl, men stadig et ok spil. Kritikken af spillet er helt berettiget, men det er dog ikke 5/10 som det latterlige edge magazine gav det.

Mon ikke Yoshinori Kitase skulle få lidt styr på sit team, det er virkelig gået ned af bakke for serien siden han selv stoppede som director (bla. FF6,7,8 og CT) og blev producer.
WehnerWehnerSkrevet 15/03-10 23:37 
Det, du har beskrevet her i tråden, lyder ikke som én karakter over 5/10 :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 16/03-10 17:16, rettet 16/03-10 17:17 
Ikke at jeg er uenig med dig, men du skrev præcis det samme om min dom over FFXII i sin tid :)

Jeg tror blot at mange misforstår meget kritik af spil som disse, fordi de ikke har forståelse for udgangspunktet - at vi per definition forventer og forlanger at spillene er fremragende :) Der tror jeg dog også selv at jeg ender, igen.

I øvrigt mht. Azzkikrs vurdering af musikken i spillet og irritationen over Sazhs påståede stereotype, så irriteres jeg lidt over kombinationen af disse. Jeg er meget positiv over for musikken i spillet generelt, som er meget afvekslende og anderledes end jeg havde forventet - men nærmest hver gang Sazh er i fokus, så kommer der noget ret trist jazz-agtig musik, som efter min opfattelse er meget stereotypisk og idé-forladt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 16/03-10 17:31 
RJK>
Ikke at jeg er uenig med dig, men du skrev præcis det samme om min dom over FFXII i sin tid :)

Jeg tror blot at mange misforstår meget kritik af spil som disse, fordi de ikke har forståelse for udgangspunktet - at vi per definition forventer og forlanger at spillene er fremragende :) Der tror jeg dog også selv at jeg ender, igen.

Jeg tror skam at de fleste netop forstår, at mange har et yderst nostalgisk forhold til de her spil, der var en del af ens dannelse, da man voksede op med spil, og at man derfor gerne vurderer dem højere, end de fortjener, fordi man så gerne vil have, at de stadig er gode.

Ligesom fans af Oasis har det :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 16/03-10 17:37, rettet 16/03-10 17:38 
Overhovedet ikke. For de fleste spils tilfælde giver det bare ikke mening at kritisere de ting, for dér forventes det ikke at de punkter er bedre end tilfældet er. Den kritik jeg fx havde af historien og figurerne i FFXII kan man jo overføre til 99% af alle spil, men det bliver jo en lidt omsonst omgang at begynde på :) Det er en relevant kritik af et FF-spil, for dét burde have været bedre på området.

Jeg ved ikke om den med Oasis var til mig, men jeg kan så oplyse at jeg aldrig har spillet det før, så jeg ved ikke hvordan jeg skulle have et nostalgisk forhold til det :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 16/03-10 17:42, rettet 16/03-10 17:43 
Oasis er et band :), der var store engang i halvfemserne og som stadig udsender albums til forventningsfulde fans, der bliver lige skuffede hver gang - det var en hel generel analogi.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 16/03-10 17:50 
Du skal ikke snakke om musik til mig - det ved jeg ikke noget om ;p Jeg troede du hentød til Story Of Thor/Beyond Oasis, som du skrev noget af det samme om :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 16/03-10 17:52 
Men modsat Final Fantasy, lyder Oasis stadig som de altid har gjort :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/03-10 18:02 
Wehner>
Ligesom fans af Oasis har det :)

Eller af Halo :)

(løber)
WehnerWehnerSkrevet 16/03-10 18:06 
Beklager Beano, men den er ikke god nok til, at jeg gider bliver fornærmet. Du må være blevet for vant til kun at stikke til Palle.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dpldplSkrevet 16/03-10 18:07 
Er det kun mig der har problemer med at installer de gratis themes man unlocker? :S (Prøvet begge jeg har unlocket. Endda ladt dem stå en hel time...)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 16/03-10 18:09 
Wehner>
Beklager Beano, men den er ikke god nok til, at jeg gider bliver fornærmet. Du må være blevet for vant til kun at stikke til Palle.

Øv kom nu... bare lidt? :D
BeanoBeanoSkrevet 16/03-10 18:13 
dpl>
Er det kun mig der har problemer med at installer de gratis themes man unlocker? :S (Prøvet begge jeg har unlocket. Endda ladt dem stå en hel time...)

Fundet på GameFAQs:

"When you load up FF13, on the main menu there is an "Extras" option under the New Game and Load options.. Select that and voila all your unlocked themes available to install on your ps3."
dpldplSkrevet 16/03-10 18:34 
Det har jeg fundet, bare selve install delen virker ikke ved mig. Nysgerring om det kun mig eller flere det skete for.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 16/03-10 18:39 
Den dukker ikke op under Settings->Themes i XMB'en?
dpldplSkrevet 16/03-10 18:51 
Problemet er mere efter jeg trykker instal under bonus i selve spillet. så siger den "installing" og der bliver den. Skulle afsluttet spillet for kom væk(Uden nogen theme installed så.)

Tvivler stærkt på det tager op til 3 timer at smide en theme over på pS3´en :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 16/03-10 21:17 
Ja det er da lidt numse kan jeg godt se :P
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/03-10 21:47 
Azzkikr>
Jeg er dog nød til at klage over negeren.

Jeg elsker ham :-) Men jeg er også vild med kiksede 70'er "Neger-film" med en jive talking bad mofo hovedperson.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig