X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

4 x Final Fantasy XIII


Svar
SephirothSephirothSkrevet 09/05-06 00:42 
Ja!
Tretten!
Annonceret!
Billeder!
Bedste!
E3!
Ever!
Allerede!

;) Jeg elsker Square Enix!
Malkning ja, men jeg elsker det!

Screens og info
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 07/03-10 15:59 
Amen!
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 07/03-10 16:05 
Burde denne title ikke være i multiformat tråden ;)

Hmm.. svært at vælge om man skulle tage Xbox eller PS3 udgaven her. Fortrækker klart mit Xbox joystik over den latterlige ting som Sony har kastet sammen ;p
Men hvis spillet kører bedre på PS3 end på Xbox denne gang så skulle måske overveje at udvide sin PS3 samling til 2 spil.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-10 16:12 
Normalt foretrækker jeg også 360, men den relativt store visuelle forskel (opløsning), finder jeg havende en stor betydning i forhold til Final Fantasy XIII, og har derfor forudbestilt det til Playstation 3. Dét, og så spiller noget så subjektivt som nostalgi også en rolle.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/03-10 16:23, rettet 07/03-10 16:25 
Hvor har i forudbestilt fra? Og hvor kan man være nogenlunde sikker på at få det på dagen? Coolshop?

Jeg skal have det betilt så de sender de imorgen, jeg gider ikke risikere at stå nede i Vejle by tirsdag formiddag og så det kun er gamestop, med deres sindsygt dyre priser, der har det på hylderne.

Jer købte heavy rain i elgiganten, fik i jeres spil på release?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/03-10 16:27 
I dette tilfælde er der vist ingen tvivl om, at det er PS3 versionen man skal have. Xbox versionen skulle være portet temmelig skidt fra PS3 versionen...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SonicSonicSkrevet 07/03-10 16:46 
Jeg har selv betilt mit hos VG+. De sendte det i fredags, så det må jo dukke op mandag eller tirsdag vil jeg tro :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-10 16:52 
Azzkikr>
Hvor har i forudbestilt fra?

Jeg har bestilt fra shopto.net for 320,-, men jeg regner ikke med at det er her på dagen. De plejer dog at være hurtige nok til at sende.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/03-10 17:33 
Min eksemplar er blevet sendt af shopto.net i torsdags, så med lidt held lander den i morgen hos mig :)
GreaseballGreaseballSkrevet 07/03-10 17:56, rettet 07/03-10 17:58 
Lyder som det nok bliver en PS3 udgave så... jeg kommer dog til at savne Rumble funktion XD
BeanoBeanoSkrevet 07/03-10 18:17 
Så må du anskaffe dig en DS3 ;)
ChronoChronoSkrevet 07/03-10 18:41 
Hvorfor udgiver de det midt under GDC? Der går jo 10 dage før jeg er hjemme og kan spille det :!

Jeg har ikke læst hvad Edge skriver, men jeg nægter at tro på at det kun er de 5/10 værd som de giver det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/03-10 19:18 
Greaseball>
Lyder som det nok bliver en PS3 udgave så... jeg kommer dog til at savne Rumble funktion XD

Ja, det er også noget af det jeg savner ved mine få PS3-spil - især i God of War III, som bruger rumble aktivt i visse situationer... Det kan dog godt spilles uden...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 07/03-10 19:22 
Hvorfor så bare ikke købe en controller med rumble funktion?
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/03-10 19:29 
Tjaeh, det kunne jeg vel også godt... men så lidt som jeg spiller PS3, er det ikke rigtigt pengene værd... Men derfor kan jeg stadig godt savne det, når jeg er vandt til det andre steder...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/03-10 19:39, rettet 07/03-10 19:39 
Så savner du det ikke nok... DS3 har trods alt været ude i 2 år.

Personligt slår altid rumble fra i spil hvis det er muligt, jeg har aldrig kunne nogen pointe eller noget fedt i det overhovedet.
nerosnerosSkrevet 07/03-10 19:54 
Hmm jeg har det anderledes med rumble funktionen i spil. Synes kun det fremhæver spil oplevelsen :-)

..og Apropo GoWIII så glæder jeg mig MEGET :D
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 07/03-10 19:57 
PalleJensen>
Tjaeh, det kunne jeg vel også godt... men så lidt som jeg spiller PS3, er det ikke rigtigt pengene værd... Men derfor kan jeg stadig godt savne det, når jeg er vandt til det andre steder...

Samme her XD Hvorfor skulle man betale extra for noget der burde have været med fra start af og ikke gemt væk under en masse undskyldninger ;)
Men det så også rigtig nok at man ikke lægger så meget mærke til det når først spillet køre.
Men en PS3 controller har virkelig godt af lige at få de der extra triggers monteret på R2 og L2.
NaieraNaieraSkrevet 07/03-10 20:03 
Azzkikr>
Personligt slår altid rumble fra i spil hvis det er muligt, jeg har aldrig kunne nogen pointe eller noget fedt i det overhovedet.

Jeg er også mægtig glad når det kan slås fra. Det er udelukkende irriterende for mig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/03-10 20:05, rettet 07/03-10 20:06 
Nu skal 360'er folket vist slet ikke snakke om hvad der 'burde' have været fra start med hensyn til hardware og kvaliteten af det :P.
BeanoBeanoSkrevet 07/03-10 20:41, rettet 07/03-10 20:45 
PalleJensen>
Ja, det er også noget af det jeg savner ved mine få PS3-spil - især i God of War III, som bruger rumble aktivt i visse situationer... Det kan dog godt spilles uden...

Du savner rumble i PS3 spillene men kan konstatere at det bruges meget i GOS3. Så du har en DS3.. eller?

Jeg har det fint nok med at rumble kom med (så slipper man for at høre på det meste af brokkeriet), men omvendt betyder det lidt for mig når jeg spiller og bruger stadig mine Sixaxis controllere da den lavere vægt er behagelig :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/03-10 20:57 
Beano>
Du savner rumble i PS3 spillene men kan konstatere at det bruges meget i GOS3. Så du har en DS3.. eller?

Før det første, sagde jeg ikke at det bruges meget, men bruges aktivt (få steder)... Og nej, jeg har ikke en DS3, men der står i spillets tutorial, at rumble bruges til dit og dat...

Men dem som slår deres rumble fra, er velkommen til at sende mig deres DS3, så kvitterer jeg med en lowkey-PS3-launch kontroller... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CoreCoreSkrevet 07/03-10 20:59 
Det syntes jeg da kommer vanvittigt meget an på hvad man spiller.

Jeg kan huske at være VILDT irreteret over manglen på rumble i Resistance, da "Damage-indikatorerne" på skærmen var så overfladiske, at jeg ofte slet ikke opdagede når fjenderne skød på mig. Der syntes jeg at rumble er en vigtig ting.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GreaseballGreaseballSkrevet 07/03-10 21:53 
Azzkikr>
Nu skal 360'er folket vist slet ikke snakke om hvad der 'burde' have været fra start med hensyn til hardware og kvaliteten af det :P.

Nej... Det der en hel tråd til over i Xbox salen XD
Fortrækker simplethen min Xbox over PS3 af flere grunde(gider jeg ikke snakke om i en FF tråd),
men når der er SÅ stor kvalitets forskel på udgaverne, som var samme tildfælde som med Bayoneta så er det rart at kunne tage den anden side for en gangs skyld. Er hvis også første gang at PS3 står stærker med en multi-format title er det ikke?
SonicSonicSkrevet 07/03-10 23:10 
Nogen anmeldere ser ud til at brokke sig over, at forløbet er alt for liniært, altså, ikke nok sidequests osv. Nu er jeg ikke selv garvet FF spiller må jeg sige, så vil man mon blive generet af det, eller vil man mon have det fint med, at spillet egentligt mere eller mindre "bare" fører en igennem en historie med masser af battles?

Hvad siger hardcore RPG folket? :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-10 23:28 
Gode adspredelser, som Chocobo-racing, kort-spillet fra otteren, og undervandspolo fra tieren, vil jeg nok komme til at savne. De var ret gode til at bryde monotonien, når den satte ind. Ellers var det da fedt at finde skjulte summons, boss-monstre, våben etc. i de foregående titler. Udforskning har aldrig, for mig, betydet det helt store i FF - it's all about the journey :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/03-10 23:28, rettet 07/03-10 23:30 
Gad vide om de anmeldere der tuder over det er for lineært overhovedet har gennemført spillet.

Så vidt jeg har læst åbner spillet sig op efter omkring 20 timer, men i alt varer det op mod 50 timer at gennemføre, ergo kan hele spillet umuligt være lineært. Der skulle være side missions og byer at besøge efter de 20 timer.

Derudover, som jeg allerede har nævnt, er alle Final Fantasy lineære igennem det meste af spillene, det at "gå på opdagelse" som diverse tågehovede brokker sig over mangler er en illussion.

Det er utroligt at nogen folk mener at fordi man render rundt på et worldmap og forsøger at finde den næste hule eller by, som er det eneste sted man kan gå hen på givende tidspunkt, så er det ikke lineært. Det er jo ikke ligefrem som fx Fallout hvor man rent faktisk komme lave noget de andre steder man kan komme hen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-10 23:38, rettet 07/03-10 23:41 
Azzkikr>
Det er utroligt at nogen folk mener at fordi man render rundt på et worldmap og forsøger at finde den næste hule eller by, som er det eneste sted man kan gå hen på givende tidspunkt, så er det ikke lineært.

Hah det er som taget ud af Super Mario 3 vs Sonic diskussionen :D

On topic: Er der ikke nogen byer før efter 20 timers spil? Man skal vel kunne få sine items et eller andet sted fra :)

Jeg har slet ikke sat mig ind i det da jeg helst ikke vil ha' noget spoilet. Fandt først ud af at Spheregrid var med igen da Sumez nævnte det i tråden. Meget positivt IMO :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-10 23:41, rettet 07/03-10 23:51 
Azzkikr>
Derudover, som jeg allerede har nævnt, er alle Final Fantasy lineære igennem det meste af spillene, det at "gå på opdagelse" som diverse tågehovede brokker sig over mangler er en illussion.

Men hvis illusionen ikke er der, mangler den selvfølgelig også - sand frihed eller ej.

De eventyr som FF-serien består af, er i mine øjne alle temmeligt linære, og som nævnt ovenover, har det passet mig fint. Det ændre dog ikke på at flere af dem, i deres sene segmenter, tilbyder en ret stor illusion (som det vel altid er tilfældet) af frihed, hvor man rent faktisk kan opsøge flere lokationer etc., der måske ikke får historien til at skride fremad, men giver universet/oplevelsen mere tyngde. At illusionen denne gang er ekstremt tydelig, og at muligheden for at besøge flere lokaliteter vilkårligt ikke er der, kan jeg sagtens se som værende et værdigt punkt at kritisere (såfremt denne påstand er sandfærdig).

Edit: Konsol-kongen: Du handler udelukkende fra save-points, i denne omgang.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-10 23:47 
Ok det lyder sgu lidt trist. Der kommer vel rigtige shops når byerne kommer?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-10 23:48 
Ikke så vidt jeg har forstået - save-point shopping og intet andet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/03-10 23:50, rettet 07/03-10 23:53 
Enig, men det forbliver en illusion, desuden kan man så vidt jeg har læst fint udforske verdenen sent i spillet.

Men om man går rundt på et worldmap til næste dungeon eller by for at komme videre eller om man går igennem en række scener for at komme til næste sted der bringer historien videre kan (i mine øjne) være det samme.

Men lad os nu se, det kan være jeg er den største modstander af spillet engang i næste uge. Jeg synes bare de fleste punkter som spillet er blevet slagtet på er helt i skoven, især når det hele tilsyneladende hænger sammen med hvordan historien er opbygget.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/03-10 00:17, rettet 08/03-10 00:18 
Well, ligesom så mange andre spil genre virker det som om at de prøver at give spilleren en mere lineær, cinematisk oplevelse.

Nu om dage virker det som om at alting ender med enten at være dét eller et sandbox spil hvor man bare kan vælte rundt og gøre hvad man vil.

Så længe der stadig er noget kontrol tilbage i Final Fantasy XIII gør det ikke så meget for mig at det er lineært. Mange andre JRPG'ere har jeg aldrig blevet færdig med fordi mængden af random encounters blev for overvældende eller historien ikke føltes som om den kom nogen vejne.

De sidste par stykker jeg har fået gennemført har været Persona 3 og 4 samt Star Ocean: The Last Hope. Vender stadig tilbage til Dragon Quest V og Super Robot Taisen OG Saga: Endless Frontier engang imellem, men sådan noget som SMT: Devil Summoner og Wild Arms 5 ligger på hold.

Jeg er ved at spille White Knight Chronicles for tiden, til en anmeldelse og der er virkelig overvældende mange funktioner i det. Tror jeg er ved at have indsigt nok i det til at fuldføre en anmeldelse men jeg ved ikke om jeg kan tage mig sammen til at blive "færdig" med det... Det er heller ikke lige et spil man sådan lige bliver færdig med.
SumezSumezSkrevet 08/03-10 09:02 
Chrono>
Hvorfor udgiver de det midt under GDC? Der går jo 10 dage før jeg er hjemme og kan spille det :!

Tager du helt til San Fransisco for det?? :O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/03-10 10:06 
Lidt citater fra Edges anmeldelse:

Even the most basic assumptions about what a Final Fantasy game should be are left at the door: this can barely be described as a roleplaying game. You won’t come across a single town worthy of the label, talk to shopkeepers or be swept into an intricate minigame. Your characters don’t even level up for the first few hours. It’s best to get the beginning out of the way: it’s a disaster of pacing that both bores and condescends to the player. There’s an excellently rendered cutscene to start off, and for the next two hours you’ll do little but run forward through walled-in environments and press a single button over and over to dismiss enemies. By the time you encounter anything approaching a challenge, FFXIII is stirring one emotion in particular: boredom.
(..)

When your party is finally operating at full capacity, there’s still more of the linear story to trudge through – and it is a trudge. The game’s producers have gone on record as saying that western audiences don’t understand this first section, but in fact we do: it’s just a bit rubbish. The first 25 hours of the game are one long corridor of palette-swapped enemies, fights that never quite find the right level of challenge, and cutscene after cutscene (after cutscene) leaving your joypad entirely idle.
(..)


This is such a well-realised world that to have it inhabited by Final Fantasy clichés is especially disappointing. Hope (really) is a kid tormented by the death of his mother. Vanille’s an over-sexualised nonentity. Sazh is a convincing argument against Danny Glover and Lionel Richie ever again being combined into a single character. The biggest problem is that there’s simply no one else. Outside of the main party, every single character in this game is either a cackling cipher, a bystander with a few repeated lines, or a deus ex machina who’s there and gone within the space of a cutscene.
(..)

Some people don’t like numbers, but try this little sum. If you submit 25 hours of your life to a misjudged series of linear battles and cutscenes, Square Enix lets you play FFXIII, and you’ll get 25 decent hours out of it. It’s an equation that might just balance out – but for who? Well, the fanbase, certainly, will find Lightning to be the Cloud substitute they’ve been yearning for, and in the hunting side-quests the grinding fix they’re after. For anyone less dedicated – who wouldn’t really care if a Chocobo makes an appearance or not – it’s more troubling.

5/10

Hold da op det lyder dårligt. Mon det hører hjemme i denne tråd:

http://playright.dk/forumemne.php?id=30964#439406

Personligt kan det kun glæde mig, da jeg i årevis har været af den holdning, at genren savner fornyelse. Måske SE lytter til kritikken. Forudsat den altså passer :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/03-10 10:24, rettet 08/03-10 10:24 
Bortset fra FF9, har FF-spillene altid været på forkant med udviklingen, og aldrig savnet fornyelse, modsat resten af genren.
Det er nok derfor at de atter engang prøver at gå nye veje, jeg synes bare ikke det holder længere. Spillet hedder trodsalt "13" til efternavn, på det tidspunkt er man altså nødt til at holde arven i hævd. Man kan ikke lave et FF6 eller for den sags skyld et Super Mario Galaxy i hver eneste iteration.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 08/03-10 12:31 
Echelon VI>
Jeg har bestilt fra shopto.net for 320,-, men jeg regner ikke med at det er her på dagen. De plejer dog at være hurtige nok til at sende.

Jeg forudbestilte fra Shopto fredag aften, og havde det her, mandag morgen. Så det er da meget tilfredsstillende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 08/03-10 12:55, rettet 08/03-10 12:58 
Meget tilfredsstillende? Jeg vil sige det er langt over forventning :p Ting plejer, af uransagelige årsager, at tage fem dage om et nå frem fra England, for tiden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/03-10 13:12 
Jeg var opsat på at få fat i collectors edition. Den var hurtigt væk fra shopto så jeg bestilte den fra Amazon istedet og de har lige sendt den idag.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/03-10 13:17 
En skam du ikke kiggede på elgiganten.dk først, de sælger FF13CE til kun 500.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/03-10 13:29 
Nuij :(
PalsgaardPalsgaardSkrevet 08/03-10 13:38 
Dem af jer der har fået spillet her før release.. ville i turde smide det i maskinen før imorn?

Eller kan det få konsekvenser for sine online accounts på henholdsvis Xbox Live og Playstation Home?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
HeroldHeroldSkrevet 08/03-10 13:43 
Det tvivler jeg stærkt på.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/03-10 13:44 
Hvordan skulle de kunne vide om du spiller et 100% offline spil dagen før release?

Jeg har hørt MS true med sådan noget før i tiden, men det var vidst mest pga masser af kopi spil udkom før release.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 08/03-10 13:47 
Troede eventuelle Achievements og trophies blev logført og så opdateret næste gang man kom online..

Kan også være det bare er mig der husker forkert, mente bare der var ballade i forbindelse med Modern Warfare 2's udgivelse og folk der spillede før realese og blev banned

Men tak for hurtigt svar! :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
WehnerWehnerSkrevet 08/03-10 13:48 
Er det ikke en vandrehistorie?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 08/03-10 13:51 
Der er jo review-copies ude flere dage i forvejen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalsgaardPalsgaardSkrevet 08/03-10 13:57 
Herold>
Der er jo review-copies ude flere dage i forvejen.

- tænkte præcist det samme, men gider ikke risikere noget

Fandt lige en artikel, måske ikke den bedste kilde men synes nok der var noget om det.

Men det er vel kopierne de går efter.

Synes nok der var et eller andet om det
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
WehnerWehnerSkrevet 08/03-10 14:14 
Hvad er koblingen mellem modificerede konsoller med kopispil og at Gamestop har brudt en `release` date? Ikke for at være træls, men jeg ser ingen sammenhæng.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 08/03-10 14:17 
Ville bare hører eksperterne ad om det var "farligt" at smide det i maskinen før tid, Men har fået det svar jeg søgte :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
BeanoBeanoSkrevet 08/03-10 16:54 
Der er ingen grund til at være nervøs - hverken Sony eller MS banner folk for at spille originale eksemplarer et par dage før :)
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig