X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2006 (Sony)


Svar
jaesjaesSkrevet 08/05-06 11:30 
Sonys presseevent begynder vist allerede lige omkring kl. 24.00 i nat, så skal vi ikke fortsætte stilen fra sidste år, med en E3-tråd til hvert firma?

Anyway, her er den første tråd :)
255 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
Jack_DJack_DSkrevet 23/05-06 12:56 
DeluxScan>
So? Det er jo også til film, det skal bruges? Spil kører allerede i HD

Hvis det er til film hvor er så DVI eller HDMI udgangen?
Som sagt det virker ikke gennemtænkt men noget man i hast har måtte strikke sammen.

Ha, dér er jeg 100% sikker. Fordi spil bliver HD, så fylder de jo nødvendigvis ikke mere. Der er i øvrigt en tråd på dette forum, hvor pladsen i next-gen medier genemgås.
Jeg så ikke ét spil på to DVD'er i sidste generation, og det var endda single-layer. FMV er yt, og det er det, der fylder.
Selv GC havde ikke pladsproblemer.

Det var utroligt så sikre I er, siden du nu er så sikker kan du så ikke også give mig næste uges lotto numre?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RJKRJKSkrevet 23/05-06 12:57 
SeventhSun>
netop fordi det alligevel ikke havde den store betydning, har Xbox 360 jo heller ikke nogen HD indbygget nu.

Tror du selv på, at det er den egentlige grund?

Hvilken forskel er det?

For det første er der selvfølgelig salgsargumentet som medieafspiller, som du selv nævner. Og det er på ingen måde et dårligt ét af slagsen. Når man køber konsollen, får man en gratis Blu-Ray-afspiller med. Det er fuldstændigt usammenligneligt med HD-DVD-addonen til Xbox 360 - der kan man jo ligeså godt købe en selvstændig afspiller, som utvivlsomt vil virke bedre i praksis, og næppe kan være meget dyrere. Jeg er helt enig med dem der siger, at den eneste plan bag HD-DVD-addonen er, at forsøge at nedtone PS3'ens klare fordel med built-in Blu-Ray. Og jeg har svært ved at se nogen hoppe på den, med mindre Microsoft nærmest vil forære de drev væk. Selvfølgelig er fordelen væsentligt mindre, hvis Blu-Ray bliver et flopformat, men skal man ikke være noget enøjet for på forhånd at drage den konklusion?

Microsofts, efter min mening, tåbelige beslutninger om valgfri harddisk og valgfri HD-DVD betyder, som du selv er inde på, at ingen af delene rigtigt kan bruges til spil. Fordi man således begrænser sit marked endnu mere. PS3 har i alle inkarnationer indbygget harddisk og indbygget Blu-Ray. Så dem kan udviklerne altid bruge, og dem vil udviklerne derfor bruge. Selvfølgelig kommer det da til at påvirke spillene. Nu siger jeg jo ikke at ti gange så meget lagerplads giver ti gange så gode spil. Det er naturligvis idiotisk. Men selvfølgelig giver mere lagerplads flere muligheder. At mene andet er ligeså dumt.

Om mere lagerplads er "nødvendigt" eller ej er en intetsigende diskussion. De fleste af os har i øvrigt hørt den før. "Man får aldrig brug for mere end en diskette til et spil." "En cd-rom kan rumme så mange data, at man aldrig får brug for andre lagermedier." Det er ligeledes intetsigende at fremstille Oblivion som bevis på, at vi aldrig får brug for mere lagerplads i et spil. Noget af det sikreste historien har vist er, at computersoftware hele tiden fylder mere og mere. For at tage et eksempel, så vil det naturligvis være svært, for ikke at sige umuligt, at få plads til en rimelig mængde videosekvenser i HD-opløsning på en standard DVD. Hvormed vi næppe vil se så meget FMV på Xbox 360. Det er sikkert i sig selv godt ;) men bare et eksempel på, at mere lagerplads selvfølgelig giver udviklerne flere muligheder.

Blu-Ray gør selvfølgelig en forskel for PS3. Det giver både brugerne og udviklerne nogle muligheder, som andre konsoller ikke har.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Jack_DJack_DSkrevet 23/05-06 12:58 
DeluxScan>
Er du sikker? Momsen er jo forskellig gennem EU, og hvis det er tilfældet, så er det vel et gennemsnit..?

Jeg troede du var 100% sikker i din sag mht prisen på PS3, men det kan jeg se ikke er tilfældet.
Så at den lander på 5000 kr er alligevel ikke helt urealistisk.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RJKRJKSkrevet 23/05-06 13:00 
DeluxScan>
Selv GC havde ikke pladsproblemer.

Hvorfor er der så mange GC-spil der kommer på flere skiver og har håbløst lavt koprimerede FMV-sekvenser...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 13:11 
DeluxScan>
Er du sikker? Momsen er jo forskellig gennem EU, og hvis det er tilfældet, så er det vel et gennemsnit..?

Nej, men antog bare at EURO prisen er vejl. udsalgspris for alle lande i EURO-zonen... sårn syntes jeg normalt det forholder sig :)

Tror nu stadig prisen på omkring 5500,- kommer til at holde :)
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 13:20 
Jack_D>
Så at den lander på 5000 kr er alligevel ikke helt urealistisk.

Med mindre Sony eller distibutøren prissætter PS3 lavere i forhold til EURO prisen for deres øvrige produkter og Xbox 360's EURO vs. DKK, så tror jeg altså heller ikke på den... Sorry.
Men man har jo lov at håbe ;)
jaesjaesSkrevet 23/05-06 13:26 
Uanset hvad, må prisen få betydning for udfaldet af denne generation, hvis Sony ikke sælger den lille udgave i Europa.

Hvis vi leger, at Sony presser prisen til 4995 kr. i DK, og således sælger med ret stort tab, kan MS uden problemer skære de par hundrede kroner af fra 3195 kr. til 2995 kr., og dermed komme ned under den psykologiske grænse på 3000 kr.

2000 kr. er en kæmpe forskel. Og selv inkarnerede Sony-fans vil sikkert tænke sig om en ekstra gang. Man skal ikke underkende et stærkt brand, men der er altså grænser. Desuden er det jo lille Oles mor og far, der betaler og ikke lille Ole selv. Når først lavinen ruller, og folks venner begynder at vælge 360 fremfor PS3, falder værdien af brandet. Prisforskellen er naturligvis mindre i en del andre Europæiske lande, men springet er stadig enormt.

Sony kan meget vel tabe slaget i Europa, efter min mening, hvis de ikke ændrer strategi. Men mon ikke de gør det, om ikke andet med tiden. Dummere er de jo heller ikke.
RJKRJKSkrevet 23/05-06 13:36 
Hvorfra kender du produktionspriserne på hhv. PS3 og Xbox 360? Og kan du så ikke indvie os andre i dem? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 13:44 
jaes>
Desuden er det jo lille Oles mor og far, der betaler og ikke lille Ole selv.

Nemli... og i Ole's far og mor verden findes Xbox brand'et slet ikke, uanset pris :)
HeroldHeroldSkrevet 23/05-06 13:53 
Jack_D>
Ok så det var hvad dit kig i krystalkuglen sagde, så må det jo nok passe.
Men hvilken baggrund udtaler dig så skråsikkert om dette - er du udvikler eller lign?

De er selvfølgelig udelukkende min egen holdning - Men kigger du på det, så er der ikke noget galt med mine argumenter - og flere udviklere har udtalt at de ikke har brug for mere lige i øjeblikket. Der var ikke plads nok på GameCubens små skiver, men DVD-mediet er slet slet ikke fuldt udnyttet endnu.

Jack_D>
Du misser en af pointerne, hvorfor overhovedet bekymre sig om at skulle skifte skive når næste generations lageringsmedie er her. Det giver imo heller ikke meget mening at kalde sin konsol next gen når den end ikke har next gen lageringsmedie.

Fordi næste generations lagermedie ikke er nødvendigt endnu - det var min pointe. Selvfølgelig er det fedt at kunne have 15-30Gb på skiverne, men de næste par år er det ikke andet end spild, men mindre du skal se HD-film - og det er begrænset hvor mange der overhovedet kan/vil det. Next-gen har intet med lagermediet at gøre. Xbox 360 kan sagtens vise HD uden det HD-drev. HD-featuren er derfor stadig intakt. Det Xbox 360 IKKE kan endnu, er at vise HD-DVD og vise et digitalt signal - det gør den ikke mindre next-gen, da der stadig er HD.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 23/05-06 13:58 
RJK:
Der er mange estimater rundt omkring, men hvor meget de to firmaer taber per konsol er heller ikke essensen her, det er antal solgte konsoller.

Beano:
Arh, det lyder lidt naivt i mine ører. Forældrene køber jo heller ikke kun efter, hvad de kender til. Børnenes præferencer, prisen og hvad sælgeren fortæller, har jo altsammen indflydelse.
RJKRJKSkrevet 23/05-06 14:12, rettet 23/05-06 14:12 
jaes>
hvor meget de to firmaer taber per konsol er heller ikke essensen her

Dit indlæg lød ellers ret kraftigt som om, at Sony ville tabe en helt masse penge på at sælge konsoller, hvis de solgte dem til 5.000,-, mens det omvendt ikke kostede Microsoft noget at sælge til 3.000,-... ;)

Jeg pointerer blot, at ingen af os reelt ved noget om produktionspris (ikke udviklingspris), så derfor kan vi ikke sige noget definitivt om dette. Det vi ved med sikkerhed er vel tværtimod, at det aldrig har været salgspriserne på nye konsoller, der har fået det til at løbe rundt. Hvormed det i praksis er ligegyldigt hvor meget man taber per solgt konsol til launch.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 23/05-06 14:20, rettet 23/05-06 14:20 
Er der ikke noget med at Sony bløder ret mange penge pt? Og at MS, selvom det måske ikke går suuper for dem, kan holde til at tabe mere på maskinen end Sony? Ja altså jeg prøver at holde det neutralt, men hvis det er sandt, så kan ms tillade sig at sænke prisen mere i forhold til produktionspris end sony kan?

I øvrigt er der jo nok den finte, at hvis en konsol skal købes af Oles forældre, og den skal stå i stuen, så køber Oles far nok en PS3, for så kan han se blue-ray, og Oles mor vil hellere have en dum maskine, end to der fylder og ser grimme ud. Skal Ole have sin nye konsol på værelset, så kan det jo nok være, at Ole får en 360er.

Dette indebærer selvfølgelig at Oles far går op i at kunne se HD film.

Amn den kreative klasse køber Wii.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 14:23 
jaes>
Arh, det lyder lidt naivt i mine ører. Forældrene køber jo heller ikke kun efter, hvad de kender til. Børnenes præferencer, prisen og hvad sælgeren fortæller, har jo altsammen indflydelse.

Nej, det er de hårde realiteter :)

PlayStation brandet er MEGET stærk blandt de almindelige forbrugere (voksne som børn) og Xbox får sjældent en chance.
I min egen familie, venner, kolleger og øvrig omgangskreds vil folk have PlayStation og kun PlayStation, uanset hvor varmt jeg anbefaler Xbox 360. Jeg har ikke indtrykket af at det er unikt :)

Så jeg tror snarere at de almindelige forbrugerer venter lidt på prisen på PS3 falder, frem for at købe en Xbox 360.
JmogJmogSkrevet 23/05-06 14:25 
RJK>
Det er fuldstændigt usammenligneligt med HD-DVD-addonen til Xbox 360 - der kan man jo ligeså godt købe en selvstændig afspiller, som utvivlsomt vil virke bedre i praksis, og næppe kan være meget dyrere.

Ah, det ved jeg nu ikke rigtig. For X360-ejere vil det da betyde en del at en billig HD-DVD afspiller vil ligge på 3000 kroner (USA) mens et X360 HD-DVD drev vil ligge under 1200 kroner (USA).

Jeg havde for eksempel slet ikke tænkt mig at hoppe på HD-DVD formatet, men for 1200 kroner kan jeg sagtens lade mig lokke. Istedet for udelukkende at holde mig til Blu-ray, så betyder prisen på MS drevet, at jeg vil have begge.
jaesjaesSkrevet 23/05-06 14:29 
RJK>
Dit indlæg lød ellers ret kraftigt som om, at Sony ville tabe en helt masse penge på at sælge konsoller

De tanker havde jeg ikke i det indlæg. Jeg lommefilosoferede blot over, at det kan vise sig, at Sony skyder sig selv i foden med deres strategi. Og dermed enten taber slaget om Europa eller kun vinder med lille margin, når det kommer til antal solgte konsoller. Men som jeg sluttede med at antyde, tvivler jeg på, Sony ikke løbende justerer deres strategi, prissætning og produktionsudgifter.

Den overordnede pointe i indlægget kan vel siges at være, at er prisdifferencen mellem de to konsoller så stor, som alt tyder på, skal Sony se at få fingeren ud allerede få måneder efter launch. 360 er allerede en succes i Europa, og folk er kun tro mod brands, så længe de får god udbytte af at følge brandet. Alt tyder på, at det næste år bliver stærkt for 360 rent spilmæssigt, så Sony udfordres både på pris og spiludvalg.
NaieraNaieraSkrevet 23/05-06 14:35 
Er Xbox360 en succes i Europa? Sammenlignet med hvad? Sega Saturns salgstal? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 23/05-06 14:35 
Beano>
Nej, det er de hårde realiteter :)

Tjah, jeg er ikke helt enig. Jo, lige nu og her, står PlayStation utroligt stærkt som brand, men det trues jo gevaldigt, tyder alt på. Husk også på, at Xbox er ganske gammelt som brand efterhånden.

Det er jo heller ikke et enestående eksempel. Som bevisførelse A, vil jeg nævne iPod der ikke længere er ligeså populært, som for bare et år siden, da Apple er overhalet af mange producenter på både kvalitet, funktionalitet og pris. Designet er næsten eneste salgsargument tilbage, hvis vi taler om de alm. MP3-afspillere :)
jaesjaesSkrevet 23/05-06 14:38 
Naiera>
Er Xbox360 en succes i Europa? Sammenlignet med hvad? Sega Saturns salgstal? ;)

I forhold til den periode 360 har været på markedet, har den, efter hvad jeg ved, solgt ret godt.
RJKRJKSkrevet 23/05-06 14:40, rettet 23/05-06 14:41 
Jmog>
Ah, det ved jeg nu ikke rigtig. For X360-ejere vil det da betyde en del at en billig HD-DVD afspiller vil ligge på 3000 kroner (USA) mens et X360 HD-DVD drev vil ligge under 1200 kroner (USA).

Hvis vi nu glemmer annoncerede tal (afspillere kan lynhurtigt falde i pris), hvad er det så præcis HD-DVD-addonen bruger Xbox 360'en til? Sagt på en anden måde, hvad er det så Microsoft kan spare væk i HD-DVD-addonen i forhold til at bygge en normal afspiller? Hvad er der i Xbox 360, som ville koste 1800 kroner (jvf. dine tal) i løse komponenter at sætte i en afspiller? Nåh, ja, udover HDMI-udgangen ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 23/05-06 14:43, rettet 23/05-06 14:44 
jaes>
Det er jo heller ikke et enestående eksempel. Som bevisførelse A, vil jeg nævne iPod der ikke længere er ligeså populært, som for bare et år siden, da Apple er overhalet af mange producenter på både kvalitet, funktionalitet og pris. Designet er næsten eneste salgsargument tilbage, hvis vi taler om de alm. MP3-afspillere :)

Jeg hopper altså ikke umiddelbart på den med iPod. Har du beviser eller bare spekulation, som jeg nemt kan præsentere en smule af? F.eks at jeg da godt nok har set et par Creative-afspillere i bussen, men det er kun en for hver tiende iPod (Nano, Mini eller video). Jeg kender udelukkende folk med Mini, Nano og video (og et par af de gamle). Jeg kender ikke umiddelbart til producenter af MP3-afspillere der kan levere 4 gb med flash-hukommelse, så der vinder iPod da nærmest automatisk i alle dine tre kategorier.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 23/05-06 14:46 
Det er kun de mest kræsne, der køber fx. Zen - iPod er IMO by far den mest populære afspiller. Ihvertfald i min umiddelbart omgangskreds. Enten er det en billig stick af en art, eller også er det iPod.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 23/05-06 14:53 
Naiera>
Jeg hopper altså ikke umiddelbart på den med iPod. Har du beviser eller bare spekulation

Det er taget fra et par artikler, som jeg ikke har gemt links til. Jeg kan ikke huske alle detaljer, men salget af iPod er nedadgående. Analysen i den ene artikel går på, at årsagen er: 1. Der er flere spillere på markedet nu. 2. Apple er presset på flere områder. Fx pris og funktioner som indbygget radio.

Det er en begyndende tendens, men den skulle om sagt være klar pga. salgstallene.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 14:57 
Beano>
Nej, men antog bare at EURO prisen er vejl. udsalgspris for alle lande i EURO-zonen... sårn syntes jeg normalt det forholder sig :)

Jeg kan ikke rigtigt finde noget officielt infomation om det. Der er rygter om alt fra 2-22% inkluderet moms, så det er jo ikke helt nemt at fnde ud af?

Tror nu stadig prisen på omkring 5500,- kommer til at holde :)

Så er vi to :-)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 14:59 
jaes>
Jo, lige nu og her, står PlayStation utroligt stærkt som brand, men det trues jo gevaldigt, tyder alt på. Husk også på, at Xbox er ganske gammelt som brand efterhånden.

Ja, men det ændrer stadig ikke på at PlayStation fortsat er langt stærkere hos den almindelige forbruger.
Om det ser anderledes ud om et par år, kan sagtens være - jeg siger bare at lige nu står Xbox langt svagere i DK hos den almindelige/casual-gamer forbruger :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 15:02 
Jack_D>
Hvis det er til film hvor er så DVI eller HDMI udgangen?
Som sagt det virker ikke gennemtænkt men noget man i hast har måtte strikke sammen.

Godt spørgsmål, men som sagt, så må MS jo have en plan.

Det var utroligt så sikre I er, siden du nu er så sikker kan du så ikke også give mig næste uges lotto numre?

Det eneste, der kan fylde meget i et spil er efterhånden kun textures, musik og FMV. Sidstnævnte er dybt umoderne, og bliver æsten aldrig brugt. Når det bliver brugt, så er spillene også tit derefter - lige undtagen C&C-serien.
Løber man tør for plads, så kan man bare brug de andre 9 GB på DVD'ens anden side. Ja, så skal den vendes, men det ændrer ikke på, at der kan være 18 GB, hvilket må være passende denne generation med.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 15:03 
Jack_D>
Jeg troede du var 100% sikker i din sag mht prisen på PS3, men det kan jeg se ikke er tilfældet.
Så at den lander på 5000 kr er alligevel ikke helt urealistisk.

Det tror jeg simpelthen ikke på, men kun tiden vil vise det.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 15:07 
Beano>
Nemli... og i Ole's far og mor verden findes Xbox brand'et slet ikke, uanset pris :)

Come on... MINDST 5000 kr. for et legetøj til børnene? Det tror jeg slet, slet ikke på.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 23/05-06 15:08 
Beano>
Ja, men det ændrer stadig ikke på at PlayStation fortsat er langt stærkere hos den almindelige forbruger.
Om det ser anderledes ud om et par år, kan sagtens være - jeg siger bare at lige nu står Xbox langt svagere i DK hos den almindelige/casual-gamer forbruger :)

Jeg siger jo det samme. Jeg er bare ikke ligeså optimistisk som nogle på Sonys vegne, og tror meget kan ske i månederne lige før og efter launch, hvis Sony ikke dumper priserne gevaldigt, eller vælger at sælge den lille udgave. Godt nok er børn forkælede i dag, men en julegave på 5000 kr. er ret stor for mange trods alt. Også en stor klat penge, hvis de selv skal købe den for S.U'en eller flaskedrengspengene :)

Men der er utallige eksempler på brand-shifting gennem tiderne, så det er ikke ligefrem noget nyt.
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 15:09 
DeluxScan>
Godt spørgsmål, men som sagt, så må MS jo have en plan.

Vedr. HDMI på Xbox 360 HD-DVD afspilleren, så er det ret sikkert at der ikke kommer en.

Majoren snakker
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 15:10 
jaes>
Godt nok er børn forkælede i dag, men en julegave på 5000 kr. er ret stor for mange trods alt. Også en stor klat penge, hvis de selv skal købe den for S.U'en eller flaskedrengspengene :)

Helt enig... tror bare folk venter :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 15:10, rettet 23/05-06 15:11 
Beano>
Vedr. HDMI på Xbox 360 HD-DVD afspilleren, så er det ret sikkert at der ikke kommer en.

Hvor plat! Hvad er det så liiige, man skal bruge det drev til?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 23/05-06 15:16 
Beano>
tror bare folk venter :)

Og så står MS klar til at dumpe priserne for 360 endnu mere, og så er vi tilbage, hvor vi startede ;)

Ej, lad os slutte nu. Det meste er jo i sagens natur gætterier alligevel.
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 15:23, rettet 23/05-06 15:27 
DeluxScan>
Hvor plat! Hvad er det så liiige, man skal bruge det drev til?

Til at se HD-DVD film på som ikke er beskyttet, lidt på samme måde som PS3 "lite" der heller ikke har HDMI port :!
RJKRJKSkrevet 23/05-06 15:27 
DeluxScan>
FMV. Sidstnævnte er dybt umoderne, og bliver æsten aldrig brugt. Når det bliver brugt, så er spillene også tit derefter - lige undtagen C&C-serien.

Det er simpelthen fuldstændigt absurde påstande. Det er ikke engang værd at diskutere, men skal altså heller ikke stå uimodsagt.

På det seneste er der endda begyndt at komme FMV-sekvenser i GBA- og DS-spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 23/05-06 15:27, rettet 23/05-06 16:50 
Beano>
Til at se HD-DVD film på som ikke er beskyttet, lidt på samme måde som PS3 "lite" der heller ikke har HDMI port :!

Forskellen er der, at Sony har annonceret at de ikke vil begrænse mulig opløsning med HDCP. I det mindste har man garanti mht. Sonys Blu-Ray film, mens man med Xbox360 og HD-DVD overhovedet ingen garanti for fremtiden har...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 15:44, rettet 23/05-06 15:45 
Ok, rart at høre :)
dRxLdRxLSkrevet 23/05-06 15:56, rettet 23/05-06 15:56 
Om ikke garanti, så i hvert fald noget der er temmelig tæt på:

Jeg så linket til denne på /. i morges jeg synes du burde skimme den
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 23/05-06 16:00, rettet 23/05-06 16:01 
RJK>
På det seneste er der endda begyndt at komme FMV-sekvenser i GBA- og DS-spil.

Er det ikke en hønen-><-æget diskussion? Når man laver FMV på disse underlegne konsoller skyldes det vel netop at det er den eneste måde de kan visualisere ting som deres hardware rendering ikke magter.
På moderne konsoller er vi typisk så tæt på at in-game grafikken tilsvarer hvad man kan med FMV at det giver et "suspension-of-disbelief" problem når hjernen studser over de små forskelle i skiftet mellem dem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 23/05-06 16:14 
Jeg taler ikke for FMV-sekvenser. Jeg skrev netop tidligere, at det ville være rigtig godt, hvis vi med den nye konsolgeneration kommer så tæt på kvaliteten, at man kan komme udenom dem. Det er der helt sikkert meget større potentiale i.

Det er bare et faktum, at der stadig er FMV-sekvenser i masser af spil (også på Xbox 360, fx Kameo). Og som sagt nu også på de håndholdte. Så at sige at de er blevet "umoderne" er bare forkert.

At påstå at alle spil med FMV-sekvenser er dårlige, er til gengæld helt ude i skoven.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 16:21 
RJK>
Det er simpelthen fuldstændigt absurde påstande. Det er ikke engang værd at diskutere, men skal altså heller ikke stå uimodsagt.

Ramte jeg en FF-nerve ;-)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 23/05-06 16:36 
Nej, det var mere idioti-fanboy-nerven...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 23/05-06 16:58 
DeluxScan>

Det eneste, der kan fylde meget i et spil er efterhånden kun textures, musik og FMV. Sidstnævnte er dybt umoderne, og bliver æsten aldrig brugt. Når det bliver brugt, så er spillene også tit derefter - lige undtagen C&C-serien.

Det var da nok tæt på at være det mest vanvittige indlæg jeg har set på P:R.
Og så at fremhæve C&C som eneste eksempel på et godt spil...
Der er vist en der ikke kommer så meget udenfor ;)
NaieraNaieraSkrevet 23/05-06 17:56 
dRxL>
Om ikke garanti, så i hvert fald noget der er temmelig tæt på:

Det er en lidt sjov artikel. Jeg læste ikke det hele, men forfatteren får det til at lyde som om at det er HDMI der er farlig. Det passer jo ikke; det er HDCP der er "farlig". DVI-D kan også det der med HDCP.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 23/05-06 18:56 
RJK>
hvad er det så præcis HD-DVD-addonen bruger Xbox 360'en til?

Grafikchips, processorkraft til afkodning af komprimmeret video osv. Reelt laver X360 jo det hele. Drevet har laseren og noget båndbredde til at sende det den læser videre til X360 grafikchippen - næppe mere end det. Og det burde også gøre det ret nemt at nedsætte prisen med jævne mellemrum efterhånden som komponenter bliver billigere.

Hvad er der i Xbox 360, som ville koste 1800 kroner (jvf. dine tal) i løse komponenter at sætte i en afspiller?

Velsagtens alt det der er i en HD-DVD afspiller minus laseren. Hvis du ser på diverse beskrivelser af folks oplevelser med HD-DVD afspillerne, så er de noget mere end bare DVD-afspillere med dyrere chips (hvilket de dog også er). Det er reelt PC'er. De skal bruge et minut til at boote op for eksempel.

Og en X360... er reelt en PC. En simplificeret og nem-at-bruge udgave men dog stadig en PC. HD video kræver pænt meget processorkraft og det er netop det som X360 HD-DVD drevet har brug for.

Men hvorfor vi egentlig diskuterer det her er jeg egentlig ikke helt med på. Det er udelukkende det faktum at drevet ser ud til at blive væsentligt billigere end en regulær afspiller, der gør at det interesserer mig. Vi kan hurtigt blive enige om at en afspiller vil være et bedre køb, men for et format, jeg ikke havde planer om at gå igang med, så kan jeg sagtens gå på kompromis med kvaliteten, hvis jeg sparer mange penge.

Men så igen, ovenstående kan sagtens gå hen og ændre sig, hvis afspillerne falder væsentligt i pris.
BaggyBaggySkrevet 23/05-06 19:05 
RJK>
Nej, det var mere idioti-fanboy-nerven...

Hmm.. Mon ikk også det er den der plager mig i denne tråd.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
RJKRJKSkrevet 23/05-06 19:52, rettet 23/05-06 19:58 
Jmog>
Men hvorfor vi egentlig diskuterer det her er jeg egentlig ikke helt med på.

Fordi Microsoft jo ikke forærer dig noget. Selvom du påstår andet, så har jeg svært ved at se, at Xbox 360 har noget teknologisk indhold, der gør at den så at sige udgør 2/3 af indholdet i en HD-DVD-afspiller. Og hvis den ikke gør det, så betaler du bare for en crappy afspiller, der skal connectes med en Xbox 360 for at virke. Og eftersom Microsoft ikke forærer dig noget, så kan man jo regne ud, hvad man får for pengene ;)

Men det har jeg dog ikke undersøgt nærmere, så kan du ikke bekræfte for mig, at HD-DVD-addonen udelukkende består af en laser (og lidt motorvæk og den slags)? Der er ingen chips i den? Der foregår ingen afkodning i den? Der er ingen HD-DVD-denne-chip-skal-være-her? Der er ingen hardware-decoding? Der er ingen strømforsyning i den? Og så videre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 22:02, rettet 23/05-06 22:03 
Cronoss>
Det var da nok tæt på at være det mest vanvittige indlæg jeg har set på P:R.
Og så at fremhæve C&C som eneste eksempel på et godt spil...
Der er vist en der ikke kommer så meget udenfor ;)

Jaeh, jaeh - ok. Min afsky for FMV førte vist til, at jeg generaliserede min egen holdning lidt for meget.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 23/05-06 23:40, rettet 23/05-06 23:41 
RJK>
Nej, det var mere idioti-fanboy-nerven...

Hvis du vitterligt har sådan en nerve, så kan jeg ikke forstå hvorfor den ikke slog til tidligere i tråden...

Det var selvfølgelig "den anden side af hegnet", men en fanboy er vel en fanboy uanset hvilken vildledelse de lider af? Derved burde de vel også have lige stort krav på hjælp til at komme ud af deres vildfarelse?


;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 23/05-06 23:58 
Der var dog intet tidligere i tråden, der var tilnærmelsesvis så ignorant og usagligt som dette. Og ikke flere kommentarer i den retning - den er åbenbart lukket.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
255 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig