X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MS tror de er bedre end Nintendo


Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 28/05-03 09:44 
http://www.businessweek.com:/print/magazine/content/03_22/b3835158_mz033.htm?gb

"I don't think Nintendo is here for the digital-entertainment revolution," says Robert J. Bach, Microsof... Se hele indlægget
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 28/05-03 09:44 
http://www.businessweek.com:/print/magazine/content/03_22/b3835158_mz033.htm?gb

"I don't think Nintendo is here for the digital-entertainment revolution," says Robert J. Bach, Microsoft's Xbox chief. "They are a toy company."

Største idiot nogensinde, han står og sviner et firma til som har GIVET ham hans levebrød?
FanboyFanboySkrevet 28/05-03 11:09 
Det er jo ikke første gang man hører at MS siger sådan nogle ting om Nintendo.
Men det er da dybt sørgeligt at han er dum nok til at udtale sig på den måde.
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/05-03 11:22 
Det kan godt være at det er ment som en hån, MEN jeg er ikke overbevist om at Nintendo nødvendigvis opfatter det således. Nintendo attitude har hele tiden været at de ikke opfatter GameCube og Xbox som konkurrende platforme. Nintendo siger selv at de laver "deres slags spil", upåagtet i hvilken retning "dagens trend" går. De fastholder stædigt at online på nuværende tidspunkt er en døgn flue og ikke en rentabel forretning. Det falder også i tråd med at de nødvendigvis higer efter den nyeste top tunede grafik, men godt "tør" præsentere ting som Wind Waker, Wario Ware mm.
ckruseckruseSkrevet 28/05-03 11:26 
Du er måske ikke enig, Freddie? Jeg er selv Nintendo fan og har været det i samtlige 16 år jeg har forpestet denne klode, og jeg synes virkelig at de er ved at tabe kampen. Principperne bag GameCube er stadig de samme som på NES, og selv efter Iwata er der ikke særlig mange tegn på reformer forude. Se bare på online-delen, hvor de udsender bredbåndsmaskinen uden en eneste pressemeddelelse. Så er man da også lidt ligeglad?
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/05-03 12:30 
Agreed.... Elsker også Ninty som envær anden, men de rykker jo ikke sådan videre:/

Men hvad er der galt med Robbies udtagelse? Det er jo to forskellige konsoller primært til to forskellige målgrupper!

Er det ikke også ligemeget?

Seriøst.... Alle firmaerne går jo og basher hinanden totalt.... Der er ingen der er hellige!
Well crucify the insincere tonight...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-03 12:40 
Jeg elsker Nintendo og er enig med MS.

Hvad gør Nintendo spil bedre end alle andre?

De er über underholdende og indeholder faktisk mange af de kvaliteter, der gjorde leg sjovt i barndommen. Spil som Zelda udfordrer dine kognitive evner på samme måde som kuglerammen og professor terningen. Selvfølgelig på et helt andet niveau, men tænk over det.

Mange af MS' og Sonys spil, spiller jeg ofte kun for flashy grafik og næste FMV.

Og hvor er videogames nævnt i hans "digital entertainment" revolution? Jeg er bange for, at games bliver en sekundær funktion.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
OkottaOkottaSkrevet 28/05-03 13:03 
Nintendo er her ikke, når næste generation af konsoller kommer.

Nintendo er tilfredse med at være hvor de er nu; Mellem Sony og MS (citat: Iwata, på E3)

Nintendo gider ikke online gaming, og har mest lyst til at lave Zelda cash-ins og Pac Man kloner (jvf. deres E3 halløj)

Nintendo har ingen 3 parts support, og uanset hvor meget man klynker, tror og håber, så får Nintendo ikke nogen synderlig 3 parts support.

Nintendo bliver løbet over ende, når Sony kommer med deres PSP; DEN har nemlig support, hvor GBA'en mangler den.

Nintendo lader stå til, og så forsvinder Nintendo ligeså stille.

Det er faktisk synd, men det er helt deres egen skyld.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JoachimMAJoachimMASkrevet 28/05-03 13:08, rettet 28/05-03 13:11 
Jeg er enig i at Nintendo Gamecube og Xbox henvender sig til en forskellig målgruppe, men derudover synes jeg at hans udtagelse er uden nogen form for respekt, eller forståelse for firmaet, Nintendo. Lidt ligesom ham der den gamle xbox chef, blacketellerandet engang udtalte i en artikel at det var ærgeligt at Miyamoto ikke lavede GTA lignende spil, fordi så ville hans spil blive meget bedre:/

Desuden er eller har MS aldrig nogensinde været i spilbranchen eller for den sags skyld i software branchen for at revolutionere - de har været med til at gøre pc-industrien mainstream, men deres produkter har altid været skræmmende tæt på ting der var blevet lavet i forvejen.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
JoachimMAJoachimMASkrevet 28/05-03 13:21 
Okotta >
Nintendo er her ikke, når næste generation af konsoller kommer.

Næste generation, mener du dermed Xbox 2, Playstation 3, Gamecube 2? For så er jeg villig til at vædde mange penge på at de er her, også når næste generation kommer.

Okotta >
Nintendo bliver løbet over ende, når Sony kommer med deres PSP; DEN har nemlig support, hvor GBA'en mangler den.

Af hvad har den ikke? Ved du absolut intet om det håndholdte spillemarked, siden du siger GBA'en ikke har support? Jeg er enig i at PSP nok kommer til at slå Gameboyen i det lange løb, men at sige at GBA ikke nogen support har, er fuldstændig forkert.

Nintendo gider ikke online gaming, og har mest lyst til at lave Zelda cash-ins og Pac Man kloner (jvf. deres E3 halløj)

Zelda cash-ins? ALLE UDVIKLERE har sgu da lyst til at tjene penge på efterfølgere, det er jo ikke et argument du kommer med. Hvad med HALO 2, er det bare endnu et lorte forsøg fra MS på at få cash-ins? Eller hvad med Sony og Gran Turismo?

Desuden er det heller ingen Pac Man klon, Nintendo er ved at lave, det er Pac Man, i samarbejde med den originale Pac Man udvikler. Ikke et projekt, som de kommer til at tjene penge på, men en ny vinkel på Pacman.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 28/05-03 13:23 
Okotta >
Nintendo har ingen 3 parts support

De har da BETYDELIGT bedre tredjeparts support end Microsoft har (fra japanske udviklere og det er dem der "tæller" i min bog).

DEN har nemlig support, hvor GBA'en mangler den.

Ehh... Prøv lige at checke op på antal firmaer bag og udgivelser til på GBA'en...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 28/05-03 13:57, rettet 28/05-03 13:57 
Forskellige målgrupper?!
Er folk da fuldstændigt hoppet med på propaganda vognen, alt i mens de har sat deres egne hjerner på standby?!

Jeg kan garantere for at Nintendo ikke eksklusivt har børn som målgruppe, men i højere grad satser på en større målgruppe der hedder fra 10 - 90 (Miyamotos egne udtalelser). Bare fordi at Nintendo ikke hopper med på den vogn, der hedder at lave smarte "unge" spil, med flashy grafik, masser af vold og et dunrende technosoundtrack, er det ikke ensbetydende med at deres spil er lavet til børn.

Titler som Zelda og Metroid Prime er vel noget nær perfekte eksempler på denne ideologi, og viser, efter min mening, bedre end nogen titler på Xbox og PS2, hvordan spil kan strække så over mange aldersgrupper.
Vote Ficus!
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/05-03 15:19 
nejnej.... Jeg siger bare at Xbox er en konsol der primært er til voksen. Ja, Metroid prime og Resi er da uhyggelige og voldlige, men primært er det jo mere en familiemaskine!

Jeg siger heller ikke jeg ikke vil spille Ninty spil selvom jeg er 32.....

Microsoft og Nintendo ser også forskelligt på tingene.

Jeg vil nu mene mht til Joachim M andersens udtagelse at MS har erfaring på spilområdet. Jeg taler ikke kun om Win 2k kernen i DC, men også deres spil som age of alt muligt og spil som Crimson skies og midtown madness ovs.. Selvfølelig uden sammenligning af hvad HAL og andre Ninty teams har lavet.

Men RJK har ret og okotta tager fejl. OMG..... Xbox solgte ikke engang 100 enheder sidste uge i japan.. Det er så ynkeligt:/ ..... Capcom har over 20 spil på vej til PS2 og kun 5 til Xbox, hvor de fleste er amerikansk agtige spil som Dino crisis 3:/ Er det ikke kun Tecmo som virkelig giver den gas på Xbox? Konami pisser også mod vinden og MS.... Undskyld sproget:D men sådan er det da? Det der apoly et eller andet der var en eksklusivt Xbox Live tittel er også blevet afflyst:/ Efter 4 års forhandlinger vel Square stadig ikke lave FF til Xbox.... Climax, er vist også japanere, men hvor fedt ser Sudeki ud og gør spil som Suikoden 3, Dynasty warrior 4, True phantasy live online, Ninja Gaiden og et par andre overhovdet nogen forskel... For japansk support og salgstal? Me not think so.....

Men det er et fact at Japanerne ikke kan lide at spille så mange spil som de kunne førhen.... Square, Namco, Konami ovs bliver nød til at se over havet og at USA og EU også betyder noget... Personligt tror jeg bare hele det der Silent Hill 3 halløjsa først i europa, var en strategi.... FOr noget større senere!

Anywayy..... pointen er jo bare at Xbox har overlevet nogenlunde uden japansk support her i vesten! Og jeg tror også Cuben kan!
Well crucify the insincere tonight...
RonaldoRonaldoSkrevet 28/05-03 15:56 
Okottoa > *ryster på hovedet* Du solgte Zelda og Metroid Prime så du kunne spille en hjerne-død action shooter? - priceless.

I bund og grund kan ingen modargumentere at Nintendo har være en meget vigtig byggeklods i hele spil industriens fundament. De er også stadig de eneste på marked som ikke udnytter mainstream folket, men desværre er der flere flokdyr end der er ægte gamere. Hvordan kan en totalt nobody, der arbejder for verdens største software koncern, sige at Nintendo laver legetøj? Microsoft laver ikke en gang spil, (de påstår måse selv at det er spil) og deres hoved interesse med Xbox er ikke glade tilfredse gamere, men derimod at overtage alt digitalt i forbrugernes hjem med deres setup-box.
olmeolmeSkrevet 28/05-03 16:01 
FreddiE >
De er også stadig de eneste på marked som ikke udnytter mainstream folket, men desværre er der flere flokdyr end der er ægte gamere. Hvordan kan en totalt nobody, der arbejder for verdens største software koncern, sige at Nintendo laver legetøj? Microsoft laver ikke en gang spil, (de påstår måse selv at det er spil) og deres hoved interesse med Xbox er ikke glade tilfredse gamere, men derimod at overtage alt digitalt i forbrugernes hjem med deres setup-box.

Noget være sludder. Nintendo vil bare tjene penge som alle andre, de har bare en anden strategi. Hvilken der holder er ikke godt at vide.
quadquadSkrevet 28/05-03 16:17 
Nej for Nintendo tænker ikke på penge, de tænker nemlig kun på at lave en masse spetakulære spil og gøre deres største fans glade!
olmeolmeSkrevet 28/05-03 16:18 
sådan en slags japanske julemænd :-)
MajorPMajorPSkrevet 28/05-03 17:23 
Synes det er det værste fanboy crap det her topic... Der vil jo aldrig komme nogen ende på det her.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RonaldoRonaldoSkrevet 28/05-03 19:26 
Det var overdrivelse, men Nintendo har ikke ligefrem søgt mainstreamen - en lilla firkant der ikke kan afspille DVD. Den skriger jo ikke ligefrem B&O eller high-tech udstyr.

Nintendo er spil udvikler og udgiver. Det er sådan de tænker og kører deres butik, det reflekteres også kraftigt i deres spil og hardware.
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/05-03 20:05 
FreddiE >
en lilla firkant der ikke kan afspille DVD. Den skriger jo ikke ligefrem B&O eller high-tech udstyr.

Who cares? Min Xbox kan heller ikke støvsuge eller lave kaffe. Hvis jeg vil se DVD, bruger jeg min DVD-afspiller.
Og B&O sutter big time!
dRxLdRxLSkrevet 28/05-03 20:13 
GC er gået fra at være en joke i min opfattelse til at være den konsol (der stadig markedsføres) der har flest spil som jeg er interesseret i.
Xbox suger mht. til originale spil men da den i chippet form kan afspille stort set alt hvad der bevæger sig og emulere spil fra dengang spil var noget værd (2D og med chip musik) så er det den fedeste konsol jeg nogensinde har ejet =)


I det store hele er konsolmarkedet i en sørgerlig forfatning. Sony suger, M$ suger og Nintendon't har altid suget. Godt man er ved at være for gammel til det pjat ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/05-03 20:49 
DrXL..... Det er det jeg ikke forstår!

...... Thousands Lands! Det må selv du indrømme ser originalt ud:) Xbox må da have noget spilrelated at byde på!

Var det ikke også dig der kaldte Pikmin et lemmings rip off:O?

.... Hehe.... Du er sgu altid uforskammet DrXL..:)
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 28/05-03 21:44 
The Hest >
.... Hehe.... Du er sgu altid uforskammet DrXL..:)

Hvis han holdt op med det, ville det jo ikke være dRxL.

Anyway, det her minder mig om den side Microsoft engang lavede hvor de sammenlignede Live med PS2'ens features, og "lavede grin" med PS2'en på en yderst barnlig måde, der kun fik dem selv til at se åndsvage ud. Var det ikke for den slags ting fra Microsofts egen side, ville jeg nok have lettere ved at respektere Xbox.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 28/05-03 21:49 
I bliver nødt til at hjælpe mig lidt her, hvori består det uforskammede i den af mig lidt længere oppe anbragte post?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 28/05-03 21:53 
dRxL >
I det store hele er konsolmarkedet i en sørgerlig forfatning. Sony suger, M$ suger og Nintendon't har altid suget. Godt man er ved at være for gammel til det pjat ;-)

Måske er "cranky" et bedre ord en uforskammet? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/05-03 21:54 
Mon ikke det var afsnittet om at du er ved at blive for gammel? :)
NaieraNaieraSkrevet 28/05-03 21:55, rettet 28/05-03 21:55 
Sumez >
Måske er "cranky" et bedre ord en uforskammet? :)

Enig ;)

Jeg har det fint med markedet som nu. En blanding af SNES klassikere, Dreamcast spil og nye spil holder mig mere end beskæftiget, og jeg er altså ofte MEGET kræsen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 28/05-03 21:58 
Var det ikke snarere den her?:

"Var det ikke også dig der kaldte Pikmin et lemmings rip off:O?

.... Hehe.... Du er sgu altid uforskammet DrXL..:)"

Altså en joke...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-03 22:15 
dRxL >
I det store hele er konsolmarkedet i en sørgerlig forfatning.

Men Manden har jo ret!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/05-03 22:25 
Det er svært at sige hvorfor dRxL er uforskammet.... Måske er det nogen undertoner... "GC er gået fra en joke til..."

.... Der er altid en syg, men også tænkeværdig bemærkning....

Hehe.... Føler mig lidt ekstra "Retarded" her til aften:-)
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 28/05-03 22:28 
Born2Play >
Men Manden har jo ret!

Synes du...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 28/05-03 22:37, rettet 28/05-03 22:38 
Tjaaa i sidste ende er det vel ens holdning der ændrer sig. Ikke spillene.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 28/05-03 22:39 
Der er jeg ikke enig. Selvfølgelig ændrer spillene sig, men man kan altså også klage, bare for at klage. Istedet for at savne hvad der var, så skulle man prøve at lede efter det positive i det der er, og kommer. Det kan jeg da finde ud af...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/05-03 22:43 
Det er en realistisk tankegang, men måske er det bare en lyst der forsvinder mere og mere med årene?

De spil jeg har haft det sjovest med var dem jeg spillede da jeg var helt lille.... Altså spil som Worms, Keen, Wolf 3D ovs...:)

..... Måske...... Tjaaaaa... Måske er det hele bare for ensformigt!
Well crucify the insincere tonight...
OmenOmenSkrevet 29/05-03 00:49 
Jeg har MEGET svært ved at se hvordan industrien lige nu kan være i en sørgelig stand...

De konsoller der er på markedet lige nu, kan fåes til billigere penge end nogensinde før.
Nintendo udgiver stadig titler som Metroid og Zelda, og der er stadig plads til "overraskelser" som Wario Ware, Dark Cloud 2 og Halo.
MS Live service er det tætteste nogen nogensinde er kommet på at levere den før så utopiske drøm om at kunne spille mod mennesker fra hele verden,
Jeff Minter har endeligt fået en kontrakt på at udvikle en titel til en konsol som ikke synes at være død, inden spillet bliver udgivet.

Jeg er godt tilfreds og lader mig glædeligt fordybe i mange af nudagens titler, men jeg spændt venter på at lamaerne indvaderer mit skærm i et kombineret lys og lyd syretrip.
Vote Ficus!
sonicosonicoSkrevet 29/05-03 01:56, rettet 29/05-03 12:34 
Omen >
Jeg er godt tilfreds og lader mig glædeligt fordybe i mange af nudagens titler, men jeg spændt venter på at lamaerne indvaderer mit skærm i et kombineret lys og lyd syretrip.

Sygt. hvor meget havde du sniffet da du skrev det :D he he.

jeg tror sku heller ikke der er den store fare for at nintendo slår bremserne i, pga MS og Sony. det var trodsalt dem der opfandt legendariske personer som LINK, Donkery Kong og Mario :D. Nintendo er da i det mindste i stand til at holde på deres figure.
Sony trode de havde en aftale med Naughty Dog, om at Crash Bandicoot var deres, men sådan blev det vidst ikke. og hvem har MS af fede personer som de sev har fundet på ud over Master chief?
næææh. jeg tror at mr myo et eller andet :) har godt styr på nintendo

he he. er rettet nu Wagner
quadquadSkrevet 29/05-03 09:20 
Der er vidst grænser for hvór en legendarisk person Zelda er, Donkey Kong og Link er vidst mere passende :)
RonaldoRonaldoSkrevet 29/05-03 17:37 
Microsoft opfandte jo heller ikke Masterchief, de købte ham (ligesom 50% af deres produkter), Microsoft kan ikke finde ud af at lave spil, de køber dem i steddet for og sætter deres navn på.
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/05-03 17:52 
Selvfølelig, men tror du ikke også at Nintendo gjorde det da de skiftede fra at lave spillekort til konsoller? Retro Studios anyone?

.... Alle firmaer har vel på et tidspunkt opkøbt folk og udviklingshold. MS har lavet kendte spil før i tiden som Crimson Skies, Age of..., Midtown Madness ovs.... Ja, alle PC, spil, men hva fanden?:)
Well crucify the insincere tonight...
ckruseckruseSkrevet 29/05-03 18:14 
Det er altså noget pjat at klandre Microsoft alene for det, når alle udviklere gør det og har gjort det. MS har nappet Bungie, Nintendo har nappet Retro, og Sony har nappet Polyphony blandt andre. Det er normal forretning at få de bedste ind.
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/05-03 18:21 
Jeg tror bare også at Freddie mener at Mario, Link, Donkey Kong, Star Fox, Kirby etc blev skabt af Nintendo, og ikke ligesom Chief allerede var lavet før de blev opkøbt.

På nuværende tidspunkt har han vel ret. Der er ikke kommet så meget popularitet af Blinx, den kære kat, som MS nok havde håbet på, men mon ikke om noget tid, der vil komme flere folk som Chief, Banjo og Joanna Dark, som vi alle holder så meget af?:)
Well crucify the insincere tonight...
RonaldoRonaldoSkrevet 29/05-03 19:09 
Præcis... Nintendo har selv skabt deres franchises, derimod var Masterchief på tegnetbordet før der overhovedet var noget der hed Xbox.
MajorPMajorPSkrevet 29/05-03 19:42 
FreddiE >
Præcis... Nintendo har selv skabt deres franchises, derimod var Masterchief på tegnetbordet før der overhovedet var noget der hed Xbox.


Som du ved hvorfra? Halo var originalt planlagt til PC, men skiftede til Xbox da den kom på tegnebordet. Halo hoppede med på Xbox vognen tidligt i forløbet. Og som jeg sagde før. Stop dog denne fanboy diskussion, ingen vil blive enige ligegyldigt hvad.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SoqratesSoqratesSkrevet 29/05-03 19:51 
Problematikken i nutidig spil historie er vel nok at det er svært for udviklerne at finde på nye banebrydende og inuvative spil personligheder. Nu til dags ser vi jo kun efterfølgere af gamle spil, ikke noget nyt ikke noget interessant. Jeg er overbevidst om at hvis Microsoft havde begyndt at udvikle spil i start halvfemserne eller firserne at vi ville se figurer med personlighed og appeal fra deres side. Dette var ikke tilfældet, og vi bliver derfor nød til at stille os tilfredse med en god 3rd party support.
juventus champjuventus champSkrevet 29/05-03 19:51 
Jeg synes at gamecube skulle tag at gøre noget ved deres online del, ellers taber de.Jeg har bredbånd modem til gamecube men ingen spil der er online.Xbox er allerede online og det vinder de på.Jeg har selv begge maskiner,men bruge kun xbox fordi den er online.
Gametag:juventus champ
Gamertag :Juventus champ+Chazz JcJ
dpldplSkrevet 29/05-03 20:04 
Soqrates >
Problematikken i nutidig spil historie er vel nok at det er svært for udviklerne at finde på nye banebrydende og inuvative spil personligheder.

Men det er jo muligt. F.eks har iwata fornyligt udtalt at nintendo er ved at skifte deres gamle mascotter ud (han nævnte mario og pokemon). Jeg tro nu det er fordi mange firma IKKE tør at tag en chance med et nyt spil. Og der skal jo nye spil til at der kommer nye spil personligheder.

Og som jeg altid siger: ALT ER MULIGT
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RJKRJKSkrevet 29/05-03 20:23 
MajorP >
Halo var originalt planlagt til PC

Det var vel Macintosh (det er vel en videreudvikling af Marathon, ja?)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 29/05-03 20:29 
RJK >
Det var vel Macintosh (det er vel en videreudvikling af Marathon, ja?)

Nej, det var til PC. Mac versionen blev først offentligt gjort senere.
Bungie var tilsyneladende ret imponeret over 3DFX's Voodoo teknologi og besluttede sig for at udnytte denne. De første screenshots jeg kan huske fra spillet, var renderet gennem et Voodoo 2 =)
Vote Ficus!
SoqratesSoqratesSkrevet 29/05-03 20:32 
En videreudvikling af Marathon er nok lige i overkanten at sige. Marathon er / var ekstremt syret og meget anderledes end Halo nogensinde vil blive.
RJKRJKSkrevet 29/05-03 21:09 
Halo som det endte, var jo ikke Halo, som det oprindeligt var (meget langt fra svjv). Jeg mener bestemt, at det oprindeligt var en efterfølger til Marathon og til Mac.

Men jeg er jo ikke ligefrem Halo-ekspert, så jeg kan huske forkert... :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 29/05-03 21:11 
Halo har mange ting, der ligner Marathon-universet, og jeg mener også at det skulle have været en fortsættelse. Det blev det dog ikke.

Og ja, det blev først udviklet til at udkomme på Mac. I lang tid var der faktisk tvivl om det overhovedet kom til PC.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig